DROPS / 188 / 3

Love Story by DROPS Design

Neulottu pitsimekko ¾-hihoilla. Koot S-XXXL. Työ neulotaan DROPS Paris-langasta.

DROPS Design: Malli w-688
Lankaryhmä C tai A + A
-----------------------------------------------------------
850-950-1050-1150-1250-1400 g väriä 17, luonnonvalkoinen

Työ voidaan neuloa myös seuraavilla langoilla:
"Lankavaihtoehdot (Lankaryhmä C)". Katso alla oleva linkki.

DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKOT (40 ja 80 cm) NRO 5 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 tai 80 cm) NRO 4 (vyötärön reikäkerrokseen ja pääntien ainaoikeinneulottuun reunukseen).
NEULETIHEYS: 17 silmukkaa ja 22 kerrosta sileää neuletta puikoilla nro 5 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.

MUUT TARVIKKEET: 4 pientä puuhelmeä nyöreihin.

Kommentit (30)

Saat tämän mallin langat alkaen 22.95€. Lue lisää.

Katso ruutupiirrokset A.1-A.4. Katso halutun koon piirros (A.3).
Piirrokset näyttävät mallineuleen kaikkia kerroksia oikealta puolelta katsottuna.

MITTAUSVINKKI:
Kun neulotaan aaltokuvioita, työn alareunasta tulee kaareva. Kaikki pituusmitat otetaan kaaren lyhyimmästä reunasta.

KAVENNUSVINKKI 1 (mekon hameosa):
Kavenna merkkilangan molemmin puolin seuraavasti: Merkkilangan jälkeen: Nosta 1 silmukka oikein neulomatta, neulo 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli (= työstä kapeni 1 silmukka).
Ennen merkkilankaa: Aloita 2 silmukan päässä merkkilangasta ja neulo 2 silmukkaa oikein yhteen (= työstä kapeni 1 silmukka).

KAVENNUSVINKKI 2 (kädentiet):
Kaikki kavennukset tehdään oikealla puolella!
Kavenna 3 ainaoikeinneulotun reunasilmukan sisäpuolella seuraavasti: Kerroksen alussa 3 reunasilmukan jälkeen: Nosta 1 silmukka oikein neulomatta, neulo 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun yli (= työstä kapeni 1 silmukka).
Kerroksen lopussa ennen 3 reunasilmukkaa: Aloita 2 silmukan päässä 3 reunasilmukasta ja neulo 2 silmukkaa oikein yhteen (= työstä kapeni 1 silmukka).

KAVENNUSVINKKI 3:
Laske kuinka usein kerroksella kavennetaan seuraavasti: Laske kerroksen silmukkaluku (esim. 180 silmukkaa) ja jaa silmukat kavennusten määrän kanssa (esim. 8) = 22,5.
Tässä esimerkissä neulotaan vuorotellen joka 21. ja joka 22.silmukka ja joka 22. ja joka 23.silmukka yhteen.

LISÄYSVINKKI (mekon sivut ja keskellä hihan alla):
Kaikki lisäykset tehdään työn oikealla puolella!
Lisää mekon kummankin sivun merkkilangan molemmin puolin ja keskellä hihan alla olevan merkkilangan molemmin puolin näin: Aloita 2 silmukan päässä merkkilangasta, tee 1 langankierto puikolle, neulo 4 silmukkaa oikein (merkkilanka on näiden 4 silmukan keskellä), tee 1 langankierto puikolle (= työhön lisättiin 2 silmukkaa). Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikää.
----------------------------------------------------------

MEKKO:
Neulotaan alhaalta ylös suljettuna neuleena pyöröpuikolla, ylös keskiedun halkioon asti. Tämän jälkeen työ neulotaan tasona keskeltä edestä alkaen. Kun kädenteiden silmukat on päätetty, etu- ja takakappale neulotaan erikseen. Hihat neulotaan suljettuna neuleena lyhyellä pyöröpuikolla, alhaalta ylös. Vaihda työhön sukkapuikot, kun pyöröpuikko käy liian pitkäksi.

HAME:
Luo hieman löyhästi 247-266-285-323-342-380 silmukkaa pyöröpuikolle nro 5 Paris-langalla. Neulo 4 kerrosta AINAOIKEAA suljettuna neuleena (katso selitys yllä). Neulo sitten mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= 13-14-15-17-18-20 kpl 19 silmukan mallikertaa). TARKISTA NEULETIHEYS!
HUOM: Piirrokseen A.1 nuolella 1 merkityllä kerroksella kerroksen vaihtumiskohta siirretään 2 silmukan verran vasemmalle, jotta mallineule jatkuisi siististi. Piirrokseen A.1 nuolella 2 merkityllä kerroksella kerroksen vaihtumiskohta siirretään 1 silmukan verran vasemmalle.
Kun olet neulonut piirroksen A.1 loppuun, työssä on 156-168-180-204-216-240 silmukkaa.
Jatka neulomalla sileää neuletta. Kun työn pituus on 28 cm (lue MITTAUSVINKKI), kiinnitä 4 merkkilankaa työhön seuraavasti: Kiinnitä 1.merkkilanka ensimmäisten 18-21-24-30-32-38 silmukan jälkeen, kiinnitä 2.merkkilanka seuraavien 42-42-42-42-44-44 silmukan jälkeen, kiinnitä 3.merkkilanka seuraavien 36-42-48-60-64-76 silmukan jälkeen ja kiinnitä 4.merkkilanka seuraavien 42-42-42-42-44-44 silmukan jälkeen. Viimeisen merkkilangan jälkeen kerroksella on jäljellä 18-21-24-30-32-38 silmukkaa. Anna merkkilankojen kulkea työn mukana.
Kavenna seuraavalla kerroksella 1. ja 3.merkkilangan jälkeen ja ennen 2. ja 4.merkkilankaa 1 silmukka (lue KAVENNUSVINKKI 1) (= työstä kapeni 4 silmukkaa). Toista tällaiset kavennukset 4½-4½-5½-6-6 cm välein yhteensä 7-7-6-6-6-6 kertaa = 128-140-156-180-192-216 silmukkaa. Poista kaikki merkkilangat.
Kun työn pituus on 59-60-61-62-63-64 cm (ja kaikki kavennukset on tehty), neulo 1 kerros oikein ja kavenna tasavälein 0-0-0-8-0-4 silmukkaa = 128-140-156-172-192-212 silmukkaa. Vaihda pyöröpuikkoon nro 4 ja neulo mallineuletta suljettuna neuleena piirroksen A.2 mukaisesti. Kun olet neulonut piirroksen A.2 loppuun, kiinnitä 1 merkkilanka kerroksen alkuun (= sivussa), kiinnitä 1 merkkilanka 32-35-39-43-48-53 silmukan jälkeen (= keskietu) ja kiinnitä 1 merkkilanka seuraavien 32-35-39-43-48-53 silmukan jälkeen (= sivussa), takakappaleessa (merkkilankojen välissä) on nyt 64-70-78-86-96-106 silmukkaa. Vaihda takaisin pyöröpuikkoon nro 5. Katkaise lanka. Jatka neulomista tasona pyöröpuikolla, keskiedun merkistä alkaen.
Neulo keskiedun merkistä alkaen näin (ensimmäinen kerros = oikea puoli): A.3B (= 12-12-14-14-16-16 silmukkaa), 40-46-50-58-64-74 silmukkaa sileää neuletta (sivun merkkilanka on näiden 40-46-50-58-64-74 silmukan keskellä), neulo mallineuletta piirroksen A.3A mukaisesti (= 12-12-14-14-16-16 silmukkaa), A.3B (= 12-12-14-14-16-16 silmukkaa), 40-46-50-58-64-74 silmukkaa sileää neuletta (sivun merkkilanka on näiden 40-46-50-58-64-74 silmukan keskellä) ja neulo lopuksi mallineuletta piirroksen A.3A mukaisesti (= 12-12-14-14-16-16 silmukkaa). Jatka mallineuletta tähän tapaan.
Kun työn pituus jakokohdasta mitattuna on 3 cm, lisää kummankin sivun merkkilangan molemmin puolin 1 silmukka (lue LISÄYSVINKKI) (= työhön lisättiin 4 silmukkaa). Toista tällaiset lisäykset, kun työn pituus jakokohdasta mitattuna on 6-6-7-7-8-8 cm = 136-148-164-180-200-220 silmukkaa.
Kun työn pituus on 70-72-74-76-78-80 cm, neulo kummankin sivun keskimmäisillä 12-12-14-18-22-26 silmukalla 4 kerrosta ainaoikeaa (eli neulo 6-6-7-9-11-13 silmukalla kummankin merkkilangan molemmin puolin ainaoikeaa, muilla silmukoilla neulotaan kuten aiemmin).
Päätä seuraavalla ainaoikein -neuleen jälkeisellä oikean puolen kerroksella kummankin sivun keskimmäiset 6-6-8-12-16-20 silmukkaa kädenteitä varten (eli päätä kummankin merkkilangan molemmin puolin 3-3-4-6-8-10 silmukkaa). Neulo etukappaleet ja takakappale erikseen.

VASEN ETUKAPPALE (kun vaate puetaan päälle):
= 31-34-37-39-42-45 silmukkaa. Jatka tasoneuletta kuten aiemmin, eli neulo keskellä edessä piirroksen A.3A mallineuletta, jatka sileää neuletta ja neulo kädentien reunassa 3 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa (ensimmäinen kerros = nurja puoli).
Kun olet neulonut 3 kerrosta, kavenna seuraavalla oikean puolen kerroksella kädentien reunasa 1 silmukka (lue KAVENNUSVINKKI 2). Toista tällaiset kavennukset joka 2.kerros (eli jokaisella oikean puolen kerroksella) yhteensä 2-3-5-6-8-11 kertaa = 29-31-32-33-34-34 silmukkaa.
Jatka mallineuletta kuten aiemmin, eli neulo kädentien reunassa 3 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa, jatka sileää neuletta ja neulo keskellä edessä piirroksen A.3A mallineuletta, kunnes työn pituus on n. 84-87-90-93-96-99 cm ja olet viimeksi neulonut oikean puolen kerroksen sekä kokonaisen mallikerran loppuun (mikäli mahdollista).
Siirrä nyt ensimmäiset 7-8-8-9-10-10 silmukkaa apulangalle pääntietä varten, mutta älä katkaise lankaa, vaan neulo aluksi silmukat ja siirrä ne sitten apulangalle.
Päätä sitten keskeltä edestä pääntietä varten joka 2.kerros (eli jokaisen nurjan puolen kerroksen alusta) näin: Päätä 2 silmukkaa 2 kertaa ja 1 silmukka 3 kertaa = 15-16-17-17-17-17 silmukkaa jäljellä olalla. Neulo kunnes jäljellä on 1 kerros ennen kuin työn pituus on 90-93-96-99-102-105 cm. Neulo 1 kerros oikein nurjalta puolelta. Päätä silmukat oikein silmukoin työn oikealta puolelta.

OIKEA ETUKAPPALE:
= 31-34-37-39-42-45 silmukkaa. Jatka tasoneuletta kuten aiemmin, eli neulo kädentien reunassa 3 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa, jatka sileää neuletta ja neulo keskellä edessä piirroksen A.3B mallineuletta (ensimmäinen kerros = nurja puoli).
Kun olet neulonut 3 kerrosta, kavenna seuraavalla oikean puolen kerroksella kädentien reunasa 1 silmukka (lue KAVENNUSVINKKI 2). Toista tällaiset kavennukset joka 2.kerros (eli jokaisella oikean puolen kerroksella) yhteensä 2-3-5-6-8-11 kertaa = 29-31-32-33-34-34 silmukkaa.
Jatka mallineuletta kuten aiemmin, eli neulo keskellä edessä piirroksen A.3B mallineuletta, jatka sileää neuletta ja neulo kädentien reunassa 3 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa, kunnes työn pituus on n. 84-87-90-93-96-99 cm ja olet viimeksi neulonut nurjan puolen kerroksen sekä yhtä monta kerrosta piirroksen A.3 mallineuletta kuin vasemmassa etukappaleessa.
Siirrä nyt ensimmäiset 7-8-8-9-10-10 silmukkaa apulangalle pääntietä varten, mutta älä katkaise lankaa, vaan neulo aluksi silmukat ja siirrä ne sitten apulangalle.
Päätä sitten keskeltä edestä pääntietä varten joka 2.kerros (eli jokaisen oikean puolen kerroksen alusta) näin: Päätä 2 silmukkaa 2 kertaa ja 1 silmukka 3 kertaa = 15-16-17-17-17-17 silmukkaa jäljellä olalla. Neulo kunnes jäljellä on 1 kerros ennen kuin työn pituus on 90-93-96-99-102-105 cm. Neulo 1 kerros oikein nurjalta puolelta. Päätä silmukat oikein silmukoin työn oikealta puolelta

TAKAKAPPALE:
= 62-68-74-78-84-90 silmukkaa. Jatka tasoneuletta kuten aiemmin, eli neulo kummassakin reunassa 3 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa, jatka sileää neuletta ja neulo keskellä takana piirroksen A.3A/A.3B mallineuletta (ensimmäinen kerros = nurja puoli).
Kun olet neulonut 3 kerrosta, kavenna seuraavalla oikean puolen kerroksella kummassakin reunassa kädenteitä varten 1 silmukka (lue KAVENNUSVINKKI 2) (= työstä kapeni 2 silmukkaa). Toista tällaiset kavennukset joka 2.kerros (eli jokaisella oikean puolen kerroksella) yhteensä 2-3-5-6-8-11 kertaa = 58-62-64-66-68-68 silmukkaa.
Jatka mallineuletta kuten aiemmin, eli neulo keskellä takana piirroksen A.3A/A.3B mallineuletta, jatka sileää neuletta ja neulo kummassakin kädentien reunassa 3 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa, kunnes työn pituus on 88-91-94-97-100-103 cm.
Päätä nyt keskimmäiset 26-28-28-30-32-32 silmukkaa pääntietä varten ja neulo molemmat puolet erikseen. Neulo neulomista olan silmukoilla kuten aiemmin ja päätä seuraavalla kerroksella vielä 1 silmukka pääntien reunasta = 15-16-17-17-17-17 silmukkaa jäljellä olalla. Neulo kunnes jäljellä on 1 kerros ennen kuin työn pituus on 90-93-96-99-102-105 cm. Neulo 1 kerros oikein nurjalta puolelta. Päätä silmukat oikein silmukoin työn oikealta puolelta. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti.

HIHA:
Luo hieman löyhästi 76-76-76-95-95-95 silmukkaa lyhyelle pyöröpuikolle nro 5. Neulo 4 kerrosta ainaoikeaa suljettuna neuleena. Neulo sitten mallineuletta piirroksen A.4 mukaisesti (= 4-4-4-5-5-5 kpl 19 silmukan mallikertaa). HUOM: Piirrokseen A.4 nuolella 3 merkityllä kerroksella kerroksen vaihtumiskohta siirretään 2 silmukan verran vasemmalle, jotta mallineule jatkuisi siististi.
Kun olet neulonut piirroksen A.4 loppuun, työssä on 48-48-48-60-60-60 silmukkaa. Neulo sileää neuletta, kunnes työn pituus on 20 cm (muista MITTAUSVINKKI). Neulo 1 kerros oikein ja kavenna tasavälein 6-4-2-12-10-8 silmukkaa = 42-44-46-48-50-52 silmukkaa. Vaihda sukkapuikkoihin nro 4 ja neulo mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti. Kun olet neulonut piirroksen A.2 loppuun, vaihda takaisin sukkapuikkoihin nro 5.
Kiinnitä 1 merkkilanka kerroksen alkuun (= keskellä hihan alla). Neulo sileää neuletta suljettuna neuleena. Kun työn pituus on 25-25-25-26-26-26 cm, lisää keskelle hihan alle 2 silmukkaa (lue LISÄYSVINKKI). Toista tällaiset lisäykset yhteensä 7-9-9-11-12-14 kertaa koossa S: Joka 4.kerros, koissa M ja L: Joka 3.kerros, koossa XL: Joka 2.kerros, koossa XXL: Vuorotellen joka kerros ja joka 2.kerros ja koossa XXXL: Joka kerros = 56-62-64-70-74-80 silmukkaa.
Kun työn pituus on 38-38-37-37-35-34 cm, päätä keskeltä hihan alta 6 silmukkaa (eli päätä merkkilangan molemmin puolin 3 silmukkaa).
Neulo nyt hihanpyöriö tasona pyöröpuikolla. Jatka sileää neuletta ja päätä kummastakin reunasta jokaisen kerroksen alusta näin: Päätä 2 silmukkaa 2 kertaa ja 1 silmukka 3-3-3-5-6-8 kertaa. Päätä sitten kummastakin reunasta jokaisen kerroksen alusta 2 silmukkaa, kunnes työn pituus on 45-45-45-46-46-47 cm. Päätä 2 seuraavan kerroksen alusta 3 silmukkaa ja päätä sitten loput silmukat kerralla. Hihan pituus on n. 46-46-46-47-47-48 cm. Neulo toinen hiha samoin.

VIIMEISTELY:
Ompele olkasaumat. Kiinnitä hihat paikoilleen siten, että kädenteiden ainaoikeinneulottu reunus jää hihan päälle (eli anna ainaoikeinneulotun reunuksen kulkea hieman hihanpyöriön reunan yli).

PÄÄNTIEN REUNUS:
Aloita keskeltä edestä ja poimi työn oikealta puolelta pääntien reunasta n. 72-88 silmukkaa (sisällyttäen apulangoilla odottavat silmukat edessä) pyöröpuikolle nro 4. Neulo 1 kerros oikein nurjalta puolelta, 1 kerros oikein oikealta puolelta ja 1 kerros oikein nurjalta puolelta. Päätä silmukat oikein silmukoin työn oikealta puolelta.

KIERRETTY NYÖRI:
Leikkaa 2 kpl n. 3 metrin pituista Paris-lankaa. Kierrä langat tiukasti yhteen, aseta nyöri kaksinkerroin ja anna sen kiertyä uudestaan yhteen. Tee nyörin kumpaankin päähän solmu. Kiinnitä pieni puuhelmi nyörin kumpaankin päähän. Tee 2 hapsua ja kiinnitä 1 hapsu nyörin kumpaankin päähän, puuhelmen alapuolelle. 1 hapsu = Leikkaa 12 kpl n. 11 cm:n pituista Paris-lankaa. Leikkaa vielä yksi n. 25 cm:n pituinen lanka, jolla kiinnität hapsun. Aseta tämä lanka muiden 12 langan keskikohdan päälle. Aseta langat kaksinkerroin ja solmi uusi lanka hapsun ympäri (n. 1 cm:n päähän kärjestä), päättele langanpäät hyvin ja kiinnitä hapsu nyöriin yllä olevan ohjeen mukaisesti. Tee toinen hapsu samalla tavalla. Aseta hapsunyöri kaksinkerroin ja pujota taitettu pää mekon etuosan halkion yläreunan silmukan läpi, vedä nyörin avoin pää taitetun pään läpi. Tee toinen samanlainen nyöri puuhelmillä ja hapsuilla ja kiinnitä tämä nyöri halkion toiseen yläreunaan.

= tee 2 silmukan väliin 1 langankierto puikolle, seuraavalla kerroksella langankierrolla neulotaan sileää neuletta, jolloin työhön muodostuu reikä
= tee 2 silmukan väliin 2 langankiertoa puikolle, seuraavalla kerroksella ensimmäinen langankierto neulotaan oikein, toinen langankierto pudotetaan puikolta, jolloin työhön muodostuu isompi reikä
= 2 silmukkaa oikein yhteen
= 3 silmukkaa oikein yhteen
= nosta 1 silmukka oikein neulomatta, neulo 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli
= nosta 1 silmukka oikein neulomatta, neulo 2 silmukkaa oikein yhteen, vedä nostettu silmukka kavennuksen yli
= nosta 1 silmukka oikein neulomatta, neulo 3 silmukkaa oikein yhteen, vedä nostettu silmukka kavennuksen yli

Mette Sönnichsen 10.04.2019 - 08:23:

Jeg er helt i vildrede med A2 mønsterdelen. Der står jeg skal strikke to ret sammen og får således halveret maskeantallet og står med alt for få masker, når jeg skal til at sætte mærketrådene og strikke frem og tilbage. Hvordan skal jeg forstå A2?

DROPS Design 10.04.2019 kl. 08:35:

Hei Mette. På rad 7 i A.2 skal du strikke 2 rett sammen, og så lage 1 kast. Dvs, du feller 1 maske og øker 1 maske slik at maskeantallet i A.2 forblir konstant. God fornøyelse.

Sheila Meise 08.12.2018 - 10:11:

It is almost impossible to post a question because of the pictures which are so unclear. Also I get a message saying my comment contains links or forbidden words

DROPS Design 10.12.2018 kl. 11:01:

Dear Mrs Meise, can you please write on our facebook the words you used and was forbidden - there could be a word in another language that is banned. Thank you!

Sheila Meise 08.12.2018 - 09:56:

The sleeves contain an instruction to follow A.2 but surely this is wrong? Also is the top of the sleeve created in 8 cm? If you follow A.2 the number of stitches for the upper sleeve would be 21.

DROPS Design 10.12.2018 kl. 08:33:

Dear Mrs Meise, pattern is correct, after A.4 you work A.2 (= eyelet round which tighten the sleeve - see picture and measurement chart). You work A.4 until sleeve measures 20 cm, then work A.2, then inc mid under sleeve and when sleeve measures 38 cm (size S), start sleeve cap binding off 6 sts mid under sleeve and continue shaping sleeve cap. Sleeve measures approx. 46 cm in total. Happy knitting!

Sheila Meise 22.10.2018 - 17:33:

Please explain the expression ‘displace 2 stitches’ in simple terms

DROPS Design 23.10.2018 kl. 08:49:

Dear Mrs Meise, on the row with the arrow 1 in A.1 (and the arrow 3 in A.4), slip the first 2 sts at the beg of round onto the right needle without working them, place the marker from beg of round there and start now repeating diagrams from here. The 2 slipped sts will be worked together with the last st last repeat on the round. Happy knitting!

Jaana 24.08.2018 - 21:01:

Detta är en väldigt snygg klänning. Jag har stickat den men tycker det är svårt att sy fast ärmarna snyggt. Jag vet inte vilken typ av stygn blir snyggast och om jag ska syd rån från rätsidan eller från avigsidan. Har ni något bra tips för detta? Tack på förhand Mvh Jaana

DROPS Design 30.08.2018 kl. 14:16:

Hej, den rätstickade kanten längs ärmhålen skall ligga utanpå (lite över) ärmkullen. Du kan använda samma monterings-teknik som denna - se montering här

Joan Schroeder 10.08.2018 - 20:28:

Prøver lige det rigtige sted! Når jeg strikker A.1 og A.4 kan jeg ikke få det til at danne et "V". I f.eks. A.1 har jeg flyttet omg. 2 masker og hullerne i rk 27 er fint symetriske med hullerne i rk 23. Når jeg så kommer til rk 29, så kommer 2. hul til at ligge oveni i 2. hul i række 27 og danner så ikke et "V". Hvad går galt?

DROPS Design 14.08.2018 kl. 14:43:

Hej Joan, på række 29 skal du have 9 m imellem omslagene (du starter altså diagrammet med 1 omslag), de sidste 3 masker i diagrammet strikkes sammen til 1 maske. God fornøjelse!

Joan Schroeder 10.08.2018 - 20:18:

Jeg har problemer med at få dannet et "V" i både A.1 og A.4. Rk 27 i A.1er fint symetriske med hullerne i rk 23, men når jeg kommer til række 29, så kommer 2. hul til at ligge oveni sidste hul i rk 27. Jeg har flyttet omgangen to masker, men kan stadig ikke få "V"ét dannet. Har forsøgt at strikke hele mønsteret, men det ser helt forkert ud.

Gloria 29.06.2018 - 14:12:

Bonjour et merci pour ce magnifique modèle. je suis actuellement au début de la poitrine et je rencontre une difficulté. Ai-je mal compris le patron ou les motifs "chevrons" (A.3A et A.3B) se retrouvent à l'avant ET à l'arrière ? C'est ce que je comprends, mais je trouve cela étrange que les photos ne montrent pas les détails du dos, dans ce cas... merci d'avance pour vos réponse et votre patience!

DROPS Design 29.06.2018 kl. 15:06:

Bonjour Gloria, on tricote effectivement A.3A et A.3B sur chaque devant et sur le dos. Bon tricot!

Lizzie 26.06.2018 - 05:48:

How would you mix sizes? I am smaller on the bottom and bigger on top (by 1 size).

DROPS Design 26.06.2018 kl. 08:48:

Dear Lizzie, we are unfortunately not able to adjust every pattern to every single request, please contact the store where you bought the yarn (even per mail, telephone or via social media) for any assistance. Happy knitting!

Gro 20.06.2018 - 15:13:

Hvordan er det å strikke denne kjolen i Drops Bomull-Lin? Holder den fasongen eller vil den utvide seg? Har kun strikket med Paris en gang og da synes jeg plagget ble veldig tungt. Tenkte derfor å prøve et annet garn.

DROPS Design 22.06.2018 kl. 07:52:

Hei Gro. Bomull-Lin oppfører seg ganske likt som Paris, da det er mye bomull i begge. De tilhører også begge garngruppe C, så det er ikke noe problem å bytte Paris med Bomull-Lin. På garnkalkulatoren vår kan du finne ut hvor mange gram garn du trenger av andre garntyper for å få tilsvarende mengde som i Paris, så her kan du sjekke vekten til plagget i forskjellige kvaliteter. God fornøyelse.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 188-3