DROPS / 108 / 53

Senna by DROPS Design

DROPS hals med vrangbord i 2 tråder ”Kid Silk”.

DROPS design: Modell nr KS-012
-------------------------------------------------------

Størrelse: One size
Materialer: DROPS Kid Silk fra Garnstudio
75 gr f.nr 09, perlegrå

DROPS Rundp nr 5,5 (60 cm) - til vrbord.
DROPS Rundp nr 6 (60 cm) - eller den p du må ha for å få 15 m x 21 p glattstrikk med 2 tråder på 10 x 10 cm.

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord: hals,

Felletips 1: Det felles med å strikke de 2 siste m i hvert vr-parti sammen.
Felletips 2: Det felles med å strikke de 2 første m i hvert vr-parti sammen.
Felletips 3:
Fell slik etter merketråden: Ta 1 m løs av p som om den skulle strikkes rett, 1 rett, løft den løse m over.
Fell slik før merketråden: 2 rett sammen.

Øketips: Det økes med 1 kast om p. På neste omg strikkes kastet vridd (dvs strikk i bakre del av m i stedet for i fremre del) slik at det ikke blir hull.

Hals: Arb strikkes rundt på p. Legg løst opp 210 m på rundp 5,5 med to tråder Kid Silk. Strikk 1 p rett, deretter strikkes det vrbord 2 r/4 vr til arb måler 4 cm. På neste omg felles det 1 m i hvert vr-parti - les Felletips 1! = 175 m. Videre strikkes det vrbord 2 r/3 vr til arb måler 8 cm. På neste omg felles det igjen 1 m i hvert vr-parti - les Felletips 2! = 140 m. Videre strikkes det vrbord 2 r/2 vr til vrborden måler 12 cm. Bytt til rundp 6. Neste omg strikkes rett, samtidig som det felles 26 m jevnt fordelt (strikk ca hver 4. og 5. m sammen) = 114 m. Sett 2 merketråder i arb; 1 i beg av omg og 1 etter 57 m. Videre strikkes det glattstrikk. Husk på strikkefastheten! Når arb måler 18 cm felles det på hver side av hver merketråd - les Felletips 3! = 110 m. Gjenta fellingen når arb måler 24, 30 og 36 cm = 98 m. Når arb måler 42 cm økes det 22 m jevnt fordelt på neste omg – les Øketips! = 120 m. Bytt til rundp 5,5. Videre strikkes det vrbord 2 r/2 vr til arb måler ca 48 cm. Fell løst av med rett over rett og vrang over vrang.