DROPS Extra / 0-1455

Cafe Flamingo by DROPS Design

Virkattu flamingon muotoinen kananmunanlämmitin DROPS Merino Extra Fine -langasta. Teema: Pääsiäinen

DROPS Design: Malli me-178
Lankaryhmä B
-------------------------------------------------------

KOKO:
Flamingon korkeus, jalkoja lukuun ottamatta, on n. 12 cm (sisällyttäen kumarassa oleva pää).

LANGANMENEKKI: Garnstudion
DROPS MERINO EXTRA FINE (kuuluu lankaryhmään B):
50 g väriä 17, kirsikanpunainen
50 g väriä 02, musta
50 g väriä 01, luonnonvalkoinen
50 g väriä 30, sinapinkeltainen

VIRKKUUTIHEYS:
22 kiinteää silmukkaa leveyssuunnassa ja 22 kerrosta korkeussuunnassa = 10 x 10 cm.

VIRKKUUKOUKKU:
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 3 tai käsialan mukaan.
Mikäli saat liikaa silmukoita per 10 cm, vaihda paksumpaan koukkuun. Jos saat liian vähän silmukoita per 10 cm, vaihda ohuempaan koukkuun.
MUUT TARVIKKEET: Vanua flamingon täyttämiseen.

alkaen 2.45 € /50g
DROPS Merino Extra Fine uni colour DROPS Merino Extra Fine uni colour 2.45 € /50g
Käsityöliike Menita
Tilaa
DROPS Merino Extra Fine mix DROPS Merino Extra Fine mix 2.45 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 9.80€. Lue lisää.
OHJE:

-------------------------------------------------------

1.YHTEEN VIRKKAAMINEN:
VIRKKAA 2 PYLVÄSTÄ YHTEEN 1 TÄYTELIÄÄKSI PYLVÄÄKSI:
Virkkaa 1 pylväs seuraavaan silmukkaan, mutta jätä viimeinen langankierto ja läpiveto vielä tekemättä (= 2 silmukkaa koukulla), virkkaa vielä 1 pylväs samaan silmukkaan ja vedä lanka viimeisellä läpivedolla kaikkien koukulla olevien 3 silmukan läpi (= 1 täyteläinen pylväs).

2.YHTEEN VIRKKAAMINEN:
VIRKKAA 2 KAKSOISPYLVÄSTÄ YHTEEN 1 TÄYTELIÄÄKSI KAKSOISPYLVÄÄKSI:
Virkkaa 1 kaksoispylväs seuraavaan silmukkaan, mutta jätä viimeinen langankierto ja läpiveto vielä tekemättä (= 2 silmukkaa koukulla), virkkaa vielä 1 kaksoispylväs samaan silmukkaan ja vedä lanka viimeisellä läpivedolla kaikkien koukulla olevien 3 silmukan läpi (= 1 täyteläinen kaksoispylväs).
-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

FLAMINGO: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Työ virkataan suljettuna virkkauksena nokasta päähän, lopuksi virkataan vartalo.

NOKKA-PÄÄ-VARTALO:
Virkkaa 2 ketjusilmukkaa koukulla nro 3 ja mustalla langalla.
1.KERROS:
Virkkaa 6 puolipylvästä 2.silmukkaan koukusta laskien, virkkaa kerroksen lopuksi 1 piilosilmukka ensimmäiseen puolipylvääseen.
2.KERROS:
1 ketjusilmukka, virkkaa 1 kiinteä silmukka jokaiseen puolipylvääseen = 6 kiinteää silmukkaa, virkkaa luonnonvalkoisella langalla 1 piilosilmukka kerroksen ensimmäiseen kiinteään silmukkaan (= värinvaihto). Katkaise musta lanka.
3.KERROS:
1 ketjusilmukka, *1 kiinteä silmukka seuraavaan kiinteään silmukkaan, 2 kiinteää silmukkaa seuraavaan kiinteään silmukkaan*, toista *-* koko kerroksen ajan = 9 kiinteää silmukkaa, virkkaa lopuksi 1 piilosilmukka ensimmäiseen kiinteään silmukkaan.
4.KERROS:
1 ketjusilmukka, 1 kiinteä silmukka jokaiseen kiinteään silmukkaan = 9 kiinteää silmukkaa, virkkaa lopuksi 1 piilosilmukka ensimmäiseen kiinteään silmukkaan.
5.KERROS:
1 ketjusilmukka, *1 kiinteä silmukka kumpaankin 2 seuraavaan kiinteään silmukkaan, 2 kiinteää silmukkaa seuraavaan kiinteään silmukkaan*, toista *-* koko kerroksen ajan = 12 kiinteää silmukkaa, virkkaa lopuksi 1 piilosilmukka ensimmäiseen kiinteään silmukkaan.
6. ja 7.KERROS:
1 ketjusilmukka, 1 kiinteä silmukka jokaiseen kiinteään silmukkaan, virkkaa lopuksi 1 piilosilmukka ensimmäiseen kiinteään silmukkaan.
8.KERROS:
1 ketjusilmukka, 1 kiinteä silmukka jokaiseen kiinteään silmukkaan, virkkaa kirsikanpunaisella langalla 1 piilosilmukka kerroksen ensimmäiseen kiinteään silmukkaan (= värinvaihto). Katkaise luonnonvalkoinen lanka.
9.KERROS:
1 ketjusilmukka, *1 kiinteä silmukka jokaiseen 3 seuraavaan kiinteään silmukkaan, 2 kiinteää silmukkaa seuraavaan silmukkaan*, toista *-* koko kerroksen ajan = 15 kiinteää silmukkaa, virkkaa kerroksen lopuksi 1 piilosilmukka ensimmäiseen kiinteään silmukkaan.
10. - 15.KERROS:
1 ketjusilmukka, 1 kiinteä silmukka jokaiseen 3 seuraavaan kiinteään silmukkaan, virkkaa kumpaankin 2 seuraavaan kiinteään silmukkaan 2 pylvästä yhteen (katso 1.YHTEEN VIRKKAAMISEN selitys yllä), virkkaa jokaiseen 5 seuraavaan kiinteään silmukkaan 2 kaksoispylvästä yhteen (katso 2.YHTEEN VIRKKAAMISEN selitys yllä), virkkaa kumpaankin 2 seuraavaan kiinteään silmukkaan 2 pylvästä yhteen, 1 kiinteä silmukka jokaiseen 3 seuraavaan kiinteään silmukkaan, virkkaa lopuksi 1 piilosilmukka kerroksen ensimmäiseen kiinteään silmukkaan. TARKISTA VIRKKUUTIHEYS!

Ennen kuin virkkaat seuraavan kerroksen, ompele 2 silmää mustalla jäännöslangalla.
16.KERROS ja eteenpäin:
Virkkaa 1 ketjusilmukka, 1 kiinteä silmukka jokaiseen 8 seuraavaan silmukkaan (kiinnitä pieni merkki 8.silmukkaan = keskitaka). Virkkaa sitten 1 kiinteä silmukka jokaiseen silmukkaan koko kerroksen ajan (= 15 kiinteää silmukkaa). Kun olet virkannut kerroksen viimeisen kiinteän silmukan, virkkaa jatkossa kiinteitä silmukoita sulkematta kerroksia (eli kerroksen alkuun/loppuun ei enää virkata ketjusilmukkaa/piilosilmukkaa). Virkkaa 17.kerroksen aluksi 1 kiinteä silmukka edellisen kerroksen ensimmäiseen kiinteään silmukkaan. Virkkaa sitten 1 kiinteä silmukka jokaiseen kiinteään silmukkaan, kunnes kaulan pituus on 3 cm (keskellä takana olevasta merkistä mitattuna). Virkkaa keskellä takana olevaan kiinteään silmukkaan asti, virkkaa nyt 2 pylvästä kerroksen jokaiseen kiinteään silmukkaan = 30 pylvästä. Virkkaa sitten 1 pylväs jokaiseen pylvääseen (sulkematta kerroksia), kunnes pylväin virkatun vartalon pituus on n. 5 cm. Virkkaa sitten 1 kerros kiinteitä silmukoita, virkkaa kuitenkin viimeiseen pylvääseen pyrstö näin: 1 piilosilmukka, 3 ketjusilmukkaa, 4 kaksoispylvästä, 3 ketjusilmukkaa ja 1 piilosilmukka.
Katkaise lanka ja päättele langanpäät. Täytä nokka ja pää vanulla.

JALKA:
Jalat virkataan aina 3 silmukan kohdalla ja jalkojen väliin jää 3 silmukkaa. Virkkaa yksi jalka keskiedun 3 silmukan kummallekin puolelle. Jalka virkataan 1-kertaisella sinapinkeltaisella langalla.

ENSIMMÄINEN JALKA:
Virkkaa 1 silmu jalan jokaiseen 3 silmukkaan. Ota lanka koukulle ja vedä lanka kaikkien 3 silmun läpi. Tämä näyttää nyt siltä kuin 3 silmukkaa olisi virkattu yhteen.
*Ota lanka koukulle, vie koukku alla olevien 3 silmukan ensimmäiseen silmukkaan. Ota lanka työn edestä (eli virkkaa etummaiseen silmukkakaareen) ja vedä lanka läpi = 3 silmukkaa koukulla, tee 1 langankierto koukulle ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien silmukoiden läpi*, toista *-* yhteensä 4 kertaa.
Virkkaa nyt polvi näin: *Ota lanka koukulle, vie koukku alla olevien 3 silmukan ensimmäiseen silmukkaan. Ota lanka työn edestä (eli virkkaa etummaiseen silmukkakaareen) ja vedä lanka läpi = 3 silmukkaa koukulla, tee 1 langankierto koukulle ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien silmukoiden läpi*, toista *-* samassa silmukassa yhteensä 3 kertaa siten, että työhön muodostuu polvi. Virkkaa sitten kuten aiemmin (ennen polvea) 4 kertaa ja virkkaa sitten jalka samalla tavalla kuin virkkasit polven. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.
Virkkaa toinen jalka samoin.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Extra 0-1455