Tuva by DROPS Design

Strikket DROPS lue i “Karisma” med striper

DROPS Design: Modell nr u-054-bn
Garngruppe B
---------------------------------------------------------
Størrelse: 3/5 - 6/9 - 10/12 år
Passer hodemål: 52/53 - 54/55 - 55/56 cm
Høyd: ca 44-46-49 cm

Materialer: DROPS KARISMA fra Garnstudio
50 g f.nr 64, grålilla
50 g f.nr 40, lys gammelrosa

DROPS SETTP NR 4,5 - eller den p du må bruke for å få 20 m x 26 p glstrikk på 10 x 10 cm.
DROPS SETTP NR 4 - til vrbord.
---------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

mønster/teknik: striper, type oppskrift: luer,
Garntype
Deals fra
DROPS KARISMA UNI COLOUR (50g)
13.90 NOK
DROPS KARISMA MIX (50g)
13.90 NOK

Strikk * 6 omg lys gammelrosa, 6 omg grålilla *, gjenta fra *-*.

FELLETIPS:
Det felles 2 m før merketråden slik: Strikk til 3 m før merketråden, ta 1 m løs av p som om den skulle strikkes r, strikk neste 2 m r sammen, løft den løse m over, (merketråden) = 2 felte m.
---------------------------------------------------------

LUE:
Arb strikkes rundt på settp. Legg opp 72-80-88 m på settp 4 med lys gammelrosa.
1.- 2.OMG: Strikk r.
3.-6.OMG: Strikk * 1 r, 1 vr *, gjenta fra *-* omg rundt.
Deretter byttes det til settp 4,5 og det strikkes videre i glstrikk og STRIPER - les forkl over - til ferdig mål.
Når det er strikket 12 striper i høyden settes 4 merketråder med 18-20-22 m mellom hver merketråd. Deretter felles det på 1.omg i neste stripe slik: Fell 2 m før hver merketråd- LES FELLETIPS = 8 felte m på omg. Gjenta fellingen på 1.omg av hver stripe (= felling på hver 6.omg) til det gjenstår 8 m på omg (= 20-21-22 striper totalt), klipp tråden. Trekk trådenden gjennom alle resterende m og snurp sammen.
Lag 1 pongpong på ca 5 cm i diameter med 1 tråd av hver farge, og 1 pongpong med lys gammelrosa, sy dem fast på toppen av luen.

----------------------------------------------------------
Kjole – se SmåDROPS: 23-1
--------------------------------------------------------