DROPS Baby / 31 / 15

Time for Fun by DROPS Design

Settiin kuuluu: Vauvan ainaoikeinneulottu housupuku virkatulla reunuksella, ainaoikeinneulottu tupsumyssy virkatulla reunuksella ja sukat. Koot keskonen - 4 vuotta. Setti neulotaan DROPS BabyMerino -langasta.

DROPS Design: Malli nro bm-075-by
Lankaryhmä A
----------------------------------------------------------

KOKO SETTIIN TARVITSET:
Koko: 1/3 - 6/9 - 12/18 kuukautta (2) vuotta
Lapsen pituus: 56/62 - 68/74 - 80/86 (92) cm
Pään ympärys: n. 40/42 - 42/44 - 44/46 (48/50) cm
Jalkapohjan pituus: 10-11-12 (14) cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS BABYMERINO (kuuluu lankaryhmään A):
250-250-250 (300) g väriä 22, vaaleanharmaa
100-100-100 (100) g väriä 02, luonnonvalkoinen

Työ voidaan neuloa myös seuraavilla langoilla:
"Lankavaihtoehdot (Lankaryhmä A)". Katso alla oleva linkki.

DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (60 tai 80 cm) NRO 3 tai käsialan mukaan.
DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (60 tai 80 cm) NRO 2,5 (ainaoikeinneulottuun reunukseen) tai käsialan mukaan.
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 2,5 (reunuksiin ja solmimisnauhoihin).
NEULETIHEYS: 24 silmukkaa ja 48 kerrosta ainaoikeaa puikoilla nro 3 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.
26 silmukkaa ja 51 kerrosta ainaoikeaa puikoilla nro 2,5 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.
-----------------------------------------------------------

HOUSUPUKU:
Koko: 0/1 - 1/3 - 6/9 - 12/18 kuukautta (2 - 3/4) vuotta
Lapsen pituus: 48/52 - 56/62 - 68/74 - 80/86 (92 - 98/104) cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS BABYMERINO (kuuluu lankaryhmään A):
200-200-250-250 (300-300) g väriä 22, vaaleanharmaa
50-50-50-50 (50-50) g väriä 02, luonnonvalkoinen

Työ voidaan neuloa myös seuraavilla langoilla:
"Lankavaihtoehdot (Lankaryhmä A)". Katso alla oleva linkki.

DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 3 tai käsialan mukaan.
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 2,5 (reunuksiin ja solmimisnauhoihin).
NEULETIHEYS: 24 silmukkaa ja 48 kerrosta ainaoikeaa puikoilla nro 3 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.
----------------------------------------------------------

MYSSY:
Koko: (<0) 0/1 - 1/3 - 6/9 - 12/18 kuukautta (2 - 3/4) vuotta
Pään ympärys:
n. (28/32) 34/38 - 40/42 - 42/44 - 44/46 (48/50 - 50/52) cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS BABYMERINO (kuuluu lankaryhmään A):
(50) 50-50-50-50 (50-50) g väriä 22, vaaleanharmaa
(50) 50-50-50-50 (50-50) g väriä 02, luonnonvalkoinen

DROPS SUKKAPUIKOT NRO 2,5 (ainaoikeinneulottuun reunukseen) tai käsialan mukaan.
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 2,5 (reunuksiin ja solmimisnauhoihin).
NEULETIHEYS: 24 silmukkaa ja 48 kerrosta ainaoikeaa puikoilla nro 3 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.
26 silmukkaa ja 51 kerrosta ainaoikeaa puikoilla nro 2,5 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.
----------------------------------------------------------

SUKAT:
Koko: 1/3 - 6/9 - 12/18 kuukautta (2) vuotta
Jalkapohjan pituus: 10-11-12 (14) cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS BABYMERINO (kuuluu lankaryhmään A):
50-50-50 (50) g väriä 02, luonnonvalkoinen

Työ voidaan neuloa myös seuraavilla langoilla:
"Lankavaihtoehdot (Lankaryhmä A)". Katso alla oleva linkki.

DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 2,5 tai käsialan mukaan. NEULETIHEYS: 26 silmukkaa ja 51 kerrosta ainaoikeaa puikoilla nro 2,5 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.

Saat tämän mallin langat alkaen 57.00€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

OHJEESEEN LIITTYVÄT TIEDOT:

AINAOIKEINNEULE tasona (housupuku ja sukat):
Neulo kaikki kerrokset oikein.

AINAOIKEINNEULE suljettuna neuleena (myssy):
Neulo vuorotellen 1 kerros oikein ja 1 kerros nurin.

LISÄYSVINKKI (housupuku):
Tee lisäykset yhden reunasilmukan sisäpuolella. Kaikki lisäykset tehdään oikealla puolella.
Lisää tekemällä 1 langankierto. Seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikää.

KAVENNUSVINKKI (housupuku):
Kaikki kavennukset tehdään oikealla puolella.
Kavenna yhden reunasilmukan sisäpuolella seuraavasti Kerroksen alussa 1 reunasilmukan jälkeen: Nosta 1 silmukka oikein neulomatta, 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun yli.
Kerroksen lopussa ennen 1 reunasilmukkaa: Neulo 2 silmukkaa oikein yhteen.
----------------------------------------------------------

HOUSUPUKU:
Neulotaan alhaalta ylös. Aluksi neulotaan molemmat lahkeet, lahkeet yhdistetään ja työ neulotaan tasona ylös hihoihin asti. Työn kumpaankin reunaan luodaan hihojen silmukat, sitten etukappale ja takakappale neulotaan erikseen. Lopuksi ommellaan olka- ja hihasaumat ja housupuvun aukon reunoihin virkataan reunus. Koko housupuku neulotaan AINAOIKEIN -NEULEENA (katso selitys yllä).

LAHJE:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla, jotta kaikille silmukoille olisi tilaa.
Luo 46-50-54-58 (66-70) silmukkaa (sisällyttäen 1 reunasilmukka kummassakin reunassa) pyöröpuikolle nro 3 vaaleanharmaalla langalla. Neulo ainaoikeaa. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on 6 cm, lisää kummankin reunan reunasilmukan sisäpuolelle 1 silmukka (= työhön lisättiin 2 silmukkaa). Toista tällaiset lisäykset joka 3.-4.-5.-5.(8.-8.) kerros yhteensä 11-11-12-14 (13-16) kertaa = 68-72-78-86 (92-102) silmukkaa. Kun työn pituus on 15-18-21-24 (29-34) cm, päätä 2 seuraavan kerroksen alusta (eli kummastakin reunasta) haaraa varten 5 silmukkaa = 58-62-68-76 (82-92) silmukkaa. Jätä työ odottamaan ja neulo toinen lahje samoin.

HOUSUPUKU:
Ota molemmat lahkeet samalle pyöröpuikolle nro 3, päätösreunat vastakkain = 116-124-136-152 (164-184) silmukkaa. Kiinnitä 1 merkkilanka työhön. KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ! Neulo tasona 6 kerrosta ainaoikeaa, keskeltä edestä alkaen.
Jatka neulomalla seuraavasti: Luo 2 seuraavan kerroksen loppuun 3 reunasilmukkaa = 122-130-142-158 (170-190) silmukkaa. Kiinnitä 1 merkki 32-34-37-41 (44-49) silmukan päähän kummastakin reunasta. Anna merkkien kulkea työn mukana, ne ovat etu- ja takakappaleiden välissä.
Tee nyt keskiedun kumpaankin reunaan lisäykset siten, että etukappaleet menevät päällekkäin: Lisää kummankin reunan reunimmaisen reunasilmukan sisäpuolelle 1 silmukka (= työhön lisättiin 2 silmukkaa, lue LISÄYSVINKKI). Toista tällaiset lisäykset joka 4.kerros vielä 3-2-0-3 (2-13) kertaa, sitten joka 6.kerros 8-11-16-17 (21-15) kertaa (= työn kumpaankin reunaan lisättiin yhteensä 12-14-17-21 (24-29) silmukkaa) = 44-48-54-62 (68-78) silmukkaa kummassakin etukappaleessa = yhteensä 146-158-176-200-218-248 silmukkaa.

LUE KOKO KATKELMA ENNEN KUIN JATKAT NEULOMISTA! TEE KUMMANKIN ETUREUNAN REUNASILMUKAN SISÄPUOLELLA PÄÄNTIEN KAVENNUKSET, JAA SAMALLA TYÖ JA LUO HIHOJEN SILMUKAT.
TEE KESKIEDUN PÄÄNTIEN KAVENNUKSET NÄIN:
Neulo kaikilla silmukoilla ainaoikeaa, kunnes työn pituus merkkilangasta mitattuna on 17-20-25-28 (32-34) cm. Kavenna sitten kummankin reunan reunasilmukan sisäpuolella pääntietä varten 1 silmukka (= työstä kapeni 2 silmukkaa, lue KAVENNUSVINKKI). Toista tällaiset kavennukset joka 2.kerros vielä 20-24-27-31 (35-41) kertaa, sitten joka 4.kerros 2 kertaa (= kummastakin reunasta kapeni yhteensä 23-27-30-34 (38-44) silmukkaa).
JAA NYT TYÖ JA LUO HIHOJEN SILMUKAT NÄIN:
OIKEA ETUKAPPALE:
Kun työn pituus merkkilangasta mitattuna on 21-26-30-35 (40-43) cm, jaa työ kummankin merkin kohdalta ja neulo etu- ja takakappaleet erikseen. Seuraava kerros neulotaan työn oikealta puolelta. Neulo nyt ensimmäiseen merkkiin asti (= oikea etukappale). Siirrä loput silmukat apulangalle.
Luo jokaisen oikean puolen kerroksen loppuun (= sivuun) hihan silmukat näin (HUOM: Tee kerroksen alussa reunasilmukan sisäpuolella kavennukset kuten aiemmin): Luo 4-6-6-6 (6-6) silmukkaa yhteensä 4-4-5-6 (7-8) kertaa, sitten 17-17-16-16 (18-20) silmukkaa kerran (= hihaa varten luotiin yhteensä 33-41-46-52 (60-68) silmukkaa).
Kun kaikki tarvittavat silmukat on luotu ja kaikki kavennukset on tehty, työssä on 54-62-70-80 (90-102) silmukkaa. Neulo ainaoikeaa, kunnes työn pituus lahkeesta ylös olkaan asti mitattuna on yhteensä 45-53-62-70 (81-90) cm. Päätä silmukat.

VASEN ETUKAPPALE:
Ota viimeiset apulangalla odottavat silmukat (merkkiin asti) takaisin työhön.
Neulo oikean etukappaleen peilikuvaksi. Eli luo nyt hihan silmukat jokaisen nurjan puolen kerroksen loppuun. Tee kerroksen lopussa (pääntien reunassa), reunasilmukan sisäpuolella, kavennukset kuten aiemmin.

TAKAKAPPALE:
= 58-62-68-76 (82-92) silmukkaa. Luo kumpaankin reunaan jokaisen kerroksen loppuun hihojen silmukat seuraavasti: Luo 4-6-6-6 (6-6) silmukkaa yhteensä 4-4-5-6 (7-8) kertaa, sitten 17-17-16-16 (18-20) silmukkaa kerran (= kumpaankin reunaan luotiin yhteensä 33-41-46-52 (60-68) silmukkaa) = 124-144-160-180 (202-228) silmukkaa.
Kun työn pituus on yhteensä 44-52-61-69 (80-89) cm, päätä keskimmäiset 16-20-20-20 (22-24) silmukkaa pääntietä varten ja neulo molemmat olat/hihat erikseen (= 54-62-70-80 (90-102) silmukkaa jäljellä kummallakin olalla). Neulo kunnes työn pituus lahkeesta ylös olkaan asti mitattuna on yhteensä 45-53-62-70 (81-90) cm ja olet neulonut yhtä monta kerrosta kuin edessä. Päätä silmukat. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti.

VIIMEISTELY:
Ompele olka-/hihasaumat työn oikealta puolelta. Ompele hihojen alasaumat reunat vastakkain, uloimmista silmukanreunoista. Ompele lahkeiden saumat yhden reunasilmukan päästä, ja ompele haaran päätetyt 5 silmukkaa yhteen. Ompele halkion sauma ylös kohtaan, johon luotiin kummankin reunan 3 reunasilmukkaa, kiinnitä kummankin reunan 3 reunasilmukkaa housupukuun.

VIRKATTU REUNUS:
Virkkaa reunus housupuvun keskiedun aukon reunoihin koukulla nro 2,5 ja luonnonvalkoisella langalla näin:
1.KERROS (= nurja puoli): Aloita keskeltä edestä, vasemman etukappaleen alareunasta, virkkaa 1 kiinteä silmukka 3 luodun reunasilmukan ensimmäiseen silmukkaan, *1 ketjusilmukka, jätä n. 1 cm väliin, 1 kiinteä silmukka seuraavaan silmukkaan*, toista *-* (ole tarkkana, että reunuksesta tulee riittävän joustava) vasemman etukappaleen pääntien kavennusten aloituskulmaan asti. Virkkaa solmimisnauha näin: 1 kiinteä silmukka kärkeen, virkkaa sitten n. 20-25 cm:n pituinen ketjusilmukkaketju, käännä työ ja virkkaa 1 piilosilmukka jokaiseen ketjusilmukkaan, virkkaa sitten 1 kiinteä silmukka etukappaleen kärkeen, jatka reunuksen virkkaamista, kunnes olet oikean etukappaleen kärjen kohdalla, virkkaa solmimisnauha, jatka virkkaamista kuten aiemmin, kunnes olet luotujen 3 reunasilmukan kohdalla, virkkaa lopuksi 1 kiinteä silmukka.
2.KERROS (= oikea puoli): Virkkaa 1 ketjusilmukka, 1 kiinteä silmukka ensimmäiseen ketjusilmukkaan, *4 ketjusilmukkaa, 1 pylväs 4.ketjusilmukkaan koukusta laskien, jätä 1 kiinteä silmukka + 1 ketjusilmukka + 1 kiinteä silmukka väliin, virkkaa 1 kiinteä silmukka seuraavaan ketjusilmukkaan*, toista *-* (kun virkkaat solmimisnauhojen kohdalla, ole tarkkana, että solmimisnauhat jäävät reunuksen alapuolelle, eli älä virkkaa solmimisnauhan silmukkaan), virkkaa lopuksi 1 piilosilmukka edellisen kerroksen viimeiseen kiinteään silmukkaan. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

Virkkaa reunus kummankin lahkeen alareunaan koukulla nro 2,5 ja luonnonvalkoisella langalla näin:
1.KERROS: Aloita sauman kohdalta. Virkkaa 1 kiinteä silmukka ensimmäiseen silmukkaan, *1 ketjusilmukka, jätä n. 2 silmukkaa väliin, 1 kiinteä silmukka seuraavaan silmukkaan*, toista *-* ja virkkaa lopuksi 1 piilosilmukka kerroksen ensimmäiseen kiinteään silmukkaan.
2.KERROS: Virkkaa 1 ketjusilmukka, 1 kiinteä silmukka ensimmäiseen ketjusilmukkaan, *4 ketjusilmukkaa, 1 pylväs 4.ketjusilmukkaan koukusta laskien, jätä 1 kiinteä silmukka + 1 ketjusilmukka + 1 kiinteä silmukka väliin, virkkaa 1 kiinteä silmukka seuraavaan ketjusilmukkaan*, toista *-* koko kerroksen ajan, virkkaa lopuksi 1 piilosilmukka kerroksen ensimmäiseen kiinteään silmukkaan.

Virkkaa reunus kummankin hihan alareunaan koukulla nro 2,5 ja luonnonvalkoisella langalla näin:
1.KERROS: Virkkaa 1 kiinteä silmukka hihan alareunan ensimmäiseen silmukkaan, *1 ketjusilmukka, jätä n. 1 cm väliin, 1 kiinteä silmukka seuraavaan silmukkaan*, toista *-* (ole tarkkana, että reunuksesta tulee tarpeeksi joustava) ja virkkaa lopuksi 1 piilosilmukka kerroksen ensimmäiseen kiinteään silmukkaan.
2.KERROS: Virkkaa 1 ketjusilmukka, 1 kiinteä silmukka ensimmäiseen ketjusilmukkaan, *4 ketjusilmukkaa, 1 pylväs 4.ketjusilmukkaan koukusta laskien, jätä 1 kiinteä silmukka + 1 ketjusilmukka + 1 kiinteä silmukka väliin, virkkaa 1 kiinteä silmukka seuraavaan ketjusilmukkaan*, toista *-* koko kerroksen ajan, virkkaa lopuksi 1 piilosilmukka kerroksen ensimmäiseen kiinteään silmukkaan.
Virkkaa sitten 1 solmimisnauha samalla tavalla kuin virkkasit oikean ja vasemman etukappaleen kärjen solmimisnauhat, vasemman etukappaleen ulkopuolelle, hihan alapuolelle (eli sivuun). Virkkaa vielä 1 solmimisnauha oikean etukappaleen sisäpuolelle. Tarkista, että solmimisnauhat ovat samalla korkeudella kuin muut solmimisnauhat.
----------------------------------------------------------

MYSSY:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla. Luo (68) 82-94-100-104 (112-116) silmukkaa sukkapuikoille nro 2,5 luonnonvalkoisella langalla. Neulo AINAOIKEAA suljettuna neuleena (katso selitys yllä), kunnes työn korkeus on 3,5 cm (= reunus). Vaihda seuraavalla oikealla kerroksella sukkapuikkoihin nro 3 ja kavenna tasavälein 8 silmukkaa = (60) 74-86-92-96 (104-108) silmukkaa. TARKISTA NEULETIHEYS! Jatka ainaoikein -neuletta, kunnes työn korkeus on (17) 18-19-20-21 (22-23) cm. Päätä silmukat. Aseta myssy litteäksi esim. pöydälle ja ompele päälaki yhteen.

TUPSU:
Tee vaaleanharmaasta langasta 2 tiheää tupsua, joiden halkaisija on 5 cm. Kiinnitä 1 tupsu sauman kumpaankin päähän.

VIRKATTU REUNUS:
Käännä myssyn nurja puoli ulospäin, reunus virkataan nurjalta puolelta ja taitetaan myöhemmin ylös.
Virkkaa reunus myssyn alareunaan koukulla nro 2,5 ja vaaleanharmaalla langalla näin:
1.KERROS: Virkkaa 1 kiinteä silmukka ensimmäiseen silmukkaan, *2 ketjusilmukkaa, jätä n. 2 silmukkaa väliin, 1 kiinteä silmukka seuraavaan silmukkaan*, toista *-* ja virkkaa lopuksi 1 piilosilmukka kerroksen ensimmäiseen kiinteään silmukkaan.
2.KERROS: Virkkaa 1 ketjusilmukka, 1 kiinteä silmukka ensimmäiseen ketjusilmukkaan, *4 ketjusilmukkaa, 1 pylväs 4.ketjusilmukkaan koukusta laskien, jätä 1 kiinteä silmukka + 1 ketjusilmukka + 1 kiinteä silmukka väliin, virkkaa 1 kiinteä silmukka seuraavaan ketjusilmukkaan*, toista *-* koko kerroksen ajan. Virkkaa lopuksi 1 piilosilmukka kerroksen ensimmäiseen kiinteään silmukkaan. Käännä myssyn oikea puoli ulospäin ja taita reunus ylös työn päälle.
----------------------------------------------------------

SUKAT:
Neulotaan tasona keskeltä takaa alkaen.

VARSI:
Luo 48-52-56 (56) silmukkaa pyöröpuikolle nro 2,5 luonnonvalkoisella langalla. Neulo joustinneuletta (= 2 silmukkaa oikein/ 2 silmukkaa nurin), kunnes työn pituus on 5-6-6 (7) cm ja olet viimeksi neulonut oikean puolen kerroksen. TARKISTA NEULETIHEYS! Neulo 1 kerros nurin nurjalta puolelta ja kavenna SAMALLA tasavälein 14-14-18 (14) silmukkaa = 34-38-38 (42) silmukkaa.

REIKÄKERROKSELLA
Seuraava kerros (= oikea puoli) neulotaan näin: 1 silmukka oikein, *2 silmukkaa oikein yhteen, 1 langankierto*, toista *-* ja neulo lopuksi 1 silmukka oikein. Neulo 1 kerros nurin nurjalta puolelta.

ILMAN REIKÄKERROSTA:
Neulo 1 kerros oikein oikealta puolelta ja 1 kerros nurin nurjalta puolelta.

JALKATERÄ:
Siirrä nyt kummankin reunan reunimmaiset 12-13-13 (15) silmukkaa apulangalle. Neulo keskimmäisillä 10-12-12 (12) silmukalla 4-4½-5½ (6½) cm AINAOIKEAA (katso selitys yllä) (= keskikappale). Ota apulangoilla odottavat silmukat takaisin työhön ja poimi keskikappaleen kummastakin reunasta 10-11-13 (16) silmukkaa = 54-60-64 (74) silmukkaa. Kiinnitä 1 merkki 27-30-32 (37) silmukan päähän kerroksen alusta = työn keskikohta.
Neulo 3-4-5 (5) cm ainaoikeaa. SAMANAIKAISESTI kun olet neulonut 1½-2-2½ (3) cm, tee joka 2.kerros (lopulliseen mittaan asti) kavennukset näin: Päätä kerroksen alusta ja lopusta 1 silmukka ja neulo keskimmäisten 2 silmukan molemmin puolin 2 silmukkaa oikein yhteen. Päätä silmukat. Ompele sauma jalan alta ja ylös keskeltä takaa uloimmista silmukanreunoista, jottei saumasta tulisi paksu.
Pujota halutessasi silkkinauha reikäkerrokseen.

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS Baby 31-15) .

Kommentit / Kysymykset (16)

LAURA TARONI 02.10.2019 - 12:47:

Io che lavoro con ferri diritti come mi comporto con le gambe? Non riesco a capire! Grazie per una vostra eventuale risposta

DROPS Design 02.10.2019 kl. 13:01:

Buongiorno Laura. La tutina è lavorata in ferri di andata e ritorno. Può quindi seguire le istruzioni senza dover apportare nessuna modifica. Buon lavoro!

Adri 31.08.2019 - 16:31:

Is it possible to knit the border instead of crochet. I'm left handed and can"t crochet at all.

DROPS Design 02.09.2019 kl. 10:09:

Dear Adri, you can work a knitted edge if you rather like too, you then just have to adjust the pattern with the edge pattern you would l ike to get. Happy knitting!

Veronique 22.08.2019 - 10:40:

Bonjour, poivre vous me dire comment assembler les 5 mailles entre elles ainsi que la fente devant jusqu'aux 3 m montées de chaque côté et coudre les 3m de bordure, je ne comprends pas très bien. Merci pour votre aide

DROPS Design 22.08.2019 kl. 11:38:

Bonjour Véronique, on a 10 m rabattues au total pour l'entrejambe (= 5 de chaque côté de chaque jambe), on assemble les 5 m rabattues de chaque jambe entre elles (5 m du devant contre les 5 m du dos). On assemble ensuite entre elles au milieu devant les 3 côtes mousse tricotées avant de monter les 3 m de chaque côté. Puis on pose les 3 m des bordures devant l'une au-dessus de l'autre et on les coud en bas de la combinaison pour les fixer. Bon assemblage!

Christel 05.08.2019 - 22:51:

Bonjour Dois je assembler les jambes du devant en tricotant les 116 mailles ou dois je tricoter le devant séparément ? Merci pour votre aide et bonne journée

DROPS Design 07.08.2019 kl. 11:41:

Bonjour Christel, vous tricotez d'abord les 2 jambes = 58 m à la fin de chaque jambe, vous coupez le fil à la fin de la 1ère jambe, mais à la fin de la 2ème jambe, vous tricotez d'abord les 58 m de celle-ci puis tricotez les 58 m de la 1ère jambe = 116 m au total. Vous tricotez maintenant la combinaison à partir du devant, puis le dos jusqu'à l'autre devant. Bon tricot!

Irene 09.06.2019 - 22:33:

Hola! Cuando dice montar 46 puntos (incluyendo 1 punto de orillo a cada lado) significa que tengo que montar 48 y que el primero y el ultimo son puntos de orillo o que tengo que montar 46 puntos de los cuales el primero y el ultimonson de orillo? Muchas gracias!

DROPS Design 09.06.2019 kl. 22:45:

Hola Irene. Tienes que montar 46 puntos. Los puntos de orillo están incluidos en estos 46 puntos.

Turid 26.05.2019 - 22:47:

Hej ! Fins det någon video som visar hur man syr ihop dressen mellan benen ?

DROPS Design 27.05.2019 kl. 09:32:

Hei Turid. Dessverre finnes det ikke noen viedo av dette, men vi har lagt inn et videoønske hos vår videoavdeling. Du skal altså sy de 5 maskene fra det ene benet, sammen med de 5 maskene fra det andre benet. Både foran og bak. God fornøyelse

Baju 11.05.2019 - 19:37:

Ich habe eine Frage zu den jeweils an den Beinen abgeketteten 5 Maschen: wie werden diese beim Fertigstellen genau zusammengenäht? Wenn ich jeweils die gegenüberliegenden 5 Maschen zusammennähen entsteht vorne und hinten eine Art "Bürzel". Das ist doch sicher nicht gemeint, oder? Vielen Dank für einen Tipp!

DROPS Design 13.05.2019 kl. 09:05:

Liebe Frau Baju, am Ende (Fertigstellen) werden die 5 Maschen, die zwischen den Beinen abgekettet wurden, aneinander genäht. Viel Spaß beim stricken!

Turid 02.05.2019 - 12:33:

Hej ! Jag undrar om jag ska bara fortsätta rakt upp när jag är klar med ökningarna på benet tills rätt längde ?

DROPS Design 02.05.2019 kl. 13:27:

Hej. Ja det stämmer, du fortsätter bara att sticka tills arbetet uppnår angett mått. Lycka till!

Lisa 03.12.2018 - 14:59:

Thanks for the response! That makes perfect sense when knitting in the round, but I was under the impression that the socks were knit back and forth since the first line of the sock instructions says: The sock is worked back and forth from mid back. Oh well, time to restart - thankfully the sock is small. :o)

DROPS Design 03.12.2018 kl. 16:13:

Dear Lisa, you can work the same way, ie work the first 12 sts to avoid cutting the yarn then work the next 10 sts (= middle stitches) and slip the remaining 12 sts on a st holder. You can also cut the yarn, then slip the first 12 sts at the beg of row on a thread, join the yarn to work the next 10 sts and slip the remaining 12 sts on a thread. Happy knitting!

Lisa 03.12.2018 - 04:56:

Hi! I'm confused about the foot part of the sock where it says to "slip the outermost 12 stitches in each side on 1 stitch holder". Do I cut the yarn after slipping the starting 12 so that I can knit the middle 10 stitches otherwise the yarn is still connected to the 1st stitch that is on the stitch holder? Thanks for your help!

DROPS Design 03.12.2018 kl. 10:41:

Dear Lisa, you can work the first 12 sts on the round and slip them on to a thread/stitch holder, then work the next 10 sts (= middle stitches) and slip the remaining stitches of the round of a thread/stitch holder = there are now only the 10 middle sts on the needle and this way you don't have to cut the yarn. Happy knitting!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Baby 31-15