DROPS / 12 / 15

DROPS 12-15 by DROPS Design

DROPS jakke i Magia og Vienna med Legg på skulderen.

Stikkord: jakker, v-hals,

DROPS design: Modell nr D-031
-------------------------------------------------------

300 (350) gr f.nr 008, sort-melert

DROPS Vienna fra Garnstudio
80 (80) gr f.nr 015, sort

DROPS Pinne 3,5 , 4 og 7.
4 DROPS knapper.
Evt skulderputer.

82% Mohair, 10% Ull, 8% Polyamid
Strikkefasthet: 10 x 10 cm = 10 m x 14 p med Magia på p 7 og glattstrikk.

Vrangbord: * 1 vridd r, 1 vr *

Bakstk: Legg opp 70 (74) m på p 3,5 med Magia, bytt til Vienna og strikk 10 (12) cm vrbord. Skift til p 7 og strikk glattstrikk med Magia samtidig som det felles 14 (14) m jevnt fordelt på p = 56 (60) m. Videre økes det i hver side 1 m x 4 på hver 6.p = 64 (68) m. Når arb måler 32 (36) cm felles til ermhull i hver side 3 m x 1, 2 m x 2, 1 m x 1 på hver 2.p = 48 (52) m. Når arb måler 70 (74) cm felles av.

Høyre forstk: Legg opp 36 (38) m på p 3,5 med Magia, bytt til Vienna og strikk 10 (12) cm vrbord. Skift til p 7 og glattstrikk med Magia samtidig som det felles 8 (8) m jevnt fordelt på p = 28 (30) m. Videre økes i siden 1 m x 4 på hver 6.p. Samtidig når arb måler 26 (28) cm felles til V-hals slik: 1 m x 9 vekselvis hver 6. og 7.p. Fell til ermhull som på bakstk. Fell de resterende 15 (17) m til skulder når arb måler 70 (74) cm.

Venstre forstk: Strikkes som høyre med med felling og økning i motsatt side.

Erme: Legg opp 28 (28) m på p 4 med Vienna. Bytt til Magia og strikk 6 cm vrbord, 2 p vrbord med Vienna, Skift til p 7 med Magia og strikk glattstrikk, videre økes det i hver side 1 m x 24 på hver 2.p = 76 (76) m. Når ermet måler 49 (51) cm felles det i hver side 3 m x 1, 2 m x 2, 1 m x 2, fell de resterende 58 (58) m rett av. Ermet måler cm 57 (59) cm.

Montering: Sy skuldersømmen. Sy 2 legg på hver skulder slik bolen måler 42 (42) cm øverst. Sy sidesømmen. Venstre stolpe: Legg opp 8 m på p 4 med Vienna, strikk ca 80 cm vrbord-til midt bak, fell av. Høyre stolpe: Som venstre men det strikkes 4 knapphull jevnt fordelt, 1 knapphull = fell de 2 midterste m øk 2 nye på neste p. 1.knapphull strikkes etter 2 omg vrbord og 4.knapphull strikkes i overgangen til V-halsen. Sy stolpene til bolen i ytterste m slik at sømmen ikke blir tykk. Sy ermene til bolen, sy erm- og sidesøm i ett. Sy i knapper.

Diagram

Kommentér oppskrift DROPS 12-15