DROPS / 1 / 18

DROPS 1-18 by DROPS Design

DROPS kjole med flaggermuserme i Royal.

Materialer: Royal fra Laines Plassard
550 gr. f.nr. 203.

DROPS Pinner nr. 4,5 og 5.

Bildet viser to plagg. Klikk her for den andre modellen

DROPS Royal DROPS Royal
40% Ull, 30% Silke, 30% Mohair
Strikkefasthet: 10 x 10 cm = 16 m x 22 omg. på p. nr. 5 og glattstrikking.

Piqot: 1. p. retten: + 2 m vridd rett sm., 1 kast +. Gjenta fra + til + ut p. 2. p. vrangen: strikk vrangt. (På rundp. strikkes rettm.). Hele kjolen glattstrikkes! Bolen strikkes på rundpinne.

Bolen: Legg opp 200 m på p. 5. Strikk 8 omg. glattstrikking og strikk så en piqot-rad. Glattstrikk videre til arbeidet måler 48 cm fra piqot-raden. Start å øke for ermene i hver side: 2 m x 17 hver 3. omg. Deretter 2 m x 9 hver 2. omg. og 2 m x 20 hver omg. Fell av.

Bærestykket: Legg opp 42 m på p. 5 og glattstrikk 8 omg. fram og tilbake. Strikk deretter en piqot-rad og fortsett i glattstrikking til arbeidet måler 50 cm. Fell av de midterste 20 m og strikk hver del for seg til de måler 16 cm. (halsåpning). Nå legges de 20 m opp igjen. Strikk videre til arbeidet måler 112 cm fra oppleggskanten. Strikk 1 piqot-rad og deretter 8 omg. glattstrikking. Fell av.

Montering: Plukk opp 80 m på p. 4,5 i halsringningen og glattstrikk 12 omg. Strikk så 1 piqot-rad og deretter 12 omg. glattstrikk. Fell av. Fest alle tråder. Sy bærestykket til bolen (se målskisse!). Brett alle piqot-kantene doble mot vrangen og sy. Royal skal ikke dampes, men legges i fasong mellom våte kleder.

Diagram

Miriam Young 10.07.2018 - 01:06:

Does this pattern come in any other size than medium?

DROPS Design 10.07.2018 kl. 08:47:

Dear Mrs Young, sorry this pattern is only available in size M. Happy knitting!

Kommentér oppskrift DROPS 1-18