DROPS Extra / 0-1257

The Wave by DROPS Design

Strikket DROPS skjørt i ”Fabel” med sikksakk-mønster og striper. Str S - XXXL

Stikkord: sikk-sakk, skjørt,
DROPS Design: Modell nr fa-337
Garngruppe A
----------------------------------------------------------
100-100-150-150-150-150 g f.nr 522, turkis/blå
100-100-100-100-150-150 g f.nr 904, lavendel
100-100-100-100-100-100 g f.nr 910, havbrus

NB: Dersom skjørtet strikkes ensfarget vil det gå med 200-250-250-300-300-350 g Fabel.

DROPS RUNDP (60 eller 80 cm) NR 3 – eller det p.nr du må bruke for å få 28 m x 30 p sikksakk-mønster på 10 x 10 cm.
TILBEHØR: Buksestrikk, ca 66-110 cm
----------------------------------------------------------

DROPS Fabel print DROPS Fabel print 23.00 kr /50g
Strikkenett.no
Bestill
DROPS Fabel long print DROPS Fabel long print 24.00 kr /50g

Se diag A.1 til A.13. Diag viser alle p i mønsteret sett fra retten.

STRIPER: Det strikkes striper slik:
* 2 p med turkis/blå, 2 p med lavendel *, gjenta fra *-* i 6 cm.
* 2 p med lavendel, 2 p med havbrus*, gjenta fra *-* i 3 cm.
* 2 p med havbrus, 2 p med turkis/blå*, gjenta fra *-* i 5 cm.
Gjenta disse 14 cm oppover.
----------------------------------------------------------

SKJØRT:
Arb strikkes rundt på rundp, nedenfra og opp.
Legg opp 375-425-475-525-600-650 m på rundp 3 med turkis/blå. Strikk en RILLE – se forkl over. Deretter strikkes det etter A.1(= 15-17-19-21-24-26 rapporter i bredden), og det strikkes STRIPER - se forkl over. Når A.1 er strikket 1 gang i høyden er det 345-391-437-483-552-598 m på p. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Fortsett med A.2.

Når arb måler 13-13-13-13-13-14 cm strikkes A.3 over alle m. Når A.3 er strikket 1 gang i høyden er det 315-357-399-441-504-546 m på omg. Fortsett med A.4.

Når arb måler 26-26-26-26-27-28 cm strikkes A.5 over alle m. Når A.5 er strikket 1 gang i høyden er det 285-323-361-399-456-494 m på omg. Fortsett med A.6.

Når arb måler 39-39-39-40-41-42 cm strikkes A.7 over alle m. Når A.7 er strikket 1 gang i høyden er det 255-289-323-357-408-442 m på omg. Fortsett med A.8.

Når arb måler 45-46-47-48-50-51 cm strikkes A.9 over alle m. Når A.9 er strikket 1 gang i høyden er det 225-255-285-315-360-390 m på omg. Fortsett med A.10.

Når arb måler 50-52-54-56-58-60 cm strikkes A.11 over alle m. Når A.11 er strikket 1 gang i høyden er det 195-221-247-273-312-338 m på omg. Fortsett med A.12.

Når arb måler 55-57-59-61-63-65 cm strikkes A.13 over alle m = 165-187-209-231-264-286 m. Fortsett med glstrikk over alle m. Når arb måler 57-59-61-63-65-67 cm strikkes det 1 omg vrang (= brettekant), deretter strikkes det glstrikk i 2 cm til belegg før det felles løst av.

MONTERING:
Brett belegget dobbelt mot vrangen og sy pent fast. La det stå igjen en liten åpning til å tre strikken gjennom.

= ta 1 m løs av p, 1 m rett, løft den løse m over
= 2 m rett sammen
= ta 1 m løs av p, 2 m rett sammen, løft den løse m over
= 3 m rett sammen

Susanne 18.03.2020 - 09:49:

Danke für die schnelle Antwort. Nun habe ich doch noch eine Frage zum Diagramm: A1 hat vor den 4 Maschen, die zusammen gestrickt werden, rechts 11+links 10 Maschen. Bei A2 ist das genauso. Allerdings liegen zwischen den Umschlägen 2 Maschen. Ist das so richtig? Fr. Richarts hat das am 6.11.2017 schon gefragt. Drops hat eine Überprüfung des Diagramms angekündigt. Scheinbar ist das Diagramm wie 2017 mit 1U 2 reM 1 U. Wie ist es richtig? Oder 1 U 1 re M 1U und dann je 11 Maschen beiderseits?

DROPS Design 18.03.2020 kl. 11:17:

Liebe Susanne, es ist ja so richtig. A.1 wird über 25 M gestrickt (= 11 M re, 1 Abnahme, 1 Abnahme, 10 M re), = 23 M bleiben. A.2 wird so gestrickt: 1 M re, 1 Umschlag, 9 M re, 1 Abnahme, 1 Abnahme, 8 M re, 1 Umschlag, 1 M re (= 23 M). Viel Spaß beim stricken!

Susanne 16.03.2020 - 15:49:

Hallo, gern würde ich den Rock stricken. Leider ist mir nicht klar, ob die Arbeit rund gestrickt wird oder, ob ich den Rock zum Schluss hinten oder wo auch immer zusammen nähen muss. Wenn ja, wie näht man das schön zusammen, dass es keine dicke Naht gibt? Kann mir da jemand einen Tipp geben? Vielen Dank. Susanne

DROPS Design 16.03.2020 kl. 15:54:

Liebe Susanne, den Rock wird in Runden von unten nach oben gestrickt. Viel Spaß beim stricken!

Carterkat 19.01.2020 - 23:10:

In A3, are the two stitches between yarn overs supposed to be knit together or are the two stitches between the yarn overs supposed to be knit all the way through the skirt to the top? A4 and higher all show only one stitch knit between the yarn overs on the diagram.

DROPS Design 20.01.2020 kl. 10:06:

Dear Carterkat, a white square in diagram is a stitch you have to knit, ie in A.3 you start with K1, yo, etc... and finish with yo, K1. Just work diagrams as shown, some are including decreases (= A.3, A.5 for example) and some other will be repeated in height and do not include decreases (A.2, A.4, A.6 for example). Happy knitting!

Giovanna 30.03.2019 - 01:40:

Salve. Volevo sapere la differenza nella lavorazione tra il punto zigzag e il punto chevron a ferri. Grazie per l'attenzione

DROPS Design 30.03.2019 kl. 16:46:

Buongiorno Giovanna. A seconda del modello, può essere diverso il modo di dimuire le maglie e di lavorare la maglia gettata al ferro successivo. Buon lavoro!

Patricia 03.12.2018 - 20:51:

Boa noite Estou a fazer o diagrama A4, e verifiquei que os 2 pontos laçada feitos antes e depois de 1 ponto meia, não fica alinhado com o diagrama A3 (neste diagrama tinha 2 pontos meia entre as laçadas) que fiz anteriormente, resultando que na saia os buracos não saiam alinhados.Como devo fazer? Obrigada

DROPS Design 05.12.2018 kl. 12:15:

Bom dia,Em A.4, já só há 1 ponto meia antes e depois das 2 laçadas. Pode ser isto que está a desalinhar o ponto. Bom Tricô!

Patricia 26.11.2018 - 16:30:

Boa tarde Uma vez que estou a fazer a saia em redondo, sempre pelas carreiras do direito, gostaria de saber como fazer a segunda carreira, dos respetivos diagramas de ponto ziguezague. (no esquema mostra o ponto meia, mas não sei se é a carreira do direito ou avesso) Faço em ponto meia, ou em ponto liga? Obrigada.

DROPS Design 27.11.2018 kl. 12:26:

Bom dia, Como está a tricotar em redondo esta bonita saia, não há carreiras do avesso. Sendo assim, tricota sempre a 2.ª, 4.ª e todas as carreiras pares em ponto meia. Bom Tricô!

Naazneen Mannan 01.11.2018 - 11:33:

I have the same question as the first one. From A4 chart, we don't have 2 stitches between the fold but just one. Is this a mistake??

DROPS Design 01.11.2018 kl. 14:25:

Dear Mrs Mannan, I'm afraid I don't understand your question, A.4 is worked over 21 sts as follows on row 1: K1, YO, K8, slip 1, K1, psso, K2 tog, K8, YO = 21 sts. the decreases in the pattern are lined up. Happy knitting!

Angela 01.04.2018 - 11:14:

Das Problem mit A2 und A3 habe ich als anfängliche Zunahme gesehen. In den nächsten Runden normalisiert sich dann die Maschenanzahl nach dem Diagramm. Die Masche zwischen beiden Zunahmen habe ich mit linker Masche gestrickt. Das ergibt ein tolles Zwischenmuster. Die beiden anfänglichen Zunahmen, lassen den Rock dann wunderbar nach unten fallen. Mein Rock ist fast fertig und sieht bombig aus.

Rita Richarts 06.11.2017 - 19:02:

In dem Musterdiagramm ist bei A.2 und A.3 der zweite Umschlag vor der letzten Masche eingezeichnet, sodass man 1U, 2r, 1U stricken müsste. Es würden also zwei rechte Maschen zwischen den Umschlägen liegen, die ab A.4 aber nicht mehr dort sind, sondern nur noch eine rechte Masche. Ist das ein Fehler bei der Zeichnung??? Herzliche Grüße Rita

DROPS Design 07.11.2017 kl. 08:34:

Liebe Frau Richarts, Sie sind ja rechts, man muß wahrscheinlich die selbe Maschenanzahl zwischen Umschlag und Abnahme und zwischen Abnahme und Umschlag haben. Unser Designteam wird Diagram noch mal prüfen. Danke im voraus für Ihren Geduld.

Anne 16.06.2017 - 00:39:

Uttagning som på demo?, eller kast på pinnen som i oppskriften og lad et bli små "hull" oppover?

DROPS Design 16.06.2017 kl. 06:50:

Hei Anne. I videoen viser vi hvordan kastet strikkes vanlig/fremre maskebue (= stort hull) og hvordan kastet strikkes i bakre maskebuen (= mindre hull). Når det ikke står hvordan kastet skal strikkes i oppskriften, strikkes det som en vanlig maske, i denne oppskriften = hull. God fornøyelse videre på dette flott skjørtet.

Kommentér oppskrift DROPS Extra 0-1257