DROPS / 22 / 13

DROPS 22-13 by DROPS Design

DROPS genser i Vienna med Lilje Krans.

DROPS design: Modell nr O-122
-------------------------------------------------------

Størrelse: Medium - se målskisse.
Materialer: DROPS Vienna fra Garnstudio
400 gr f.nr 025, lavendelblå
50 gr f.nr 027, rød
50 gr f.nr 026, pink
50 gr f.nr 008, rosa
50 gr f.nr 014, gul
50 gr f.nr 045, grønn

DROPS Rundp og Pinne 3,5 og 5,5.

Strikkefasthet: 10 x 10 cm = 14 m x 17 p på p 5,5 og glstrikk.

Vrbord: * 1 r, 1 vr *

Mønster: Hele mønsteret glstrikkes.

Bakstk: Legg opp 74 m med blå på p 3,5 og strikk 6 cm vrbord. Bytt til p 5,5 samtidig som det økes 3 m jevnt fordelt på 1.p = 77 m. Strikk glstrikk. Samtidig økes i hver side 1 m x 5 på hver 7.p = 87 m. Når arb måler 28 cm legges arb til side.

Forstk: Strikkes som bakstk.

Erme: Legg opp 38 m på p 3,5 med blå og strikk 5 cm vrbord. Bytt til p 5,5 og glstrikk samtidig som det økes 4 m jevnt fordelt på 1.p = 42 m. Videre økes i hver side 1 m x 21 på vekselvis hver 2. og 3.p = 84 m. Når arb måler 38 cm legges arb til side.

Bolen: Sett alle m på rundp 5,5 - 87 m forstk, 84 m erme, 87 m bakstk, 84 m erme = 342 m. Nå strikkes mønster (se til at det kommer en rapport midt foran) - pass på ikke å stramme trådene i de lange sprang! Etter siste mønsterp gjenstår 99 m. Bytt til rundp 3,5 og rød, strikk 2 cm glstrikk, 1 omg vr, 2 cm glstrikk, fell av.

Montering: Brett halskanten dobbel mot vrangen og sy. Sy erm og sidesøm i ett, sy i ytterste m slik sømmen ikke blir tykk.

Diagram

= lavendelblå
= 2r sm

Angelique 16.02.2019 - 13:54:

De foto en het patroon passen niet bij elkaar, vermoedelijk ingevoerd met het verkeerde patroonnummer.

Kommentér oppskrift DROPS 22-13