DROPS / 109 / 18

DROPS 109-18 by DROPS Design

DROPS souprava: čepice ušanka pletená z dvojité příze Snow a jednoduché příze Vienna a šátek s třásněmi pletený vroubkovým vzorem z příze Snow nebo Polaris.

Skupina přízí: E + E + D
-----------------------------------------------------------
ČEPICE - UŠANKA:
Velikost: S/M – L
Obvod hlavy: asi 54/56 – 58 cm

Materiál: DROPS SNOW firmy Garnstudio
200 g, barva č.01, smetanová
a
DROPS VIENNA firmy Garnstudio
50 g, barva č.21, smetanová

DROPS JEHLICE č. 15 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o šířce 6 ok lícovým žerzejem dvojitou přízí Snow a jednoduchou přízí Vienna = 10 cm.
-----------------------------------------------------------

ŠÁTEK:
Velikost: jednotná
Rozměry: asi 38 x 194 cm (Snow) nebo asi 38 x 168 cm (Polaris)

Materiál: DROPS SNOW firmy Garnstudio
450 g, barva č.01, smetanová
nebo
DROPS POLARIS firmy Garnstudio
200 g, barva č.01, smetanová

DROPS JEHLICE č. 9 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 10 ok x 21 řad vroubkovým vzorem přízí Snow = 10 x 10 cm
nebo
DROPS JEHLICE č. 15 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 7 ok x 12 řad vroubkovým vzorem přízí Polaris = 10 x 10 cm.

od 61.00 Kč /50g
DROPS Snow uni colour DROPS Snow uni colour 61.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Snow mix DROPS Snow mix 71.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Snow print DROPS Snow print 77.00 Kč /50g
91% mohér, 9% polyester
Výroba ukončena
najít náhradu
Jehlice a háčky Objednat

Přidáváme v lícových řadách vedle vroubkového oka. Přidáváme nahozením; v následující řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.
-------------------------------------
ČEPICE – UŠANKA:

KLAPKA NA UCHO:
Na jehlice č.15 nahodíme dvěma vlákny příze Snow a 1 vláknem příze Vienna (= trojitou přízí) 3 oka a upleteme 1 lícovou řadu hladce. Pokračujeme vroubkovým vzorem – viz výše. SOUČASNĚ přidáme na každé straně 1 oko – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ. Toto přidávání opakujeme v každé 4. řadě, celkem 4x = 11 ok. Poté oka odložíme na pomocnou jehlici a upleteme druhou klapku.

ČEPICE:
Pleteme v řadách na jehlicích.
Nahodíme 0-1 oko, přidáme 1 odloženou klapku (11 ok), nahodíme 10 ok, přidáme druhou klapku (11 ok) a nahodíme 0-1 oko = 32-34 ok. Upleteme 6 řad vroubkovým vzorem nad všemi oky, pak pokračujeme lícovým žerzejem. Ve výši 15-17 cm ujmeme rovnoměrně 5 ok a toto ujímání opakujeme v každé 2. řadě, celkem 4x = 12-14 ok. Pleteme do výše 24-26 cm, pak přízi odstřihneme, protáhneme zbylými oky, stáhneme a zapošijeme.
Čepici sešijeme.
-------------------------------------------------------------------------------

ŠÁTEK:

TIP – NOVÉ KLUBKO PŘÍZE:
Nové klubko příze navazujeme vždy na začátku řady – konce přízí se schovají do třásní a spoj nebude rušit průběh řady.

TIP - TŘÁSNĚ:
Aby třásně úhledně splývaly, navlhčíme je, protřepeme a teprve potom navážeme na šátek.
-----------------------------------

ŠÁTEK - SNOW:
Pleteme v řadách kolmo, napříč. Celý šátek pleteme vroubkovým vzorem, tj. stále hladce.
Na jehlici č.9 nahodíme přízí Snow 4 oka. Viz TIP - NOVÉ KLUBKO PŘÍZE! Pleteme vroubkovým vzorem a SOUČASNĚ přidáme 1 oko na konci každé 6. řady, celkem 34x = 38 ok. Díl je nyní asi 97 cm dlouhý a 38 cm široký. Pokračujeme vroubkovým vzorem a SOUČASNĚ ujmeme 1 oko v každé 6. řadě, na stejné straně pleteniny, jako jsme přidávali, a to celkem 34x = 4 oka. Nad zbylými 4 oky upleteme 4 řady vroubkovým vzorem a poté oka uzavřeme.

ŠÁTEK - POLARIS:
Pleteme v řadách kolmo, napříč. Celý šátek pleteme vroubkovým vzorem, tj. stále hladce.
Na jehlici č. 15 nahodíme přízí Polaris 2 oka. Viz TIP - NOVÉ KLUBKO PŘÍZE! Pleteme vroubkovým vzorem a SOUČASNĚ přidáme 1 oko na konci každé 4. řady, celkem 25x = 27 ok. Díl je nyní asi 84 cm dlouhý a 38 cm široký. Pokračujeme vroubkovým vzorem a SOUČASNĚ ujmeme 1 oko v každé 4. řadě, na stejné straně pleteniny, jako jsme přidávali, a to celkem 25x = 2 oka. Nad zbylými 2 oky upleteme 4 řady vroubkovým vzorem a poté oka uzavřeme.

TŘÁSNĚ:
1 třásnička = 1 vlákno příze Snow nebo 1 vlákno příze Polaris dlouhé asi 12 cm. Vlákno přeložíme napolovic a vzniklou smyčku protáhneme oky v okraji šátku; smyčkou pak provlečeme konce příze a stáhneme. Do každého oka podél obou bočních stran šátku navážeme 1 třásničku.

Potřebujete poradit s tímto návodem?

Děkujeme, že jste si vybrali návod DROPS Design. Zakládáme si na tom, že dáváme k dispozici návody ověřené a snadno srozumitelné. Všechny návody jsou přeložené z norského originálu a tak si můžete kdykoli srovnat rozměry a počty s původním návodem (DROPS 109-18) .

Komentáře / Otázky (19)

Conny 02.05.2020 - 09:16:

Für das Tuch brauch ich wieviel knäul Polaris? Ich kann mich nicht entscheiden welche wolle ich kaufen soll😅

DROPS Design 14.05.2020 kl. 08:11:

Liebe Conny, für das Tuch brauchen Sie 700 g Polaris - Anleitung wird angepasst, danke für den Hinweis. Viel Spaß beim stricken!

Nancy 21.01.2019 - 15:43:

Det står ingenstans hur många maskor man ska lägga upp.

Maelis 28.06.2017 - 22:56:

Je voudrais savoir combien de pelotes de laine DROPS Eskimo je dois acheter pour réaliser ce châle. Si la question a été posée dans une autre langue ou si je n'ai pas su trouver l'information dans les fournitures je vous remercie de votre patience et de votre réponse. Merci pour ces magnifiques modèles, j'ai hâte de réaliser celui-ci.

DROPS Design 29.06.2017 kl. 08:14:

Bonjour Maelis, vous trouverez les quantités nécessaires sous l'onglet "Fournitures", soit pour le châle 450 g Eskimo / 50 g la pelote Eskimo= 9 pelotes. Bon tricot!

Svenja 05.11.2013 - 09:57:

Oh ich glaube ich habe mich wohl falsch ausgedrückt: Welche Nadel ist Nadel 15 und welche ist Nadel 9? In den Produktbeschreibungen bei den Nadeln finde ich die Angae "15" oder "9" nicht oder übersehe sie womöglich. Da ich da noch nicht so erfahren bin kenne ich bisher nur Angabe von Länge und Dicke der Nadel. Liebe Dank vorab :)

DROPS Design 06.11.2013 kl. 07:57:

Liebe Svenja, man nennt es Nadel 9, Nadel 9.0 oder Nadel 9 mm - das ist alles das Gleiche. Eine Übersicht finden Sie hier: https://www.garnstudio.com/lang/de/prisliste.php?cid=9

Svenja 04.11.2013 - 17:00:

Hallo, ich suche die Nadel Nr. 15, allerdings stoße ich bei meiner Suche nicht auf eine Nummerierung der Modelle, sondern eben die Beschreibung des Materials sowie die Maße. Welches Nadelpaar ist nun das richtige? Vielen Dank :)

DROPS Design 05.11.2013 kl. 09:27:

Liebe Svenja, was meinen Sie mit Nummerierung der Modelle? Die Mütze wird wie angegeben mit Nadel 15 und das Tuch mit Nadel 9 (Eskimo) oder 15 (Polaris) gestrickt.

Misako BOUILLE 17.01.2013 - 22:33:

Bonjour, Il me semble qu'il y a une erreur dans les instructions de tricotage du bonnet. Il est écrit: "Monter 0-1 m, reprendre les mailles de la 1ère oreillette (=11 m), monter 10 m, reprendre les mailles de la 2ème oreillette (=11 m) et monter 0-1 m = 32-34 m". Je pense qu'il faut bien lire "monter 0 ou 1m" une fois, mais une autre fois "monter 10 ou 11m". Cela correspondrait au total énoncé et au passage du visage entre les oreillettes. Bien cordialement,

DROPS Design 18.01.2013 kl. 08:54:

Bonjour Madame Bouille, les explications du bonnet sont indiquées en 2 tailles S/M et L, ainsi si vous tricotez la 1ère taille, nous ne montez pas de m supplémentaire et en taille L, vous montez 1 m soit un total de 32 m en taille S/M et 34 en taille L. Bon tricot !

Ella 08.10.2012 - 23:22:

Herzlichen Dank für die schnellen Antworten :-) !!!

Ella 08.10.2012 - 20:16:

Da die Mütze nicht rundgestrickt ist,braucht man doch kein Nadelspiel - oder???

DROPS Design 08.10.2012 kl. 22:39:

Liebe Ella, das ist richtig. Ich habe die Anleitung entsprechend korrigiert, vielen Dank für den Hinweis.

Ella 08.10.2012 - 16:57:

Was heißt "rechts auf links stricken"? (Ohrenklappe erste Zeile)

DROPS Design 08.10.2012 kl. 22:31:

Hallo Ella, in den älteren Anleitungen steht das teilweise noch so. Es bedeutet "in der Rück-R re stricken".

Sondra 04.02.2012 - 16:57:

I made this for myself and it was hardly off the needles when my daughter made claim to it. Started a second one for me a a coworker asked for it. On my third one now. It is absolutely lovely - soft and warm and perfect for outdoor hiking! Thank you for this wonderful (and easy) pattern.

Přidejte komentář k návodu DROPS 109-18