DROPS Extra / 0-1007

Holiday Night by DROPS Design

DROPS Jul: Strikket DROPS lystrekk i ”Alpaca”, ”Kid-Silk” og ”Glitter”

DROPS Design: Modell nr z-662
Garngruppe A + A
-----------------------------------------------------------
Størrelse: one-size
Lystrekkene passer til et glass med omkrets på ca 22 cm, de skal strikkes litt mindre slik at de kan strekkes på glasset.

Materialer: DROPS ALPACA fra Garnstudio
50 g f.nr 100, natur
og bruk: DROPS KID-SILK fra Garnstudio
25 g f.nr 01, natur
og bruk: DROPS GLITTER fra Garnstudio
1 spole f.nr 01, gull

DROPS PINNE NR 6 – eller det p.nr du må bruke for å få 15 m x 19 p glstrikk på 10 x 10 cm med 1 tråd av hver kvalitet.
----------------------------------------------------------

Se diag A.1 og A.2. Diag viser alle p i mønsteret sett fra retten.
----------------------------------------------------------

TELYSHOLDER MED RILLER:
Legg opp 26 m på p 6 med 1 tråd Alpaca, 1 tråd Kid-Silk og 1 tråd Glitter. Strikk RILLER – se forkl over, til arb måler 8 cm, eller ønsket mål. Fell av. Sy sammen innenfor 1 m rille i siden.

TELYSHOLDER MED ENKEL FLETTE:
Legg opp 37 m på p 6 med 1 tråd Alpaca, 1 tråd Kid-Silk og 1 tråd Glitter. Strikk slik – fra retten: 1 kantm, * 2 m vr, 3 m rett *, gjenta fra *-* 6 ganger til og avslutt med 1 kantm. Strikk totalt 4 p slik. Videre strikkes det etter A.1 med 1 kantm i hver side. Fortsett mønsteret til A.1 er strikket 4 ganger i høyden, eller til ferdig mål. Fell av. Sy sammen innenfor 1 kantm i hver side.

TELYSHOLDER MED HULLMØNSTER:
Legg opp 26 m på p 6 med 1 tråd Alpaca, 1 tråd Kid-Silk og 1 tråd Glitter. Strikk 1 RILLE – se forkl over. Videre strikkes det slik: 1 kantm, A.2 A, gjenta A.2 B til det gjenstår 3 m, avslutt med A.2 C og 1 kantm. Fortsett med A.2 til arb måler 8 cm i høyden eller til ønsket mål. Fell av. Sy sammen innenfor 1 kantm i siden.

Diagram

= rett fra retten, vrang fra vrangen
= denne m er felt
= 1 kast mellom 2 m
= ta 1 m løst av p som om den strikkes rett, 2 rett, ta den løse m over de 2 rett