Kuidas saada abi DROPS mustritega ?

Kuidas saada abi DROPS mustritega ?.

Iga mustri juures on Kommentaarid osa, kus saab esitada küsimusi, saab vastuseid oma emakeeles ja ka lugeda, mida teised kudujad on kommenteerinud.

Kui mustril on olnud parandusi, siis on muster veebilehel uuendatud. Kõik parandused, mis on tehtud pärast paberkataloogide ilmumist, on märgitud juhendi all punasega.
Kõiki parandusi saab vaadata ka menüüribalt Tasuta mustrid > Kataloogid > Parandused nupu all mustrilehe ülaosas.

Kui on vaja rohkem abi, siis võib ühendust võtta poega, kust lõng osteti.

Kommentaarid (71)

Anna wrote:

Halløj, Jeg er ved at give mig i kast med tæppet 162-4 og jeg kan ikke rigtigt få det til at gå op. Hvordan bliver 7 luftmasker til 12 stangmasker? Skal man bare hækle ind i hullet i ringen i stedet for i hver luftmaske eller hvad går der galt? Mange tak!

10.08.2022 - 07:50:

DROPS Design answered:

Hej Anna, skriv gerne dit spørgsmål i selve opskriften, så er det lettere for os at finde frem til hvor du er kørt fast :)

11.08.2022 - 09:29:

Marion Akkermans wrote:

Ik brei patroon 222-5 turning leaves sweater. Het telpatroon lijkt niet te kloppen. Heeft iemand hier ervaring mee

02.08.2022 - 16:43:

Gregory wrote:

Do the sweater patterns with the circular needles to be joined or not to be joined and have to be worked each round and turn?

02.08.2022 - 03:01:

DROPS Design answered:

Dear Gregory, circular needles can be used either to work in the round or to work back and forth so that you get enough room for all stitches; if you are unsure, feel free to ask your question under the pattern you like to work on so that we can check together and help you for this specific pattern. Happy knitting!

02.08.2022 - 09:12:

Kirsten Helen Helland wrote:

Jeg er ny på hekling og har begynt på drops 162-15. Model nr e 229. Rad 1 -6 fra retten står det hekle A1,A2,A3 totalt 2-4-4-5ganger. J skjønner ikke det. Er det: Hekle A1 2 ganger? A2 3 ganger? Etter hverandre? Så står etter det hekle A4, A5. Rad 6 og 7 skjønner jeg heller ikke. Hvordan det skal hekle j har kjøpt garn hos dere og det hadde vært fint å få en nærmere forklaring.

30.07.2022 - 21:19:

DROPS Design answered:

Hei Kirsten. Når det står: 1.-6.RAD: (1.rad = retten): Hekle A.1, A.2, A.3 totalt 2-3-4-5 ganger, A.4, A.5, skal det hekles slik: Først hekles A.1, deretter A.2, så hekles A.3 (hvor mange ganger A.3 skal hekles kommer an på hvilken str. det hekles, i str. S/M hekles A.3 2 ganger, i str. L/XL hekles A.3 3 ganger, i str. XXL hekles A.3 4 ganger og i str. XXXL hekles A.3 5 ganger). Deretter hekles A.4 og tilslutt på raden hekles A.5. Snu arb. og hekle 2. rad, følg diagrammene, hekle slik t.o.m 6.rad. Når du skal hekle 7. rad avslutter du med A.6 istedenfor A.5. mvh DROPS Design

08.08.2022 - 11:27:

Jessika wrote:

Kan jag möta stickfastheten på resåren, mudden?

26.07.2022 - 13:38:

DROPS Design answered:

Hei Jessika. Under hver enkelt oppskrift står det oppgitt en strikkefasthet. Da vil det stå om strikkefastheten skal måles i glattstrikk, vrangbord, mønsterstrikk, strukturmønster osv. Ta en titt på den oppskriften du strikke og se hva strikkefastheten skal måles i. mvh DROPS Design

08.08.2022 - 10:40:

Heather Flynn wrote:

Hello. I am struggling to read crochet diagram charts. Is there any way you could send me a written version of the Christmas Tree Coasters pattern for American English? Thanks.

23.07.2022 - 19:31:

DROPS Design answered:

Dear Heather, we don't make custom patterns. You can read the following lesson to better understand crochet diagrams: https://www.garnstudio.com/lesson.php?id=69&cid=19. Happy crocheting!

24.07.2022 - 16:57:

Else-Marie Palm wrote:

Ingen kommentar men en fråga Kan jag förlänga ärmarna, till full längd i ställer för trekvart? \\r\\nHur gör jag bäst? Tänker storlek MRäknar med ett extra nystan.Det är, Bright Sand Shore Cardigan / Dropps Design : modell me-224 Mvh Else-Marie

18.07.2022 - 14:48:

Else Margrete Jensen wrote:

Jeg kan ikke få mønsteret i winter rapids slipover til at blive rigtig. Kender godt perlestrik men de mellemliggende 2 pinde passer ikke i mønsteret. Hvad gør jeg forkert. Pft vh Else

16.07.2022 - 09:12:

DROPS Design answered:

Hei Else. Denne vesten er ikke strikket i perlestrikk, men et strukturmønster som ligner på perlestrikk om man tar bort de 2 pinnene med glattstrikk. Så om du følger diagrammet får du mønstret du ser på bildet. Bare husk å strikke 3. pinne rett fra retten og 4. pinne vrang fra vrangen, slik st det blir 2 pinner med glattstrikk. mvh DROPS Design

08.08.2022 - 08:57:

Simona wrote:

Buongiorno, non riesco a capire come fare le maniche e il bordo del modello cl-074

15.07.2022 - 10:59:

DROPS Design answered:

Buongiorno Simona, a quale parte del modello sta facendo riferimento in particolare? Buon lavoro!

23.07.2022 - 14:23:

Rosemarie Schiel wrote:

Jeg er begyndt at strikke Drops baby 43-21, det er første gang jeg strikker babysokker, og er desværre gået helt i stå, Jeg er nået dertil, hvor jeg har strikket det midterste stykke, men nu kan jeg ikke komme videre. Er det muligt at få hjælp?\r\nDe bedste hilsner Rosemarie

06.07.2022 - 13:33:

Stephanie Ward wrote:

Your sizing in the Drops pattern does not indicate what measurements each size is for. eg: what bust size for an XL or XXL (etc). Even if each pattern does not contain this information - a link to sizing would be helpful. thanks

02.07.2022 - 05:42:

DROPS Design answered:

Dear Stephanie, most DROPS patterns will usually have a measurements schematic after the pattern instructions (below the diagram charts, if there are any), with all relevant measurements for each size; you can see how to read them here: https://www.garnstudio.com/lesson.php?id=24&cid=19. When there is no measurement schematic, the work measurements are usually stated at the top, on the materials section.

02.07.2022 - 15:49:

Gunn Karlsson wrote:

Väntar på svar hur jag stickar ärmen till mönster 231-60 jag förstår inte mönstret Snälla svara omg

28.06.2022 - 13:11:

DROPS Design answered:

Hej Gunn. Jag ser ingen fråga på det mönstret. Om du lägger in din fråga direkt på mönstret så ska vi svara dig där. Mvh DROPS Design

29.06.2022 - 14:16:

Gunn Karlsson wrote:

Hur gör jag när jag ska sticka i ärmen till modell 231-60.

28.06.2022 - 10:10:

Irene wrote:

Even terug komen op mijn eerste vraag, graag wil ik het modernr. 82-22 breien, ik hoop dat u mij kunt helpen. Bij voorbaat dank!!

27.06.2022 - 20:36:

Irene wrote:

Volgens het patroon krijg ik een veel te lange raglan voor de hoeveelheid steken, de verhouding is niet goed. Moet ik misschien ook bij iedere naald de steken meerderen, zodat ik dan de raglan niet zolang krijg? Nu meerder ik alleen aan de goede kant, wilt u mij helpen ?

27.06.2022 - 17:51:

Carmen Guzman wrote:

Pattern blue wall fall 965. The pattern say it top down, I look at the diagram but doesn’t tell me where to start. The written instructions do not tell either. Can you help me please?

23.06.2022 - 22:43:

DROPS Design answered:

Dear Mrs Guzman, sorry I'm not sure which pattern you are working on, could you please tell us the pattern number or ask your question under pattern you are working on? Thank you very much for your comprehension.

24.06.2022 - 09:25:

Christine Le Mesle wrote:

Je ne comprends pas comment faire le deuxième rang du diagramme a1 du modele r 720

27.05.2022 - 22:25:

Elsa Garli wrote:

Mönster Little Fern; Hur stickar jag ärmen? Förstår inte hur ärmen ska vikas ihop för att sys ihop under.

26.05.2022 - 11:44:

DROPS Design answered:

Hei Elsa. Du strikker hele jakke som et stykke. Det startes på venstre forstykke, så strikkes det videre mot ermet, deretter strikkes bakstykket, så det andre erme og tilslutt høyre forstykke. Når jakken er ferdig strikket, sys sømmen under ermene kant i kant med små pene sting. Deretter strikkes det opp en halskant. mvh DROPS Design

30.05.2022 - 07:42:

Rosa wrote:

Buenas noches necesito q me explique el canesú. No entiendo si el marcador lo coloca en la mitad de la labor y de allí debo calcular la delantera ? Y no entiendo si teje todo o solo los frentes en jersey hasta q mida 3cm.desde el marcador ?

14.05.2022 - 05:27:

DROPS Design answered:

Hola Rosa, esta es una lección que sirve para varios patrones diferentes. Podrías indicar el número del patrón en el que tienes dificultades para que podamos responderte de forma más eficaz?

15.05.2022 - 22:16:

Simona wrote:

Ciao per capire quanto di ogni colore devo prendere vedo scritto ad esempio 100 100 50 vuol dire che in totale di quel colore servono 250 g? Grazie

12.05.2022 - 23:59:

DROPS Design answered:

Buonasera Simona, le quantità separate dai trattini sono per le diverse taglie. Deve utilizzare la quantità definita per la sua taglia. Buon lavoro!

17.05.2022 - 19:32:

Leave a comment about this lesson

E-maili aadressi ei avaldata. Vajalikud väljad *