DROPS / 177 / 30

Sea Hug by DROPS Design

Pitsineulehuivi DROPS Lace-langasta.

DROPS Design: Malli nro la-032
Lankaryhmä A
-----------------------------------------------------------
Mitat: n. 37 x 200 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS LACE (kuuluu lankaryhmään A):
100 g väriä 6410, turkoosi

DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 3. HUOM: Lue neuletiheydestä alla.
+ yksi ylimääräinen saman paksuinen pyöröpuikko luomisreunaan.

alkaen 6.00 € /50g
DROPS Lace uni colour DROPS Lace uni colour 6.00 € /50g
Käsityöliike Menita
Tilaa
DROPS Lace mix DROPS Lace mix 6.00 € /50g

Tämä huivi pingotetaan myöhemmin mittoihinsa, joten neuletiheys ei ole niin tärkeä. On kuitenkin hyvä tarkistaa, ettei neulota liian löyhää/kireää. Tee sileäneuleinen mallitilkku puikoilla nro 3 ja tarkista, että saat seuraavan neuletiheyden: n. 24 silmukkaa ja 32 kerrosta = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.

Katso ruutupiirrokset A.1-A.4. Piirrokset näyttävät mallineuleen kaikkia kerroksia oikealta puolelta katsottuna.

PINGOTUS:
Mikäli käytät Lace-langan sijaan jotakin toista lankaryhmän A lankaa, huivia ei tarvitse pingottaa. Aseta kuitenkin neule tasaiselle alustalle mittoihinsa, kostuta ja anna kuivua. Toista tämä menettelytapa jokaisen pesun jälkeen.
----------------------------------------------------------

HUIVI:
Neulotaan 2 samanlaisena osana ja ommellaan lopuksi keskeltä yhteen.

1. OSA: Luo 116 silmukkaa 2 pyöröpuikolle nro 3 Lace-langalla. Poista toinen pyöröpuikko (kun silmukat luodaan tähän tapaan, luomisreunasta tulee joustava). Neulo 4 kerrosta AINAOIKEAA (katso selitys yllä). Seuraava kerros (= oikea puoli) neulotaan näin: 3 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa, neulo seuraavilla 110 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= 5 kpl 22 silmukan mallikertaa), neulo lopuksi 3 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun olet neulonut piirroksen A.1 loppuun, työssä on 86 silmukkaa.
*Seuraava kerros (= oikea puoli) neulotaan näin: 3 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa, neulo seuraavilla 80 silmukalla mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti (= 5 kpl 16 silmukan mallikertaa), neulo lopuksi 3 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun olet neulonut piirroksen A.2 loppuun, neulo mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti samalla tavalla. Kun työssä on 2 piirroksen A.3 mallikertaa, neulo mallineuletta piirroksen A.4 mukaisesti samalla tavalla*. Kun olet neulonut piirroksen A.4 loppuun, toista *-* vielä 3 kertaa (= yht. 4 mallikertaa), mutta lopeta viimeinen mallikerta piirrokseen nuolella merkityn kerroksen jälkeen. Neulo 4 kerrosta ainaoikeaa. Siirrä silmukat apulangalle tai päätä silmukat LÖYHÄSTI oikein silmukoin työn oikealta puolelta.

2. OSA: Neulo kuten 1. osa.

VIIMEISTELY:
Silmukoi osien silmukat yhteen keskeltä (mikäli päätit silmukat, ompele osat yhteen päätösreunan sisäpuolelta).

PINGOTUS:
Laita huivi haaleaan veteen ja odota, kunnes se on läpimärkä. Purista varovasti vesi pois (älä väännä). Laita sitten huivi pyyheliinan sisään ja rullaa pyyheliinaa. Purista lisää vettä pois, kunnes huivi on vain hieman kostea.
Aseta huivi mittoihinsa sopivalle alustalle ja kiinnitä nuppineuloin. Anna kuivua. Toista tämä menettelytapa jokaisen pesun jälkeen.
HUOM: Mikäli käytät jotakin toista lankaryhmän A lankaa, LUE PINGOTUS!

Piirros

= oikea silmukka oikealta puolelta, nurja silmukka nurjalta puolelta
= ei enää silmukka, jätä tämä ruutu väliin
= tee 2 silmukan väliin 2 langankiertoa, seuraavalla kerroksella ensimmäinen langankierto neulotaan nurin ja toinen langankierto pudotetaan puikolta (= reikä)
= tee 2 silmukan väliin 3 langankiertoa, seuraavalla kerroksella ensimmäinen langankierto neulotaan nurin, toinen langankierto neulotaan kiertäen nurin ja kolmas langankierto pudotetaan puikolta (= reikä)
= NYPPY: Neulo samaan silmukkaan 1 silmukka oikein, 1 langankierto, 1 silmukka oikein, 1 langankierto, 1 silmukka oikein (= 5 silmukkaa), käännä työ. Neulo näillä 5 silmukalla 4 kerrosta sileää neuletta. Vedä sitten oikean käden puikon toinen silmukka ensimmäisen silmukan yli, vedä kolmas silmukka ensimmäisen silmukan yli, vedä neljäs silmukka ensimmäisen silmukan yli ja vedä lopuksi viides silmukka ensimmäisen silmukan yli (= 1 silmukka jäljellä)
= 2 silmukkaa oikein yhteen
= nosta 1 silmukka oikein neulomatta, neulo 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun yli

Tarvitsetko opastusta ohjeeseen?

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS 177-30) .

Kommentit / Kysymykset (19)

Jenny Nilsson 31.10.2019 - 10:04:

Kan det stämma att det vara går åt 100 g garn till detta mönster? Jag har än så länge använt 150 g och har 4 repetitioner kvar av mönstret. Garnet jag använder är 50% bamboo 50% bomull 170 meter/50gram.

DROPS Design 31.10.2019 kl. 10:54:

Hej. Garnåtgången är uträknad efter det garn som halsduken är gjord i; DROPS Lace som är 400 m per 50 g. Använder du ett annat garn måste beräkna att du har det antal meter som går åt totalt i det alternativa garnet. Lycka till!

Agatha 06.10.2019 - 19:15:

Huhu.\r\nWas bedeutet beim schwarzen Kästchen\" keine Masche Kästchen übersprinhen.. \"? Ich habe ja eine Masche an der Stelle, nehme ich die nur über ohne sie in irgendeiner Form zu stricken?\r\nGruß Agatha

DROPS Design 07.10.2019 kl. 10:25:

Liebe Agatha, es wird in A.1 abgenommen, bei der nächsten Reihe gibt es dann weniger Maschen = die schwarze Kästchen. Wenn A.1 fertig ist, sind es nur noch 16 M in jedem A.1. Viel Spaß beim stricken!

Eliabeth 05.10.2019 - 12:10:

J'arrive à la fin de la première partie et pour éviter un grafting de côtes mousse au milieu, je me demande s'il serait possible de continuer directement la deuxième partie en retournant le motif du diagramme de haut en bas. Est-ce que ça pourrait fonctionner? Merci de votre réponse.

DROPS Design 07.10.2019 kl. 08:56:

Bonjour Elisabeth, pour que les deux extrémités de l'écharpe soient bien identiques, il vaut mieux les tricoter en 2 parties, vous pouvez peut-être en revanche ne pas tricoter les côtes mousse et faire votre grafting sur du jersey pour une démarcation moins visible au milieu de l'écharpe. Bon tricot!

Yolande Bilodeau 06.07.2019 - 22:43:

En A.4. à partir de la 13e ligne, il y a 2 diminutions et une seule augmentation... Aux lignes 15 et 19, il y a toujours plus de diminutions que de jetées... Est-ce normal? Merci

DROPS Design 08.07.2019 kl. 09:19:

Bonjour Mme Bilodeau, le nombre de mailles doit rester le même sur chacun de ces rangs, par ex. au rang 13, on diminue 1 m, on fait 3 jetés, et on diminue 1 m = on a diminué 2 mailles et augmenté 3 mailles, mais dans ces 3 jettés d'augmentation, on lâche le 3ème au rang 14 = il reste bien 2 augmentations pour 2 diminutions, le nombre de mailles reste le même. N'hésitez pas à bien placer des marqueurs entre chaque A.4 à tricoter, vous pourrez ainsi mieux vérifier votre nombre de mailles. Bon tricot!

Desiree 13.06.2019 - 20:46:

Goedendag, in het patroon gedeelte van A.2 begint het onderaan met 2 x hetzelfde stukje patroon. Door het samen breien van de steken komt dit niet uit met het aantal steken technisch. Klopt het dat A.2 een regel te veel heeft? Het is de eerste keer dat ik zo iets brei, en dat ik het niet snap misschien. Alvast dankjewel :)

DROPS Design 23.06.2019 kl. 20:41:

Dag Desiree,

Je breit A.2 een aantal keren in de breedte en 1 keer in de hoogte. Het aantal steken op de naald blijft hetzelfde, doordat het samenbreien gecompenseerd wordt door de omslagen. De derde naald van A.2 is inderdaad exact hetzelfde als de eerste naald, dus de gaatjes komen boven elkaar.

Isabella Lederer 22.02.2019 - 09:10:

Guten Tag Ein wunderschöner Schal. Meine Frage ist wieso strickt man 2 teile und nicht gleich die ganze Länge am Stück? Ich habe wahrscheinlich einen Denkfehler aber bitte helfen Sie mit den zu lösen ;) vielen Dank

DROPS Design 22.02.2019 kl. 09:18:

Liebe Frau Lederer, die beiden Teile werden beide von der kürzen Seite angefangen, damit die kürzer Seite gleich sind, dann werden die beiden Teilen zusammen genäht. Viel Spaß beim stricken!

Christelle 13.09.2018 - 12:49:

Bonjour j ai fait a1 et j ai 106 mailles ??? Faut il le faire qu une fois? Merci

DROPS Design 13.09.2018 kl. 13:19:

Bonjour Christelle, on diminue 6 m dans chaque A.1; comme on répète 5 fois A.1 en largeur, on va diminuer 5 x 6 m = 30 mailles au total quand A.1 est terminé, on avait 116 m - 30= il doit vous rester 86 mailles. Bon tricot!

VIVIANE 08.04.2018 - 16:18:

Bonjour, merci pour votre tutoriel. Je suis habituée à réaliser des écharpes en dentelles et je cherche de nouveaux modèles. Je ne comprends pourquoi le modèle se fait en 2 parties, à assembler. En fait ma question est : ne peut-on le faire en une seule partie, sans faire d'assemblage ? Je vous remercie pour votre attention.

DROPS Design 09.04.2018 kl. 10:37:

Bonjour Viviane, ce modèle se réalise en 2 parties pour que les extrémités soient identiques, et ces 2 parties seront ensuite assemblées entre elles (en grafting pour un assemblage plus invisible, c'est-à-dire sans rabattre les mailles à la fin de chacune de ces 2 parties). Bon tricot!

Christiane 19.03.2018 - 14:24:

Bonjour, Je ne comprends pas de quel montage de mailles il s'agit "Monter 116 mailles avec 2 aiguilles circulaires 3 en Lace. Retirer délicatement une des aiguilles circulaires". Pourriez-vous m'apporter des précisions SVP ? D'avance, je vous en remercie.

DROPS Design 19.03.2018 kl. 14:29:

Bonjour Christiane, la vidéo ci-dessous montre comment monter les mailles sur 2 aiguilles. Avec une aiguille circulaire, on procède de la même façon avec les 2 extrémités de l'aiguille. Bon tricot!

Ingeborg Gruber 26.02.2018 - 15:46:

Der Musterbeginn A1 mit Abnahme von 30 M nach dem Bündchen ist mir nicht schlüssig. Soll der Schal dadurch Wellen schlagen?

DROPS Design 26.02.2018 kl. 15:53:

Liebe Frau Gruber, in jedem A.1 werden 2 Maschen bei der 7., 9. und 11. Reihe abgenommen, dh bei der letzte Reihe in A.1 bleiben 16 M = 5 x 6 Abnahmen in jedem Rapport = 30 Abnahme nach A.1. Viel Spaß beim stricken!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 177-30

Sea Hug

Mina Marie Dahle, Norway