DROPS / 116 / 14

DROPS 116-14 by DROPS Design

Rillestrikket DROPS sjal med fletter i ”Polaris”.

DROPS design: Modell nr PO-017
--------------------------------------------------------
Størrelse: One size
Mål: I høyden: ca 65 cm
I bredden: ca 176 cm
Materialer: DROPS POLARIS fra Garnstudio
900 gr f.nr 04, mellomgrå

DROPS RUNDP NR 15 (80 cm) - eller den p du må ha for å få 7 m x 12 p rillestrikk på 10 x 10 cm.
--------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

fasong: ovenfra og ned, mønster/teknik: flette, type oppskrift: sjal,

TRÅDBYTTE TIPS: Når det byttes nøste deles trådene, legg de over hverandre, fukt de og tvinn de sammen.
MØNSTER:
Se diag M.1. Diag viser mønsteret sett fra retten. 1.p = vrangen.
--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------

SJAL:
Arb strikkes frem og tilbake samt ovenfra og ned på rundp. Legg opp 21 m på rundp 15 med Polaris. Strikk 1 p rett. Neste p strikkes slik - fra vrangen: 2 r, 1 kast, 1 r, 1 kast, M.1 (= 15 m), 1 kast, 1 r, 1 kast, 2 r = 25 m. På neste p strikkes kastene vridd rett dvs strikk i bakre del av m-buen (slik at det ikke blir hull). Videre strikkes det slik: RILLER – se forkl over – frem til M.1, M.1 over de midterste 15 m, avslutt med riller over de resterende m. SAMTIDIG økes det 6 m på hver 2.p slik: 2 r, 1 kast, 1 r, 1 kast, r frem til M.1, 1 kast, M.1, 1 kast, r til det gjenstår 3 m, 1 kast, 1 r, 1 kast, avslutt med 2 r. STRIKKEFASTHETEN! Fortsett slik til M.1 er strikket 3 ganger i høyden. Videre strikkes det slik: riller frem til M.1, M.1 over de midterste 15 m, avslutt med riller over de resterende m. SAMTIDIG fortsettes det å øke 4 m på hver 2.p slik: 2 r, 1 kast, r frem til M.1, 1 kast, M.1, 1 kast, r til det gjenstår 2 m, 1 kast, avslutt med 2 r. Strikk til M.1 er strikket totalt 6 ganger i høyden (avpass etter en hel rapport i høyden). Arb måler ca 65 cm (målt på det midterste partiet). Fell av.

= sett 3 m på hj.p bak arb, strikk 3 rett, strikk 3 rett fra hj.p
= sett 3 m på hj.p foran arb, strikk 3 rett, strikk 3 rett fra hj.p