DROPS / 129 / 26

DROPS 129-26 by DROPS Design

DROPS strukturstrikket bolero i ”Alpaca” og ”Kid-Silk”. Str S - XXXL.

DROPS design: Modell nr Z-549
--------------------------------------------------------
Størrelse: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materialer: DROPS ALPACA fra Garnstudio
F.nr 4010, perlegrå:
100-100-100-150-150-150 gr
Og bruk: DROPS KID-SILK fra Garnstudio
f.nr 09, perlegrå:
50-50-50-75-75-75 gr

DROPS PINNE NR 4,5 - eller den p du må ha for å få ca 20 m x 23 p strukturmønster med 1 tråd av hver kvalitet på 10 x 10 cm.

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

fasong: bol i ett, buet forstk, mønster/teknik: struktur, type oppskrift: bolero, vest,

STRUKTURMØNSTER:
1.P (= fra retten): rett over alle m til det gjenstår 4 m, avslutt med PICOTKANT – se forkl!
2.P (= fra vrangen): picotkant over de 4 første m, * 3 r, 3 vr *, gjenta fra *-* til det gjenstår 6 m, avslutt med 6 r.
Gjenta 1. og 2.p.
PICOTKANT:
1.P (= fra retten): strikk rett (= 4 m),
2.P (= fra vrangen): strikk rett over de 4 m.
3.P (= fra retten): 2 r sm, 1 kast, i hver av de 2 siste m på p strikkes det 2 m (= 2 nye m på p).
4.P (= fra vrangen): ta 1.m løs av p, 1 r og løft den løse m over, 1 r og løft den bakerste m på høyre p over den fremste (= 2 m felt)3 rett. Gjenta 1. til 4.p.
--------------------------------------------------------

BOLERO:
Arb strikkes frem og tilbake på p som et skjerf og syes sammen til slutt.

Legg opp 34-34-34-40-40-40 m på p 4,5 med 1 tråd Alpaca og 1 tråd Kid-Silk. Første p fra retten strikkes slik: STRUKTURMØNSTER - se forkl over - til det gjenstår 4 m, avslutt med PICOTKANT (= 4 m) - se forkl over! Fortsett med strukturmønster og picotkant. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Sett 1 merketråd i 1.m fra retten, dvs i motsatt side av picotkanten, når arb måler 65-69-73-77-81-85 cm (= midt bak). Fortsett med strukturmønster og picotkant. Når arb måler 130-138-146-154-162-170 cm felles det av med rett fra retten (avpass slik at det er strikket like langt på hver side av merketråden og avslutt etter 4.p av picotkanten).

MONTERING:
Sy oppleggskanten og avfellingskanten kant i kant med merketråden, slik at picotkanten møtes midt bak i en v - se X.1.

Diagram

= oppleggskant
= avfellingskant
= midt bak