DROPS / 177 / 32

Altair by DROPS Design

DROPS BabyAlpaca Silk -langasta neulottu neliöjakku, jonka takakappaleessa pitsineuletta. Koot S-XXXL.

DROPS Design: Malli bs-114
Lankaryhmä A
----------------------------------------------------------
500-550-600-650-700-750 g väriä 6347, sinilila

DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKOT (40, 60 ja 80 cm) NRO 3 tai käsialan mukaan.
DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (80 cm) NRO 2,5 (ainaoikeinneulottuihin renuksiin).
NEULETIHEYS: 24 silmukkaa ja 32 kerrosta sileää neuletta puikoilla nro 3 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.
MUUT TARVIKKEET: 2 hakaneulaa silmukkapidikkeiksi.

Kommentit (27)

70% Alpakkaa, 30% Silkkiä
alkaen 5.55 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 55.50€. Lue lisää.

Katso ruutupiirrokset A.1-A.7. Piirrokset näyttävät mallineuleen kaikkia kerroksia oikealta puolelta katsottuna.

LISÄYSVINKKI 1:
Laske kuinka usein kerroksella lisätään seuraavasti: Laske kerroksen silmukkaluku (esim. 49 silmukkaa) ja jaa tämä luku lisäysten määrän kanssa (esim. 3) = 16,3. Tässä esimerkissä lisätään n. joka 16.silmukan jälkeen. Lisää 1 silmukka tekemällä 1 langankierto puikolle. Seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikää.

LISÄYSVINKKI 2 (keskellä hihan alla):
Tee lisäykset keskimmäisten hihan alla olevien 5 silmukan molemmin puolin seuraavasti: Aloita 1 silmukan päässä piirroksen A.7 mallikerrasta, tee 1 langankierto puikolle, neulo 1 silmukka oikein, A.7, 1 silmukka oikein, tee 1 langankierto puikolle (= työhön lisättiin 2 silmukkaa). Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikää.
----------------------------------------------------------

ETU- JA TAKAKAPPALE:
Neulotaan neliönä keskeltä takaa selästä alkaen, ulospäin kohti sivuja. Työ neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla. Vaihda työhön pyöröpuikko, kun silmukoita on lisätty tarpeeksi. Kun neliö on valmis, neulo takakappale ylhäältä alas ja neulo neliön sivuihin etukappaleet. Neulo sitten yhtenäinen pääntien reunus/etureuna ja neulo lopuksi hihat.

NELIÖ:
Luo 8 silmukkaa yhdelle sukkapuikolle nro 3 BabyAlpaca Silk -langalla (jätä työhön n. 20 cm:n pituinen lanka viimeistelyyn).
1. KERROS (= nurja puoli): Neulo kaikki silmukat nurin.
2. KERROS (= oikea puoli): *neulo 1 silmukka kiertäen oikein, tee 1 langankierto puikolle, neulo 1 silmukka oikein, tee 1 langankierto puikolle*, toista *-* yhteensä 4 kertaa = 16 silmukkaa.
Jaa silmukat 4 sukkapuikolle nro 3 siten, että jokaisella puikolla on 4 silmukkaa (tämä tehdään neulomatta silmukoita). Kiinnitä 1 merkkilanka ensimmäisen sukkapuikon ensimmäiseen silmukkaan (= merkkilanka A = kerroksen vaihtumiskohta), kiinnitä vielä 1 merkkilanka jokaisen 3 seuraavan sukkapuikon ensimmäiseen silmukkaan (= merkkilanka B, merkkilanka C ja merkkilanka D). Jokaisessa kulmassa on nyt 1 merkkilanka. Anna merkkilankojen kulkea työn mukana.
Neulo suljettua neuletta seuraavasti: A.1 (= 4 silmukkaa), A.2 (= 4 silmukkaa), A.1 (= 4 silmukkaa) ja A.2 (= 4 silmukkaa). Jatka mallineuletta tähän tapaan ja tee lisäykset piirrosten mukaisesti. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun olet neulonut piirroksen A.2 loppuun, neulo merkkilankojen B ja C välisillä silmukoilla ja merkkilankojen D ja A välisillä silmukoilla seuraavasti: Neulo mallineuletta piirroksen A.3A mukaisesti (= 21 silmukkaa), A.3B (= 27 silmukkaa) ja neulo sitten mallineuletta piirroksen A.3C mukaisesti (= 20 silmukkaa). Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun olet neulonut piirroksen A.3 loppuun, myös piirroksen A.1 mallineule on valmis ja työssä on kaikissa koissa 308 silmukkaa (67 silmukkaa merkkilankojen A ja B ja merkkilankojen C ja D välissä, 85 silmukkaa merkkilankojen B ja C ja merkkilankojen D ja A välissä ja 4 kulmasilmukkaa).
Jatka neulomalla sileää neuletta suljettuna neuleena, neulo kuitenkin merkkilankojen B ja C välisillä silmukoilla piirroksen A.4 mallineuletta näin: Neulo kulmasilmukka kiertäen oikein, lisää 1 silmukka tekemällä 1 langankierto puikolle, neulo sileää neuletta merkkilankaan B asti, lisää 1 silmukka tekemällä 1 langankierto puikolle, neulo mallineuletta piirroksen A.4A mukaisesti (= 42 silmukkaa, kulmasilmukan jälkeinen lisäys on merkitty piirrokseen), neulo mallineuletta piirroksen A.4B mukaisesti (= 44 silmukkaa, kulmasilmukkaa edeltävä lisäys on merkitty piirrokseen), neulo kulmasilmukka kiertäen oikein, lisää 1 silmukka tekemällä 1 langankierto puikolle, neulo sileää neuletta merkkilankaan D asti, lisää 1 silmukka tekemällä 1 langankierto puikolle, neulo kulmasilmukka kiertäen oikein, lisää 1 silmukka tekemällä 1 langankierto puikolle, neulo sileää neuletta merkkilankaan A asti ja lisää 1 silmukka tekemällä 1 langankierto puikolle = 316 silmukkaa kaikissa koissa. Jatka neulomista tähän tapaan, ja tee joka 2.kerros kulmasilmukoiden kohdalla lisäykset, kunnes työssä on yhteensä 2-4-6-8-10-12 piirroksen A.4 kerrosta (lisätyillä silmukoilla neulotaan sileää neuletta). Työssä on nyt 316-324-332-340-348-356 silmukkaa.

KÄDENTIET:
Jatka neulomista tasona pyöröpuikolla, mutta jätä nyt niskan silmukat (eli merkkilankojen D ja A väliset silmukat) odottamaan.
Aloita neulominen työn oikealta puolelta, merkkilangan A kohdalta (= takakappaleen vasen olka), neulo kulmasilmukka kiertäen oikein kuten aiemmin, päätä LÖYHÄSTI seuraavat 46-48-50-52-56-58 silmukkaa kädentietä varten, neulo sileää neuletta merkkilankaan B asti, tee lisäys ennen kulmasilmukkaa kuten aiemmin, jatka merkkilankojen B ja C välisillä silmukoilla piirrosten A.4A ja A.4B mallineuletta kuten aiemmin, neulo kulmasilmukka kiertäen oikein, tee kulmasilmukan jälkeen lisäys kuten aiemmin, neulo sileää neuletta, kunnes jäljellä on 46-48-50-52-56-58 silmukkaa ennen merkkilankaa D, päätä löyhästi seuraavat 46-48-50-52-56-58 silmukkaa kädentietä varten ja neulo kulmasilmukka kiertäen oikein kuten aiemmin.
Siirrä loput merkkilankojen D ja A välissä olevat 87-89-91-93-95-97 silmukkaa (= niska) apulangalle.
Katkaise lanka ja siirrä sitten merkkilangan A ja merkkilangan D kohdalla oleva kulmasilmukka hakaneulalle = 139-141-143-145-143-145 silmukkaa jäljellä työssä.
Aloita neulominen työn nurjalta puolelta ja neulo näillä silmukoilla tasoneuletta kuten aiemmin, eli neulo sileää neuletta, neulo selässä merkkilankojen B ja C välisillä silmukoilla mallineuletta piirrosten A.4A ja A.4B mukaisesti ja tee 2 kulmasilmukan molemmin puolin lisäykset (jokaisella oikean puolen kerroksella), kunnes kädentien päätöskerroksen jälkeen on neulottu yhteensä 7 kerrosta (viimeinen kerros neulotaan nurjalta puolelta). Katkaise lanka. HUOM: Piirroksen A.4 pitsineule neulotaan piirroksen mukaisesti ja toistetaan selässä lopulliseen mittaan asti, eli pitsineuleen silmukkaluku pysyy koko ajan samana, mutta kulmasilmukoiden molemmin puolin olevan sileän neuleen silmukkaluku suurenee.
Ota merkkilangan A kohdalla olevan hakaneulan silmukka takaisin työhön. Neulo tämä silmukka kiertäen oikein, tee kulmasilmukan jälkeen lisäys kuten aiemmin, luo kädentietä varten 46-48-50-52-56-58 silmukkaa, neulo sileää neuletta merkkilankaan B asti, tee lisäys ennen kulmasilmukkaa kuten aiemmin, jatka merkkilankojen B ja C välisillä silmukoilla piirrosten A.4A ja A.4B mallineuletta kuten aiemmin, tee kulmasilmukan jälkeen lisäys kuten aiemmin, neulo lopuilla silmukoilla sileää neuletta, luo kädentietä varten 46-48-50-52-56-58 silmukkaa, tee lisäys ennen kulmasilmukkaa kuten aiemmin, ota hakaneulalla odottava silmukka takaisin työhön ja neulo tämä silmukka kiertäen oikein = 251-257-263-269-275-281 silmukkaa. Neulo takaisin nurjalta puolelta ja luo SAMALLA kumpaankin reunaan 1 silmukka (= reunasilmukka) = 253-259-265-271-277-283 silmukkaa.

ETU- JA TAKAKAPPALE:
Jatka tasoneuletta kuten aiemmin, eli neulo seuraava kerros (= oikea puoli) näin: 1 reunasilmukka AINAOIKEAA (katso selitys yllä), neulo kulmasilmukka kiertäen oikein, tee kulmasilmukan jälkeen lisäys, neulo sileää neuletta merkkilangan B kulmasilmukkaan asti, tee lisäys ennen kulmasilmukkaa, jatka merkkilankojen B ja C välisillä silmukoilla piirrosten A.4A ja A.4B mallineuletta (ja tee lisäykset kuten aiemmin), tee kulmasilmukan jälkeen lisäys, neulo sileää neuletta merkkilangan D kulmasilmukkaan asti, tee lisäys ennen kulmasilmukkaa, neulo kulmasilmukka kiertäen oikein ja neulo lopuksi 1 reunasilmukalla ainaoikeaa. Neulo silmukat nurin nurjalta puolelta, lukuun ottamatta 1 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa kummassakin reunassa ja 4 kiertäen nurin neulottua kulmasilmukkaa.
Jatka tasoneuletta tähän tapaan, kunnes työn pituus niskasta alaspäin mitattuna on n. 51-53-55-57-59-61 cm ja olet viimeksi neulonut nurjan puolen kerroksen. Mikäli neuletiheys on oikea korkeussuunnassa, työssä on nyt n. 349-373-379-385-409-415 silmukkaa.

Siirrä merkkilankojen B ja C väliset silmukat (sisällyttäen kulmasilmukat) apulangalle (= n. 129-139-141-143-151-153 silmukkaa jakun alareunassa). Siirrä loput merkkilankojen C ja D väliset silmukat toiselle apulangalle (= n. 110-117-119-121-129-131 silmukkaa oikeassa etukappaleessa).

VASEN ETUKAPPALE:
Kiinnitä 1 merkki työhön. KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ!
Neulo merkkilankojen A ja B välisillä silmukoilla seuraavasti (ensimmäinen kerros = oikea puoli): 1 reunasilmukka ainaoikeaa, neulo kulmasilmukka kiertäen oikein, tee kulmasilmukan jälkeen lisäys kuten aiemmin, neulo sileää neuletta kunnes jäljellä on 1 silmukka, käännä työ, kiristä lanka ja neulo sileää neuletta työn nurjalta puolelta, neulo kulmasilmukka kiertäen nurin ja neulo lopuksi 1 reunasilmukalla ainaoikeaa. Käännä työ, neulo kuten aiemmin, kunnes jäljellä on 2 silmukkaa, käännä työ, kiristä lanka ja neulo takaisin nurjalta puolelta kuten aiemmin. Jatka neulomista tähän tapaan, eli neulo jokaisella kerralla 1 silmukka vähemmin kohti merkkilankaa B ennen kuin käännyt, kunnes työn pituus merkistä mitattuna on n. 37-41-45-49-53-57 cm ja olet viimeksi neulonut nurjan puolen kerroksen. Siirrä kaikki vasemman etukappaleen silmukat apulangalle.

OIKEA ETUKAPPALE:
Ota merkkilankojen C ja D välisellä apulangalla odottavat silmukat takaisin pyöröpuikolle nro 3. Kiinnitä 1 merkki työhön. KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ! Neulo seuraavasti (ensimmäinen kerros = oikea puoli): Neulo sileää neuletta kulmasilmukkaan asti, tee lisäys ennen kulmasilmukkaa kuten aiemmin, neulo kulmasilmukka kiertäen oikein ja neulo lopuksi 1 reunasilmukalla ainaoikeaa. Käännä työ, neulo nurjalta puolelta 1 reunasilmukalla ainaoikeaa, neulo kulmasilmukka kiertäen nurin ja neulo sileää neuletta, kunnes jäljellä on 1 silmukka, käännä työ, kiristä lanka ja neulo työn oikealta puolelta sileää neuletta, tee lisäys ennen kulmasilmukkaa, neulo kulmasilmukka kiertäen oikein ja neulo 1 reunasilmukalla ainaoikeaa. Käännä työ, neulo nurjalta puolelta kunnes jäljellä on 2 silmukkaa, käännä työ, kiristä lanka ja neulo työn oikean puolen kerros kuten aiemmin. Jatka neulomista tähän tapaan, eli neulo jokaisella kerralla 1 silmukka vähemmin kohti merkkilankaa C ennen kuin käännyt, kunnes työn pituus merkistä mitattuna on n. 37-41-45-49-53-57 cm ja olet viimeksi neulonut nurjan puolen kerroksen.

AINAOIKEINNEULOTTU REUNUS:
Ota oikean etukappaleen, alareunan ja vasemman etukappaleen silmukat samalle pyöröpuikolle nro 2,5 = n. 467-505-523-541-579-597 silmukkaa. Neulo tasona kaikilla silmukoilla 4 kerrosta ainaoikeaa. Vaihda pyöröpuikkoon nro 3 ja päätä silmukat. HUOM: Kun päätät silmukat, tee samalla joka 6.silmukan jälkeen 1 langankierto puikolle, jotta päätösreunasta tulisi tarpeeksi joustava (langankierrot päätetään kuten muut silmukat).

PÄÄNTIEN REUNUS JA ETUREUNAT:
Neulo reunus oikean etukappaleen reunoihin, taakse niskaan ja vasemman etukappaleen reunoihin seuraavasti: Poimi työn oikealta puolelta yhden ainaoikeinneulotun reunasilmukan sisäpuolelta n. 307-331-355-379-403-427 silmukkaa (sisällyttäen apulangan silmukat) pyöröpuikolle nro 3 (mikäli poimit liikaa/liian vähän silmukoita, säädä silmukkaluku oikeaksi ensimmäisellä kerroksella). Neulo tasona 3 kerrosta oikein. Seuraava kerros (= oikea puoli) neulotaan näin: 1 reunasilmukka ainaoikeaa, neulo mallineuletta piirroksen A.5A mukaisesti, kunnes jäljellä on 2 silmukkaa, neulo piirroksen A.5B mallikerta (= 1 silmukka) ja neulo lopuksi 1 reunasilmukalla ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun olet neulonut piirroksen A.5 loppuun, neulo seuraava kerros (= oikea puoli) näin: 1 reunasilmukka ainaoikeaa, A.6A (= 5 silmukkaa), toista piirroksen A.6B mallikertaa, kunnes jäljellä on 6 silmukkaa (= 37-40-43-46-49-52 kpl 8 silmukan mallikertaa), neulo mallineuletta piirroksen A.6C mukaisesti (= 4 silmukkaa) ja neulo lopuksi 1 reunasilmukalla ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan, kunnes reunuksen korkeus on n. 18-18-18-22-22-22 cm ja olet neulonut kokonaisen mallikerran loppuun. Neulo tasona kaikilla silmukoilla 2 kerrosta ainaoikeaa. Päätä silmukat. HUOM: Kun päätät silmukat, tee samalla joka 4.silmukan jälkeen 1 langankierto puikolle, jotta päätösreunasta tulisi tarpeeksi joustava (langankierrot päätetään kuten muut silmukat).

HIHA:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla. Vaihda työhön lyhyt pyöröpuikko, kun silmukoita on lisätty tarpeeksi.
Luo 49-49-49-57-57-57 silmukkaa sukkapuikoille nro 2,5 BabyAlpaca Silk -langalla. Neulo 4 kerrosta AINAOIKEAA suljettuna neuleena (katso selitys yllä). Vaihda sukkapuikkoihin nro 3 ja neulo näin: A.6A (= 5 silmukkaa), toista seuraavilla 40-40-40-48-48-48 silmukalla piirroksen A.6B mallikertaa (= 5-5-5-6-6-6 kpl 8 silmukan mallikertaa), neulo lopuksi mallineuletta piirroksen A.6C mukaisesti (= 4 silmukkaa). Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun työn pituus on n. 12 cm ja olet neulonut kokonaisen mallikerran loppuun, neulo 1 kerros oikein ja lisää tasavälein 3-5-7-1-3-5 silmukkaa (LUE LISÄYSVINKKI 1) = 52-54-56-58-60-62 silmukkaa. Vaihda sukkapuikkoihin nro 2,5 ja neulo 4 kerrosta ainaoikeaa suljettuna neuleena. Neulo sitten mallineuletta suljettuna neuleena piirroksen A.5A mukaisesti. Kun olet neulonut piirroksen A.5 loppuun, vaihda takaisin sukkapuikkoihin nro 3. Seuraava kerros neulotaan näin: Neulo mallineuletta piirroksen A.7 mukaisesti (= 3 silmukkaa), 23-24-25-26-27-28 silmukkaa sileää neuletta, A.7 (= 3 silmukkaa) ja 23-24-25-26-27-28 silmukkaa sileää neuletta. Jatka mallineuletta tähän tapaan, eli neulo sileää neuletta ja neulo keskellä hihan päällä ja alla piirroksen A.7 mallineuletta. SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 16 cm, lisää keskelle hihan alle 2 silmukkaa (LUE LISÄYSVINKKI 2). Toista tällaiset lisäykset yhteensä 17-19-20-20-22-23 kertaa koossa S: 2 cm välein, koissa M, L ja XL: Vuorotellen 2 ja 1½ cm välein ja koissa XXL ja XXXL: 1½ cm välein = 86-92-96-98-104-108 silmukkaa. Kun työn pituus on 50-51-52-51-52-52 cm, neulo hihanpyöriö tasona lyhyellä pyöröpuikolla ja päätä SAMALLA kummastakin reunasta jokaisen kerroksen alusta seuraavasti: Päätä 3 silmukkaa kerran, 2 silmukkaa kerran ja 1 silmukka 2 kertaa. Päätä vielä kummastakin reunasta 2 silmukkaa, kunnes työn pituus on 53-54-55-55-56-56 cm. Päätä lopuksi kummastakin reunasta 3 silmukkaa. Päätä loput silmukat kerralla, hihan pituus on n. 54-55-56-56-57-57 cm. Neulo toinen hiha samoin.

VIIMEISTELY:
Kiinnitä hihat paikoilleen.
Harsi työn alkuun jätetty lanka neliön keskellä olevan aukon reunoihin ja kiristä aukko umpeen. Päättele langanpää.

Tähän ohjeeseen on tehty korjaus. .

Piirros A.1 on päivitetty.
Päivitetty nettiin: 09.03.2017

= kiertäen oikein neulottu silmukka oikealta puolelta, kiertäen nurin neulottu silmukka nurjalta puolelta
= tee 2 silmukan väliin 1 langankierto puikolle, langankierto neulotaan oikein oikealta puolelta/nurin nurjalta puolelta, jolloin työhön muodostuu reikä
= tee 2 silmukan väliin 1 langankierto puikolle, langankierto neulotaan kiertäen oikein oikealta puolelta, jottei muodostuisi reikää
= neulo 2 silmukkaa oikein yhteen
= nosta 1 silmukka oikein neulomatta, neulo 1 silmukka oikein ja vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli
= nosta 1 silmukka oikein neulomatta, neulo 2 silmukkaa oikein yhteen ja vedä nostettu silmukka kavennuksen yli
= näyttää 1 mallikertaa korkeussuunnassa

Kommentit (27)

Näppäile kommenttisi tähän!

Paula 15.02.2018 - 12:46:

Hallo! Ich habe ein Problem: Wie breit in cm ist die Breite des Rückens zw. den beiden Armlöchern, damit ich die richtige Größe auswählen kann. Meine Maschenprobe für (‚Safran‘) stimmt entw. bei den Maschen od. den Reihen. Das Foto zeigt überschnittene Schultern, doch z.B. 37 cm Viereck + etwas glatt rechts an beiden Rändern erscheinen mir viel zu schmal dafür. Wo ist mein Denkfehler?

DROPS Design 15.02.2018 kl. 16:08:

Liebe Paula, Rückenteil ist - wie in der Skizze - oben zwischen Ärmel 37 cm in der 1. Größe (von Schulter bis Schulter). Viel Spaß beim stricken!

Alicja 02.10.2017 - 18:26: http://www.abc-robot ...

Witam, w schemacie A.3B jest błąd, w ostatnim rzędzie wyrabiania splotu, na brzegach schematu: początek rzędu powinien być 1 o. prawe, narzut, zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, 1 oczko prawe, przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem. Na końcu rzędu: 2 o. razem na prawo, narzut, 1 o. prawe. pozdrawiam Alicja

Anne 09.09.2017 - 21:08:

Venstre forstykke: Arbeidet måles fra merket. Men måles det i høyden ved å følge maskene rett opp, eller langs kanten der en øker? Blir forskjellige mål siden det skrår fordi man øker. Noen cm forskjell blir det etter hvordan en måler.

DROPS Design 11.09.2017 kl. 10:33:

Hei Anne, Du måler rett opp ikke langs kanten du øker på. God fornøyelse!

Sonja 07.09.2017 - 17:26:

Fort: Når man øker 6 masker på annen hver pinne er det enkel matte som sier at dette ikke går opp. Med en strikkefasthet på 32 omganger på 10 cm er 2 omganger bare 0,625 cm. 2 cm i høyden med økning på 6 masker annen hver omgang gir ca 36 masker. Derfor forskyver feilen seg. Jeg har strikket etter antall cm. Så får jeg se når jeg er ferdig. Men ellers, en nydelig jakke som jeg gleder meg til å bli ferdig med!

Sonja Marie 07.09.2017 - 17:07:

Tror ikke dere skjønte hva jeg mente. Jeg strikker med riktig garn og strikkefastheten er riktig. Men det står at arbeidet skal måle 53 cm i str M og det da er ca 373 masker på pinnen. Samtidig skal str L måle 55 cm og da være ca 379 masker på pinnen. Altså 2 cm mer, men bare 6 masker mer.

DROPS Design 08.09.2017 kl. 08:57:

Hei Sonja Marie, Antall masker gir forskjell i bredden. Lengden er endret ved antall rader/omganger, så forskjell i lengden har ingenting med antall masker å gjøre. Håper dette hjelper og god fornæyelse!

Sonja 29.08.2017 - 20:21:

For og bakstykke:Til arbeidet måler 51-53-55... osv... er det nå ca 349-373-379 osv... Dette stemmer ikke. Mellom f.eks str M og L er det bare 6 masker forskjell, men 2 cm!?! Man øker jo 6 masker hver rette omgang, så dette stemmer ikke. Jeg strikker etter antall cm fordi jeg ikke vil ha for kort jakke, men er spent på hva skjer når jeg får en del flere masker enn det som står. Vil tro forskjellen blir enda større på største størrelse.

DROPS Design 05.09.2017 kl. 16:07:

Hej Sonja, strikker du i DROPS Baby Alpaca Silk? Overholder du strikkefastheden i din strikkeprøve? Hvis du får flere pinde på 10 cm end hvad vi får, så bliver dit arbejde mindre en hvad vi skriver i opskriften. Det er derfor vigtigt at overholde strikkefastheden. God fornøjelse!

Alice 14.08.2017 - 21:04:

Hej Beskrivning för fram-och bakstycke: öka efter hörnmaskan, sticka slätstickning fram till hörnmaskan vid markör D, ..Fortsätt fram och tillbaka så till arbetet mäter ca 51-53-55-57-59-61 cm från nacken och ner.. Var sätter man markör D? Den åkte av i avmaskningen. Ska den sitta vid start av de nya maskorna? 53 cm från nacken och till vad? Som det ser ut just nu på stickorna är det en "kupol" och är svårt att avgöra vad som är vad.

DROPS Design 18.08.2017 kl. 11:09:

Hej Alice, titta på måttskissen längst ner i mönstret, här ser du en klar översikt över markörer och alla måtten enligt beskrivningen.

Kristine 31.07.2017 - 21:50:

Siste rad på retten i a3a a3b og a3c har kast mot hverandre mellom a, b og c. Er dette en feil? Om det skal være sånn hvordan strikkes det? 2 kast på pinnen? Mvh Kristine

DROPS Design 01.08.2017 kl. 11:16:

Hei Kristine, Hvis du leser alle 3 mønster fra høyre til venstre får du bare 1 kast mellom mønstrene, på slutten av A.3A og A.3C. Neste rad strikkes vrangt eller rett og du strikker kasten vrangt eller rett slik at det blir hull. God fornøyelse!

Anna Strubel 30.07.2017 - 13:36:

Hallo , kun je mij helpen ? Bij de start van dit patroon ga je op 4 rondbreipennen beginnen met A.1. op regel twee van het telpatroon wordt aangegeven maak 1 omslag tussen twee steken . moet je dan die twee steken samen breien ? Op A.2 staat op regel 2. 4 X dat er een omslag moet komen maar dan krijg je toch teveel steken ? Met vriendelijke groet A.strubel

DROPS Design 01.08.2017 kl. 19:13:

Hoi Anna, Je begint met 4 breinaalden zonder knop en als je genoeg steken op de naalden hebt, kun je over gaan naar de rondbreinaald. 1 omslag tussen 2 steken betekent: 1 steek, 1 omslag, 1 steek. Het klopt dat er op toer 2 4 omslagen gemaakt moeten worden, op de volgende regel heb je dan 8 steken in totaal.

Anja 30.06.2017 - 19:58:

Vielen Dank für die schnelle Antwort. Verstehe ich das richtig A.4 ist die gleiche wie A.4A. Sorry ich möchte mich nur nochmal absichern. Viele Grüße Anja

DROPS Design 03.07.2017 kl. 08:50:

Liebe Anja, Wenn Sie 308M haben, dann stricken Sie glatt rechts, rechts verschränkt und Umschläge und A.4 (= A.4A und A.4B) wie beschrieben. Viel Spaß beim stricken!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 177-32