DROPS / 177 / 30

Sea Hug by DROPS Design

Pitsineulehuivi DROPS Lace-langasta.

DROPS Design: Malli nro la-032
Lankaryhmä A
-----------------------------------------------------------
Mitat: n. 37 x 200 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS LACE (kuuluu lankaryhmään A):
100 g väriä 6410, turkoosi

DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 3. HUOM: Lue neuletiheydestä alla.
+ yksi ylimääräinen saman paksuinen pyöröpuikko luomisreunaan.

Kommentit (9)
DROPS Lace DROPS Lace
70% Alpakkaa, 30% Silkkiä
alkaen 5.50 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 11.00€. Lue lisää.
NEULETIHEYS:
Tämä huivi pingotetaan myöhemmin mittoihinsa, joten neuletiheys ei ole niin tärkeä. On kuitenkin hyvä tarkistaa, ettei neulota liian löyhää/kireää. Tee sileäneuleinen mallitilkku puikoilla nro 3 ja tarkista, että saat seuraavan neuletiheyden: n. 24 silmukkaa ja 32 kerrosta = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.

Katso ruutupiirrokset A.1-A.4. Piirrokset näyttävät mallineuleen kaikkia kerroksia oikealta puolelta katsottuna.

PINGOTUS:
Mikäli käytät Lace-langan sijaan jotakin toista lankaryhmän A lankaa, huivia ei tarvitse pingottaa. Aseta kuitenkin neule tasaiselle alustalle mittoihinsa, kostuta ja anna kuivua. Toista tämä menettelytapa jokaisen pesun jälkeen.
----------------------------------------------------------

HUIVI:
Neulotaan 2 samanlaisena osana ja ommellaan lopuksi keskeltä yhteen.

1. OSA: Luo 116 silmukkaa 2 pyöröpuikolle nro 3 Lace-langalla. Poista toinen pyöröpuikko (kun silmukat luodaan tähän tapaan, luomisreunasta tulee joustava). Neulo 4 kerrosta AINAOIKEAA (katso selitys yllä). Seuraava kerros (= oikea puoli) neulotaan näin: 3 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa, neulo seuraavilla 110 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= 5 kpl 22 silmukan mallikertaa), neulo lopuksi 3 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun olet neulonut piirroksen A.1 loppuun, työssä on 86 silmukkaa.
*Seuraava kerros (= oikea puoli) neulotaan näin: 3 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa, neulo seuraavilla 80 silmukalla mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti (= 5 kpl 16 silmukan mallikertaa), neulo lopuksi 3 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun olet neulonut piirroksen A.2 loppuun, neulo mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti samalla tavalla. Kun työssä on 2 piirroksen A.3 mallikertaa, neulo mallineuletta piirroksen A.4 mukaisesti samalla tavalla*. Kun olet neulonut piirroksen A.4 loppuun, toista *-* vielä 3 kertaa (= yht. 4 mallikertaa), mutta lopeta viimeinen mallikerta piirrokseen nuolella merkityn kerroksen jälkeen. Neulo 4 kerrosta ainaoikeaa. Siirrä silmukat apulangalle tai päätä silmukat LÖYHÄSTI oikein silmukoin työn oikealta puolelta.

2. OSA: Neulo kuten 1. osa.

VIIMEISTELY:
Silmukoi osien silmukat yhteen keskeltä (mikäli päätit silmukat, ompele osat yhteen päätösreunan sisäpuolelta).

PINGOTUS:
Laita huivi haaleaan veteen ja odota, kunnes se on läpimärkä. Purista varovasti vesi pois (älä väännä). Laita sitten huivi pyyheliinan sisään ja rullaa pyyheliinaa. Purista lisää vettä pois, kunnes huivi on vain hieman kostea.
Aseta huivi mittoihinsa sopivalle alustalle ja kiinnitä nuppineuloin. Anna kuivua. Toista tämä menettelytapa jokaisen pesun jälkeen.
HUOM: Mikäli käytät jotakin toista lankaryhmän A lankaa, LUE PINGOTUS!

Piirros

= oikea silmukka oikealta puolelta, nurja silmukka nurjalta puolelta
= ei enää silmukka, jätä tämä ruutu väliin
= tee 2 silmukan väliin 2 langankiertoa, seuraavalla kerroksella ensimmäinen langankierto neulotaan nurin ja toinen langankierto pudotetaan puikolta (= reikä)
= tee 2 silmukan väliin 3 langankiertoa, seuraavalla kerroksella ensimmäinen langankierto neulotaan nurin, toinen langankierto neulotaan kiertäen nurin ja kolmas langankierto pudotetaan puikolta (= reikä)
= NYPPY: Neulo samaan silmukkaan 1 silmukka oikein, 1 langankierto, 1 silmukka oikein, 1 langankierto, 1 silmukka oikein (= 5 silmukkaa), käännä työ. Neulo näillä 5 silmukalla 4 kerrosta sileää neuletta. Vedä sitten oikean käden puikon toinen silmukka ensimmäisen silmukan yli, vedä kolmas silmukka ensimmäisen silmukan yli, vedä neljäs silmukka ensimmäisen silmukan yli ja vedä lopuksi viides silmukka ensimmäisen silmukan yli (= 1 silmukka jäljellä)
= 2 silmukkaa oikein yhteen
= nosta 1 silmukka oikein neulomatta, neulo 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun yli

Kommentit (9)

Leave your comment!

ANNICK LE BOEDEC 02.12.2017 - 11:19:

Bonjour, je commence le modèle sea hug 177-30 sur le diagramme A.1 il y a des cases noires qui sont indiquées "pas de maille, sauter cette case" je ne comprends pas bien car des mailles il y en a !!! : faut-il passer les mailles sans les tricoler ?? merci pour vos explications

DROPS Design 04.12.2017 kl. 09:14:

Bonjour Mme Le Boedec, au rang 7 de A.1, vous avez diminué 2 mailles, au rang suivant, il restera 2 m en moins, ces mailles diminuées sont marquées par une case noire. Ainsi, au dernier rang de A.1, vous avez diminué 6 m au total, et on retrouve ces 6 cases noires = 6 diminutions. Bon tricot!

Marlen 22.11.2017 - 00:59:

Hallo liebes Drops Team, ich habe gerade den ersten Teil des Schals gestrickt. Nun haenge ich aber an der Fertigstellung. Die beiden Teile sollen am Ende ja zusammen genaeht und dann gespannt werden. Aber waere eine Naht (wie auch immer gearbeitet) fuer das Spannen nicht zu unelastisch? Und wuerde es mehr Sinn ergeben, beide Teile separat zu spannen und danach zusammen zu naehen? Vielen Dank fuer Ihre Antwort

DROPS Design 22.11.2017 kl. 09:07:

Liebe Marlen, so können Sie auch es machen. Sonnst passen Sie mal nur auf, daß die Maschen genug locker zusammengenäht sind (entweder im Maschenstich oder mit einer Naht). Viel Spaß beim stricken!

Marie Laure 05.06.2017 - 16:17:

Bonjour! J'ai du mal à comprendre les indications entre * et *: Après A1 et A2 faut-il tricoter A3 deux fois en hauteur puis A4 deux fois en hauteur également? Merci.

DROPS Design 05.06.2017 kl. 18:56:

Bonjour Marie Laure. Au debut vous faites une fois A.1. Ensuite, vous faites la partie (toute la sequence) a repeter 4 fois au total: A.2 une fois en hauteur, A.3 deux fois en hauteur et A.4 une fois en hauteur. Bon tricot!

Karin 09.01.2017 - 22:01:

Simply gorgeous!

Christel 07.01.2017 - 21:39:

Zauberhafter Schal

Loredana Kappeler 05.01.2017 - 21:58:

Wunderschönes Muster

Elisabetta 02.01.2017 - 13:19:

Wunderschön

Devleeschouwer 30.12.2016 - 17:59:

Un joli motif floral

Ille 14.12.2016 - 14:44:

So lovely Estonian lace!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 177-30