DROPS / 157 / 44

Erin by DROPS Design

DROPS čepice, nákrčník a návleky – nátepníky s diagonálním vzorem pletené z příze "Fabel".

DROPS design: model č. fa-284
Skupina přízí: A
-----------------------------------------------------------
ČEPICE:
Velikost: S/M-M/L
Obvod hlavy: 54/56-56/58 cm

Materiál: DROPS FABEL firmy Garnstudio
50 g pro obě velikosti, barva č.547, šedá/hnědá
50 g pro obě velikosti, barva č.200, šedá

-----------------------------------------------------------
Obvod: 58 cm
Výška: 20 cm

Materiál: DROPS FABEL firmy Garnstudio
50 g pro obě velikosti, barva č.547, šedá/hnědá
50 g pro obě velikosti, barva č.200, šedá

-----------------------------------------------------------
Obvod: 18 cm
Výška: 17 cm

Materiál: DROPS FABEL firmy Garnstudio
50 g pro obě velikosti, barva č.547, šedá/hnědá
50 g pro obě velikosti, barva č.200, šedá

DROPS JEHLICE č.3 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 24 ok x 32 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.

DROPS PERLEŤOVÝ KNOFLÍK Gravírovaný č.525 (průměr 15 mm): 2 ks.

75% vlna, 25% polyamid
od 70.00 Kč /50g
DROPS Fabel uni colour DROPS Fabel uni colour 70.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Fabel print DROPS Fabel print 75.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Fabel long print DROPS Fabel long print 81.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 420Kč. Více zde.

DIAGONÁLNÍ VZOR:
POZN.: příze střídáme vždy na té samé straně dílu.
1. ŘADA (= lícová): hladce šedou/hnědou přízí.
2. ŘADA (= rubová): obrace šedou/hnědou přízí.
3. ŘADA: hladce šedou přízí.
4. ŘADA: hladce šedou přízí.
1.- 4. řadu stále opakujeme.

TIP - UJÍMÁNÍ 1:
Ujímáme vedle 1 krajového oka.
ZA krajovým okem splétáme 2 oka hladce.
PŘED krajovým okem splétáme 2 oka hladce.

TIP - UJÍMÁNÍ 2:
Ujímáme vedle 1 oka na začátku každé lícové řady tak, že spleteme 2 oka hladce.
V 1. a 3. zkrácené řadě ujímáme vedle 1 krajového oka vroubkovým vzorem – viz výše.
V 5., 7. a 9. řadě ujímáme vedle 1 oka hladce.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ:
Přidáváme nahozením vedle krajového oka. V následující řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

ZKRÁCENÉ ŘADY:
Pleteme zkrácené řady; SOUČASNĚ na začátku každé lícové řady ujímáme - viz TIP - UJÍMÁNÍ 2 – a na konci každé lícové řady přidáváme - viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ!
1. ŘADA (= lícová): 1 krajové oko vroubkovým vzorem, hladce až po poslední 1 oko, 1 krajové oko vroubkovým vzorem, práci otočíme (šedá).
2. ŘADA: 1 krajové oko vroubkovým vzorem, hladce až po poslední 1 oko, 1 krajové oko vroubkovým vzorem, práci otočíme (šedá).
3. ŘADA: 1 krajové oko vroubkovým vzorem, hladce až po poslední 1 oko, 1 krajové oko vroubkovým vzorem, práci otočíme (šedá/hnědá).
4. ŘADA: 1 krajové oko vroubkovým vzorem, následujících 40 ok obrace, práci otočíme (šedá/hnědá).
5. ŘADA: hladce až po poslední 1 oko, 1 krajové oko vroubkovým vzorem, práci otočíme (šedá/hnědá).
6. ŘADA: 1 krajové oko vroubkovým vzorem, následujících 68-70 ok obrace, práci otočíme (šedá/hnědá).
7. ŘADA: hladce až po poslední 1 oko, 1 krajové oko vroubkovým vzorem,práci otočíme (šedá/hnědá).
8. ŘADA: 1 krajové oko vroubkovým vzorem, následujících 82-86 ok obrace, práci otočíme (šedá/hnědá).
9. ŘADA: hladce až po poslední 1 oko, 1 krajové oko vroubkovým vzorem, práci otočíme (šedá/hnědá).
10. ŘADA: 1 krajové oko vroubkovým vzorem, obrace až po poslední 1 oko, 1 krajové oko vroubkovým vzorem (šedá/hnědá).
----------------------------------------------------------

ČEPICE:
Pleteme v řadách.
Na jehlice č.3 nahodíme šedou přízí 89-93 ok a pleteme zkrácené řady – viz výše. Takto pleteme v řadách až do výše 49-53 cm – končíme dopletením celé sekvence zkrácených řad. Čepice je vysoká asi 26-27 cm. Přízi změníme na šedou, upleteme 1 vroubek a všechna oka volně uzavřeme.

DOKONČENÍ:
Čepici sešijeme (první a poslední řadu). Přízi odstřihneme, z lícové strany protáhneme krajním okem na začátku všech řad (tj. vrcholkem čepice), stáhneme a zapošijeme.
----------------------------------------------------------

NÁKRČNÍK:
Pleteme v řadách. Pro vytvoření diagonálních pruhů po celou dobu pletení na jednom konci každé lícové řady přidáváme a na druhém konci ujímáme.
Na jehlice č.3 nahodíme šedou přízí 67 ok a upleteme 1 vroubek vroubkovým vzorem – viz výše. Pak změníme přízi na šedou/hnědou a pleteme diagonálním vzorem – viz výše. SOUČASNĚ ujmeme na začátku každé lícové řady 1 oko vedle krajového oka – viz TIP - UJÍMÁNÍ 1 – a na konci každé lícové řady 1 oko přidáme (opět vedle krajového oka) – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ! Takto pleteme až do výše 58 cm – měřeno podél strany s ujímáním: končíme 4. řadou vzoru. Pak všechna oka volně uzavřeme šedou přízí.

DOKONČENÍ:
Nákrčník sešijeme. Přízi odstřihneme a zapošijeme.
----------------------------------------------------------

NÁTEPNÍKY:
Pleteme v řadách.

PRAVÝ NÁTEPNÍK:
V každé lícové řadě na jedné straně dílu přidáváme, na druhé ujímáme – tak vzniknou diagonální pruhy.
Na jehlice č.3 nahodíme šedou přízí 62 ok a upleteme 1 vroubek vroubkovým vzorem – viz výše. Pak přízi změníme na šedou/hnědou a pleteme diagonálním vzorem – viz výše. SOUČASNĚ ujmeme na začátku každé lícové řady vedle krajového oka 1 oko – viz TIP - UJÍMÁNÍ 1 – a na konci každé lícové řady 1 oko vedle krajového oka přidáme – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ! Takto pleteme až do výše 18 cm – měřeno podél strany s ujímáním: končíme 4. řadou vzoru. Pak všechna oka volně uzavřeme šedou přízí.

LEVÝ NÁTEPNÍK:
Na jehlice č.3 nahodíme šedou přízí 62 ok a upleteme 1 vroubek vroubkovým vzorem. Přízi teď změníme na šedou/hnědou a pokračujeme obdobně jako u pravého nátepníku – přidáváme ale na začátku každé lícové řady a ujímáme na konci. Takto pleteme až do výše 18 cm – měřeno podél strany s ujímáním: končíme 4. řadou vzoru. Pak všechna oka volně uzavřeme šedou přízí.

DOKONČENÍ:
Sešijeme první a poslední řadu, ale asi 7 cm od jednoho okraje necháme nesešitých – krajní rohy položíme přes sebe a přišijeme na ně knoflík (prošijeme obě vrstvy pleteniny); tak vytvoříme otvor pro palec.

Anna H 25.11.2018 - 12:09:

Jag menar om "minskningar" ska göras i vändningarna dvs mitt i arbetet. Mvh Anna H

Anna H 25.11.2018 - 12:07:

Hej! Jag vill sticka den fina mössan. Undrar om ökningarna endast görs på de varv som når ut till kantmaskan eller om de även ska göras vid vändningen mitt i arbetet? Mvh Anna H

DROPS Design 26.11.2018 kl. 10:48:

Hei Anna. Du skal felle masker på starten av hver pinne fra retten, uavhengig av om du er midt i arbeidet eller ikke. Husk å lese FELLETIPS 2. God fornøyelse

Dorthe Hansen 16.11.2017 - 14:11:

Hvor på hue skal der måles ?? Sød og sjov model .👍 Hilsen Dorthe

DROPS Design 22.11.2017 kl. 14:38:

Hej Dorthe, huen måler 26-27 i højden og 49-53 cm rundt. God fornøjelse!

Birgit Villain 27.12.2016 - 22:33:

Bei der Mütze verstehe ich nicht wo ich zunehmen muss bei den verkürzten Reihen. Mitten in der Reihe? Vielen Dank für Ihre Hilfe.

DROPS Design 29.12.2016 kl. 14:55:

Liebe Frau Villain, die Zunahmen bei der Mütze sind am Ende jeder Hin-R gestrickt (= immer neben der Randm zunehmen, dh die Zunahmen werden am Ende jeder Hin-R über alle Maschen gestrickt. Viel Spaß beim stricken!

MAIZIE MORRIS 08.04.2016 - 18:57:

I have questions about this pattern i,m doing the hat so i am doing short rows so it tells me to dec.at the beg.of every row from RS.& TO INC.AT THE END OF ROW FROM RS.SO IF THATS THE RIGHT WAY I,M DOING IT THERE SHOULD BE THE SAME AMOUNT OF STS.ON EVERY ROW . I JUST FINISHED R.4 WERE I HAD TO P 40 ST & TURN. WHEN I DO ROW 5 WHICH IS A RS ROW DO I DEC AT THE BEG.OF ROW & INC.AT THE END EVEN THOUGH IT WAS A TURNING ROW .I,M A LITTLE CONFUSED ,HELP .

DROPS Design 11.04.2016 kl. 10:46:

Dear Mrs Morris, dec at beg of every row from RS (see increase tip 2 how/where to dec) and inc at the end of every row from RS (with a YO inside 1 edge st). Happy knitting!

Therese Dahl Kristensen 08.02.2016 - 23:44:

I oppskriften står det at man skal felle av på allle pinner på "retten". Under "mønster" er kun pinne 1 angitt som retten. Pinne to "vrangen" et grei. Men pinne 3 og 4 er jo også rett, men de skal ikke kalles "retten"?

DROPS Design 10.02.2016 kl. 12:28:

Hej. Den ena sidan av det du stickar är retten och den andra är vrangen oavsett om du stickar rett eller vrangt. Pinne 1, 3, 5 osv är alltså från retten och du feller på alla de. Lycka till!

Stefanie 07.02.2015 - 13:15:

Hallo, jetzt habe ich den Hinweis gelesen...nur in der Hinreihe wird zu- und abgenommen...:) Schönes Wochenende!

Stefanie 07.02.2015 - 13:10:

Hallo! Ich stricke die Pulswärmer und frage mich, ob ich in jeder Reihe ab- und zunehmen muss, oder aber nur in der Hinreihe? Das ist für mich aus der Anleitung nicht ganz ersichtlich. Danke schon im Voraus! Viele Grüße, Stefanie

Pascale 26.06.2014 - 13:25:

Trés chic!

RuthBodil 18.06.2014 - 01:43:

Det här är verklig Stickglädje.

Přidejte komentář k návodu DROPS 157-44