DROPS / 155 / 26

Nerine by DROPS Design

Knitted DROPS shawl in garter st in "Kid-Silk".

Tags: flounce, scarves, stole,

DROPS design: Pattern no ks-093
Yarn group A
-----------------------------------------------------------
Knitting measurements: Width: 40 cm Length: 174 cm
Measurements after shaping: Width: 33 cm Length: 190 cm
Materials:
DROPS KID-SILK from Garnstudio
50 g colour no 04, medium pink

DROPS CIRCULAR NEEDLE (60 or 80 cm) SIZE 8 mm – or size needed to get 12 sts = width 10 cm.
----------------------------------------------------------

75% Mohair, 25% Silk
from 3.80 £ /25g
DROPS Kid-Silk uni colour DROPS Kid-Silk uni colour 3.80 £ /25g
Wool Warehouse Direct Ltd
Order
DROPS Kid-Silk long print DROPS Kid-Silk long print 3.80 £ /25g
You can get the yarn to make this pattern from 7.60£. Read more.

Pattern instructions

NOTE: This pattern is written in British English. All measurements in charts are in cm. For conversion from cm to inches - click here. There are different terms for crocheting in British and American English. If this pattern includes crochet, click for "crochet terms" here. For this pattern in American English, please click here.
GARTER ST (back and forth on needle):
K all rows.

WAVE EDGE
* K 1, 1 YO *, repeat from *-* and finish with K 1. Repeat this row one more time.
----------------------------------------------------------

SHAWL:
Worked in 2 parts that are sewn tog mid back when finished.
Cast on 48 sts on needle size 8 mm with Kid-Silk. Work in GARTER ST - see explanation above. When piece measures approx. 85 cm, work WAVE EDGE - see explanation above, cast off.
Knit another part the same way.

ASSEMBLY:
Sew cast-on edges on the 2 parts tog st by st with stitches.

SHAPING:
Place the piece in lukewarm water until it is soaking wet. Carefully squeeze out the water - do not twist. Then roll the piece in a towel and squeeze to remove more water - the piece will now only be moist. Grab hold of the middle of shawl and shake it. Place the piece on a carpet or mattress - carefully stretch it out to measurements found at the top of pattern. Leave to dry. Repeat the process when the shawl has been washed.

MARIA SELVAROLO 11.07.2019 - 21:02:

Ma se utilizzo l'avvio provvisorio potrei lavorare la stola tutta d'un pezzo potendo riprendere le maglie avviate in un secondo momento? Grazie!

DROPS Design 11.07.2019 kl. 22:38:

Buongiorno Maria. Sì, può usare l'avvio provvisorio. Buon lavoro!

Swenn 06.01.2016 - 15:56:

Bonjour, J'ai adoré trictoter cette écharpe mais je n'ai pas réussi à assembler les deux pièces joliement. On voit beaucoup la couture. La laine utilisée est fine, et je ne sais pas trop comment faire.. Merci de votre aide. Et merci pour tous ces patrons et explications.

DROPS Design 06.01.2016 kl. 18:47:

Bonjour Swenn et merci. Vous pouvez assembler les mailles du montage des 2 pièces entre elle avec la même technique pour la couture d'épaules (cf vidéo ci-dessous). Bon tricot!

Raffaella 02.01.2016 - 11:03:

Ho appena fatto una domanda riguardo al fatto che la stola venga effettuata in due pezzi e mi sono resa conto da sola dell'ovvietà del procedimento iniziando a lavorare. Quindi mi scuso e ringrazio.

DROPS Design 03.01.2016 kl. 18:24:

Buonasera Raffaella, siamo contente che sia riuscita a lavorare la stola, non esiti a ricontattarci se incontra qualsiasi difficoltà. Buon lavoro!!

Raffaella 02.01.2016 - 10:43:

Buongiorno, domanda/considerazione: vorrei fare questo modello e chiedo un suggerimento e cioè se possibile secondo lei farlo senza cucitura in mezzo quindi in una volta sola. Perchè si fa la cucitura in mezzo ? Grazie per il chiarimento.

Beatrice Bazoli 01.10.2015 - 18:55:

Vorrei realizzare questa bellissima sciarpa con la nuova lana Melody. Secondo voi andrà bene il nuovo filato? Potete aiutarmi a capire la quantità di lana corretta da usare, e i ferri? grazie

DROPS Design 02.10.2015 kl. 21:46:

Buonasera Beatrice, questo modello prevede il filato kid-silk, che appartiene al gruppo A, lavorato con una tensione inferiore e con ferri molto grossi per dare maggiore sofficità al lavoro. Melody appartiene al gruppo filati C, ed è sicuramente più spesso di Kid-Silk, per cui il lavoro risulterebbe più pesante: può provare comunque a lavorarlo e vedere se riesce ad ottenere la tensione indicata. Buon lavoro!

Sophie K 26.08.2015 - 22:52:

Bonjour, pourquoi faut-il tricoter l'étole en deux partie ? Merci !

DROPS Design 27.08.2015 kl. 09:36:

Bonjour Sophie K., on la tricote en 2 parties pour que les 2 extrémités soient identiques. Vous pouvez commencer par un montage provisoire et assembler les mailles des 2 pièces en grafting pour un assemblage plus discret (cf onglet "vidéos" à droite de la photo). Bon tricot!

Kathy Brown 11.07.2015 - 04:56:

I love this but hate sewing pieces together. Could I use provisional cast-on?

DROPS Design 27.07.2015 kl. 09:52:

Dear Mrs Brown, yes you can start with a provisional cast-on. Happy knitting!

Patrizia 03.03.2015 - 12:43:

Buongiorno, vorrei fare questa bellissima stola con ferri dritti,ma ho un dubbio: su uno dei lati corti della stola non sarà un problema realizzare il bordo ondulato poiché andrà eseguito alla fine, ma come fare per l'altro lato? Riprendere le maglie in seguito o è possibile avviare il lavoro col medesimo metodo? Grazie molte!

DROPS Design 03.03.2015 kl. 13:11:

Buongiorno Patrizia. La stola è lavorata in due parti uguali. Deve quindi lavorare due parti che terminano ognuna con il bordo ondulato, come indicato nelle spiegazioni. Cucirà poi alla fine i due ferri di avvio delle m tra loro. Buon lavoro!

Stefania Squarcia 16.11.2014 - 16:02:

Salve, Per realizzare questo modello quanta lana serve? Posso utilizzare ferri dritti e non circolari (non li ho mai usati). Grazie

DROPS Design 16.11.2014 kl. 16:22:

Buonasera Stefania. La quantità di filato necessaria è indicata a destra della fotografia (50 gr di Kid-Silk). Può usare anche i ferri dritti. Buon lavoro!

Ulla 01.10.2014 - 09:54:

Det är för att volangen ska bli likadan på båda kanterna.

Post a comment to pattern DROPS 155-26