DROPS Extra / 0-1072

Homework Time! by DROPS Design

DROPS Jul: Strikket DROPS blyantholdertrekk i ”Nepal” med perlestrikk

DROPS Design: Modell nr ne-173
Garngruppe C eller A + A
----------------------------------------------------------
STORT BLYANTHOLDERTREKK:
Mål: Omkrets: 24 cm. Høyde: 12 cm.
50 g f.nr 6790, kongeblå

LITE BLYANTHOLDERTREKK:
Mål: Omkrets: 20 cm. Høyde 12 cm.
50 g f.nr 8783, forglemmegei

DROPS PINNE NR 6 – eller det p.nr du må bruke for å få 15 m x 27 p perlestrikk på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord: perlestrikk,

1.p: * 1 r, 1 vr *, gjenta fra *-*.
2.p: r over vr og vr over r. Gjenta 2.p oppover.

STRIKKETIPS:
Legg opp et jevnt antall m på p 6 i forglemmegei eller kongeblå som kan strekkes ut til blyantholderens mål (ved et lett trekk) og strikk som lite eller stort blyantholdertrekk, og strikk til ønsket høyde.
----------------------------------------------------------

BLYANTHOLDERTREKK:
Mål blyantholderens omkrets. Dersom omkretsen avviker mye fra størrelsen på lite eller stort blyantholdertrekk – LES STRIKKETIPS!

STORT BLYANTHOLDERTREKK:
Legg opp 36 m på p 6 med kongeblå. Strikk PERLESTRIKK – se forkl over. Bytt til natur når arb måler 4 cm. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Når arb måler 12 cm felles det løst av med rett over vrang og vrang over rett. Sy sammen i siden og trekk den over blyantholderen.
----------------------------------------------------------

LITE BLYANTHOLDERTREKK:
Legg opp 30 m på p 6 med forglemmegei. Strikk PERLESTRIKK – se forkl over. Bytt til natur når arb måler 4 cm. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Når arb måler 12 cm felles det løst av med rett over vrang og vrang over rett. Sy sammen i siden og trekk den over blyantholderen.