DROPS / 109 / 18

DROPS 109-18 by DROPS Design

Sættet består af: Strikket DROPS hue med øreklapper i 2 tråde ”Eskimo” og 1 tråd ”Vienna” og retstrikket sjal med frynser i 1 tråd ” Eskimo”. Kan også strikkes i 1 tråd ”Polaris”.

HUE:
Størrelse: S/M – L
Hovedmål: ca 54/56 - 58 cm
Materialer: DROPS Eskimo fra Garnstduio
200 gr f.nr 01, natur
Og brug: DROPS Vienna fra Garnstudio
50 gr f.nr 21, natur
Som garnalternativ til 2 tråde Eskimo:
Brug evt 1 tråd:
DROPS Polaris

DROPS Pinde nr 15 - eller den p du skal bruge for at få 6 m i bredden med 2 tråde Eskimo og 1 tråd Vienna på 10 cm

SJAL:
Størrelse: One size
Mål Eskimo: ca 38 x 194 cm
Mål Polaris: ca 38 x 168 cm
Materialer: DROPS Eskimo fra Garnstudio
450 gr f.nr 01, natur

DROPS Pinde nr 9 - eller den p du skal bruge for at få 10 m x 21 p retstrik på 10 x 10 cm med Eskimo.
DROPS Pinde nr 15 - eller den p du skal bruge for at få 7 m x 12 p retstrik på 10 x 10 cm med Polaris.

DROPS Eskimo uni colour DROPS Eskimo uni colour 12.95 kr /50g

Udtagningstips:
Der tages ud indenfor 1 m retstrik således:
Der tages 1 m ud ved at slå om p fra retsiden. På næste p strikkes omslaget drejet r (dvs strik i bagerste del af m i stedet for i forreste del) så der ikke bliver hul.

Øreklap: Slå 3 m op på p 15 med 2 tråde Eskimo og 1 tråd Vienna = 3 tråde. Strik 1 p ret fra vrangen. Husk på stikkefastheden! Fortsæt i retstrik - se forkl over. Samtidig tages der 1 m ud - læs Udtagningstips - i hver side på hver 4.p totalt 4 gange = 11 m. Sæt m på en tråd, strik en øreklap til og sæt m på en tråd.

Hue: Huen strikkes frem og tilbage på p.
Slå 0-1 m op på p, sæt den ene øreklap ind på p (11 m), slå 10 m op, sæt den anden øreklap ind på p (11 m) og slå 0-1 m op = 32-34 m. Strik 6 p retstrik over alle m. Fortsæt i glatstrik over alle m. Samtidig når arb måler 15-17 cm tages der 5 m ind jævnt fordelt på hver 2.p totalt 4 gange = 12-14 m. Strik til arb måler 24-26 cm. Klip tråden og træk den igennem de resterende m. Sy huen sammen midt bagpå yderst i kanten.

SJAL
Tips ved trådskift: Skift tråd i beg af p.
Dette for at ikke hæfter ender midt på sjalet.

Frynsetips: For at frynserne skal hænge pænt bør de fugtes, rystes og tørres før de bindes på.

Sjal Eskimo: Sjalet strikkes frem og tilbage fra side til side. Hele arb strikkes i retstrik, dvs der strikkes ret på hver p.
Slå 4 m op på p 9 med Eskimo. Læs Tips ved trådskift! Strik retstrik, samtidig tages der 1 m ud i slutningen af hver 6.p totalt 34 gange = 38 m. Husk på strikkefastheden! Arb måler nu ca 97 cm i længden og 38 cm i bredden. Fortsæt i retstrik samtidig med at der lukkes 1 m af i samme side på hver 6.p totalt 34 gange = 4 m. Strik 4 p retstrik over de 4 m før der lukkes af. Frynser se forkl under.

Sjal Polaris: Sjalet strikkes frem og tilbage fra side til side. Hele arb strikkes i retstrik, dvs der strikkes ret på hver p.
Slå 2 m op på p 15 med Polaris. Læs Tips ved trådskift! Strik retstrik, samtidig tages der 1 m ud i slutningen af hver 4.p totalt 25 gange = 27 m. Husk på strikkefastheden! Arb måler nu ca 84 cm i længden og 38 cm i bredden. Fortsæt i retstrik samtidig med at der lukkes 1 m af i samme side på hver 4.p totalt 25 gange = 2 m. Strik 4 p retstrik over de 2 m før der lukkes af.

Frynser: 1 frynse = 1 tråd Eskimo eller Polaris på ca 12 cm. Læs Frynsetips! Læg trådene dobbelt, træk løkken igennem m langs sjalet og træk enderne gennem løkken. Der sættes 1 frynse i hver m ned langs med begge sider på sjalet.

Kommentarer (17)

Skriv din kommentar her!

Maelis 28.06.2017 - 22:56:

Je voudrais savoir combien de pelotes de laine DROPS Eskimo je dois acheter pour réaliser ce châle. Si la question a été posée dans une autre langue ou si je n'ai pas su trouver l'information dans les fournitures je vous remercie de votre patience et de votre réponse. Merci pour ces magnifiques modèles, j'ai hâte de réaliser celui-ci.

DROPS Design 29.06.2017 kl. 08:14:

Bonjour Maelis, vous trouverez les quantités nécessaires sous l'onglet "Fournitures", soit pour le châle 450 g Eskimo / 50 g la pelote Eskimo= 9 pelotes. Bon tricot!

Svenja 05.11.2013 - 09:57:

Oh ich glaube ich habe mich wohl falsch ausgedrückt: Welche Nadel ist Nadel 15 und welche ist Nadel 9? In den Produktbeschreibungen bei den Nadeln finde ich die Angae "15" oder "9" nicht oder übersehe sie womöglich. Da ich da noch nicht so erfahren bin kenne ich bisher nur Angabe von Länge und Dicke der Nadel. Liebe Dank vorab :)

DROPS Design 06.11.2013 kl. 07:57:

Liebe Svenja, man nennt es Nadel 9, Nadel 9.0 oder Nadel 9 mm - das ist alles das Gleiche. Eine Übersicht finden Sie hier: https://www.garnstudio.com/lang/de/prisliste.php?cid=9

Svenja 04.11.2013 - 17:00:

Hallo, ich suche die Nadel Nr. 15, allerdings stoße ich bei meiner Suche nicht auf eine Nummerierung der Modelle, sondern eben die Beschreibung des Materials sowie die Maße. Welches Nadelpaar ist nun das richtige? Vielen Dank :)

DROPS Design 05.11.2013 kl. 09:27:

Liebe Svenja, was meinen Sie mit Nummerierung der Modelle? Die Mütze wird wie angegeben mit Nadel 15 und das Tuch mit Nadel 9 (Eskimo) oder 15 (Polaris) gestrickt.

Misako BOUILLE 17.01.2013 - 22:33:

Bonjour, Il me semble qu'il y a une erreur dans les instructions de tricotage du bonnet. Il est écrit: "Monter 0-1 m, reprendre les mailles de la 1ère oreillette (=11 m), monter 10 m, reprendre les mailles de la 2ème oreillette (=11 m) et monter 0-1 m = 32-34 m". Je pense qu'il faut bien lire "monter 0 ou 1m" une fois, mais une autre fois "monter 10 ou 11m". Cela correspondrait au total énoncé et au passage du visage entre les oreillettes. Bien cordialement,

DROPS Design 18.01.2013 kl. 08:54:

Bonjour Madame Bouille, les explications du bonnet sont indiquées en 2 tailles S/M et L, ainsi si vous tricotez la 1ère taille, nous ne montez pas de m supplémentaire et en taille L, vous montez 1 m soit un total de 32 m en taille S/M et 34 en taille L. Bon tricot !

Ella 08.10.2012 - 23:22:

Herzlichen Dank für die schnellen Antworten :-) !!!

Ella 08.10.2012 - 20:16:

Da die Mütze nicht rundgestrickt ist,braucht man doch kein Nadelspiel - oder???

DROPS Design 08.10.2012 kl. 22:39:

Liebe Ella, das ist richtig. Ich habe die Anleitung entsprechend korrigiert, vielen Dank für den Hinweis.

Ella 08.10.2012 - 16:57:

Was heißt "rechts auf links stricken"? (Ohrenklappe erste Zeile)

DROPS Design 08.10.2012 kl. 22:31:

Hallo Ella, in den älteren Anleitungen steht das teilweise noch so. Es bedeutet "in der Rück-R re stricken".

Sondra 04.02.2012 - 16:57:

I made this for myself and it was hardly off the needles when my daughter made claim to it. Started a second one for me a a coworker asked for it. On my third one now. It is absolutely lovely - soft and warm and perfect for outdoor hiking! Thank you for this wonderful (and easy) pattern.

Birgitta G 26.12.2011 - 06:23:

Helt underbart skön lättstickad mössa!

Lora 22.06.2008 - 16:44:

This set is beautiful . I might finly make a set for myself ! Please hury and convert this pattern to englis!

Kommentere opskrift DROPS 109-18