Snowman Time Cardigan by DROPS Design

Propínací svetr s kruhovým sedlem s norským vzorem se sněhulákem pletený shora dolů z příze DROPS Wish. Velikost S - XXXL.

DROPS 235-37
DROPS Design: model wi-042
Skupina přízí E nebo C + C
-------------------------------------------------------

DROPS WISH firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí E)
300-350-400-450-450-500 g, barva č. 08, šedobéžová
50-50-50-50-100-100 g, barva č. 01, smetanová
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 06, antracit
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 11, tabasco

DROPS KNOFLÍK č.630: 5-5-5-6-6-6 ks.

JEHLICE:
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č.8: dlouhá 40 a 80 cm.
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č.6: dlouhá 80 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č.8.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č.6.
Můžete použít techniku zvanou KOUZELNÁ SMYČKA (MAGIC LOOP) - pak stačí pro všechny velikosti jen kruhová jehlice dlouhá 80 cm.

ZKUŠEBNÍ VZOREK:
11 ok na šířku a 15 řad na výšku lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.
POZN.: Uvedená síla jehlic je pouze orientační. Máte-li ve svém zkušebním vzorku více ok na 10 cm, použijte jehlice silnější. Pokud máte naopak méně ok na 10 cm, použijte jehlice slabší.

-------------------------------------------------------

Magická smyčka či kouzelný kroužek – Podívejte se, jak na něj

-------------------------------------------------------

50% alpaka, 33% bavlna, 17% vlna
od 147.00 Kč /50g
DROPS Wish natural DROPS Wish natural 147.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Wish uni colour DROPS Wish uni colour 147.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Wish mix DROPS Wish mix 147.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 1323Kč. Více zde.

Návod

----------------------------------------------------------

VYSVĚTLIVKY:

----------------------------------------------------------

Viz schéma A.1. Zvolte si schéma pro požadovanou velikost. Zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.

KNOFLÍKOVÉ DÍRKY:
Knoflíkové dírky vyplétáme v pravé léze (na svetr se díváme, jako by byl oblečený): pleteme lícovou řadu až po poslední 3 oka, 1x nahodíme, 2 oka spleteme hladce, 1 oko upleteme hladce. V následující řadě (rubové) pleteme nahození hladce běžným způsobem (NE za zadní nit) – vznikne dírka.
První knoflíkovou dírku vypleteme ve výši asi 1 cm. Každou z dalších 4-4-4-5-5-5 dírek vyplétáme vždy po zhruba 9,5-9,5-10-10-10-10 cm.

TIP - UJÍMÁNÍ (rukávy):
Na každé straně značky ujmeme 1 oko, takto: pleteme až po poslední 3 oka před značkou, 2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi těmito oky), 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka).

-------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

----------------------------------------------------------

SVETR - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Dvojitý lem průkrčníku a sedlo pleteme v řadách na kruhové jehlici, shora dolů a od předního okraje jedné légy k okraji druhé. Od sedla pak oddělíme rukávy a trup dopleteme v řadách na kruhové jehlici. Rukávy upleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích/krátké kruhové jehlici.

DVOJITÝ LEM PRŮKRČNÍKU:
Na krátkou kruhovou jehlici č.6 nahodíme šedobéžovou přízí DROPS Wish 62-62-66-70-70-74 ok a upleteme 1 rubovou řadu obrace. Následující lícovou řadu pleteme takto: *2 oka hladce, 2 obrace*, *-* opakujeme až po poslední 2 oka, končíme 2 oky hladce. Takto pokračujeme pružným vzorem až do výše 6 cm. Poté nahodíme na konci každé z následujících 2 řad vždy 4 nová oka = 70-70-74-78-78-82 ok. Dál pleteme pružným vzorem, jen krajní 4 oka na každé straně dílu pleteme VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše (= léga). Ve výši 13 cm upleteme 1 lícovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 7-1-5-3-3-1 ok (ujímáme mimo obě légy) = 63-69-69-75-75-81 ok.

SEDLO:
Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.8. Za oka légy na začátku řady vložíme značku – sedlo nyní měříme od tohoto místa!
Pamatujeme na vyplétání KNOFLÍKOVÝCH DÍREK – viz výše.
Pokračujeme takto – začínáme lícovou řadou: 4 oka légy vroubkovým vzorem, 1 oko lícovým žerzejem šedobéžovou přízí, 9-10-10-11-11-12 sekvencí vzoru A.1 a končíme 4 oky légy vroubkovým vzorem.
Po dokončení 1 celé sekvence vzoru A.1 (na výšku) měří díl asi 17-17-17-20-20-20 cm od značky a na jehlici máme 153-169-169-185-185-201 ok.
Pokračujeme šedobéžovou přízí a lícovým žerzejem, jen obě légy pleteme stále vroubkovým vzorem. SOUČASNĚ v 1. lícové řadě za vzorem A.1 přidáme rovnoměrně 7-7-13-13-21-21 ok (přidáváme mimo obě légy) = 160-176-182-198-206-222 ok.
Pro velikost S a M je teď přidávání dokončeno.
Pro velikost L, XL, XXL a XXXL ještě přidáme:
ve výši 20-22-23-24 cm přidáme rovnoměrně 10-6-14-14 ok = 192-204-220-236 ok.

VŠECHNY VELIKOSTI:
= 160-176-192-204-220-236 ok. Pokračujeme v pletení, ale už nepřidáváme, a to až do výše 21-23-24-26-28-30 cm.

V následující řadě oddělíme rukávy a trup, takto:
upleteme prvních 27-30-32-34-37-40 ok (= přední díl), následujících 30-32-36-38-40-42 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6-6-6-8-8-8 nových ok (= podpaží), upleteme 46-52-56-60-66-72 ok (= zadní díl), dalších 30-32-36-38-40-42 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6-6-6-8-8-8 nových ok (= podpaží) a upleteme posledních 27-30-32-34-37-40 ok (= přední díl). Trup a rukávy dokončíme odděleně.
DÍL NYNÍ MĚŘÍME OD TOHOTO MÍSTA!

TRUP:
= 112-124-132-144-156-168 ok. Pleteme šedobéžovou přízí lícovým žerzejem se 4 oky légy vroubkovým vzorem na každé straně, a to až do výše 20-20-21-21-21-21 cm od podpaží. Pak upleteme 1 lícovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 30-38-38-42-46-50 ok (přidáváme mimo obě légy) = 142-162-170-186-202-218 ok. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.6. Následující rubovou řadu pleteme takto: 4 oka légy vroubkovým vzorem, *2 oka obrace, 2 hladce*, *-* opakujeme až po posledních 6 ok, 2 oka upleteme obrace a končíme 4 oky légy vroubkovým vzorem.
Takto upleteme pružným vzorem 11 cm výšky, pak všechna oka dle vzoru volně uzavřeme.
Svetr měří asi 56-58-60-62-64-66 cm od ramene.

RUKÁV:
Odložených 30-32-36-38-40-42 ok jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na ponožkové jehlice nebo krátkou kruhovou jehlici č.8 a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého ze 6-6-6-8-8-8 nově nahozených ok v podpaží = 36-38-42-46-48-50 ok. Doprostřed těchto nových ok vložíme značku (= na každé straně značky leží 3-3-3-4-4-4 nová oka). Značku během práce snímáme vždy do aktuálně pletené kruhové řady – využijeme ji při ujímání.
Začínáme u značky a pleteme v kruhových řadách lícový žerzejem šedobéžovou přízí.
Ve výši 4 cm od podpaží ujmeme na každé straně značky 1 oko – viz TIP - UJÍMÁNÍ. Toto ujímání opakujeme vždy po 12-10-7-5-4-4 cm výšky, celkem 3-3-4-5-5-5x = 30-32-34-36-38-40 ok. Pokračujeme do výše 30-29-28-26-25-23 cm od podpaží – do ukončení práce nám zbývá doplést asi 11 cm výšky; svetr můžete nyní vyzkoušet a míry upravit.
Pak upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 10-8-10-8-10-12 ok = 40-40-44-44-48-52 ok. Pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.6 a upleteme v kruhových řadách 11 cm výšky pružným vzorem 2/2 (tj. střídáme 2 oka hladce, 2 obrace). Pak všechna oka dle vzoru volně uzavřeme.
Rukáv měří asi 41-40-39-37-36-34 cm (od podpaží).
Stejným způsobem upleteme i druhý rukáv.

DOKONČENÍ:
Lem průkrčníku přeložíme napolovic do rubu a přišijeme; dbáme na to, aby byl šev volný, měkký a pružný - jinak se bude lem kroutit a ohýbat na lícovou stranu.
Na levou légu přišijeme knoflíky.

VYŠITÉ NOSY:
Sněhulákům vyšijeme nosy přízí v barvě tabasco francouzskými uzlíky – viz nákres A1 a A.

Schéma

symbols = šedobéžová
symbols = smetanová
symbols = antracit
symbols = 1x nahodíme mezi 2 oky šedobéžovou přízí, v následující řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky
symbols = mezi těmito dvěma řadami vyšijeme francouzský uzlík barvou tabasco (uprostřed sněhuláka); popis francouzského uzlíku viz schéma A.
symbols = Francouzský uzlík, obr. 1-4:
OBR. 1: Jehlu vypíchneme z rubové strany na lícovou v místě, kde chceme mít francouzský uzlík.
OBR. 2: 2-4x ovineme konec jehly přízí - tím ovlivníme velikost uzlíku.
OBR. 3: Teď vpíchneme jehlu asi o 0,5-1 oko dál a na rubové straně jehlu s přízí vytáhneme.
OBR. 4: Přízi protáhneme pleteninou a francouzský uzlík upevníme. Na rubové straně přízi zapošijeme.

Děkujeme, že jste si vybrali návod DROPS Design. Zakládáme si na tom, že dáváme k dispozici návody ověřené a snadno srozumitelné. Všechny návody jsou přeložené z norského originálu a tak si můžete kdykoli srovnat rozměry a počty s původním návodem (DROPS 235-37) .

Každý náš návod je doprovázen speciálními video-ukázkami, které vás navedou.

Přidejte komentář k návodu DROPS 235-37