DROPS Baby / 13 / 27

Will the Octupus by DROPS Design

DROPS Kosedyr : Blekksprut i ”Muskat” eller ”Safran”

Stikkord: dyr, leker,

Materialer: DROPS Safran/Muskat fra Garnstudio
Alle kosedyr veier under 50 gr. Bruk restegarn og velg selv de fargene/fargekombinasjonene du måtte ønske (se bilde for forslag).

DROPS Heklenål nr 3 til ”Safran” eller 3 ½ til ”Muskat”

BLEKKSPRUT:

Blekkspruten hekles med DROPS Safran, med ensfarget kropp, 6 armer i hver sin farge, 4 øyne og en spiral.
Kroppen: Hekle 1 stor ball.
Øyne: Hekle 4 øyne men det hekles kun 5 omg. Sy fast øyene jevnt fordelt ca midt på ballen.
Armer: Hekle 6 armer men gjenta 7. omg til det totalt er heklet 18 omg. Sy fast armene jevnt fordelt på 9.omg på ballen.
Nese: Hekle 4 dutter som syes fast som neser mellom hvert øye på 13. omg på ballen.
Spiral: Hekle en spiral som syes fast på toppen av blekkspruten.

Sammenhekling av fm: Hekle 2 fm sammen til 1 fm slik: Stikk nåla inn i første m, hent tråden, stikk nåla inn i neste m, hent tråden, lag 1 kast og trekk tråden gjennom alle 3 m på nåla.

STOR BALL:
1.omg: Hekle 3 lm, fest til en ring med 1 kjm i første lm.
2.omg: Hekle 6 fm i ringen, avslutt med 1 kjm i første fm, 1 lm.
3.omg: 2 fm i hver fm = 12 fm, avslutt med 1 kjm i første fm, 1 lm.
4.omg: * 1 fm, 2 fm i neste m *, gjenta fra *-* avslutt med 1 kjm i første fm, 1 lm = 18 fm.
5.omg: * 2 fm, 2 fm i neste fm * , gjenta fra *-* avslutt med 1 kjm i første fm, 1 lm = 24 fm.
6.omg: * 3 fm, 2 fm i neste fm *. gjenta fra *-* avslutt med 1 kjm i første fm, 1 lm = 30 fm
7.omg: * 4 fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* avslutt med 1 kjm i første fm, 1 lm = 36 fm.
8.omg: * 5 fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* avslutt med 1 kjm i første fm, 1 lm = 42 fm.
9.omg: * 6 fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* avslutt med 1 kjm i første fm, 1 lm = 48 fm.
10.-24.omg: 1 fm i hver fm avslutt omg med 1 kjm i første fm, 1 lm.
25.omg: * 6 fm, deretter hekles 7. og 8. fm sammen til 1 fm *- se forkl over gjenta fra *-* avslutt med 1 kjm i første fm, 1 lm = 42 fm.
26.omg: * 5 fm, deretter hekles 6. og 7. fm sammen til 1 fm *, gjenta fra *-* avslutt med 1 kjm i første fm, 1 lm = 36 fm
27.omg: * 4 fm, deretter hekles 5. og 6. fm sammen til 1 fm *, gjenta fra *-* avslutt med 1 kjm i første fm, 1 lm = 30 fm.
28.omg: * 3 fm, deretter hekles 4. og 5. fm sammen til 1 fm , gjenta fra *-* avslutt med 1 kjm i første fm, 1 lm = 24 fm.
29.omg: * 2 fm, deretter hekles 3. og 4. fm sammen til 1 fm *, gjenta fra *-* avslutt med 1 kjm i første fm, 1 lm =18 fm.
Fyll ballen med vatt.
30.omg: * 1 fm, 2. og 3. fm hekles sammen til 1 fm *, gjenta fra *-* avslutt med 1 kjm i første fm, 1 lm = 12 fm
31.omg: * Hekle alle fm sammen to og to.
Klipp tråden og sy sammen hullet.

ØYNE / ARMER:
1.omg: Hekle 3 lm, fest til en ring med 1 kjm i første lm.
2.omg: 6 fm i ringen, avslutt med 1 kjm i første fm, 1 lm.
3.omg: 2 fm i hver m = 12 fm, avslutt med 1 kjm i første fm, 1 lm.
4.-7.omg: Hekle fm rundt, avslutt med 1 kjm i første fm, fest tråden.

DUTT:
1.omg: Hekle 3 lm, fest til en ring med 1 kjm i første lm.
2.omg: 6 fm i ringen, avslutt med 1 kjm i første fm.

SPIRAL:
1.rad: Hekle 12 lm, snu.
2.rad: Hekle 3 fm i hver lm, klipp tråden.

Vassanelli Daniela 17.11.2012 - 11:45:

Bei der Kurzbeschreibung des Tintenfisches wird nichts über Füsse geschrieben. Bei der Häckelanleitung findet man jedoch Füsse. Meine Frage: Füsse, ja oder nein? Auf dem Bild sieht man keine.

DROPS Design 18.11.2012 kl. 09:51:

Liebe Daniela, es gibt keine Füsse, da haben Sie völlig Recht. Entschuldigung, das war ein Fehler in der Übersetzung, das ist jetzt korrigiert.

Jane Olsesn 18.07.2012 - 21:38:

Rigtig sød model, men i opskriften står, hvordan man laver fødder - hvor skal de bruges???

DROPS Design 25.12.2012 kl. 16:52:

Det er en standard vi har på alle mønstrene til de hæklede tøjdyr i Baby Drops 13 og 14. Du skal ignorere det og kun hækle hvad der skal bruges til blæksprutten: krop, øjne, arme, næse og spiral.

Marie Walldén 06.02.2012 - 11:24:

Hej, undrar bara var mellanstor och liten BOLL ska passa in i mönstret, borde inte tillhöra. däremot ett mönster på armar som är bättre än Ögon/Armar mönstret. Tack för många roliga och bra mönster. Hälsningar Marie

Kommentér oppskrift DROPS Baby 13-27