DROPS / 138 / 10

Fields of Gold by DROPS Design

DROPS pletený svetr s krátkými rukávy a šálovým límcem z příze „Alpaca Bouclé“. Velikost S - XXXL.

DROPS design: Návod č. AB-016
Skupina přízí: C
-------------------------------------------------------

Velikost: S - M - L - XL - XXL - XXXL

Materiál: DROPS ALPACA BOUCLÉ firmy Garnstudio
300-300-350-350-400-450 g , barva č. 0100, přírodní

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č. 5 (60 cm a 80 cm) - nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 17 ok x 22 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.

80% alpaka, 15% vlna, 5% polyamid
od 97.00 Kč /50g
DROPS Alpaca Bouclé uni colour DROPS Alpaca Bouclé uni colour 97.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Alpaca Bouclé mix DROPS Alpaca Bouclé mix 97.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 582Kč. Více zde.

Návod

VROUBKOVÝ VZOR (lícové a rubové řady): stále hladce.
TIP NA PŘIDÁVÁNÍ 1 (aplikujeme na rukávy): Všechna přidávání pleteme v lícové řadě. Přidáváme z vnitřní strany 3 ok krajové légy: 1x nahodit, v následující řadě pleteme nahozené oko obrace anglicky. Vyvarujeme se tak vzniku dírky.
TIP NA PŘIDÁVÁNÍ 2 (aplikujeme na šálový límec): Z vnitřní strany ok pletených vroubkovým vzorem: 1x nahodit, v následující řadě pleteme nahozené oko anglicky, tj. překříženě, vyvarujeme se tak vzniku dírky.
TIP NA UJÍMÁNÍ (aplikujeme na průkrčník na předním díle): Ujímáme z vnitřní strany 10 ok pletených vroubkovým vzorem po přidávání na límec. Všechna ujímání pleteme v lícových řadách.
ZA okem pleteným vroubkovým vzorem: 1 oko sejmout hladce, 1 hladce, sejmuté oko přes něho přetáhnout.
PŘED okem pleteným vroubkovým vzorem: 2 oka splést hladce.
----------------------------------------------------------------------

ZADNÍ DÍL:
Z důvodu velkého počtu ok pleteme na kruhové jehlici.
Na kruhovou jehlici č. 5 nahodíme přízí Alpaca Bouclé 96-102-108-118-128-138 ok. Pleteme 2 řady VROUBKOVÝM VZOREM – viz popis výše. Pokračujeme lícovým žerzejem, z každé strany pleteme 3 krajová oka VROUBKOVÝM VZOREM (polo-výstřih) Ve výšce 20 cm, ukončíme polo-výstřih a z každé strany švu nahodíme nově 1 oko = 98-104-110-120-130-140 ok. Dále pleteme lícovým žerzejem, krajová oka pleteme vroubkovým vzorem. Ve výšce 42-43-44-45-46-47 cm, uzavřeme z každé strany 1 oko = 96-102-108-118-128-138 ok. Nad krajovými 3 oky z každé strany pleteme vroubkovým vzorem (ostatní oka pleteme lícovým žerzejem), SOUČASNĚ přidáváme z každé strany oka na rukáv – viz TIP NA PŘIDÁVÁNÍ 1 – popis výše: v každé lícové řadě přidáme 1 oko celkem 9 krát = 114-120-126-136-146-156 ok. Pokračujeme lícovým žerzejem, 3 oka na každé straně vroubkovým vzorem. Ve výšce 62-64-66-68-70-72 cm uzavřeme pro průkrčník středových 16-16-18-20-20-22 ok a obě náramenice dokončíme samostatně. V následující řadě tvarujeme průkrčník, ve směru k průkrčníku uzavřeme 1 oko = 48-51-53-57-62-66 ok zbývá pro náramenici. Oka VOLNĚ uzavřeme ve výšce 64-66-68-70-72-74 cm.
PŘEDNÍ DÍL:
Začneme a do výšky 14 cm pleteme stejně jako zadní díl, na přední díle dokončíme polo-výstřih a z každé strany pro boční šev nahodíme 1 nové oko = 98-104-110-120-130-140 ok. Pokračujeme lícovým žerzejem, krajová oka pleteme vroubkovým vzorem. Ve výšce 33-35-36-37-38-39 cm pleteme 10 středových ok vroubkovým vzorem, začínáme v lícové řadě (ostatní oka pleteme lícovým žerzejem, krajová oka vroubkovým vzorem). Následující lícovou řadu pleteme nad všemi oky 1 řadu hladce, prvních 44-47-50-55-60-65 ok po upletení přesuneme na pomocnou jehlici = pro přední díl nyní zbývá na jehlici 54-57-60-65-70-75 ok.

PRAVÝ PŘEDNÍ DÍL:
PŘED POKRAČOVÁNÍM SI PROSÍM PŘEČTĚTE CELÝ NÁSLEDUJÍCÍ POSTUP!
Pleteme lícovým žerzejem, krajová oka vroubkovým vzorem, vroubkovým vzorem pleteme i 10 krajových ok – léga předního dílu. SOUČASNĚ přidáváme na šálový límec – viz TIP NA PŘIDÁVÁNÍ 2 : v každé druhé řadě přidáme 1 oko celkem 4 krát, následně ještě v každé 4. řadě 4 krát (= 18 ok límce vroubkovým vzorem). SOUČANĚ v následující lícově řadě (po rozdělení dílů), tvarujeme V-výstřih: viz TIP NA UJÍMÁNÍ: v každé 4. řadě ujmeme 1 oko celkem 4-4-5-6-6-7 krát. SOUČASNĚ ve výšce 36-37-38-39-40-41 cm ujmeme krajové oko – stejně jako na zadním díle. Nad 3 krajními oky, šev, pleteme vroubkovým vzorem, ostatní oka pleteme jako doposud. SOUČASNĚ přidáme oka pro rukávy – stejně jako na zadním díle. Po dokončení všech přidávání a ujímání zbývá na jehlici 66-69-71-75-80-84 ok. Pokračujeme lícovým žerzejem, 3 oka ve směru do průramku a oka šálového límce pleteme vroubkovým vzorem. Ve výšce 58-60-62-64-66-68 cm uzavřeme pro náramenice na začátku rubové řady (= boční šev) VOLNĚ krajních 48-51-53-57-62-66 ok. Řadu dopleteme a zbývajících 18 ok na pomocnou jehlici – oka šálového límce.

LEVÝ PŘEDNÍ DÍL:
= 44-47-50-55-60-65 ok levého předního dílu přesuneme z pomocné jehlice zpět na pracovní jehlici. V průkčníku nabereme 10 ok – nabíráme v rubové řadě, z každého oka pleteného vroubkovým vzorem nabereme vždy 1 oko = 54-57-60-65-70-75 ok. Díl dopleteme stejně jako pravý přední díl – zrcadlově.

DOKONČENÍ:
Sešijeme náramenice. Sešijeme boční švy, sešíváme za krajová oka.

ŠÁLOVÝ LÍMEC:
Z pravého předního dílu přesuneme 18 ok pletených vroubkovým vzorem zpět na jehlici č. 5 a pleteme vroubkovým vzorem (1. řada = lícová): * 2 řady hladce, nad krajními 12 oky 2 řady hladce (ostatní oka nepleteme)*, mezi *-* opakujeme, až límec měří asi 7-7-8-8-8-9 cm, měřeno od náramenice (měříme v nejširším místě), oka odložíme na pomocnou jehlici. Postup zopakujeme i na druhé straně, oba díly sešijeme k sobě pletacím stehem. Límec všijeme do průkrčníku (šev do rubové strany).

Schéma

Katie 29.01.2018 - 16:33:

Which is the "right" or outer side? The knit side or the purl? I can't tell from the picture and the pattern doesn't specify. Thanks.

DROPS Design 29.01.2018 kl. 17:08:

Dear Katie, the right side will be the knit side. Happy knitting!

Helle Arrøe 08.07.2016 - 22:49:

Jeg er i tvivl om om ud og indtagningerne på forstykkerne. Udtagningerne til sjalskraven er det efter at have strikket 1 maske og er indtagningerne efter at have strikket de 10 retmasker?

DROPS Design 22.11.2016 kl. 15:54:

Hej Helle. Ja, det er korrekt.

Catherine.CLAIRAMBAULT 20.05.2014 - 19:17:

Bonjour, Je réalise actuellement le modèle DROPS 138-10 et je suis bloquée à la phase de l'aasemblage du col. Je ne visualise pas comment "coudre le col au milieu dos en grafting" ni "assembler le col à l'encolure dos". Un grand merci par avance à toutes les personnes qui me donneront leurs conseils

DROPS Design 21.05.2014 kl. 08:29:

Bonjour Mme Clairambault, assemblez chaque demi-col (devant gauche+ devant droit) ensemble, puis cousez le col à l'encolure dos. Voici un exemple en vidéo de ce type de col (sans les rangs raccourcis que vous avez fait, mais c'est la même idée). Bon tricot!

Katherine 03.06.2012 - 16:20:

J'adopte et je vais essayer de la faire rapidement pour cet été

Gunvor B 27.02.2012 - 10:16:

Mycket fin och praktisk vårtröja.

Abuela 26.02.2012 - 06:05:

Tyylikäs ja sopivan väljä ja helppo malli. Kiva kaula-aukko.

Bonnie Kaake 02.02.2012 - 01:25:

WOW! I would make this one multiple times!!! I am dreaming of the colors and yarn possibilities now!

Lynda 13.01.2012 - 17:56:

I adore this pattern! Really looking forward to the book coming out!

Britt 11.01.2012 - 18:53:

Snygg tröja som passar alla åldrar.

Jurima 08.01.2012 - 17:37:

Wow! Locker und legere für die Freizeit. Hoffentlich bald auch für mich.

Přidejte komentář k návodu DROPS 138-10