DROPS / 130 / 40

DROPS 130-40 by DROPS Design

Strikket DROPS vaskeklut i Paris

DROPS design: Modell nr W-415
--------------------------------------------------------
Mål: ca 27 cm x 28 cm
Materialer: DROPS PARIS fra Garnstudio

Det blir ca 1 vaskeklut ut av 50 gr.
Bruk evt farger som:
F.nr 17, naturhvit
F.nr 26, mørk beige
F.nr 27, fersken
F.nr 58, støvrosa
F.nr 59, lys gammelrosa
F.nr 60, mørk gammelrosa

DROPS PINNE NR 5 - eller det p.nr du må bruke for å få 17 m x 22 p glattstrikk på 10 x 10 cm.

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

fasong: rute, tema: kjøkken, type oppskrift: kluter,

1.p: * 1 r, 1 vr *, gjenta fra *-*.
2.p: r over vr og vr over r. Gjenta 2.p.

RILLE (frem og tilbake på p):
1 rille = 2 p rett.
--------------------------------------------------------

VASKEKLUT:
Legg opp 47 m på pinne 5 med Paris. Strikk 3,5 cm perlestrikk - se forkl over. Videre strikkes det glattstrikk. Samtidig strikkes de første og siste 6 m i riller - se forkl over. Husk på strikkefastheten! Fortsett slik til arb måler 24 cm. Strikk 3,5 cm perlestrikk over alle m. Fell av.