DROPS Extra / 0-1353

Ranger Blues by DROPS Design

Strikket pledd med glstrikk og riller i 5 tråder DROPS Air

DROPS Design: Modell nr ai-044
Garngruppe C + C + C + C + C
----------------------------------------------------------
Mål: Lengde: 155 cm. Bredde: 85 cm.
Materialer:
DROPS AIR fra Garnstudio
800 g f.nr 17, jeansblå

DROPS PINNE NR 20 – eller det p.nr du må bruke for å få 5,5 m x 7 p glstrikk med 5 tråder Air på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

type oppskrift: pledd,

For å få riktig strikkefasthet på tykke pinner er det viktig at det ikke strikkes på tuppen av pinnene, men godt inn på pinnen der de er tykkest.
----------------------------------------------------------

PLEDD:
Pleddet strikkes frem og tilbake.
Legg løst opp 47 m med 5 tråder jeansblå på pinne 20. LES STRIKKETIPS! Strikk 3 p rett (1.p = fra vrangen). På neste p (= retten) strikkes det slik: 3 m RILLE - se forkl over, 41 m glstrikk, 3 m rille. Fortsett slik frem og tilbake. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Når arb måler 149 cm – avpass at neste p som strikkes er fra retten, strikkes det 4 p rett. Fell av med rett fra retten.