DROPS Baby / 18 / 20

Sweet Lavender by DROPS Design

DROPS teppe av Hekleruter i 2 tråder ”Alpaca”.

DROPS design: Modell nr z-052-by
--------------------------------------------------------

Mål: Ca 58 x 72 cm.
Materialer: DROPS ALPACA fra Garnstudio
400 gr f.nr 8105, isblå.

DROPS HEKLENÅL NR 4,5 –
eller det nål-nr du må ha for å få en heklerute = 14 x 14 cm.

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

fasong: rute, mønster/teknik: hullmønster, struktur, type oppskrift: babytepper,

HEKLERUTE: Se diag.1 – start med å hekle 4 lm og sett dem til en ring med 1 kjm i første lm.

TEPPE:
Hekle 20 ruter etter Diag.1 på nål 4,5 med 2 tråder Alpaca.

MONTERING:
Sy rutene sammen 4 stk i bredden og 5 stk i lengden – sy kant i kant med 1 sting i hver m slik at det ikke blir en tykk søm. Hekle 1 omg med st rundt hele teppet – hekle 1 st i hver st og 3 st i hvert hjørne.

= Puff: Hekle 4 veldig løse halvstaver uten å trekke tråden gjennom hver (= 9 tråder). Lag 1 kast og trekk tråden gjennom de 8 første løkkene på nåla. Lag 1 kast til og trekk tråden gjennom de 2 gjenværende løkkene.
= st
= dbl-st