Little Missy by DROPS Design

Vauvan ja lapsen ylhäältä alas neulottu pusero DROPS Merino Extra Fine -langasta. Työssä on kaarroke ja kirjoneuletta. Koot 12 kuukautta - 12 vuotta.

DROPS Design: Malli me-043-bn
Lankaryhmä B
-----------------------------------------------------------

Koko: 12/18 kk (2 - 3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12) v =
80/86 (92 - 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152) cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS MERINO EXTRA FINE (kuuluu lankaryhmään B):
200 (200-200-250-250-250-300) g väriä 30, sinapinkeltainen
100 (100-100-150-150-150-150) g väriä 01, luonnonvalkoinen

-------------------------------------------------------

DROPS SUKKAPUIKOT NRO 4 tai käsialan mukaan: Sileään neuleeseen.
DROPS PYÖRÖPUIKOT NRO 4 tai käsialan mukaan: Pituus 40 cm ja 60 cm, sileään neuleeseen.
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 3: Hihojen joustinneuleeseen.
DROPS PYÖRÖPUIKOT NRO 3: Pituus 40 cm ja 60 cm, joustinneuleeseen.

alkaen 2.65 € /50g
DROPS Merino Extra Fine uni colour DROPS Merino Extra Fine uni colour 2.65 € /50g
Tilaa
DROPS Merino Extra Fine mix DROPS Merino Extra Fine mix 2.65 € /50g
Tilaa
Puikot & Virkkuukoukut
Saat tämän mallin langat alkaen 15.90€. Lue lisää.
OHJE:

-------------------------------------------------------

MALLINEULE:
Katso ruutupiirros A.1. Katso halutun koon piirros. Koko mallineule neulotaan
sileänä neuleena.

KAVENNUS-/LISÄYSVINKKI:
Laske kuinka usein kerroksella kavennetaan/lisätään seuraavasti: Laske kerroksen silmukkaluku (esim. 72 silmukkaa) ja jaa silmukat kavennusten/lisäysten määrän kanssa (esim. 6) = 12. Eli tässä esimerkissä kavennetaan neulomalla joka 11. ja joka 12.silmukka yhteen. Lisäykset tehdään 1 langankierrolla joka 12.silmukan jälkeen (seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikää).

LISÄYSVINKKI (etu- ja takakappaleen sivut):
Lisää merkkilangan molemmin puolin 1 silmukka näin: Aloita 2 silmukan päässä merkkilangasta, tee 1 langankierto, neulo 4 silmukkaa (merkkilanka on näiden silmukoiden keskellä), tee 1 langankierto (= työhön lisättiin 2 silmukkaa). Toista tällaiset lisäykset kummankin merkkilangan kohdalla (= työhön lisättiin 4 silmukkaa). Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikiä.

KAVENNUSVINKKI (keskellä hihan alla):
Kavenna merkkilangan molemmin puolin 1 silmukka näin: Aloita 3 silmukan päässä merkkilangasta, neulo 2 silmukkaa oikein yhteen, 2 silmukkaa oikein (merkkilanka on näiden silmukoiden keskellä), nosta 1 silmukka oikein neulomatta, 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli (= työstä kapeni 2 silmukkaa).

KOROTUS (takana niskassa):
Mikäli et halua työhön korotusta, jätä tämä katkelma väliin. Kiinnitä 1 merkki n. keskelle eteen (eli 33 (36-38-42-42-46-46) silmukan jälkeen).
Neulo oikeaa kunnes merkkiä edeltää 8 (8-8-10-10-12-12) silmukkaa, käännä työ, kiristä lanka ja neulo nurjaa, kunnes toisessa reunassa on jäljellä 8 (8-8-10-10-12-12) silmukkaa, käännä työ, kiristä lanka ja neulo oikeaa kunnes jäljellä on 16 (16-16-18-18-20-20) silmukkaa, käännä työ, kiristä lanka ja neulo nurjaa, kunnes toisessa reunassa on jäljellä 16 (16-16-18-18-20-20) silmukkaa. Jatka neulomista tähän tapaan, eli neulo aina 8 silmukkaa vähemmän ennen kuin käännät työn, kunnes olet kääntynyt vielä 2 kertaa kummassakin reunassa, käännä työ, kiristä lanka ja neulo oikeaa keskelle taakse asti.

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

PUSERO: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Työ neulotaan suljettuna neuleena, ylhäältä alas. Aluksi neulotaan kaarroke, joka jaetaan hihoja ja etu-/takakappaletta varten. Kerroksen vaihtumiskohta on suunnilleen keskellä takana. Etu-/takakappale neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Hihat neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla.

PÄÄNTIEN REUNUS:
Luo 72 (76-80-84-88-96-100) silmukkaa sukkapuikoille/pyöröpuikolle nro 3 sinapinkeltaisella langalla (2 pienimmässä koossa silmukat luodaan sukkapuikoille ja työhön vaihdetaan pyöröpuikko, kun silmukoita on lisätty tarpeeksi, muissa koissa silmukat luodaan lyhyelle pyöröpuikolle).
Neulo 1 kerros oikein. Jatka neulomalla joustinneuletta (= 2 silmukkaa oikein/ 2 silmukkaa nurin). Neulo 3 cm joustinneuletta tähän tapaan.

KAARROKE:
Vaihda sukkapuikkoihin/pyöröpuikkoon nro 4.
Neulo 1 kerros oikein ja kavenna tasavälein 6 (4-3-0-4-5-9) silmukkaa (lue KAVENNUS-/LISÄYSVINKKI) = 66 (72-77-84-84-91-91) silmukkaa.
Tee nyt korotus takana niskassa, jotta kaarrokkeesta tulisi takakappaleessa hieman korkeampi. Tämä korotus voidaan myös jättää tekemättä, jolloin pääntiestä tulee edessä ja takana samanlainen. Tee KOROTUS (lue selitys yllä) tai neulo seuraavaksi kaarroke.
Neulo mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti. HUOM: Katso halutun koon piirros (= 11 (12-11-12-12-13-13) kpl 6 (6-7-7-7-7-7) silmukan mallikertaa). Jatka mallineuletta tähän tapaan ja tee lisäykset piirroksen mukaisesti.
TARKISTA NEULETIHEYS! Kun olet neulonut piirroksen A.1 loppuun, työssä on 176 (192-209-228-240-260-260) silmukkaa.
Jatka sileää neuletta sinapinkeltaisella langalla. Lisää tasavälein seuraavalla kerroksella 7 (7-10-7-3-0-11) silmukkaa = 183 (199-219-235-243-260-271) silmukkaa.
Kun työn pituus keskeltä edestä mitattuna on 13 (14-15-16-17-18-19) cm (mittaa pääntien reunuksen alareunasta), jaa työ seuraavasti: Neulo 25 (27-30-32-34-36-38) silmukkaa, siirrä seuraavat 42 (46-50-54-54-58-60) silmukkaa apulangalle hihaa varten (neulomatta silmukoita), luo 8 silmukkaa, neulo 49 (53-59-63-67-72-75) silmukkaa, siirrä seuraavat 42 (46-50-54-54-58-60) silmukkaa apulangalle hihaa varten (neulomatta silmukoita), luo 8 silmukkaa ja neulo loput 25 (27-30-32-34-36-38) silmukkaa kuten aiemmin = 115 (123-135-143-151-160-167) silmukkaa.

ETU- JA TAKAKAPPALE:
Kiinnitä 1 merkkilanka kummankin hihan alapuolelle luotujen 8 silmukan keskelle (= 57 (61-67-71-75-80-83) silmukkaa merkkilankojen välissä etukappaleessa). KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ! Kun työn pituus kappaleiden jakokohdasta mitattuna on 3 cm, lisää kummankin merkkilangan molemmin puolin 1 silmukka (lue LISÄYSVINKKI). Toista tällaiset lisäykset, kun työn pituus kappaleiden jakokohdasta mitattuna on 6 cm ja uudestaan, kun työn pituus kappaleiden jakokohdasta mitattuna on 9 cm = 127 (135-147-155-163-172-179) silmukkaa. Kun työn pituus kappaleiden jakokohdasta mitattuna on 11 (13-16-19-22-25-28) cm, lisää seuraavalla kerroksella 9 (9-9-9-9-8-9) silmukkaa = 136 (144-156-164-172-180-188) silmukkaa. Vaihda pyöröpuikkoon nro 3.
Neulo 4 cm joustinneuletta (= 2 silmukkaa oikein/ 2 silmukkaa nurin). Päätä sitten silmukat joustinneuletta neuloen. Puseron pituus olalta mitattuna on yhteensä n. 34 (37-41-45-49-53-57) cm.

HIHA:
Ota toisen sivun apulangalla odottavat silmukat sukkapuikoille nro 4 ja poimi lisäksi jokaisesta hihan alapuolelle luodusta 8 silmukasta 1 silmukka = 50 (54-58-62-62-66-68) silmukkaa. Kiinnitä 1 merkkilanka poimittujen 8 silmukan keskelle (= keskellä hihan alla). KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ! Neulo sinapinkeltaisella langalla sileää neuletta suljettuna neuleena. Kun hihan pituus kappaleiden jakokohdasta mitattuna on 1 cm, kavenna keskellä hihan alla 2 silmukkaa (lue KAVENNUSVINKKI).
Toista tällaiset kavennukset 1½ (2-2-2½-3-3½-3½) cm välein yhteensä 6 (6-8-8-8-8-9) kertaa = 38 (42-42-46-46-50-50) silmukkaa. Kun hihan pituus kappaleiden jakokohdasta mitattuna on 14 (16-21-24-28-31-35) cm, kavenna tasavälein 2 silmukkaa = 36 (40-40-44-44-48-48) silmukkaa. Vaihda sukkapuikkoihin nro 3 ja neulo 4 cm joustinneuletta suljettuna neuleena (= 2 silmukkaa oikein/ 2 silmukkaa nurin), tai neulo kunnes hiha on halutun pituinen.
Päätä sitten silmukat joustinneuletta neuloen. Hihan pituus kappaleiden jakokohdasta mitattuna on yhteensä n. 18 (20-25-28-32-35-39) cm.

= tee 2 silmukan väliin kuvioraidan pohjavärillä 1 langankierto, seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikää

Kommentit (2)

Janne 16.09.2018 - 21:01:

Det er en rigtig flot bluse gode farver.

Maragda 15.09.2018 - 08:27:

No encuentro el gráfico A2 nombrado en el patrón...

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Children 32-7