DROPS Extra / 0-997

Fireside Snuggle Mittens by DROPS Design

DROPS Joulu: Neulotut DROPS palmikkokäsineet ”Nepal”-langasta.

DROPS Design: Malli nro ne-131
Lankaryhmä C
-----------------------------------------------------------
100-100 g nro 0500, vaaleanharmaa
50-50 g nro 0100, luonnonvalkoinen

DROPS SUKKAPUIKOT NRO 4 tai käsialan mukaan.
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 3 (joustinneuleeseen).
NEULETIHEYS: 19 s x 25 krs sileää neuletta puikoilla nro 4 = 10 x 10 cm.

alkaen 1.95 € /50g
DROPS Nepal uni colour DROPS Nepal uni colour 1.95 € /50g
Käsityöliike Menita
Tilaa
DROPS Nepal mix DROPS Nepal mix 2.05 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 5.85€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

MALLINEULE: Katso ruutupiirros A.1.

LISÄYSVINKKI:
Lisää 1 s tekemällä 1 langankierto puikolle. Seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikää.

KAVENNUSVINKKI:
Kavenna seuraavasti (aloita 3 s:n päässä merkkilangasta): 2 s oikein yhteen, 2 o (merkkilanka on näiden 2 s:n keskellä), nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli.
--------------------------------------------------------

OIKEA KÄSINE:
Luo 40-40 s sukkapuikoille nro 3 vaaleanharmaalla langalla ja neulo 1 krs oikein. Jatka neulomalla 2 o/2 n -joustinneuletta. Kun joustinneuleen pituus on 6-7 cm, neulo seuraava krs näin: *Neulo 5 o, neulo seuraavat 2 s oikein yhteen*, toista *-* vielä 2 kertaa, 2 n, *2 s oikein yhteen, 2 o*, toista *-* vielä 2 kertaa, 2 n ja neulo lopuksi 3 o = 34-34 s. Vaihda sukkapuikkoihin nro 4 ja neulo seuraava krs näin: *Neulo 2 s oikein yhteen, 1 langankierto*, toista *-* koko krs:n ajan. Seuraava krs neulotaan näin (langankierrot neulotaan oikein): 18 s sileää neuletta (= kämmenpuoli), A.1 (= 13 s) ja 3 s sileää neuletta. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun työn pituus on 13-14 cm, aloita peukalokiilan lisäykset, eli lisää krs:n ensimmäisen s:n molemmin puolin 1 s (LUE LISÄYSVINKKI). Toista tällaiset lisäykset aiemmin lisättyjen silmukoiden molemmin puolin joka 2. krs vielä 4-5 kertaa = 44-46 s. Siirrä sitten peukalokiilan 11-13 s apulangalle. Jatka suljettua neuletta kuten aiemmin ja luo SAMALLA seuraavalla krs:lla peukalokiilan silmukoiden tilalle 1 s = 34-34 s. Kun käsineen pituus on n. 26-28 cm (sovita tarvittaessa käsinettä, työhön neulotaan vielä n. 4 cm), kiinnitä 1 merkkilanka krs:n ensimmäisten 16 s:n jälkeen ja 1 merkkilanka seuraavien 17 s:n jälkeen (= 1 s viimeisen merkkilangan jälkeen). Kavenna sitten kummankin merkkilangan molemmin puolin 1 s (LUE KAVENNUSVINKKI). Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs vielä 2 kertaa ja sitten jokaisella krs:lla yht. 3 kertaa = 10 s jäljellä työssä. Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi, kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät hyvin.

PEUKALO:
Ota apulangalla odottavat 11-13 s takaisin sukkapuikoille nro 4. Poimi lisäksi peukalokiilan takareunasta 4-3 s = 15-16 s. Neulo sileää neuletta suljettuna neuleena, kunnes peukalon pituus on n. 4½-5 cm (sovita tarvittaessa käsinettä, työhön neulotaan vielä n. ½ cm). Neulo 2 krs:n ajan kaikki s:t pareittain oikein yhteen = 4-4 s jäljellä työssä. Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi, kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät hyvin.

VASEN KÄSINE:
Neulo oikean käsineen peilikuvaksi, eli aloita nyt joustinneule 2 nurjalla s:lla. Kun joustinneule on valmis, neulo seuraava krs näin: 3 o, 2 n, *2 o, 2 s oikein yhteen*, toista *-* vielä 2 kertaa, 2 n, *2 s oikein yhteen, 5 o*, toista *-* vielä 2 kertaa. Vaihda sukkapuikkoihin nro 4 ja neulo seuraava krs näin: *2 s oikein yhteen, 1 langankierto*, toista *-* koko krs:n ajan. Neulo sitten seuraava krs näin (langankierrot neulotaan oikein): 3 s sileää neuletta, A.1 (= 13 s) ja 18 s sileää neuletta. Tee nyt peukalokiilan lisäykset krs:n viimeisen s:n molemmin puolin. Kärkikavennusten merkkilangat kiinnitetään seuraavasti: 1. merkkilanka krs:n 1. s:n jälkeen ja 2. merkkilanka seuraavien 17 s:n jälkeen (= 16 s viimeisen merkkilangan jälkeen).

SOLMIMISNAUHA:
Leikkaa 2 kpl n. 2,5 metrin pituista luonnonvalkoista lankaa. Kierrä langat tiukasti yhteen, taita nauha kaksinkerroin ja anna sen kiertyä uudestaan yhteen. Tee nyörin kumpaankin päähän solmu. Pujota nyöri käsineen reikäkerrokseen. Tee 2 luonnonvalkoista tupsua, joiden halkaisija on n. 2 cm. Kiinnitä 1 tupsu solmimisnauhan kumpaankin päähän. Toista toisessa käsineessä.

Tähän ohjeeseen on tehty korjaus. .

Päivitetty nettiin: 13.12.2013
Ruutupiirroksen 3. ja 4. merkkiin on tullut uudet selitykset.
Päivitetty nettiin: 04.11.2014
VASEN KÄSINE:....Kun joustinneule on valmis, neulo seuraava krs näin: 3 o, 2 n, *2 o, 2 s oikein yhteen*, toista *-* vielä 2 kertaa, 2 n, *2 s oikein yhteen, 5 o*, toista *-* vielä 2 kertaa.
Päivitetty nettiin: 21.11.2016
VASEN KÄSINE:...Vaihda sukkapuikkoihin nro 4 ja neulo seuraava krs näin: *2 s oikein yhteen, 1 langankierto*, toista *-* koko krs:n ajan. Neulo sitten seuraava krs näin (langankierrot neulotaan oikein): 3 s sileää neuletta, A.1 (= 13 s) ja 18 s sileää neuletta.

= siirrä 2 s apupuikolle työn taakse, 2 o, neulo apupuikon 2 s oikein
= siirrä 2 s apupuikolle työn eteen, 2 o, neulo apupuikon 2 s oikein

Tarvitsetko opastusta ohjeeseen?

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS Extra 0-997) .

Kommentit / Kysymykset (15)

Mariann 18.11.2018 - 10:07:

Lurer på fellingen. Første merketråd etter 16 masker, 2 merketråd etter 17 masker, 1 maske igjen på omg. På felling går det greit med 3 masker før merketråden med 2 masker rett sammen, men kun 1 maske som kan felles etter merketråd?

DROPS Design 19.11.2018 kl. 11:58:

Hei Mariann. Litt usikker på om jeg skjønner spørsmålet ditt. Du har 1 merke i hver siden av arbeidet (med 17 masker mellom hvert merke) og feller 1 maske på hver side av hvert merke (= 4 masker felt på omgangen). Du feller slik: strikk til det gjenstår 3 masker før merket, strikk 2 masker rett sammen (= 1 maske felt før merket), strikk 2 rett (merket sitter nå midt mellom disse 2 maskene) ta 1 maske løst av pinnen, strikk 1 rett, trekk den løse masken over (= 1 maske felt etter merket). God fornøyelse.

Marianne Dahl 20.11.2016 - 14:53:

For høyre vott står det at man skal strikke "*2 m rett sammen, 1 kast*, gjenta fra *_* omg ut", rett etter at man har skiftet til settp 4. Dette har man ikke nevnt for venstre vott (dvs. omvendt: *1 kast, 2 m rett sammen*).

DROPS Design 21.11.2016 kl. 15:23:

Hej Marianne. Du har ret, det er fejl. Jeg skal sörge for en rettelse.

Ulla 22.05.2014 - 10:15:

You work from 40 to 34 st as this: 3(5+1)+2+3(3)+5.

Esther Paris 21.05.2014 - 12:56:

I mean these nbrs add up to greater than 40:K 3, P 2, * K 2 tog, K 2 *, repeat from *-* 2 more times, K 2 tog, P 2, * K 2 tog, K 5 *, repeat from *-* 2 more times.

DROPS Design 23.05.2014 kl. 15:57:

Dear Mrs Paris, you are correct, we will check and come back as soon as possible. Thanks in advance for your patience.

Esther Paris 21.05.2014 - 03:23:

Hi The diagram is wrong (a1). You can't do a 3/3 cable on 4 sts. I see the original pattern says 2/2 cable. See: = slip 3 sts on cable needle behind piece, K 3, K 3 from cable needle = slip 3 sts on cable needle in front of piece, K 3, K 3 from cable needle

DROPS Design 21.05.2014 kl. 09:49:

Dear Mrs Paris, you are correct, diagram text will be edited, it should be slip 2 sts on cable needle behind/in front of piece, K 2, K 2 from cable needle. Happy knitting!

Esther Paris 21.05.2014 - 03:00:

I think the numbers for Left Mitten don't add up quite right in first row after rib, here: Work 1st round after rib as follows: K 3, P 2, * K 2 tog, K 2 *, repeat from *-* 2 more times, K 2 tog, P 2, * K 2 tog, K 5 *, repeat from *-* 2 more times.

DROPS Design 21.05.2014 kl. 09:48:

Dear Mrs Paris, left mitten is worked as right mitten but reversed. This round will not be lined up above rib. You may adjust to get it lined up if you like to. Happy knitting!

Katrine Storbakk 25.01.2014 - 21:25:

Hei. Hvorfor retter dere ikke feilen som er i venstre votte? Er jo flere som har kommentert denne feilen.

DROPS Design 14.02.2014 kl. 11:31:

Hej Katrine. Fejlen er rettet.

Jezi 06.01.2014 - 22:24:

Hittat fel i mönstret till vänster vante... Mellan upprepningarna på första varvet efter resår är där inga räta maskor på höger vante, maskorna räcker inte till om man stickar dessa. Varvet man gör därefter på höger finns inte med i beskrivningen till vänster vante

DROPS Design 04.11.2014 kl. 14:31:

Oppskriften på venstre vott er nå rettet opp. Mvh DROPS Design

Hanna 23.12.2013 - 10:03:

Tässä ohjeessa on kaksi virhettä vasemman käsineen kohdalla. Yksi 2o yhteen kavennus liikaa ja reikäkerros puuttuu kokonaan.

Pia 22.12.2013 - 16:47:

Der må være en fejl i teksten på venstre vante. Hvis den skal strikkes spejlvendt af højre så skal man ikke strikke 2ret sammen mellem *2ret sammen, 2ret*, gentag fra *-*, 2 gange til og 2 vrang. Der slås kun 40 m op og tæller man i teksten til ve. vante tælles der 42 m.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Extra 0-997