DROPS / 122 / 37

Malinka by DROPS Design

Perlestrikket DROPS hals i ”Eskimo”.

DROPS design: Modell nr EE-302
--------------------------------------------------------
Størrelse: one-size
Mål: ca 30 x 90 cm
Materialer: DROPS ESKIMO fra Garnstudio
200 gr f.nr 50m, mørk rosa mix

DROPS PINNE NR 10 - eller det p.nr du må bruke for å få 9 m x 15 p perlestrikk på 10 x 10 cm.
DROPS BØFFELHORNKNAPP, nr 536:
2 stk.

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

mønster/teknik: perlestrikk, type oppskrift: hals,

1.p: * 1 r, 1 vr *, gjenta fra *-*.
2.p: r over vr og vr over r. Gjenta 2.p.
--------------------------------------------------------

HALS:
Legg løst opp 27 m på p 10 med Eskimo og strikk PERLESTRIKK - se forkl over. Når arb måler 5 cm felles det til 2 knapphull på beg av p slik: strikk 2 m, fell 1 m av, strikk 3 m, fell 1 m av, strikk ut p. På neste p legges det opp 1 ny m over hver av de felte m = 27 m. Fortsett med perlestrikk. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Når arb måler ca 90 cm felles det løst av i perlestrikk.
Sy på knappene i motsatt ende i forhold til knapphullene. Knappene plasseres ca 18 cm fra langsiden som vender mot halsen (og ca 12 cm fra nederkant). Ytterste knapp syes ca 8 cm fra kortsiden og neste knapp ca 5 cm innenfor denne. Evt prøv halsen på for egen plassering av knappene.