DROPS / 102 / 42

Nordic Paws by DROPS Design

DROPS koiran norjalaisneule ”Karisma”-langasta.

Koko: XS - S - M
Koiran mitat:
Rinnanympärys: n. 28/32 - 40/44 - 48/52 cm
Selän pituus: n. 24 - 32 - 40 cm
Esimerkkejä koiraroduista: XS = Chihuahua, S = Bichon Frisé, M = Cockerspanieli
Langanmenekki: Garnstudion DROPS Karisma:
50-100-150 g nro 18, punainen
50-50-100 g nro 01, luonnonvalkoinen

DROPS Pyöröpuikko (40 cm) nro 3,5 (pienimpään kokoon sukkapuikot).
DROPS Sukkapuikot ja lyhyt pyöröpuikko nro 3.
Neuletiheys: 22 s x 30 krs sileää neuletta puikolla nro 3,5 = 10 x 10 cm.

(Siirry ohjeeseen)

Meiltä löydät sadoittain ilmaisia jouluohjeita. Katso ohjeet tästä!

Mallineule: Katso ruutupiirrokset M.1-M.5. Koko mallineule neulotaan sileänä neuleena.

Joustinneule: * 2 o, 2 n *, toista *-*.

Pusero: Vaate neulotaan suljettuna neuleena puikolla kauluksesta alaspäin. Luo sukkapuikoille nro 3 luonnonvalkoisella langalla 52-72-92 s. Neulo 6-8-10 cm joustinta (= kaulus). Vaihda lyhyeen pyöröpuikkoon nro 3,5 (pienimmässä koossa sukkapuikkoihin). Neulo 1 krs oikein ja lisää samalla tasavälein 8-12-16 s = 60-84-108 s.
Jatka neulomalla mallineuletta näin:
Koko XS: M.1, M.3 ja M.5.
Koko S: M.1, M.2, M.3, M.4 ja M.5.
Koko M: M.1, M.2 x 2, M.3, M.4 ja M.5 x 2.
Samanaikaisesti kun työn korkeus on 10-14-18 cm (luomisreunasta mitattuna), jaa työ koiran etujalkoja varten näin: päätä 1 s, siirrä 11-11-23 s apulangalle (= mahan alla), päätä 1 s, jatka sitten mallineuletta edestakaisin puikon jäljellä olevilla 47-71-83 s:lla (= selkäkappale). Kun työn korkeus on yht. 16-22-28 cm (aukon korkeus on n. 6-8-10 cm), siirrä s:t apulangalle. Siirrä mahan alla olevan apulangan s:t takaisin puikolle ja neulo näillä s:illa yhtä monta krs mallineuletta kuin selkäkappaleessa. Siirrä kaikki s:t samalle puikolle ja luo kumpaankin sivuun selkä- ja alakappaleen väliin 1 uusi s = 60-84-108 s. Neulo mallineule valmiiksi ja neulo sitten punaisella langalla lopulliseen mittaan asti. Kun työn korkeus on yht. 19-27-35 cm, päätä 9-13-17 s keskellä mahan alla. Jatka neulomista edestakaisin puikolla ja päätä samalla kummassakin reunassa joka 2. krs: 1-2-3 x 2 s, 8-9-10 x 1 s, 1-2-3 x 2 s ja 1 x 3 s = 21-31-41 s jäljellä puikolla. Työn korkeus on nyt n. 27-37-47 cm.

Viimeistely: Siirrä jäljellä olevat s:t lyhyelle pyöröpuikolle nro 3 ja poimi lisäksi s:ita päätösreunasta siten, että puikolla on yht. n. 84-108-140 s. Neulo 2½-3-3 cm joustinta. Päätä s:t löyhästi.

Lahje: Poimi toisen jalan reiän reunoista sukkapuikoille nro 3 punaisella langalla n. 36-44-52 s. Neulo 3-4-6 cm joustinta. Päätä s:t löyhästi joustinta neuloen.
Neulo toinen lahje samalla tavalla.

Piirros

= luonnonvalkoinen
= punainen

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 102-42 alkuperäisohjeeseen.