DROPS / 182 / 26

Wrap Around by DROPS Design

Settiin kuuluu: Patenttineuleiset otsanauha ja kauluri. Koot S/M - L/XL. Työ neulotaan 2-kertaisesta DROPS Air-langasta.

DROPS Design: Malli ai-075
Lankaryhmä C + C tai E
-----------------------------------------------------------
Koko settiin tarvitset kummassakin koossa n. 150 grammaa DROPS Air-lankaa (kaksinkertaisena).
-----------------------------------------------------------

OTSANAUHA:
Koko: S/M - L/XL
Pään ympärys: 54/56 - 58/60 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS AIR (kuuluu lankaryhmään C):
kumpaankin kokoon 50 g väriä 04, keskiharmaa

Työ voidaan neuloa myös seuraavilla langoilla:
"Lankavaihtoehdot (Lankaryhmä C)". Katso alla oleva linkki.

DROPS PUIKOT NRO 10 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 8 silmukkaa ja 13 kerrosta patenttineuletta 2-kertaisella langalla, puikoilla nro 10 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.
-----------------------------------------------------------

KAULURI:
Koko: S/M - L/XL
Mitat: Ympärys: 78 - 85 cm. Korkeus: 25-29 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS AIR (kuuluu lankaryhmään C):
100-150 g väriä 04, keskiharmaa

Työ voidaan neuloa myös seuraavilla langoilla:
"Lankavaihtoehdot (Lankaryhmä C)". Katso alla oleva linkki.

DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 tai 80 cm) NRO 10 tai käsialan mukaan. NEULETIHEYS: 8 silmukkaa ja 13 kerrosta patenttineuletta 2-kertaisella langalla, puikoilla nro 10 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.

Saat tämän mallin langat alkaen 17.10€. Lue lisää.
OHJEESEEN LIITTYVÄT TIEDOT:

LANKAVINKKI:
Ota 1 lanka sekä kerän ulkoa että sisältä. Kun vaihdat uuteen kerään, älä vaihda molempia lankoja yhtaikaa, koska tällöin lankojen päätöskohdasta tulee liian paksu.

PATENTTINEULE tasona (otsanauha):
1.KERROS (= oikea puoli): Neulo 1 reunasilmukalla ainaoikeaa, *1 silmukka oikein, 1 langankierto, nosta 1 silmukka nurin neulomatta*, toista *-* kunnes jäljellä on 1 silmukka, neulo lopuksi 1 reunasilmukalla ainaoikeaa.
2.KERROS (= nurja puoli/oikea puoli): Neulo 1 reunasilmukalla ainaoikeaa, *neulo langankierto ja nostettu silmukka oikein yhteen, 1 langankierto, nosta 1 silmukka nurin neulomatta*, toista *-* kunnes jäljellä on 1 silmukka, neulo lopuksi 1 reunasilmukalla ainaoikeaa.
Toista jatkossa 2.kerrosta.

PATENTTINEULE suljettuna neuleena (kauluri):
1.KERROS: *Tee 1 langankierto puikolle, nosta 1 silmukka nurin neulomatta, 1 silmukka oikein*, toista *-* koko kerroksen ajan.
2.KERROS: *Neulo langankierto ja nostettu silmukka nurin yhteen, tee 1 langankierto puikolle, nosta 1 silmukka nurin neulomatta*, toista *-* koko kerroksen ajan.
3.KERROS: *Tee 1 langankierto puikolle, nosta 1 silmukka nurin neulomatta, neulo langankierto ja nostettu silmukka oikein yhteen*, toista *-* koko kerroksen ajan.
Toista jatkossa 2. ja 3.kerrosta.
----------------------------------------------------------

OTSANAUHA:
Neulotaan tasona. Lue LANKAVINKKI!

Luo 10 silmukkaa puikoille nro 10 2-kertaisella Air-langalla. Neulo PATENTTINEULETTA tasona (katso selitys yllä). TARKISTA NEULETIHEYS!
Kun työn pituus on 21-23 cm, jaa työ kahteen osaan ja neulo tasona ensimmäisen osan silmukoilla seuraavasti (1.kerros = oikea puoli):
1.KERROS: Neulo 1 reunasilmukalla ainaoikeaa, *neulo langankierto ja nostettu silmukka oikein yhteen, 1 langankierto, nosta 1 silmukka nurin neulomatta*, toista *-* vielä kerran, ota 2 seuraavan silmukan välinen lankalenkki kiertäen puikolle (= työhön lisättiin 1 silmukka). Siirrä kerroksen loput 5 silmukkaa apulangalle. Käännä työ.
2.KERROS (= nurja puoli/oikea puoli): Neulo 1 reunasilmukalla ainaoikeaa, *neulo langankierto ja nostettu silmukka oikein yhteen, 1 langankierto, nosta 1 silmukka nurin neulomatta*, toista *-* vielä kerran, 1 reunasilmukka ainaoikeaa.
Toista 2.kerrosta vielä 4 kertaa. Viimeinen kerros = nurja puoli. Siirrä silmukat toiselle apulangalle.

Ota ensimmäisellä apulangalla odottavat silmukat takaisin työhön. Neulo seuraavasti (1.kerros = oikea puoli):
1.KERROS: *Neulo langankierto ja nostettu silmukka oikein yhteen, 1 langankierto, nosta 1 silmukka nurin neulomatta*, toista *-* vielä kerran, neulo 1 reunasilmukalla ainaoikeaa.
2.KERROS: Neulo 1 reunasilmukalla ainaoikeaa, *neulo langankierto ja nostettu silmukka oikein yhteen, 1 langankierto, nosta 1 silmukka nurin neulomatta*, toista *-* vielä kerran, luo kerroksen loppuun 1 silmukka = 6 silmukkaa. Uudella reunasilmukalla neulotaan ainaoikeaa.
Jatka patenttineuletta ja neulo kummassakin reunassa 1 silmukalla ainaoikeaa, vielä 4 kerroksen ajan.

Ota apulangalla odottavat silmukat takaisin työhön ja aseta tämä osa toisen osan taakse siten, että osat menevät ristiin.
Neulo kerroksen ensimmäiset 5 silmukkaa, neulo seuraavat 2 silmukkaa oikein yhteen (= ensimmäisen osan viimeinen reunasilmukka ja toisen osan ensimmäinen reunasilmukka).
Katkaise lanka ja vedä lanka viimeiseksi neulotun silmukan läpi siten, että silmukka ei suoristu. Jatka patenttineuletta ja neulo lopuksi 1 reunasilmukalla ainaoikeaa. Käännä työ ja toista PATENTTINEULEEN 2.kerrosta (katso selitys yllä), kunnes työn pituus on 49-53 cm. Päätä silmukat löyhästi.

VIIMEISTELY:
Ompele otsanauha yhteen keskeltä takaa. Ompele muutama pisto molempien kerrosten läpi keskelle eteen, kohtaan jossa osat menevät ristiin. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.
----------------------------------------------------------

KAULURI:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Lue LANKAVINKKI

Luo löyhästi 62-68 silmukkaa pyöröpuikolle nro 10 2-kertaisella Air-langalla. Neulo PATENTTINEULETTA suljettuna neuleena (katso selitys yllä). TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn korkeus on 25-29 cm, päätä silmukat siten miltä ne näyttävät.

Nadette 02.11.2018 - 11:23:

Bonjour, Je vais adapter les explications de ce snood pour le réaliser avec un tricotin géant. Serait-il possible que Drops développe des modèles avec cet accessoire, alternative intéressante et amusante aux aiguilles circulaires pour ce type d'ouvrages ? Merci

DROPS Design 28.11.2018 kl. 14:41:

Bonjour Nadette, votre demande a été transmise à nos stylistes, nos stylistes sont toutefois davantage habituées à la technique de tricot traditionnelle et nous ne pouvons rien vous promettre. Bon tricot!

Kaja 31.10.2017 - 08:09:

Ifølge oppskriften skal man øke til 6 masker på hver del når man har delt arbeidet i to. Men etter man har strikket den todelte delen sier oppskriften kun at man skal strikke sammen to masker en gang, ikke to. Dermed sitter man igjen med 11 masker når man setter de to delene tilbake på samme pinne. Er dette en feil, eller er det meningen at de første 20 cm av pannebåndet har 10 masker, mens de neste 20 cm strikkes med 11? På forhånd takk for hjelpen! Mvh

DROPS Design 03.11.2017 kl. 09:36:

Hei Kaja. Når delene strikkes sammen igjen, skal de 2 midterste maskene strikkes sammen, klipp tråden og trekk tråden igjennom den siste masken som ble strikkes (så disse 2 maskene er ikke lengre med) = 20 masker igjen på pinnen. God Fornøyelse!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 182-26