DROPS / 122 / 37

Malinka by DROPS Design

Perlestrikket DROPS hals i ”Eskimo”.

DROPS design: Modell nr EE-302
--------------------------------------------------------
Størrelse: one-size
Mål: ca 30 x 90 cm
Materialer: DROPS ESKIMO fra Garnstudio
200 gr f.nr 50m, mørk rosa mix

DROPS PINNE NR 10 - eller det p.nr du må bruke for å få 9 m x 15 p perlestrikk på 10 x 10 cm.
DROPS BØFFELHORNKNAPP, nr 536:
2 stk.

DROPS Eskimo uni colour DROPS Eskimo uni colour 15.00 kr /50g
Strikkenett.no
Bestill
DROPS Eskimo mix DROPS Eskimo mix 17.00 kr /50g
Strikkenett.no
Bestill
DROPS Eskimo print DROPS Eskimo print 19.00 kr /50g
Garnet for å lage denne oppskriften koster fra 60kr. Les mer.

Instruksjoner

PERLESTRIKK:
1.p: * 1 r, 1 vr *, gjenta fra *-*.
2.p: r over vr og vr over r. Gjenta 2.p.
--------------------------------------------------------

HALS:
Legg løst opp 27 m på p 10 med Eskimo og strikk PERLESTRIKK - se forkl over. Når arb måler 5 cm felles det til 2 knapphull på beg av p slik: strikk 2 m, fell 1 m av, strikk 3 m, fell 1 m av, strikk ut p. På neste p legges det opp 1 ny m over hver av de felte m = 27 m. Fortsett med perlestrikk. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Når arb måler ca 90 cm felles det løst av i perlestrikk.
Sy på knappene i motsatt ende i forhold til knapphullene. Knappene plasseres ca 18 cm fra langsiden som vender mot halsen (og ca 12 cm fra nederkant). Ytterste knapp syes ca 8 cm fra kortsiden og neste knapp ca 5 cm innenfor denne. Evt prøv halsen på for egen plassering av knappene.

Kommentarer / Spørsmål (21)

Françoise Merle Du Bourg 13.11.2018 - 13:39:

Combien de pelotes DROPS faut il pour réaliser ce joli modèle ? Merci

DROPS Design 13.11.2018 kl. 15:33:

Bonjour Mme Merle Du Bourg, vous trouverez la quantité de laine et les aiguilles nécessaires dans l'en-tête du modèle, soit 200 g DROPS Eskimo/50g la pelote = 4 pelotes. Bon tricot!

Roberta 24.10.2018 - 15:27:

Buongiorno a voi! Trovo questo modello Malinka by DROPS Design Girocollo DROPS a grana di riso in ”Eskimo” molto bello. Vorrei realizzarlo con - 143g DROPS Brushed Alpaca Silk (2 fili). E' possibile ? Quali ferri ? quanta lana ? vorrei farlo a maglia rasata. grazie per il prezioso aiuto! buona giornata

DROPS Design 24.10.2018 kl. 16:46:

Buongiorno Roberta. Può sostituire Eskimo con 2 capi di Brushed Alpaca Silk e lavorare con il numero di ferri che le consentono di ottenere lo stesso campione indicato nel modello. Lavorare questo modello a maglia rasata porta però ad un risultato molto diverso da quello della fotografia. Per maggiori informazioni, può chiedere consiglio al suo rivenditore Drops di fiducia. Buon lavoro!

Signe Jørnung Wellendorph 26.09.2017 - 17:22:

Hej Jeg er nybegynder i strikkeopskrifter og jeg har derfor et spørgsmål til denne. Når der skal laves knaphuller, står der således "Strik 2 m, luk 1 m af, strik 3 m, luk 1 m af, strik p ud." Skal det være i perlestrik? Altså skal det strikkes "Strik 2 m (1 r, 1 vr), luk 1 m af, strik 3 m (1 r, 1 vr, 1 r), luk 1 m af, strik p ud (i perlestrik)? I såfald vil der opstå vr m "ved siden af hinanden". Venligst Signe

DROPS Design 03.10.2017 kl. 11:23:

Hej Signe, hvis du altid sørger for at strikke ret over vrang, og vrang over ret, så gør det ikke noget for da vil du få knappen imellem de 2 vrang masker. God fornøjelse!

Mandy Du Plessis 30.06.2015 - 14:18:

Hi, I love the look of this wrap -DROPS design: Pattern no EE-302 - but are the number of stitches correct only 27 cast on ? This doesn't seem wide enough to go over one's shoulders as shown in the picture.

DROPS Design 30.06.2015 kl. 16:17:

Dear Mrs Du Plessis, you should cast on 27 sts only - remember to check your tension, you should have 9 sts x 15 rows in moss/seed st = 10 x 10 cm (and then 27 sts = 30 cm - see measurements at the right side of the picture). Happy knitting!

Sylvie Duchat 24.11.2014 - 09:05:

J'adore ce modèle !

Susanne 23.11.2014 - 09:09:

Ich würde sehr gerne diesen Kragen stricken. Allerdings bin ich allergisch gegen Schurwolle. Welche Wolle könnte ich alternativ dafür nehmen?

DROPS Design 24.11.2014 kl. 23:53:

Liebe Susanne, die Alternativgarne, die Sie unter "Garnalternativen" finden haben auch alle einen Wollanteil, erfahrungsgemß kommen aber Leute, die mit reiner Schurwolle ein Problem haben, mit den Alpakamischungen besser zurecht. Andes ist eine sehr weich gesponnene Wolle, die bei empfindlichen Menschen deutlich besser als reine Wolle vertragen wird. Cloud hat einen hohen Alpaka-Anteil, zudem Kunstfaser und nur wenig Wolle und wird speziell für Schals empfohlen.

Julie 26.07.2014 - 15:55:

Bonjour, J'aime beaucoup ce modèle que je souhaite réaliser. Je suis une grande débutante et ça sera mon premier ouvrage avec boutonnières. Afin de ne pas me tromper, je souhaite avoir plus de précisions les concernant : à quel rang doivent-elles être réalisées ? Combien de mailles de longueur doivent-elles faire ? elles sont espacées de combien de mailles ? Je vous remercie pour les réponses que vous apporterez à mes questions. Cordialement

DROPS Design 28.07.2014 kl. 09:21:

Bonjour Julie, les boutonnières s'ouvrent en début de rang sur l'endroit ainsi: tricotez 2 m, rabattez 1 m (= 1ère boutonnière), tricotez 3 m, rabattez 1 m (2ème boutonnière), tricotez les mailles restantes du rang, au rang suivant, montez 1 m au-dessus de chaque m rabattue, comme dans la vidéo ci-dessous. Bon tricot!

Annelie 28.10.2012 - 22:23:

Jag har gjort den här mer som en halsduk,jag tog 21 maskor istället och den blev jättebra. Skön och härlig.

A. Rupa 11.09.2011 - 13:22:

Mooie sjaal

Frida 14.07.2011 - 21:52:

Var ska knapparna placeras?? Jag förstår inte beskrivningen riktigt...

Kommentér oppskrift DROPS 122-37