DROPS / 178 / 30

Tender Sky by DROPS Design

DROPS Big Merino lõngast heegeldatud tähemustriga pontšo suurustele S kuni XXXL

Võtmesõnad: pontšod,

DROPS disain: mudel nr mb-036
Lõngagrupp C või A + A
----------------------------------------------------------
Suurus: S/M - L/XL - XXL/ XXXL
Lõng: Garnstudio DROPS BIG MERINO, 50 g/75 m (kuulub lõngagruppi C)
250 g värv nr 06, ära unusta mind

DROPSi HEEGELNÕEL: 5 mm – või sobiv, et 14 kahekordset sammast = 10 cm lai. Skeem A.1b on umbes 6 cm lai.
----------------------------------------------------------

Kommentaarid (18)

100% vill
alates 2.25 € /50g
DROPS Big Merino mix DROPS Big Merino mix 2.25 € /50g
Must ja roosa OÜ
Telli
DROPS Big Merino uni colour DROPS Big Merino uni colour 2.25 € /50g
Lõngakulu sellele disainile alates 11.25€. Loe edasi.
MUSTER
Vaata skeemi A.1.
----------------------------------------------------------

PONTŠO
Heegeldatakse Big Merino lõngast edasi-tagasi 5 mm heegelnõelaga.
Tee nii: heegelda skeemi A.1a, skeemi A.1b kokku 4-5-6 korda laiuses, lõpus tee skeemi A.1c.
Kui skeem A.1 on tehtud vertikaalselt (kõrguses), korda 2 viimast rida skeemil - JÄLGI HEEGELDAMISE TUGEVUST!
Kui töö pikkus on umbes 110-119-128 cm, katkesta ja kinnita lõng.

VIIMISTLUS
Õmble üks lühem külg teise pikema küljega kokku - õmble väikeste pistetega, et õmblus ei jääks jäme. Teine pikem külg jookseb ees alla tippu. Vaata pilti.

TUTID
Tee Big Merino lõngast 7-8-9 tutti läbimõõduga umbes 3 cm. Kinnita tutid ühtlaste vahedega lühema külje tippu.

Skeem

= 1 ahelsilmus
= 1 kinnissilmus silmusesse
= 1 kinnissilmus ümber ahelsilmustest kaare
= 1 kahekordne sammas ahelsilmusesse
= 1 kahekordne sammas kinnissilmusesse
= alusta siit

Gitte Egeberg 05.05.2019 - 09:14:

Hej Umiddelbart ser det ikke ud til at ponchoen på modellen er lavet over 120 masker? Hvis ikke - hvor mange masker er der slået op på modellen? Vh. Gitte

DROPS Design 06.05.2019 kl. 07:28:

Hei Gitte. Om du hekler den minste størrelsen skal du hekle slik: A.1a (= 14 luftmasker), så skal A.1b gjentas 4 ganger (Altså: 14 luftmasker x 4 = 56 luftmasker) og så avslutter du med A.1c (= 8 luftmasker). 14 + 56 + 8 = 78 luftmakser skal legges opp på starten. God fornøyelse

Gitte Egeberg 05.05.2019 - 09:07:

Hej Under tegningen af den færdige poncho er målene 3-38-44. Hvilken måle-enhed er der tale om? Jeg kan umiddelbart ikke få målene til at passe. Jeg hækler den lille størrelse og har slået 120 masker op, tjekket at A1b måler ca. 6 cm. Bredden er nu ca. 50 cm. Hvordan skal mine 50 cm passe overens med de oplyste 32-38-44? Vh. Gitte

DROPS Design 07.05.2019 kl. 11:38:

Hej Gitte, Hvis du bruger DROPS Big Merino og holder hæklefastheden, så måler A.1b 6 cm. Det vil sige at målene stemmer helt fint i den mindste størrelse med 32 cm. God fornøjelse!

Zaida 20.04.2019 - 05:32:

Con respecto al punto alto doble de A.1.c en la primera fila donde aparecen puntos altos dobles. Quisiera saber qué hacer después del último punto alto doble. Debo hacer 5 cadenas y luego 3 cadenas más para unirlo al punto alto doble y rematar o primero las 3 cadenas y bajo hasta la cadena del último punto y hacer 5 cadenas? Por favor explicar esa última parte para poder subir a la siguiente fila. Si es posible subir video.

CHATON 18.03.2019 - 10:56:

BONJOUR Pouvez vous m'indiquer s'il vous plait combien me faurait t'il de coton lin (crochet 4) longueur bobine 160m. je voudrais le réaliser en taille xxl. merci par avance cordialement

DROPS Design 18.03.2019 kl. 11:51:

Bonjour Chaton, Nous sommes en mesure de pouvoir proposer des modèles gratuits grâce à nos fils à tricoter et à crocheter vendus dans le monde entier. Vous comprendrez ainsi que nous ne pouvons que vous recommander d’utiliser l’une de nos qualités. N’hésitez pas à contacter votre magasin DROPS en France pour toute assistance. Merci pour votre compréhension.

Ulrikke 26.01.2019 - 12:28:

Etter at jeg har heklet 120 lm og er ferdig med første omg lm, dst og fm. Hvordan fortsetter jeg på andre omg.? I mønsteret for A1c er det fem lm som går vertikalt , og så skal jeg ifølge oppskriften hekle en fm om lm buen. Og hvordan hekler jeg de fem lm vertikalt? Jeg kommer meg ikke videre herifra!

DROPS Design 30.01.2019 kl. 15:11:

Hei Ulrikke. Du har heklet luftmaskene (første omgang i diagrammene). Så snur du arbeidet, og hekler tilbake, og må nå hekle diagrammene motsatt vei: altså fra venstre mot høyre. Omgangen starter med de 5 luftmaskene i A.1c (de vertikale luftmaskene), dette gjøres fordi du skal hekle dobbelstaver, og må "komme deg opp" på høyde med en dobbelstav. 2 omgang hekles altså slik: 5 luftmasker (for å komme opp), 3 luftmasker til, 1 dobbelstav i den siste luftmasken du heklet på raden under, 3 luftmasker, hopp over 7 luftmasker, hekle 1 fastmaske i den neste luftmasken osv. 3 omgang starter på høyre i diagrammet, med 5 nye luftmasker. God fornøyelse

Linda 17.06.2018 - 04:27:

\"When A.1 has been worked vertically, repeat the last 2 rows upwards.\\\" Does this mean A.1a to A.1b is repeated 4-5-6x and A.1c is worked once at the end of each row? Or do the words \"vertical\" and \"upwards\" mean something different? By the way, the Drops website is the best I have seen so far! It is obvious a lot of thought and work has gone into its design and even its maintenance! You and your group should be very proud of your work! Linda

Adsila 13.05.2018 - 15:25:

Bonjour Madame, la question n°11 a un peu éclairé mes interrogations, un peu seulement!. si je comprends bien pour la plus grande taille il faut multiplier 14x3...a.1c = 8x3,?...et que veut dire A1 b en largeur au total? et A1 crocheté en hauteur?. En fait ce sont toutes les explications que je ne comprends pas. Merci pour votre réponse

DROPS Design 14.05.2018 kl. 10:58:

Bonjour Adsila, dans la denrière taille, vous montez 14 ml (= A.1a), 14 ml (A.1b) x 6 = 84 ml, et 8 ml (= A.1c) soit 14+84+8= 106 ml (voir flèche pour le sens du crochet = sur l'endroit). Au rang suivant (= sur l'envers), lisez de gauche à droite ainsi: A.1c, répétez 6 fois A.1b et terminez par A.1a. Lisez ensuite le diagramme de droite à gauche au rang suivant sur l'endroit et de gauche à droite au rang suivant sur l'envers et répétez ces 2 rangs. Bon crochet!

Sally 24.02.2018 - 21:39:

The pattern does not state how many chain to start, I find this confusing. Regards Sally.

DROPS Design 24.02.2018 kl. 23:01:

Dear Sally, as this piece mostly fits as a shwal exact gauge and size is not important, especially as everyone crochets differently. Thus you should always make a small trial piece - a swatch - to check your gauge, and you can calculate the number of stitches necessary to start to get the exact size stated on the diagram. Happy Crocheting!

Dussurget 08.02.2018 - 12:39:

Bonjour, Quelle est la différence entre la DROPS BIG MERINO MIX et la DROPS BIG MERINO UNI COLOUR ? En vous remerciant. Cordialement.

DROPS Design 08.02.2018 kl. 13:24:

Bonjour Mme Dussurget, les couleurs mix sont légèrement mélangées, alors que les couleurs unies sont plus uniformes. Bon crochet!

Signe 07.01.2018 - 12:20:

Jeg er igang med at hækle denne poncho, men der er noget galt. 14m +14m x 5 + 8m = 148 m i bredden. Det giver ca. 64 cm i bredden og ikke de 38 cm, som diagrammet viser. Billedet viser også, at bredden ikke er 64 cm. Hvad gør jeg forkert?

DROPS Design 22.01.2018 kl. 16:25:

Hej, Hvis du hækler en prøve i DROPS Big Merino og får 14 dobbelt-stangmasker på 10 cm så skal målene i måleskitsen også stemme. God fornøjelse!

Jäta kommentaar mustrile DROPS 178-30