DROPS Extra / 0-506

Sit Down by DROPS Design

Glattstrikket og tovet DROPS sitteunderlag i Eskimo i friske påskefarger.

DROPS design: Modell nr EE-170
--------------------------------------------------------

Mål: 30 x 26 cm etter toving
Materialer: DROPS Eskimo fra Garnstudio
200 gr f.nr 24, gul
Eller: 200 gr f.nr 29, gulgrønn
Eller: 200 gr f.nr 35, lime

DROPS Pinne nr 9 – eller den p du må ha for å få 10 m x 14 p glstrikk på 10 x 10 cm.

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord: påske, rute, sitteunderlag, tovet,

Sitteunderlag: Arb strikkes frem og tilbake. Legg løst opp 54 m på p 9 med gul, gulgrønn eller lime. Strikk glstrikk til arb måler ca 48 cm. Deretter strikkes neste p fra retten med innfelt hempe slik: Strikk til det gjenstår 3 m. Før de siste 3 m legges det opp 12 nye m på p, deretter strikkes de 3 siste m. Fell av alle m. Fest trådene.

Toving: Legg sitteunderlaget i vaskemaskinen med et vaskemiddel uten enzymer og optiske blekemidler. Vask på 40 grader med vanlig sentrifuge - uten forvask. Etter vask strekkes sitteunderlaget til riktig mål mens det ennå er vått. Senere vaskes det som et ullplagg.