DROPS / 136 / 19

Ragtime by DROPS Design

Heklet DROPS hatt i “Muskat Soft”

DROPS design: Modell nr r-611
Garngruppe B
--------------------------------------------------------
Størrelse: S/M (L/XL)
Passer hodemål: ca 54/56 (58/60) cm
Materialer: DROPS MUSKAT SOFT fra Garnstudio
100 (150) gr f.nr 16, jeansblå/hvit

DROPS HEKLENÅL NR 3,5 – eller den nålen du må bruke for å få 18 st x 11 rader på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Første st på beg av omg erstattes med 3 lm. Hver omg avsluttes med 1 kjm i 3.lm på beg av omg (= i første st).
--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------

HATT:
Hekle 5 lm på nål nr 3,5 med Muskat Soft og sett dem til en ring med 1 kjm i første lm.
1.OMG: LES HEKLEINFO! Hekle 10 st om ringen.
2.OMG: Hekle 2 st i hver st = 20 st.
3.OMG: * 1 st i første st, 2 st i neste st *, gjenta fra *-* = 30 st.
4.OMG: * 1 st i hver av de 2 første st, 2 st i neste st *, gjenta fra *-* = 40 st.
5.-9. (5-10.) OMG: Fortsett økningene på samme måte. Det skal være 10 økninger på hver omg, øk på samme sted som på forrige omg, dvs at det blir 1 st mer mellom hver økning på hver omg. Det økes som før ved å hekle 2 st i 1 st = 90 (100) st.
10. (11.) OMG: 1 st i første st, * 2 lm, hopp over 1 st, 1 st i neste st *, gjenta fra *-* og avslutt med 2 lm og 1 kjm på beg av omg = 45 (50) st.
11.-15. (12-17.) OMG: 1 st i første st, * 2 lm, hopp over 2 lm, 1 st i neste st *, gjenta fra *-* og avslutt med 2 lm og 1 kjm på beg av omg = 45 (50) st.
16. (18.) OMG: * 1 st i hver st, 1 st om hver lm-bue *, gjenta fra *-* = 90 (100) st.
17. (19.) OMG: Hekle 1 st i hver st = 90 (100) st.
18. (20.) OMG: * 1 st i hver av de 4 første st, 2 st i neste st *, gjenta fra *-* = 108 (120) st.
19.- 20. (21- 22.) OMG: Hekle 1 st i hver st = 108 (120) st.
21. (23.) OMG: Hekle 1 omg med st samtidig som det økes 10 (12) st jevnt fordelt. Det økes ved å hekle 2 st i 1 st = 118 (132) st.
22.- 23. (24.- 25.) OMG: Hekle 1 st i hver st = 118 (132) st.
24. (26.) OMG: Hekle 1 omg med st samtidig som det økes 12 (13) st jevnt fordelt = 130 (145) st.
25. (27.) OMG: Hekle 1 st i hver st = 130 (145) st.
26. (28.) OMG: Hekle 1 omg med st samtidig som det økes 14 (15) st jevnt fordelt = 144 (160) st.
Klipp og fest tråden.

----------------------------------------------------------
BIKINI – se modell: 136-18
----------------------------------------------------------

Marylise 04.05.2015 - 16:04:

Bonjour, je ne comprends pas la consigne du rang 10 (ou 11),: 2ml, sauter ??? 2ml etc... je vous remercie de votre réponse. Marylise

DROPS Design 05.05.2015 kl. 09:37:

Bonjour Marylise, au tour 10 (11), on crochète 3 ml (= 1ère B), puis *2 ml, on saute la B suivante (= on ne va pas crocheter dans cette bride), et on fait 1 B dans la B suivante*, on répète de *-* tout le tour en terminant par 2 ml, et 1 mc dans la 3ème ml du début du tour. On a ainsi 50 B espacées de 2 ml (les 2 ml sont au-dessus d'1 B du tour 9(10)). Bon crochet!

Angelina Greece 15.01.2012 - 12:26:

I like it

Glenda A 13.01.2012 - 00:05:

New Zealand - love it can't wait to make it

Tania Sinaploglou 12.01.2012 - 22:31:

Meditterenian sea

MERCEDES 11.01.2012 - 14:46:

Es fantástico.

Suoma 10.01.2012 - 16:41:

Hauska kesähattu!

Margot 02.01.2012 - 09:21:

Klasse

Wenche Whiting 28.12.2011 - 17:56:

Årets solhatt!

Becker 22.12.2011 - 06:16:

Super hut,möchte sofort stricken

RENAUT 08.12.2011 - 17:21:

Belgique: très beau chapeau qui a un mouvement très enveloppant et féminin.

Kommentér oppskrift DROPS 136-19