DROPS / 182 / 26

Wrap Around by DROPS Design

Sættet består af: Strikket pandebånd og hals med patent. Størrelse S/M – L/XL. Arbejdet er strikket i 2 tråde DROPS Air

DROPS Design: Model ai-075
Garngruppe C + C eller E
-----------------------------------------------------------
Til hele sættet går der ca 150 g i begge størrelser med 2 tråde DROPS Air.
-----------------------------------------------------------

PANDEBÅND:
Størrelse: S/M – L/XL
Passer hovedmål: 54/56 - 58/60 cm
Materialer:
DROPS AIR fra Garnstudio (tilhører Garngruppe C)
50 g i begge størrelser farve 04, mellemgrå

Arbejdet kan også strikkes med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe C)" – se link under.

DROPS PINDE NR 10 – eller de pinde du skal bruge for at få 8 masker og 13 pinde patent med 2 tråde på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.
-----------------------------------------------------------

HALS:
Størrelse: S/M – L/XL
Mål: Omkreds: 78 - 85 cm. Højde: 25-29 cm
Materialer:
DROPS AIR fra Garnstudio (tilhører Garngruppe C)
100-150 g farve 04, mellemgrå

Arbejdet kan også strikkes med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe C)" – se link under.

DROPS RUNDPINDE (60 eller 80 cm) nr 10 – eller den pind du skal bruge for at få 8 masker og 13 pinde patent med 2 tråde på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.
----------------------------------------------------------

fra 29.95 kr /50g
DROPS Air mix DROPS Air mix 29.95 kr /50g
YarnLiving
Bestil
DROPS Air uni colour DROPS Air uni colour 29.95 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 135kr. Læs mere.
INFORMATION TIL OPSKRIFT:

TIPS VED DOBBELT TRÅD:
Brug tråden både fra indersiden og ydersiden af nøglet. Når man skifter nøgler skal man undgå at skifte begge tråde samtidig, da vil overgangen bliver for tyk når begge tråde skal hæftes.

PATENT (frem og tilbage på pinde - gælder pandebånd):
1.PIND (= retsiden): Strik 1 kantmaske retstrik, * 1 ret, slå om, tag 1 maske løs af pinden som om den skulle strikkes vrang *, strik fra *-* til der er 1 maske tilbage, afslut med 1 kantmaske retstrik.
2.PIND (= vrangen/retsiden): Strik 1 kantmaske retstrik, * strik omslaget og den løse maske ret sammen, slå om, tag 1 maske løs af pinden som om den skulle strikkes vrang *, strik fra *-* til der er 1 maske tilbage, afslut med 1 kantmaske retstrik.
Gentag 2.pind opover.

PATENT (rundt på rundpind - gælder halsen):
1.OMGANG: * Slå om, tag 1 maske løs af pinden som om den skulle strikkes vrang, 1 ret *, strik fra *-* omgangen rundt.
2.OMGANG: * Strik omslaget og den løse maske vrang sammen, slå om, tag 1 maske løs af pinden som om den skulle strikkes vrang *, strik fra *-* omgangen rundt.
3.OMGANG: * Slå om, tag 1 maske løs af pinden som om den skulle strikkes vrang, strik omslaget og den løse maske ret sammen *, strik fra *-* omgangen rundt.
Gentag 2. og 3. omgang opover.
----------------------------------------------------------

PANDEBÅND:
Arbejdet strikkes frem og tilbage på pinde. LÆS TIPS VED DOBBELT TRÅD!

Slå 10 masker op på pinde 10 med 2 tråde Air. Strik PATENT (frem og tilbage) – se forklaring over. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN!
Når arbejdet måler 21-23 cm deles arbejdet i 2 og der strikkes frem og tilbage over den første del således (1.pind = fra retsiden):
1.PIND: Strik 1 kantmaske retstrik, * strik omslaget og den løse maske ret sammen, slå om, tag 1 maske løst af pinden som om den skulle strikkes vrang *, strik fra *-* 1 gang til, strik 1 maske op i løkken mellem de næste 2 masker (= 1 maske taget ud). Sæt de resterende 5 masker på pinden på en tråd. Vend arbejdet.
2.PIND (= vrangen/retsiden): Strik 1 kantmaske retstrik, * strik omslaget og den løse maske ret sammen, slå om, tag 1 maske løs af pinden som om den skulle strikkes vrang *, strik fra *-* 1 gang til, 1 kantmaske retstrik.
Gentag 2.pind 4 gange til. Sidste pind strikkes fra vrangen. Sæt maskerne på en anden tråd.

Sæt maskerne fra den første tråd tilbage på pinden. Strik således fra retsiden:
1.PIND: * Strik omslaget og den løse maske ret sammen, slå om, tag 1 maske løst af pinden som om den skulle strikkes vrang *, strik fra *-* 1 gang til, strik 1 kantmaske retstrik.
2.PIND: Strik 1 kantmaske retstrik, * strik omslaget og den løse maske ret sammen, slå om, tag en maske løst af pinden som om den skulle strikkes vrang *, strik fra *-* 1 gang til, slå 1 ny maske op i slutningen af pinden = 6 masker. Den nye kantmaske strikkes i retstrik.
Fortsæt frem og tilbage med patent og 1 maske retstrik i hver side i 4 pinde til.

Sæt maskerne fra tråden tilbage på pinden og læg denne del bag den anden så de krydser hinanden.
Strik over de første 5 masker på pinden, strik de næste 2 masker ret sammen (= sidste kantmaske på første del og første kantmaske på andre del)
Klip tråden og træk den gennem den sidste maske som blev strikket så den ikke trevler. Fortsæt med patent og afslut med 1 kantmaske retstrik. Vend og gentag 2.pind i PATENT – se forklaring over, til arbejdet måler 49-53 cm. Luk løst af.

MONTERING:
Sy pandebåndet sammen midt bagpå. Sy et par sting gennem begge lag midt foran hvor de 2 dele krydser hinanden. Klip og hæft trådene.

----------------------------------------------------------

HALS:
Halsen strikkes rundt på rundpind. LÆS TIPS VED DOBBELT TRÅD

Slå 62-68 masker løst op på rundpind 10 med 2 tråde Air. Strik PATENT (rundt på rundpind) - se forklaring over. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arbejdet måler 25-29 cm lukkes der af med ret over ret og vrang over vrang.

Kommentarer (1)

Kaja 31.10.2017 - 08:09:

Ifølge oppskriften skal man øke til 6 masker på hver del når man har delt arbeidet i to. Men etter man har strikket den todelte delen sier oppskriften kun at man skal strikke sammen to masker en gang, ikke to. Dermed sitter man igjen med 11 masker når man setter de to delene tilbake på samme pinne. Er dette en feil, eller er det meningen at de første 20 cm av pannebåndet har 10 masker, mens de neste 20 cm strikkes med 11? På forhånd takk for hjelpen! Mvh

DROPS Design 03.11.2017 kl. 09:36:

Hei Kaja. Når delene strikkes sammen igjen, skal de 2 midterste maskene strikkes sammen, klipp tråden og trekk tråden igjennom den siste masken som ble strikkes (så disse 2 maskene er ikke lengre med) = 20 masker igjen på pinnen. God Fornøyelse!

Kommentere opskrift DROPS 182-26