DROPS / 104 / 26

Ear Gear by DROPS Design

Hæklet pandebånd med øreklapper i 2 tråde DROPS Silke-Alpaca eller Nepal.

Størrelse: One size
Omkreds: ca 50 cm
Bredde: ca 13 cm
Materialer: DROPS Silke-Alpaca fra Garnstudio
150 gr f.nr 6208, lys gråblå
100 gr f.nr 6230, gråblå

Eller brug: DROPS Nepal fra Garnstudio
150 gr f.nr 6220, mellemblå
100 gr f.nr 6790, kongeblå

DROPS Hæklenål nr 6 - eller den nål du skal bruge for at få 12 fm på 10 cm i bredden med 2 tråde.

Hækletips: Første fm i beg af rækken erstattes altid med 1 lm.

Indtagningstips: Der tages ind i beg og i slutningen af hver række ved at hækle 2 fm sm til 1 således: Hækl 1 fm, men vent med sidste gennemtræk (= 2 m på nålen), hækl derefter næste fm, men når sidste gennem-træk gøres, trækkes tråden igennem alle m på nålen – der er nu taget 1 m ind.

Pandebånd: Hækl 13 lm (inkl 1 lm at vende med) på nål 6 med 2 tråde lys gråblå. Hækl 1 fm i 2.lm fra nålen. Videre hækles der 1 fm i hver lm = 12 fm. Fortsæt med 1 fm i hver fm - læs Hækletips - til arb måler ca 50 cm (eller ønsket længde). Klip trådene. Sy kortsiderne sammen yderst i kanten bagpå.

Øreklapper: Hækl på nål 6 med 2 tråde lys gråblå. Start med at hækle ca 5 cm fra sømmen midt bagpå således:
1.række: 16 fm langs nederkanten på pandebåndet, vend.
2.række: 1 fm i hver af de 16 fm fra forrige række. Videre hækles der 1 fm i hver fm, samtidig med at der i beg og i slutningen af hver række tages 1 fm ind - læs Indtagningstips. Gentag indtagningen til der er 6 fm tilbage. Der er da hæklet ialt 7 rækker. Gør det samme på den anden side.

Kant: Hækl på nål 6 med 2 tråde gråblå rundt om pandebåndet i nederkanten og rundt om øreklapperne således: Start midt bagpå i sømmen, 1 fm i 1 m. Videre hækles der 1 fm i hver m, men hækl 2 fm yderst i hjørnerne på øreklapperne, slut af med 1 km i 1.fm i beg af omg. Hækl 1 omg til. Gentag dette i overkanten af pandebåndet. Klip tråden og hæft.

Maritza Castillo 05.01.2019 - 17:31:

Am i understanding that when crocheting each row that 1st and 2nd stitch are stitched together (dec) and the 11th and 12th stitch also stitched together (dec)

DROPS Design 07.01.2019 kl. 10:33:

Dear Mrs Castillo, you dec on each side of row for earflaps, starting with 16 dc, dec 1 s from row 3 by crocheting tog the first 2 dc on row and the last 2 dc on row (= 14 dc at the end of row 3). Repeat these dec onevery row until 6 dc remain. Happy crocheting!

Anne Stenbæk 21.12.2007 - 19:30:

Det er rigeligt med 1 ngl.=50 g i kantfarven

Anne Stenbæk 21.12.2007 - 19:28:

Det er rigeligt med 1 ngl.=50 g i kantfarven

Brit 02.06.2007 - 11:32:

Nok en vinner, tror nå jeg da.

Kommentere opskrift DROPS 104-26