DROPS / 153 / 9

Bayside by DROPS Design

Knitted DROPS shawl with stripes in ”Fabel”.

DROPS design: Pattern no fa-262
Yarn group A
-----------------------------------------------------------
Measurements: approx. 80 cm measured along the short side (cast-off edge).
Materials:
DROPS FABEL from Garnstudio
50 g colour no 100, off white
50 g colour no 522, turquoise/ blue

DROPS CIRCULAR NEEDLE (80 cm) SIZE 4.5 mm - or size needed to get 20 sts x 26 rows in stocking st = 10 cm.
----------------------------------------------------------

Comments (13)

75% Wool, 25% Polyamide
from 2.20 £ /50g
DROPS Fabel uni colour DROPS Fabel uni colour 2.20 £ /50g
Wool Warehouse Direct Ltd
Order
DROPS Fabel print DROPS Fabel print 2.30 £ /50g
Wool Warehouse Direct Ltd
Order
DROPS Fabel long print DROPS Fabel long print 2.50 £ /50g
You can get the yarn to make this pattern from 4.40£. Read more.

Pattern instructions

NOTE: This pattern is written in British English. All measurements in charts are in cm. For conversion from cm to inches - click here. There are different terms for crocheting in British and American English. If this pattern includes crochet, click for "crochet terms" here. For this pattern in American English, please click here.
SHAWL:
Worked back and forth on circular needle to make room for all the sts. Cast on 3 sts on circular needle size 4.5 mm with off white and K 2 rows. Then work as follows:
ROW 1: Work with off white, P 1, 1 loose YO, P all sts.
ROW 2: Switch to turquoise/blue and K all sts - REMEMBER KNITTING TENSION! Do not tighten yarns when changing colour.
ROW 3: Work with turquoise/blue, K 1, 1 loose YO, K all sts.
ROW 4: Switch to off white and K all sts.
Then repeat rows 1 to 4 the same way = 2 rows in stocking st with off white and 1 ridge in turquoise/blue. Work like this until both balls almost have been used. Finish after ROW 2 (= turquoise/blue), and make sure to have enough yarn left for cast off. Piece measures approx. 80 cm measured along needle/short side. Cast off as follows with turquoise/blue to get an elastic edge: * Cast off 2 sts, make a YO and loosely cast off YO *, repeat from *-* the entire row. Cut and fasten the yarn.

SHAPING:
Place the piece in lukewarm water until it is soaking wet. Carefully squeeze out the water - do not twist. Then roll the piece in a towel and squeeze to remove more water - the piece will now only be moist. Place the piece on a carpet or mattress - carefully stretch it out to measurements. Leave to dry. Repeat the process when the garment has been washed.

Tanja 12.01.2016 - 14:16:

Müssten die beiden kurzen Seiten identisch lang sein? Bei mir leider nicht der Fall.

DROPS Design 23.01.2016 kl. 18:17:

Das Tuch ist etwas asymmetrisch, die beiden Seiten müssen nicht gleich lang sein.

Ann 18.10.2015 - 22:59:

Klopt het dat deze sjaal gaatjes aan de rand heeft door de omslagen of moet ik deze gedraaid breien? Dat kan namelijk nergens duidelijk vinden.

DROPS Design 19.10.2015 kl. 15:59:

Hoi Ann. Je breit de omslagen recht (niet gedraaid) er komt een gaatjesrand

Kathie 22.03.2015 - 15:37:

Beste,is dit hetzelfde patroon als ik met 1 kleur wil werken?Beetje rare vraag maar ben nog geen expert;). mvg Kathie

DROPS Design 23.03.2015 kl. 14:48:

Hoi Kathie. Ja, je breit precies hetzelfde, alleen wissel je niet van kleur.

Sabine 16.10.2014 - 19:12:

Ich habe ein Problem mit den Randmaschen bei dem Tuch. Muss ich die zusätzlich Anschlagen oder sind die schon bei den 3 Machen dabei? Ist der linke Rand, mit der Zunahme: 1 Randmasche, 1 Masche, Umschlag, restlichen Machen oder 1 (Rand)Masche, 1 Umschlag, restlichen Maschen?

DROPS Design 16.10.2014 kl. 23:18:

Liebe Sabine, Sie benötigen eigentlich keine weitere Rand-M, die Anleitung kann so gestrickt werden wie beschrieben. Wenn Sie aber gerne eine Rand-M stricken möchten, können Sie sie hinzufügen - nehmen Sie sich am besten die Zeit zum Ausprobieren, welcher Rand Ihnen besser gefällt.

Heike 05.04.2014 - 10:58:

Ich habs ! Die erste Masche mit beiden Fäden abstricken... Wünsche euch ein schönes Wochenende !

Heike 05.04.2014 - 09:10:

Hallo an alle Wissenden ! Gibt es einen Trick, dass der Farbwechsel-Rand "sauber" aussieht? Bei mir sieht er nämlich unregelmässig und "fisselig" aus. Danke euch für Ratschläge ! Heike

Larissa 27.03.2014 - 23:41:

Liebes Drops-Team, könnt Ihr mir bitte die Gesamtlänge des Tuchs, gemessen an der LANGEN Kante, nennen? Vielen Dank und liebe Grüße, Larissa

DROPS Design 08.04.2014 kl. 08:29:

Liebe Larissa, leider haben wir dieses Tuch nicht mehr im bei uns und können nicht Nachmessen. Vielleicht kann dir ja eine andere Strickerin Aufkunft über dieses Mass geben.

Vera 13.03.2014 - 08:05:

"3 M. ... anschlagen"

Lilly Kessler 13.03.2014 - 02:42:

Anleitung DROPS 153-9 In der Anleitung ist leider nicht angegeben, wieviele Maschen angeschlagen werden müssen. Diese Angabe benötige ich jedoch unbedingt. Vielen Dank für Ihre Antwort. Lilly Kessler

DROPS Design 13.03.2014 kl. 09:16:

Liebe Frau Kessler, die Angabe zum Maschenanschlag (3 M) steht im 2. Satz der Anleitung. Viel Spaß beim Stricken!

Verstraete Rosette 27.02.2014 - 19:47:

Ik zie niet goed in dat zo een model met rondbreinaalden wordt gemaakt, hopelijk krijg ik een antwoordt groetjes

DROPS Design 28.02.2014 kl. 14:22:

Hoi Rosette. Je breit de sjaal heen en weer op de rondbreinaald omdat je veel meer steken kwijt kan op een rondbreinld. Je kan ook proberen met een rechte naald.

Post a comment to pattern DROPS 153-9