DROPS Baby / 31 / 15

Time for Fun by DROPS Design

Settiin kuuluu: Vauvan ainaoikeinneulottu housupuku virkatulla reunuksella, ainaoikeinneulottu tupsumyssy virkatulla reunuksella ja sukat. Koot keskonen - 4 vuotta. Setti neulotaan DROPS BabyMerino -langasta.

DROPS Design: Malli nro bm-075-by
Lankaryhmä A
----------------------------------------------------------

KOKO SETTIIN TARVITSET:
Koko: 1/3 - 6/9 - 12/18 kuukautta (2) vuotta
Lapsen pituus: 56/62 - 68/74 - 80/86 (92) cm
Pään ympärys: n. 40/42 - 42/44 - 44/46 (48/50) cm
Jalkapohjan pituus: 10-11-12 (14) cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS BABYMERINO (kuuluu lankaryhmään A):
250-250-250 (300) g väriä 22, vaaleanharmaa
100-100-100 (100) g väriä 02, luonnonvalkoinen

Työ voidaan neuloa myös seuraavilla langoilla:
"Lankavaihtoehdot (Lankaryhmä A)". Katso alla oleva linkki.

DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (60 tai 80 cm) NRO 3 tai käsialan mukaan.
DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (60 tai 80 cm) NRO 2,5 (ainaoikeinneulottuun reunukseen) tai käsialan mukaan.
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 2,5 (reunuksiin ja solmimisnauhoihin).
NEULETIHEYS: 24 silmukkaa ja 48 kerrosta ainaoikeaa puikoilla nro 3 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.
26 silmukkaa ja 51 kerrosta ainaoikeaa puikoilla nro 2,5 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.
-----------------------------------------------------------

HOUSUPUKU:
Koko: 0/1 - 1/3 - 6/9 - 12/18 kuukautta (2 - 3/4) vuotta
Lapsen pituus: 48/52 - 56/62 - 68/74 - 80/86 (92 - 98/104) cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS BABYMERINO (kuuluu lankaryhmään A):
200-200-250-250 (300-300) g väriä 22, vaaleanharmaa
50-50-50-50 (50-50) g väriä 02, luonnonvalkoinen

Työ voidaan neuloa myös seuraavilla langoilla:
"Lankavaihtoehdot (Lankaryhmä A)". Katso alla oleva linkki.

DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 3 tai käsialan mukaan.
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 2,5 (reunuksiin ja solmimisnauhoihin).
NEULETIHEYS: 24 silmukkaa ja 48 kerrosta ainaoikeaa puikoilla nro 3 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.
----------------------------------------------------------

MYSSY:
Koko: (<0) 0/1 - 1/3 - 6/9 - 12/18 kuukautta (2 - 3/4) vuotta
Pään ympärys:
n. (28/32) 34/38 - 40/42 - 42/44 - 44/46 (48/50 - 50/52) cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS BABYMERINO (kuuluu lankaryhmään A):
(50) 50-50-50-50 (50-50) g väriä 22, vaaleanharmaa
(50) 50-50-50-50 (50-50) g väriä 02, luonnonvalkoinen

DROPS SUKKAPUIKOT NRO 2,5 (ainaoikeinneulottuun reunukseen) tai käsialan mukaan.
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 2,5 (reunuksiin ja solmimisnauhoihin).
NEULETIHEYS: 24 silmukkaa ja 48 kerrosta ainaoikeaa puikoilla nro 3 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.
26 silmukkaa ja 51 kerrosta ainaoikeaa puikoilla nro 2,5 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.
----------------------------------------------------------

SUKAT:
Koko: 1/3 - 6/9 - 12/18 kuukautta (2) vuotta
Jalkapohjan pituus: 10-11-12 (14) cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS BABYMERINO (kuuluu lankaryhmään A):
50-50-50 (50) g väriä 02, luonnonvalkoinen

Työ voidaan neuloa myös seuraavilla langoilla:
"Lankavaihtoehdot (Lankaryhmä A)". Katso alla oleva linkki.

DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 2,5 tai käsialan mukaan. NEULETIHEYS: 26 silmukkaa ja 51 kerrosta ainaoikeaa puikoilla nro 2,5 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.

Saat tämän mallin langat alkaen 57.00€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

OHJEESEEN LIITTYVÄT TIEDOT:

AINAOIKEINNEULE tasona (housupuku ja sukat):
Neulo kaikki kerrokset oikein.

AINAOIKEINNEULE suljettuna neuleena (myssy):
Neulo vuorotellen 1 kerros oikein ja 1 kerros nurin.

LISÄYSVINKKI (housupuku):
Tee lisäykset yhden reunasilmukan sisäpuolella. Kaikki lisäykset tehdään oikealla puolella.
Lisää tekemällä 1 langankierto. Seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikää.

KAVENNUSVINKKI (housupuku):
Kaikki kavennukset tehdään oikealla puolella.
Kavenna yhden reunasilmukan sisäpuolella seuraavasti Kerroksen alussa 1 reunasilmukan jälkeen: Nosta 1 silmukka oikein neulomatta, 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun yli.
Kerroksen lopussa ennen 1 reunasilmukkaa: Neulo 2 silmukkaa oikein yhteen.
----------------------------------------------------------

HOUSUPUKU:
Neulotaan alhaalta ylös. Aluksi neulotaan molemmat lahkeet, lahkeet yhdistetään ja työ neulotaan tasona ylös hihoihin asti. Työn kumpaankin reunaan luodaan hihojen silmukat, sitten etukappale ja takakappale neulotaan erikseen. Lopuksi ommellaan olka- ja hihasaumat ja housupuvun aukon reunoihin virkataan reunus. Koko housupuku neulotaan AINAOIKEIN -NEULEENA (katso selitys yllä).

LAHJE:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla, jotta kaikille silmukoille olisi tilaa.
Luo 46-50-54-58 (66-70) silmukkaa (sisällyttäen 1 reunasilmukka kummassakin reunassa) pyöröpuikolle nro 3 vaaleanharmaalla langalla. Neulo ainaoikeaa. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on 6 cm, lisää kummankin reunan reunasilmukan sisäpuolelle 1 silmukka (= työhön lisättiin 2 silmukkaa). Toista tällaiset lisäykset joka 3.-4.-5.-5.(8.-8.) kerros yhteensä 11-11-12-14 (13-16) kertaa = 68-72-78-86 (92-102) silmukkaa. Kun työn pituus on 15-18-21-24 (29-34) cm, päätä 2 seuraavan kerroksen alusta (eli kummastakin reunasta) haaraa varten 5 silmukkaa = 58-62-68-76 (82-92) silmukkaa. Jätä työ odottamaan ja neulo toinen lahje samoin.

HOUSUPUKU:
Ota molemmat lahkeet samalle pyöröpuikolle nro 3, päätösreunat vastakkain = 116-124-136-152 (164-184) silmukkaa. Kiinnitä 1 merkkilanka työhön. KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ! Neulo tasona 6 kerrosta ainaoikeaa, keskeltä edestä alkaen.
Jatka neulomalla seuraavasti: Luo 2 seuraavan kerroksen loppuun 3 reunasilmukkaa = 122-130-142-158 (170-190) silmukkaa. Kiinnitä 1 merkki 32-34-37-41 (44-49) silmukan päähän kummastakin reunasta. Anna merkkien kulkea työn mukana, ne ovat etu- ja takakappaleiden välissä.
Tee nyt keskiedun kumpaankin reunaan lisäykset siten, että etukappaleet menevät päällekkäin: Lisää kummankin reunan reunimmaisen reunasilmukan sisäpuolelle 1 silmukka (= työhön lisättiin 2 silmukkaa, lue LISÄYSVINKKI). Toista tällaiset lisäykset joka 4.kerros vielä 3-2-0-3 (2-13) kertaa, sitten joka 6.kerros 8-11-16-17 (21-15) kertaa (= työn kumpaankin reunaan lisättiin yhteensä 12-14-17-21 (24-29) silmukkaa) = 44-48-54-62 (68-78) silmukkaa kummassakin etukappaleessa = yhteensä 146-158-176-200-218-248 silmukkaa.

LUE KOKO KATKELMA ENNEN KUIN JATKAT NEULOMISTA! TEE KUMMANKIN ETUREUNAN REUNASILMUKAN SISÄPUOLELLA PÄÄNTIEN KAVENNUKSET, JAA SAMALLA TYÖ JA LUO HIHOJEN SILMUKAT.
TEE KESKIEDUN PÄÄNTIEN KAVENNUKSET NÄIN:
Neulo kaikilla silmukoilla ainaoikeaa, kunnes työn pituus merkkilangasta mitattuna on 17-20-25-28 (32-34) cm. Kavenna sitten kummankin reunan reunasilmukan sisäpuolella pääntietä varten 1 silmukka (= työstä kapeni 2 silmukkaa, lue KAVENNUSVINKKI). Toista tällaiset kavennukset joka 2.kerros vielä 20-24-27-31 (35-41) kertaa, sitten joka 4.kerros 2 kertaa (= kummastakin reunasta kapeni yhteensä 23-27-30-34 (38-44) silmukkaa).
JAA NYT TYÖ JA LUO HIHOJEN SILMUKAT NÄIN:
OIKEA ETUKAPPALE:
Kun työn pituus merkkilangasta mitattuna on 21-26-30-35 (40-43) cm, jaa työ kummankin merkin kohdalta ja neulo etu- ja takakappaleet erikseen. Seuraava kerros neulotaan työn oikealta puolelta. Neulo nyt ensimmäiseen merkkiin asti (= oikea etukappale). Siirrä loput silmukat apulangalle.
Luo jokaisen oikean puolen kerroksen loppuun (= sivuun) hihan silmukat näin (HUOM: Tee kerroksen alussa reunasilmukan sisäpuolella kavennukset kuten aiemmin): Luo 4-6-6-6 (6-6) silmukkaa yhteensä 4-4-5-6 (7-8) kertaa, sitten 17-17-16-16 (18-20) silmukkaa kerran (= hihaa varten luotiin yhteensä 33-41-46-52 (60-68) silmukkaa).
Kun kaikki tarvittavat silmukat on luotu ja kaikki kavennukset on tehty, työssä on 54-62-70-80 (90-102) silmukkaa. Neulo ainaoikeaa, kunnes työn pituus lahkeesta ylös olkaan asti mitattuna on yhteensä 45-53-62-70 (81-90) cm. Päätä silmukat.

VASEN ETUKAPPALE:
Ota viimeiset apulangalla odottavat silmukat (merkkiin asti) takaisin työhön.
Neulo oikean etukappaleen peilikuvaksi. Eli luo nyt hihan silmukat jokaisen nurjan puolen kerroksen loppuun. Tee kerroksen lopussa (pääntien reunassa), reunasilmukan sisäpuolella, kavennukset kuten aiemmin.

TAKAKAPPALE:
= 58-62-68-76 (82-92) silmukkaa. Luo kumpaankin reunaan jokaisen kerroksen loppuun hihojen silmukat seuraavasti: Luo 4-6-6-6 (6-6) silmukkaa yhteensä 4-4-5-6 (7-8) kertaa, sitten 17-17-16-16 (18-20) silmukkaa kerran (= kumpaankin reunaan luotiin yhteensä 33-41-46-52 (60-68) silmukkaa) = 124-144-160-180 (202-228) silmukkaa.
Kun työn pituus on yhteensä 44-52-61-69 (80-89) cm, päätä keskimmäiset 16-20-20-20 (22-24) silmukkaa pääntietä varten ja neulo molemmat olat/hihat erikseen (= 54-62-70-80 (90-102) silmukkaa jäljellä kummallakin olalla). Neulo kunnes työn pituus lahkeesta ylös olkaan asti mitattuna on yhteensä 45-53-62-70 (81-90) cm ja olet neulonut yhtä monta kerrosta kuin edessä. Päätä silmukat. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti.

VIIMEISTELY:
Ompele olka-/hihasaumat työn oikealta puolelta. Ompele hihojen alasaumat reunat vastakkain, uloimmista silmukanreunoista. Ompele lahkeiden saumat yhden reunasilmukan päästä, ja ompele haaran päätetyt 5 silmukkaa yhteen. Ompele halkion sauma ylös kohtaan, johon luotiin kummankin reunan 3 reunasilmukkaa, kiinnitä kummankin reunan 3 reunasilmukkaa housupukuun.

VIRKATTU REUNUS:
Virkkaa reunus housupuvun keskiedun aukon reunoihin koukulla nro 2,5 ja luonnonvalkoisella langalla näin:
1.KERROS (= nurja puoli): Aloita keskeltä edestä, vasemman etukappaleen alareunasta, virkkaa 1 kiinteä silmukka 3 luodun reunasilmukan ensimmäiseen silmukkaan, *1 ketjusilmukka, jätä n. 1 cm väliin, 1 kiinteä silmukka seuraavaan silmukkaan*, toista *-* (ole tarkkana, että reunuksesta tulee riittävän joustava) vasemman etukappaleen pääntien kavennusten aloituskulmaan asti. Virkkaa solmimisnauha näin: 1 kiinteä silmukka kärkeen, virkkaa sitten n. 20-25 cm:n pituinen ketjusilmukkaketju, käännä työ ja virkkaa 1 piilosilmukka jokaiseen ketjusilmukkaan, virkkaa sitten 1 kiinteä silmukka etukappaleen kärkeen, jatka reunuksen virkkaamista, kunnes olet oikean etukappaleen kärjen kohdalla, virkkaa solmimisnauha, jatka virkkaamista kuten aiemmin, kunnes olet luotujen 3 reunasilmukan kohdalla, virkkaa lopuksi 1 kiinteä silmukka.
2.KERROS (= oikea puoli): Virkkaa 1 ketjusilmukka, 1 kiinteä silmukka ensimmäiseen ketjusilmukkaan, *4 ketjusilmukkaa, 1 pylväs 4.ketjusilmukkaan koukusta laskien, jätä 1 kiinteä silmukka + 1 ketjusilmukka + 1 kiinteä silmukka väliin, virkkaa 1 kiinteä silmukka seuraavaan ketjusilmukkaan*, toista *-* (kun virkkaat solmimisnauhojen kohdalla, ole tarkkana, että solmimisnauhat jäävät reunuksen alapuolelle, eli älä virkkaa solmimisnauhan silmukkaan), virkkaa lopuksi 1 piilosilmukka edellisen kerroksen viimeiseen kiinteään silmukkaan. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

Virkkaa reunus kummankin lahkeen alareunaan koukulla nro 2,5 ja luonnonvalkoisella langalla näin:
1.KERROS: Aloita sauman kohdalta. Virkkaa 1 kiinteä silmukka ensimmäiseen silmukkaan, *1 ketjusilmukka, jätä n. 2 silmukkaa väliin, 1 kiinteä silmukka seuraavaan silmukkaan*, toista *-* ja virkkaa lopuksi 1 piilosilmukka kerroksen ensimmäiseen kiinteään silmukkaan.
2.KERROS: Virkkaa 1 ketjusilmukka, 1 kiinteä silmukka ensimmäiseen ketjusilmukkaan, *4 ketjusilmukkaa, 1 pylväs 4.ketjusilmukkaan koukusta laskien, jätä 1 kiinteä silmukka + 1 ketjusilmukka + 1 kiinteä silmukka väliin, virkkaa 1 kiinteä silmukka seuraavaan ketjusilmukkaan*, toista *-* koko kerroksen ajan, virkkaa lopuksi 1 piilosilmukka kerroksen ensimmäiseen kiinteään silmukkaan.

Virkkaa reunus kummankin hihan alareunaan koukulla nro 2,5 ja luonnonvalkoisella langalla näin:
1.KERROS: Virkkaa 1 kiinteä silmukka hihan alareunan ensimmäiseen silmukkaan, *1 ketjusilmukka, jätä n. 1 cm väliin, 1 kiinteä silmukka seuraavaan silmukkaan*, toista *-* (ole tarkkana, että reunuksesta tulee tarpeeksi joustava) ja virkkaa lopuksi 1 piilosilmukka kerroksen ensimmäiseen kiinteään silmukkaan.
2.KERROS: Virkkaa 1 ketjusilmukka, 1 kiinteä silmukka ensimmäiseen ketjusilmukkaan, *4 ketjusilmukkaa, 1 pylväs 4.ketjusilmukkaan koukusta laskien, jätä 1 kiinteä silmukka + 1 ketjusilmukka + 1 kiinteä silmukka väliin, virkkaa 1 kiinteä silmukka seuraavaan ketjusilmukkaan*, toista *-* koko kerroksen ajan, virkkaa lopuksi 1 piilosilmukka kerroksen ensimmäiseen kiinteään silmukkaan.
Virkkaa sitten 1 solmimisnauha samalla tavalla kuin virkkasit oikean ja vasemman etukappaleen kärjen solmimisnauhat, vasemman etukappaleen ulkopuolelle, hihan alapuolelle (eli sivuun). Virkkaa vielä 1 solmimisnauha oikean etukappaleen sisäpuolelle. Tarkista, että solmimisnauhat ovat samalla korkeudella kuin muut solmimisnauhat.
----------------------------------------------------------

MYSSY:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla. Luo (68) 82-94-100-104 (112-116) silmukkaa sukkapuikoille nro 2,5 luonnonvalkoisella langalla. Neulo AINAOIKEAA suljettuna neuleena (katso selitys yllä), kunnes työn korkeus on 3,5 cm (= reunus). Vaihda seuraavalla oikealla kerroksella sukkapuikkoihin nro 3 ja kavenna tasavälein 8 silmukkaa = (60) 74-86-92-96 (104-108) silmukkaa. TARKISTA NEULETIHEYS! Jatka ainaoikein -neuletta, kunnes työn korkeus on (17) 18-19-20-21 (22-23) cm. Päätä silmukat. Aseta myssy litteäksi esim. pöydälle ja ompele päälaki yhteen.

TUPSU:
Tee vaaleanharmaasta langasta 2 tiheää tupsua, joiden halkaisija on 5 cm. Kiinnitä 1 tupsu sauman kumpaankin päähän.

VIRKATTU REUNUS:
Käännä myssyn nurja puoli ulospäin, reunus virkataan nurjalta puolelta ja taitetaan myöhemmin ylös.
Virkkaa reunus myssyn alareunaan koukulla nro 2,5 ja vaaleanharmaalla langalla näin:
1.KERROS: Virkkaa 1 kiinteä silmukka ensimmäiseen silmukkaan, *2 ketjusilmukkaa, jätä n. 2 silmukkaa väliin, 1 kiinteä silmukka seuraavaan silmukkaan*, toista *-* ja virkkaa lopuksi 1 piilosilmukka kerroksen ensimmäiseen kiinteään silmukkaan.
2.KERROS: Virkkaa 1 ketjusilmukka, 1 kiinteä silmukka ensimmäiseen ketjusilmukkaan, *4 ketjusilmukkaa, 1 pylväs 4.ketjusilmukkaan koukusta laskien, jätä 1 kiinteä silmukka + 1 ketjusilmukka + 1 kiinteä silmukka väliin, virkkaa 1 kiinteä silmukka seuraavaan ketjusilmukkaan*, toista *-* koko kerroksen ajan. Virkkaa lopuksi 1 piilosilmukka kerroksen ensimmäiseen kiinteään silmukkaan. Käännä myssyn oikea puoli ulospäin ja taita reunus ylös työn päälle.
----------------------------------------------------------

SUKAT:
Neulotaan tasona keskeltä takaa alkaen.

VARSI:
Luo 48-52-56 (56) silmukkaa pyöröpuikolle nro 2,5 luonnonvalkoisella langalla. Neulo joustinneuletta (= 2 silmukkaa oikein/ 2 silmukkaa nurin), kunnes työn pituus on 5-6-6 (7) cm ja olet viimeksi neulonut oikean puolen kerroksen. TARKISTA NEULETIHEYS! Neulo 1 kerros nurin nurjalta puolelta ja kavenna SAMALLA tasavälein 14-14-18 (14) silmukkaa = 34-38-38 (42) silmukkaa.

REIKÄKERROKSELLA
Seuraava kerros (= oikea puoli) neulotaan näin: 1 silmukka oikein, *2 silmukkaa oikein yhteen, 1 langankierto*, toista *-* ja neulo lopuksi 1 silmukka oikein. Neulo 1 kerros nurin nurjalta puolelta.

ILMAN REIKÄKERROSTA:
Neulo 1 kerros oikein oikealta puolelta ja 1 kerros nurin nurjalta puolelta.

JALKATERÄ:
Siirrä nyt kummankin reunan reunimmaiset 12-13-13 (15) silmukkaa apulangalle. Neulo keskimmäisillä 10-12-12 (12) silmukalla 4-4½-5½ (6½) cm AINAOIKEAA (katso selitys yllä) (= keskikappale). Ota apulangoilla odottavat silmukat takaisin työhön ja poimi keskikappaleen kummastakin reunasta 10-11-13 (16) silmukkaa = 54-60-64 (74) silmukkaa. Kiinnitä 1 merkki 27-30-32 (37) silmukan päähän kerroksen alusta = työn keskikohta.
Neulo 3-4-5 (5) cm ainaoikeaa. SAMANAIKAISESTI kun olet neulonut 1½-2-2½ (3) cm, tee joka 2.kerros (lopulliseen mittaan asti) kavennukset näin: Päätä kerroksen alusta ja lopusta 1 silmukka ja neulo keskimmäisten 2 silmukan molemmin puolin 2 silmukkaa oikein yhteen. Päätä silmukat. Ompele sauma jalan alta ja ylös keskeltä takaa uloimmista silmukanreunoista, jottei saumasta tulisi paksu.
Pujota halutessasi silkkinauha reikäkerrokseen.

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS Baby 31-15) .

Kommentit / Kysymykset (25)

Gabrielle 22.11.2020 - 19:51:

Bonjour, Pour la combinaison (taille 6-9 mois), au niveau des jambes, quand il est dit d'augmenter 12 fois au total, tous les 5 rangs, doit on faire l'augmentation sur le cinquième rang ou sur le sixième (par extension, sur les rangs 5, 10, 15 etc.. ou 6, 12, 18 etc...) Merci

DROPS Design 22.11.2020 kl. 20:53:

Bonjour Gabrielle!Vous devez faire l'augmentation sur le cinquième rang, etc. Regardez la lecon DROPSsur ce sujet ICI. Bon tricot!

Sofi Romanov 02.09.2020 - 15:34:

Jag förstår inte de 11 sista orden i stycket MONTERING. Jag förstår fram t.o.m. Sy sprudet upp till där det lades upp 3 nya maskor i varje sida till framkanstsmaskor, men sedan förstår jag inte vad som menas. Snälla svara så jag förstår.

DROPS Design 03.09.2020 kl. 08:48:

Hej Sofi. Vi menar att du syr fast de 3 nya framkantsmaskorna du la upp i dressen. Så när du har sytt igen sprundet så syr du även fast de nya framkantmaskorna i underkant så att de sitter fast. Hoppas att du förstår vad jag menar. Mvh DROPS Design

Nella 15.07.2020 - 22:46:

Bij het kruippak staat bij het minderen voor de hals: 'Minder dan 1 steek aan de binnenkant van de 1 voorbies steek voor de hals aan elke kant van het werk (= 2 steken geminderd) -Minder zo op iedere andere naald 20-24-27-31 (35-41) keer." Wordt met 'iedere andere naald ' bedoeld de heen- en teruggaande naald?

DROPS Design 20.07.2020 kl. 08:56:

Dag Nella,

Met iedere andere naald wordt bedoelt de ene naald wel en de andere naald niet.

Nella 15.05.2020 - 14:26:

Ik brei dit kruippak. Ik heb 3 steken gemeerderd voor de voorbiessteek en brei dit in ribsteek. Dan moet ik meerderen 1 steek aan de binnenkant van de 1 voorbiessteek. Dit snap ik niet. Wordt hiermee bedoeld meerderen na de 3 steken van de voorbiessteek of gewoon de eerste steek na de kantsteek? En brei ik de voorbiessteek met een enkele of dubbele draad? Alvast hartelijk dank voor uw reactie.

DROPS Design 20.05.2020 kl. 09:18:

Dag Nella,

Je meerdert inderdaad naast de biessteken en niet de eerste steek na de kantsteek. De bies brei je met een enkele draad.

Ottavia 13.04.2020 - 20:41:

What about size 3-6 months? What measures should I follow??

DROPS Design 14.04.2020 kl. 06:06:

Dear Ottavia, for size 1/3 month you should aways follow the first number in the line of numbers, for 6/9 month, the second number. If you are making it for a 3-6 month old baby, I would suggest making the bigger size as babies grow real fast, and ill grow into the piece in no time. Happy Crafting.!

Susi 28.01.2020 - 19:31:

Hallo liebes Team, wieso kann ich die Anleitung Drops Baby / 31 / 15 nicht als PDF herunterladen? Danke im voraus Susi

DROPS Design 29.01.2020 kl. 08:31:

Liebe Susi, drucken Sie die Anleitung aber dann wählen Sie einen virtuellen Druker, damit Sie als PDF herunterladen können. Viel Spaß beim stricken!

Emma 09.12.2019 - 21:52:

Hej, angående utökningen av maskor när man stickar benen undrar jag om det spelar någon roll hur man väljer att öka en maska på varje sida? Det vill säga jag har ökat osynligt genom att lyfta upp tråden mellan två maskor, men såg sedan att ni skrev högre upp att man skulle utöka med hjälp av omslag. Vad blir skillnaden? Ska jag ta upp varven jag hunnit sticka och göra om med omslag?

DROPS Design 10.12.2019 kl. 08:53:

Hei Emma! I denne oppskriften ambefaler vi å øke med kast, dette er fordi plagget ikke skal bli for stramt. Men hvordan man velger å øke er helt opp til den som strikker plagget, det kan være lurt å dobbeltsjekke målskissen for å se at målene til plagget er riktig. Lykke til!

Emma 03.12.2019 - 22:47:

Hej jag ska göra heldressen, och undrar om man man bara ska sticka räta maskor fram och tillbaka de första varven? Och i sådana fall vad ni menar med kantmaska? På er video angående kantmaskor, gör det endast skillnad när man sticker aviga maskor från avigsidan, då man börjar och avslutar med med en rät maska, Men från rätsidan stickas alla maskor lika. Så vad ska jag göra för kantmaska om jag bara sticker räta maskor både fram och tillbaka enligt er beskrivning??

DROPS Design 04.12.2019 kl. 08:07:

Hej Emma, det stemmer at alle masker strikkes i retstrik = ret på hver pind(også kantmasken), lidt senere i opskriften skal du tage ud inden for kantmasken... Bare følg opskriften :)

Elin 17.11.2019 - 16:43:

Hej, Jag känner mig jättedum, men jag förstår inte hur de virkade snörena ska knytas när allt är klart. Det ena snöret hamnar ju omlott under, och den som är synlig kan inte fästas i något. Ska det verkligen vara virkade snören vid båda kanterna?

DROPS Design 19.11.2019 kl. 13:08:

Hej. Du har virkat knytband i spetsarna på båda styckena. Sedan gör du 2 knytband till och det ena fäster du på utsidan av vänster framstycke och det andra på insidan av höger framstycke. du ser på den sista bilden hur det blir på ena sidan, du har då motsvarande på andra sidan men på insidan. Mvh DROPS design

LAURA TARONI 02.10.2019 - 12:47:

Io che lavoro con ferri diritti come mi comporto con le gambe? Non riesco a capire! Grazie per una vostra eventuale risposta

DROPS Design 02.10.2019 kl. 13:01:

Buongiorno Laura. La tutina è lavorata in ferri di andata e ritorno. Può quindi seguire le istruzioni senza dover apportare nessuna modifica. Buon lavoro!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Baby 31-15