DROPS / 114 / 30

DROPS 114-30 by DROPS Design

Strikket DROPS lue i patent og striper i «Karisma» eller «Drops Loves You III».

DROPS design: Modell nr U-578
--------------------------------------------------------
Størrelse: S/M – L
Hodemål: ca 54/56 - 58 cm
Materialer: DROPS KARISMA fra Garnstudio
100-100 gr f.nr 01, naturhvit
100-100 gr f.nr 54, beigemelert

Eller
DROPS LOVES YOU III fra Garnstudio
100-100 gr f.nr 01, natur
100-100 gr f.nr 03, brun

DROPS RUNDP NR 4 (60 cm) – eller den p du må ha for å få 21 m x 28 p patentstrikk på 10 x 10 cm.
DROPS RUNDP NR 3 (60 cm) – til vrbord.
--------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

fasong: poselue, mønster/teknik: patent, striper, type oppskrift: luer,

PATENT (frem og tilbake på p):
1.p: 1 m rille, * 1 r, 1 kast, ta 1 m løs av p som om den skulle strikkes vrang *, gjenta fra *-* til det gjenstår 2 m, avslutt med 1 r, 1 m rille.
2.p: 1 m rille, * 1 kast, ta 1 m løs av p som om den skulle strikkes vrang, strikk kastet og den løse m r sm *, gjenta fra *-* til det gjenstår 2 m, avslutt med 1 kast, ta 1 m løs av p som om den skulle strikkes vrang, 1 m rille.
3.p: 1 m rille, * strikk kastet og den løse m r sm, 1 kast, ta 1 m løs av p som om den skulle strikkes vrang , gjenta fra *-* til det gjenstår 3 m, strikk kastet og den løse m r sm, 1 m rille.
Gjenta 2. og 3.p oppover.
--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------

LUE:
Arb strikkes frem og tilbake på rundp.
Legg opp 89-95 m på rundp 3 med beigemelert Karisma. Strikk 1 p vrang fra vrangen, deretter strikkes det slik fra retten: 1 m RILLE – se forkl over, vrbord 1 r/1 vr til det gjenstår 2 m, avslutt med 1 m r, 1 m rille. Fortsett med dette mønsteret. Når vrborden måler 3 cm, byttes det til hvit. Når vrborden måler 6 cm (avpass slik at siste p er fra vrangen) byttes det til beigemelert og rundp 4. Videre strikkes det PATENT på neste p fra retten – se forkl over! Fortsett med dette mønsteret, SAMTIDIG som det byttes farge mellom naturhvit og beigemelert på hver 3.cm til ferdig mål (avpass slik at hver farge avsluttes fra vrangen). HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Når arb måler 24 cm (avpass etter 1 stripe), byttes det farge, SAMTIDIG som det strikkes vrbord 1 r/1 vr med 1 m rille i hver side. Fortsett med dette mønsteret til stripen måler 3 cm. Videre strikkes det 1 p glattstrikk, SAMTIDIG som alle m strikkes 2 og 2 rett sammen. Arb måler nå ca 28 cm. Snurp sammen de siste m i toppen og sy luen sammen, rille mot rille.