DROPS / 182 / 26

Wrap Around by DROPS Design

De set bestaat uit: Gebreide hoofdband en halswarmer met valse patentsteek Maat S/M – L/XL. Het werk wordt gebreid in 2 draden DROPS Air.

Trefwoorden: halswarmer, hoofdbanden, patent, set,

DROPS design: Patroon ai-075
Garengroep C + C of E
----------------------------------------------------------
Voor de hele set heeft u ongeveer 150 gr nodig in alle maten met 2 draden DROPS Air.
----------------------------------------------------------

HOOFDBAND:
Maat: S/M – L/XL
Hoofdomtrek: 54/56 - 58/60 cm
Materiaal:
DROPS AIR van garnstudio (behoort tot garengroep C)
50 g voor beide maten in kleur 04, medium grijs

Het werk kan tevens gebreid worden met garen van:
“Alternatief garen (garengroep C)” - zie link hieronder.

DROPS NAALDEN MET KNOP MAAT 10 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 8 steken en 13 naalden in valse patentsteek met 2 draden = breedte 10 cm en 10 cm in de hoogte.
----------------------------------------------------------

HALSWARMER:
Maat: S/M – L/XL
Afmetingen: Omtrek: 78-85 cm Hoogte: 25-29 cm
Materiaal:
DROPS AIR van garnstudio (behoort tot garengroep C)
100-150 g kleur 04, medium grijs

Het werk kan tevens gebreid worden met garen van:
“Alternatief garen (garengroep C)” - zie link hieronder.

DROPS RONDBREINAALD (60 of 80 cm) MAAT 10 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 8 steken en 13 naalden in valse patentsteek met 2 draden = breedte 10 cm en 10 cm in de hoogte.
----------------------------------------------------------

vanaf 5.04 € /50g
DROPS Air mix DROPS Air mix 5.04 € /50g
Wolplein.nl
Bestel
DROPS Air uni colour DROPS Air uni colour 5.04 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 15.12€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

INFORMATIE VOOR HET PATROON:

TIP VOOR DUBBEL GAREN:
Gebruik garen zowel aan de binnenkant als de buitenkant van de bol. Probeer, bij het wisselen naar een nieuwe bol, te voorkomen om beide draden tegelijkertijd te verwisselen- om een dik garen bij het afwerken te voorkomen.

VALSE PATANTSTEEK (heen en weer gebreid op de naald – geldt voor de hoofdband):
NAALD 1 (= goede kant): Brei 1 kantsteek in ribbelsteek, * 1 recht, 1 omslag, 1 steek averecht afhalen *, herhaal van *-* tot er 1 steek over is, eindig met 1 kantsteek in ribbelsteek.
NAALD 2 (= verkeerde kant/goede kant): Brei 1 kantsteek in ribbelsteek, * brei de omslag en de afgehaalde steek recht samen, 1 omslag, 1 steek averecht afhalen *, herhaal van *-* tot er 1 steek over is, eindig met 1 kantsteek in ribbelsteek.
Herhaal de 2e naald in de hoogte.

VALSE PATENTSTEEK (in de rondte op de rondbreinaald – geldt voor de halswarmer):
NAALD 1: * Maak 1 omslag, 1 steek averecht afhalen, 1 recht *, brei van *-* de hele naald.
NAALD 2: * Brei de omslag en afgehaalde steek averecht samen, 1 omslag, 1 steek averecht afhalen *, herhaal van *-* de hele naald.
NAALD 3: * Maak 1 omslag, 1 steek averecht afhalen, brei de omslag en afgehaalde steek recht samen *, herhaal van *-* de hele naald.
Herhaal naalden 2 en 3.
----------------------------------------------------------

HOOFDBAND:
Brei het werk heen en weer op de naald. Lees TIP VOOR DUBBEL GAREN!

Zet 10 steken op naald 10 mm met 2 draden Air. Brei VALSE PATENTSTEEK (heen en weer gebreid) - zie uitleg hierboven! DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
Bij een hoogte van 21-23 cm, deel het werk in tweeën en brei heen en weer over het eerste deel als volgt (1e naald = goede kant):
NAALD 1: Brei 1 kantsteek in ribbelsteek, * brei de omslag en afgehaalde steek recht samen, 1 omslag, 1 steek averecht afhalen *, herhaal van *-* 1 keer, neem 1 steek op in de lus tussen de volgende 2 steken (= 1 steek gemeerderd). Zet de overgebleven 5 steken op de naald op een hulpdraad. Keer het werk.
NAALD 2 (= verkeerde kant/goede kant): Brei 1 kantsteek in ribbelsteek, * brei de omslag en afgehaalde steek recht samen, 1 omslag, 1 steek averecht afhalen *, brei van *-* 1 keer, 1 kantsteek in ribbelsteek.
Herhaal de 2e naald 4 keer. Brei de laatste naald op de verkeerde kant. Zet de steken op een andere hulpdraad.

Zet de steken van de eerste hulpdraad terug op de naald. Brei dan als volgt aan de goede kant:
NAALD 1: * Brei de omslag en afgehaalde steek recht samen, 1 omslag, 1 steek averecht afhalen *, brei van *-* 1 keer, 1 kantsteek in ribbelsteek.
NAALD 2: Brei 1 kantsteek in ribbelsteek, * brei de omslag en afgehaalde steek recht samen, 1 omslag, haal een steek averecht af *, brei van *-* 1 keer, zet 1 nieuwe steek op aan het einde van de naald = 6 steken. Brei de nieuwe kantsteek in ribbelsteek.
Ga verder met heen en weer breien in valse patentsteek en 1 kantsteek in ribbelsteek aan elke kant voor nog 4 naalden.

Zet de steken van de hulpdraad terug op de naald en plaats dit deel achter de andere zodat ze elkaar kruisen.
Brei de eerste 5 steken op de naald, brei de volgende 2 steken recht samen (= laatste kantsteek op het eerste deel en de eerste kantsteek op het tweede deel).
Knip het garen af en haal het door de laatst gebreide steek zodat het niet afrafelt. Ga verder met valse patentsteek en eindig met 1 kantsteek in ribbelsteek. Keer het werk en herhaal de 2e naald in VALSE PATENTSTEEK - zie uitleg hierboven, tot het werk 49-53 cm meet. Kant dan losjes af.

AFWERKING:
Naai de hoofdband samen midden achter. Naai een aantal steken midden voor waar de 2 delen elkaar kruisen. Hecht af.

----------------------------------------------------------

HALSWARMER:
Wordt gebreid in de rondte op de rondbreinaald. Lees TIP VOOR DUBBEL GAREN

Zet losjes 62-68 steken op de rondbreinaald 10 mm met 2 draden Air. Brei VALSE PATENTSTEEK (in de rondte op de rondbreinaald) - zie uitleg hierboven. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Bij een hoogte van 25-29 cm, kant af met recht boven recht en averecht boven averecht.

Opmerkingen (2)

Nadette 02.11.2018 - 11:23:

Bonjour, Je vais adapter les explications de ce snood pour le réaliser avec un tricotin géant. Serait-il possible que Drops développe des modèles avec cet accessoire, alternative intéressante et amusante aux aiguilles circulaires pour ce type d'ouvrages ? Merci

DROPS Design 28.11.2018 kl. 14:41:

Bonjour Nadette, votre demande a été transmise à nos stylistes, nos stylistes sont toutefois davantage habituées à la technique de tricot traditionnelle et nous ne pouvons rien vous promettre. Bon tricot!

Kaja 31.10.2017 - 08:09:

Ifølge oppskriften skal man øke til 6 masker på hver del når man har delt arbeidet i to. Men etter man har strikket den todelte delen sier oppskriften kun at man skal strikke sammen to masker en gang, ikke to. Dermed sitter man igjen med 11 masker når man setter de to delene tilbake på samme pinne. Er dette en feil, eller er det meningen at de første 20 cm av pannebåndet har 10 masker, mens de neste 20 cm strikkes med 11? På forhånd takk for hjelpen! Mvh

DROPS Design 03.11.2017 kl. 09:36:

Hei Kaja. Når delene strikkes sammen igjen, skal de 2 midterste maskene strikkes sammen, klipp tråden og trekk tråden igjennom den siste masken som ble strikkes (så disse 2 maskene er ikke lengre med) = 20 masker igjen på pinnen. God Fornøyelse!

Laat een opmerking achter voor DROPS 182-26