DROPS Baby / 16 / 1

Little Peach by DROPS Design

Hupullinen DROPS poncho sekä tossut ”Eskimo”-langasta.

Tagit: huppu, ponchot, setti, sukat,

250-250-300 (300-350) g nro 30, roosa

TOSSUT:
50-50-50 (100-100) g nro 30, roosa

PONCHO:
DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 8 (60 cm).
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 10 (solmimisnauhaan).
NEULETIHEYS: 11 s x 15 krs sileää neuletta puikoilla nro 8 = 10 x 10 cm.

TOSSUT:
DROPS PUIKOT NRO 7.
NEULETIHEYS: 12 s x 16 krs sileää neuletta puikoilla nro 7 = 10 x 10 cm.

Kommentit (304)

Saat tämän mallin langat alkaen 14.40€. Lue lisää.

1. KRS: *1 o, 1 n*, toista *-*.
2. KRS: neulo nurjat s:t oikein ja oikeat s:t nurin.
Toista 2. krs:ta.

LISÄYSVINKKI: Lisää 1 s tekemällä 1 langankierto puikolle. Seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan kiertäen (eli neulo langankierto takakautta), jottei muodostuisi reikää.

PONCHO:
Neulotaan ylhäältä alas, aloita neulomalla huppu. Luo pyöröpuikolle nro 8 Eskimo-langalla 37-39-41 (45-47) s. Neulo tasona helmineuletta (KS. SELITYS YLLÄ), lukuunottamatta 3 ainaoikeinneulottua s (KS. SELITYS YLLÄ) kummassakin reunassa. TARKISTA NEULETIHEYS!
Kun työn pituus on 19-21-23 (25-27) cm, neulo 1 krs oikein oikealta puolelta ja kavenna SAMALLA tasavälein 3-3-3 (7-7) s (älä kavenna reunojen ainaoikeinneulottujen silmukoiden kohdalla) = 34-36-38 (38-40) s. Kiinnitä 4 merkkilankaa työhön seuraavasti (oikealta puolelta katsottuna): 1. merkkilanka kiinnitetään 4 s:n jälkeen, 2. merkkilanka 13-14-15 (15-16) s:n jälkeen, 3. merkkilanka 21-22-23 (23-24) s:n jälkeen ja 4. merkkilanka 30-32-34 (34-36) s:n jälkeen. Kaikki mitat otetaan jatkossa tästä. Neulo 1 krs oikein nurjalta puolelta.
LUE KOKO SEURAAVA KATKELMA ENNEN KUIN JATKAT NEULOMISTA!
Jatka neulomalla tasona sileää neuletta, lukuunottamatta 3 ainaoikeinneulottua s kummassakin etureunassa. Lisää SAMALLA 1. oikean puolen krs:lla näin (KS. LISÄYSVINKKI): Lisää 1 s 1. merkkilangan JÄLKEEN, 1 s ENNEN 2. merkkilankaa, 1 s 3. merkkilangan JÄLKEEN ja 1 s ENNEN 4. merkkilankaa (= 4 lisäystä). Toista lisäykset joka 2. krs vielä 15-17-18 (20-21) kertaa = 98-108-114 (122-128) s.
SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 6-7-8 (9-10) cm, jatka sileää neuletta suljettuna neuleena. Keskiedun 6 s:lla neulotaan 1. krs:lla nurjaa ja tämän jälkeen sileää neuletta. Kun kaikki lisäykset on tehty, neulo kaikilla silmukoilla 1 krs sileää neuletta. Neulo sitten kaikilla silmukoilla 4-4-5 (5-6) cm helmineuletta suljettuna neuleena. Neulo vielä 1 krs sileää neuletta ja päätä tämän jälkeen s:t löyhästi.

VIIMEISTELY:
Ompele hupun yläreunat yhteen reunat vastakkain, jottei saumasta tulisi paksu.

SOLMIMISNAUHA:
Virkkaa n. 1 metrin pituinen kjs-nauha koukulla nro 10 ja kaksinkertaisella Eskimo-langalla. Pujota nauha hupun alareunaan, uloimman ainaoikeinneulotun silmukan yläpuolelle, tee nauhan kumpaankin päähän solmu.

TOSSU:
Neulotaan tasona kärjestä lähtien kohti kantapäätä.
Luo puikoille nro 7 Eskimo-langalla 16-16-18 (18-20) s. Neulo sileää neuletta, lukuunottamatta 1 ainaoikeinneulottua s kummassakin reunassa, kunnes työn pituus on n. 4-4½-5 (6-6½) cm (lopeta nurjan puolen krs:n jälkeen). TARKISTA NEULETIHEYS! Neulo seuraavalla krs:lla kumpaankin 2 keskimmäiseen silmukkaan 2 s (jotta tossusta tulisi korkeampi nilkan kohdalta) = 18-18-20 (20-22) s. Neulo 1 krs nurin. Siirrä nyt ensimmäiset 9-9-10 (10-11) s (oikealta puolelta) apulangalle.

ENSIMMÄINEN PUOLI: Neulo jäljellä olevilla 9-9-10 (10-11) s:lla 1 krs. Neulo takaisin ja luo krs:n loppuun 5-6-6 (7-7) s (näillä uusilla silmukoilla neulotaan ainaoikeaa lopulliseen mittaan asti, muilla silmukoilla jatketaan kuten aiemmin) = 14-15-16 (17-18) s. Jatka neulomalla näin: *1 krs ensimmäisillä 5-6-6 (7-7) s:lla, käännä työ ja neulo takaisin, 1 krs kaikilla silmukoilla, käännä työ ja neulo takaisin*, toista *-* kunnes työn pituus pisimmästä kohdasta mitattuna on 10-11-12 (14-16) cm. Päätä s:t.

TOINEN PUOLI: Ota apulangan s:t takaisin työhön, neulo 1 krs oikein (= oikea puoli) ja luo krs:n loppuun 5-6-6 (7-7) s = 14-15-16 (17-18) s. Neulo sitten tämä puoli kuten sukan ensimmäinen puoli. Päätä s:t kun työn pituus on 10-11-12 (14-16) cm.

VIIMEISTELY: Aseta tossu kaksinkerroin ja ompele sauma keskeltä takaa ja jalan alta, ompele reunat vastakkain, jottei saumasta tulisi paksu. Harsi lanka luomisreunaan, eli sukan kärkeen, kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät.

Tähän ohjeeseen on tehty korjaus. .

PONCHO:.....Toista lisäykset joka 2. krs vielä 15-17-18 (20-21) kertaa = 98-108-114 (122-128) s.
Päivitetty nettiin: 08.10.2010

Piirros

Kommentit (304)

Näppäile kommenttisi tähän!

Em Murphy 13.12.2018 - 19:16:

I'm trying to figure out how the tie strings are attached. There is no place to "thread" it. Is it one tie that goes around the outside back of the neckline/hood? That seems a little sloppy. It would seem better to make two and sew them in. Please clarify the instruction. Thanks.

DROPS Design 14.12.2018 kl. 08:28:

Dear Mrs Murphy, the strings will be fastened in the garter stitch ridge you worked between hood and body (= when you dec from RS and add markers and then K 1 row from WS). Happy knitting!

Leslie ODay 09.12.2018 - 22:36:

I don't see when in the pattern I join the ends to knit in the round.

DROPS Design 09.12.2018 kl. 23:19:

Dear Leslie, you start to knit in the round from: 'AT THE SAME TIME when piece measures 6-7-8 (9-10) cm continue in the round in stocking st - P the 6 sts mid front on first round, and then work them in stocking st.'. Happy knitting!

Liz 02.12.2018 - 10:33: https://www.garnstud ...

Hi. So I've knitted this up. I have 3 garter rows at each end of every row, starting with the hood continuing down. From the picture this is clearly incorrect. Where should the garter stitches be after the hood? Should I have knitted it rounds after the hood, rather than rows?

DROPS Design 03.12.2018 kl. 09:38:

Dear Liz, the 3 stitches worked in garter stitch on each side of the hood will be then the 3 sts on each side of neckline on the poncho. When you join piece in the round you will then purl the 6 sts on mid front (= the first 3 sts at the beg of the round + the last 3 sts at the end of the round) to make a small edge below the vent on neckline. Happy knitting!

Willems 30.11.2018 - 22:01:

Ik ben kkaar met breien maar hie maak ik het koordje vast. Er is geen tunneltje

Hayley 24.11.2018 - 16:53:

Hi the part that starts the poncho, it says "every other row " does this mean inc on all knit rows on the rs ?

DROPS Design 25.11.2018 kl. 10:27:

Dear Hayley, yes, every other row means every second row, or every right side row. Happy Knitting!

Hayley Skipworth-Gray 20.11.2018 - 21:00:

Hi I have just started the hood but it says garter stitch 3 each side . Is that each side of each row as in 3 at the beginning of the row and 3 at the end. And repeat this on next row?

DROPS Design 21.11.2018 kl. 08:00:

Hi Hayley, Yes, you work 3 garter stitches at the beginning and end of each row and these are continued throughout the piece. Happy knitting!

Em Murphy 16.11.2018 - 21:43:

I am trying to ask a question about this pattern. Each time I try to submit the question, there is an error stating that my message has forbidden words or links. I do not know what the forbidden words are. I have no links. Why doesn't this work.

DROPS Design 19.11.2018 kl. 08:01:

Dear Mrs Murphy, not sure neither, try to avoid adding links and try again asking your question - shouldn't it still not try, you are welcome to contact the store where you bought the yarn - even per mail or telephone. Happy knitting!

Belinda 07.11.2018 - 20:36:

Dank u voor vlug antw maar wil nig iets vragen ze zeggen meerdere elke nld is dat dan alleen in de rechtse sorry voor die stomme vraag maar ben beginnende breister en niet gewoon van patronen te lezen dank u bij voorbaat

DROPS Design 08.11.2018 kl. 09:37:

Dag Belinda,

Geen probleem hoor. Er staat 'meerder om de naald', dus de ene naald wel en de andere naald niet. Het klopt dan dat je steeds opeen naald met recht meerdert.

Decloedt Belinda 07.11.2018 - 12:58:

Ik bezig met dit capuchon maar snap niets hoe ik moet meerderen aan de markernld er staat 1 na M1 1 voor 2M en 1naM3 en 1voor M4 weet echt niet wat er bedoeld wordt en hoe ik het moet doen grtjes

DROPS Design 07.11.2018 kl. 14:54:

Dag Belinda,

Op het moment dat je de markeerders plaatst heb je de capuchon al af en ga je de poncho zelf breien. Je plaatst dus 4 markeerdraden en dan meerder je steeds zoals aangegeven, vlak vóór of vlak na de betreffende markeerdraad, dus als er bijvoorbeeld staat: 'meerder 1 steek na M-1, dan brei je nog 1 steek na M-1 en dan meerder je (door 1 omslag te maken).

Schneck 31.10.2018 - 11:48:

Combien de pelotes dois je commander pour le poncho 12/18 mois. Je ne trouve cette info nulle part. Merci de votre réponse

DROPS Design 31.10.2018 kl. 12:34:

Bonjour Mme Schneck, vous trouverez la quantité pour chaque taille dans l'en-tête, soit par ex en taille 1/3 mois: 250 g DROPS Eskimo /50 g la pelote = 5 pelotes pour le poncho en taille 1/3 mois. Bon tricot!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Baby 16-1