DROPS Extra / 0-992

Fireside Snuggle by DROPS Design

DROPS Joulu: Neulotut DROPS palmikkosukat ”Nepal”-langasta.

Tagit: joulu, palmikko, sukat,

DROPS Design: Malli nro ne-133
Lankaryhmä C
-------------------------------------------------------
Koko: 35/37 - 38/40 - 41/43
Jalkapohjan pituus: 22 - 24 - 27 cm
Varren korkeus: 24 - 25 - 26 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS NEPAL:
150-200-200 g nro 0500, vaaleanharmaa
50-50 g nro 0100, luonnonvalkoinen

DROPS SUKKAPUIKOT NRO 4 tai käsialan mukaan.
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 3,5 (joustinneuleeseen).
NEULETIHEYS: 19 s x 25 krs sileää neuletta puikoilla nro 4 = 10 x 10 cm.

Kommentit (7)

65% Villaa, 35% Alpakkaa
alkaen 1.95 € /50g
DROPS Nepal uni colour DROPS Nepal uni colour 1.95 € /50g
Tilaa
DROPS Nepal mix DROPS Nepal mix 2.05 € /50g
Tilaa
Puikot & Virkkuukoukut
Saat tämän mallin langat alkaen 7.80€. Lue lisää.
MALLINEULE: Katso ruutupiirros A.1.

KAVENNUSVINKKI:
Kavenna merkkilangan molemmin puolin 1 s seuraavasti: 2 s ennen merkkilankaa: Nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli. Merkkilangan jälkeen: 2 s oikein yhteen.

KANTAPÄÄKAVENNUKSET:
Neulotaan sileänä neuleena:
1. krs (= oikea puoli): Neulo kunnes jäljellä on 5-6-6 s, nosta seuraava s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
2. krs (= nurja puoli): Neulo kunnes jäljellä on 5-6-6 s, nosta seuraava s nurin neulomatta, 1 n, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
3. krs (= oikea puoli): Neulo kunnes jäljellä on 4-5-5 s, nosta seuraava s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
4. krs (= nurja puoli): Neulo kunnes jäljellä on 4-5-5 s, nosta seuraava s nurin neulomatta, 1 n, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
Jatka kaventamista samalla tavalla, ja neulo niin että joka 2. krs jäljellä olevien silmukoiden määrä vähenee yhdellä, ennen kuin nostat s. Toista kavennukset kunnes jäljellä on 10-10-12 s.
-------------------------------------------------------

SUKAT:
Neulotaan ylhäältä alas, suljettuna neuleena sukkapuikoilla. Luo 56-56-64 s sukkapuikoille nro 3,5 Nepal-langalla. Neulo 1 krs oikein. Kiinnitä 1 merkkilanka krs:n ensimmäiseen s:aan = keskitaka. Neulo 2 o/2 n -joustinneuletta. Kun joustinneuleen pituus on 4-5-5 cm, vaihda sukkapuikkoihin nro 4 ja neulo seuraava krs näin: Neulo 20-20-24 s sileää neuletta ja kavenna SAMALLA tasavälein 4-1-2 s, 2 n, 4 o, 2 s nurin yhteen, 4 o, 2 n, neulo 22-22-26 s sileää neuletta ja kavenna SAMALLA tasavälein 6-3-4 s = 45-51-57 s työssä. Neulo seuraava krs näin: *Neulo 2 s oikein yhteen, 1 langankierto*, toista *-* koko krs:n ajan, neulo lopuksi 1 s oikein. Seuraava krs neulotaan näin (langankierrot neulotaan oikein):
Neulo 16-19-22 s sileää neuletta, A.1 (= 13 s, kts. selitys yllä) ja 16-19-22 s sileää neuletta. Jatka mallineuletta tähän tapaan ja tee SAMALLA eri koissa kavennukset seuraavasti:
Koko 35/37: Jatka neulomista ilman kavennuksia.
Koko 38/40: Kun työn pituus on 9 cm ja 16 cm, kavenna merkityn s:n molemmin puolin 1 s (kts. KAVENNUSVINKKI).
Koko 41/43: Kun työn pituus on 8 cm, 13 cm ja 18 cm, kavenna merkityn s:n molemmin puolin 1 s (kts. KAVENNUSVINKKI) = 45-47-51 s.
Kaikki koot: Neulo kunnes työn pituus on 24-25-26 cm. Jätä nyt ensimmäiset 9-10-11 s työhön, siirrä seuraavat 27-27-29 s apulangalle (= keskellä jalan päällä) ja jätä loput 9-10-11 s työhön = 18-20-22 s kantapäätä varten. Neulo kantapään silmukoilla 5-5½-6 cm sileää neuletta. Kiinnitä 1 merkkilanka työhön. Kaikki mitat otetaan jatkossa tästä. Tee nyt KANTAPÄÄKAVENNUKSET (kts. selitys yllä). Poimi tämän jälkeen kantalapun kummastakin reunasta 10-11-11 s ja ota apulangalla odottavat s:t takaisin työhön = 57-59-63 s. Kiinnitä 1 merkkilanka keskellä jalan päällä olevien 27-27-29 s:n molemmin puolin. Jatka sileää neuletta ja piirroksen A.1 mallineuletta suljettuna neuleena kuten aiemmin. Tee SAMALLA kummassakin sivussa kavennukset joka 2. krs yht. 8-8-8 kertaa seuraavasti: Neulo viimeiset 2 s ennen ensimmäistä merkkilankaa keskellä jalan päällä kiertäen oikein yhteen (eli neulo s:t takakautta yhteen), ja neulo ensimmäiset 2 s keskellä jalan päällä olevan viimeisen merkkilangan jälkeen oikein yhteen = 41-43-47 s.
Neulo kunnes työn pituus merkkilangasta mitattuna on 18-20-22 cm (työhön neulotaan vielä 4-4-5 cm). Kiinnitä nyt 1 merkkilanka työn kumpaankin sivuun siten, että keskellä jalan päällä on 21-21-23 s ja jalkapohjassa on 22-22-24 s. Jatka piirroksen A.1 mallineuletta ja neulo muilla silmukoilla sileää neuletta kuten aiemmin. Tee SAMALLA kummankin merkkilangan molemmin puolin kärkikavennukset. Kavennukset tehdään seuraavasti (aloita 3 s:n päässä merkkilangasta): 2 s oikein yhteen, 2 o (merkkilanka on näiden 2 s:n keskellä), nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli. Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs yht. 5-5-6 kertaa ja sitten jokaisella krs:lla 3-3-3 kertaa = 9-11-11 s jäljellä työssä. Katkaise lanka ja vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi, kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät hyvin. Neulo toinen sukka samoin.

SOLMIMISNAUHA:
Leikkaa 2 kpl n. 3 metrin pituista luonnonvalkoista lankaa. Kierrä langat tiukasti yhteen, taita nauha kaksinkerroin ja anna sen kiertyä uudestaan yhteen. Tee nyörin kumpaankin päähän solmu. Pujota nyöri sukan reikäkerrokseen. Tee 2 luonnonvalkoista tupsua, joiden halkaisija on n. 2 cm. Kiinnitä 1 tupsu solmimisnauhan kumpaankin päähän. Toista toisessa sukassa.

= siirrä 2 s apupuikolle työn taakse, 2 o, neulo apupuikon 2 s oikein
= siirrä 2 s apupuikolle työn eteen, 2 o, neulo apupuikon 2 s oikein

Kommentit (7)

Näppäile kommenttisi tähän!

Naomi 17.11.2016 - 22:50:

Volgens mij is er iets misgegaan bij de vertaling in het telpatroon ("zet 2 st op het voorpand van brei")

DROPS Design 21.11.2016 kl. 14:59:

Hoi Naomi. Je hebt gelijk. Ik zal het meteen aanpassen. Bedankt!

Carmen 20.01.2016 - 21:37:

¿Aguja de doble punta es lo mismo que aguja circular?

DROPS Design 24.01.2016 kl. 10:12:

Hola Carmen. Aguja de doble punta (o también se llaman ag para hacer calcetines) no es lo mismo que ag circular. Se usan para hacer trabajos en redondo con pocos puntos (donde no se puede usar la ag circular corta).

Alexia 20.12.2015 - 18:53: www.lademoiselledoct ...

Bonjour, Lorsque vous indiquez "diminuer tous les 2 tours"'il faut tricoter 2 tours et diminuer au tour suivant ou tricoter 1 tour et diminuer au second ? Pour les diminutions du talon que signifie "tourner l'ouvrage ?". Arrivée à "tourner l'ouvrage", je tourne mon tricot et me retrouve donc avec des mailles du rang précédent qui ne sont pas tricotées puisque je repars dans l'autre sens...ça me fait une série de trous sous le talon ! Pouvez-vous m'éclairer ?

DROPS Design 21.12.2015 kl. 11:15:

Bonjour Alexia, quand on diminue tous les 2 tours on tricote (1 tour avec dim, 1 tour sans dim) et on répète de (à). Le talon se tricote en allers et retours - voir vidéo, on doit tourner à la fin de chaque rang pour tricoter alternativement sur l'endroit et sur l'envers. Bon tricot!

Simone 15.11.2015 - 13:14:

På hælfellingen, det er vel meningen at det på vrangen skal strikkes 2 vr sm før man snur arbeidet? Blir hull i hælen om man skal felle likt på begge sider.

Helen 14.10.2015 - 13:36:

I would like to knit these lovely socks for my 11 year old daughter. I wonder is there instructions of these socks for a child. If not, how many sts I should decrease to narrow them to fit a child. Her foot size is 35/37 but I think these might be to loose for her. Thank you.

DROPS Design 14.10.2015 kl. 16:22:

Dear Helen, these socks are given in size 35/37 (1st size) - see also at the right side of picture foot length (22 cm in first Size). Happy knitting!

Sacha Glasgow-Smith 10.12.2014 - 20:38:

Hello I am stuck on the first decrease once I have switched onto 4mm needles - I don't understand how I do the 20 stocking stitches at the same time as decreasing. Please can you help? Thank you

DROPS Design 11.12.2014 kl. 09:54:

Dear Mrs Glasgow-Smith, on 1st round on needles 4 mm, you work first 20 st in stocking st at the same time dec evenly 4-1 sts (see size), ie you will now get 16-19 st st over these 20 sts, then work P2, K4, P2 tog, K4, P2, and then above the next 22 sts, work in st st dec evenly 6-3 sts (= 16-19 sts remain over the 22 sts) = you should get 45-51 sts. Happy knitting!

Marij 08.12.2013 - 14:41:

Bij maat 35/37 staat bij het breien van het been dat er doorgegaan moet worden met 'breien en minderen'. Dit klopt niet, want er moet juist niet langer geminderd worden bij deze maat.

DROPS Design 11.12.2013 kl. 15:04:

Hoi Marij. Ik heb het originele patroon bekeken en je hebt helemaal gelijk! Het is aangepast. Bedankt voor het melden.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Extra 0-992