DROPS / 65 / 23

DROPS 65-23 by DROPS Design

DROPS sjal i Italian Velvet

Stikkord: hullmønster, sjal,

DROPS design: Modell nr P-003
--------------------------------------------------------
Mål: Bredde øverst: ca 2 m.
Lengde midt bak: ca 110 cm.
Materialer: DROPS Italian Velvet fra Garnstudio
700 gr f.nr 02, plomme.

DROPS Rundp nr 15.

Strikkefasthet: 6 m x 11 p på p 15 og mønsterstrikk = 10 x 10 cm. Husk pinnenr er kun veiledende!

Sjal: Legg opp 3 m på rundp 15 med plomme. Strikk frem og tilbake på rundp slik:

1.p: 1 r, 1 kast, 1 r, 1 kast, 1 r = 5 m.
2.p: 1 r, 1 vr, 1 kast, 2 vr sammen, 1 kast, 1 r = 6 m.
3.p: 1 r, 1 kast, 2 r sammen, 1 kast, 2 r sammen, 1 kast, 1 r = 7 m.
4.p: 1 r, 1 kast, 2 vr sammen, 1 kast, 2 vr sammen, 1 kast, 1 vr, 1 r = 8 m.
5.p: 2 r, 1 kast, 2 r sammen, 1 kast, 2 r sammen, 1 kast, 2 r = 9 m.
6.p: 1 r, 1 vr, 1 kast, 2 vr sammen, 1 kast, 2 vr sammen, 1 kast, 2 vr sammen, 1 kast, 1 r = 10 m.
7.p: 1 r, 1 kast, * 2 r sammen, 1 kast *, gjenta fra *-* til det gjenstår 1 m på p, denne strikkes r = 11 m.
8.p: 1 r, 1 kast, * 2 vr sammen, 1 kast *, gjenta fra *-* til det gjenstår 2 m på p, 1 vr, 1 r = 12 m.
9.p: 2 r, 1 kast, * 2 r sammen, 1 kast *, gjenta fra *-* til det gjenstår 2 m på p, disse strikkes r = 13 m.
10.p: 1 r, 1 vr, 1 kast, * 2 vr sammen, 1 kast *, gjenta *-* til det gjenstår 1 m på p denne strikkes r = 14 m.

Gjenta 7. til 10.p oppover. Med dette mønsteret økes det 1 m på hver p. Når det er 120 m på p (eller ved ønsket mål) felles det løst av med dobbelt garn.

Frynser: Det festes frynser langs begge skråkantene bak på sjalet med 5 cm mellomrom. 1 frynse = 2 tråder på 25 cm - legg trådene dobbelt om 1 kantm og dra endene gjennom løkken. Knyt en knute ytterst i hver ende slik at trådene ikke deler seg.

Kommentarer (7)

Legg inn en kommentar!

Amber Weismiller 11.08.2016 - 18:30:

PLEASE HELP!!!! My mom and I take 1 trip a year together and just sat down to knit PATTERN 65-23!!! IT IS INCORRECT. ON THE 3rd row. It always comes up at the end with 6 stitches. Can you help so we can enjoy our trip. PLEASE :) I assume it's written wrong. Amber

DROPS Design 14.08.2016 kl. 11:02:

Dear Amber, there are no mistakes in the 3rd row: are you sure to end up the 2nd row with 6 sts? Do you have a yo between the two middle P sts? Happy knitting!

DROPS Deutsch 20.09.2010 - 08:39:

Die einzige Garnalternative ist Polaris aber die hat nicht den selben effekt.

Marion 20.09.2010 - 04:22:

Welche Wolle kann man denn dafür noch benutzen um so einen Umschlag noch zu machen?

Bruce 13.11.2006 - 14:23:

Natalia - we have discovered that this is an error. There IS NO CHART for 65 - 23. The little red box in the Pattern Description should not have been there - and I believe, has now been removed. Sorry for the confusion.

Bruce 11.11.2006 - 08:48:

That's correct, Natalia - I have written an e-mail to Garnstudio to have them correct that on their website. I had hoped to be able to advise you to retrieve the Diagram from the Norwegian site - but that also is not visible. As there is no-one at Garnstudio until Monday, this will not be corrected until then. Thankyou for letting us know.

Natalia 11.11.2006 - 00:26:

The diagram for this Shawl is not visible. Can you help me? Thank you in advance. Sincerely, Natalia

Natalia 11.11.2006 - 00:25:

The diagram for this Shawl is not visible. Can you help me? Thank you in advance. Sincerely, Natalia

Kommentér oppskrift DROPS 65-23