Bluebeard by DROPS Design

Settiin kuuluu: Kohoneuleiset DROPS myssy ja kauluri ”Nepal”-langasta. Koot 1 - 10 v.

DROPS Design: Malli nro ne-024-bn
Lankaryhmä C - tai A + A
----------------------------------------------------------
MYSSY:
Koko: 12/18 kk - 2 - 3/6 - 7/10 v
Pään ympärys: 44/46 - 48/50 - 50/52 - 53/55 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS NEPAL:
50-100-100-100 g nro 8783, lemmikki

DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 5 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 4 (joustinneuleeseen).
NEULETIHEYS: 17 s x 22 krs sileää neuletta puikoilla nro 5 = 10 x 10 cm.

KAULURI:
Koko: 12/18 kk - 2 - 3/6 - 7/10 v
Ympärys: 39-42-46-49 cm. Korkeus: 12-14-16-18 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS NEPAL:
joka kokoon 100 g nro 8783, lemmikki

DROPS PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 5 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 4 (joustinneuleeseen).
NEULETIHEYS: 17 s x 22 krs sileää neuletta puikoilla nro 5 = 10 x 10 cm.

MYSSY + KAULURI: Joka kokoon 150 g.

MYSSY JA KAULURI:

Kavenna merkin jälkeen 1 s seuraavasti: Nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli.
----------------------------------------------------------

MYSSY:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Vaihda työhön sukkapuikot, kun pyöröpuikko käy liian pitkäksi. Luo 72-78-84-90 s pyöröpuikolle nro 4 Nepal-langalla. Neulo 1 krs oikein. Neulo sitten 4-5-6-7 cm 3 o/3 n -joustinneuletta. Vaihda pyöröpuikkoon nro 5. Neulo 1 krs oikein ja kavenna SAMALLA tasavälein 8-6-12-10 s = 64-72-72-80 s. Jatka neulomalla sileää neuletta. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn korkeus on 14-15-16-17 cm, kiinnitä 8 merkkiä työhön aina 8-9-9-10 s:n välein. Kavenna seuraavalla krs:lla jokaisen merkin jälkeen 1 s (LUE KAVENNUSVINKKI). Työstä kapeni 8 s. Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs yht. 3 kertaa ja sitten jokaisella krs:lla yht. 3 kertaa = 16-24-24-32 s jäljellä työssä. *Neulo 1 krs oikein, neulo seuraavalla krs:lla kaikki s:t pareittain oikein yhteen* = 8-12-12-16 s. Toista *-* vielä kerran koossa 7/10 = 8-12-12-8 s jäljellä työssä. Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi, kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät hyvin. Myssyn korkeus on n. 19-20-21-22 cm.
----------------------------------------------------------

KAULURI:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Luo 77-84-91-98 s pyöröpuikolle nro 4 Nepal-langalla. Neulo 1 krs oikein. Neulo sitten 3 cm 3 o/4 n -joustinneuletta. Kavenna joustinneuleen viimeisellä krs:lla jokaisessa 4 nurjan s:n raidassa 1 s, neulomalla jokaisessa nurjassa raidassa 2 s nurin yhteen = 66-72-78-84 s. Vaihda pyöröpuikkoon nro 5 ja neulo mallineuletta suljettuna neuleena piirroksen A.1 mukaisesti (tarkista, että oikeat s:t neulotaan nurin ja nurjat s:t neulotaan oikein). Kun työn korkeus on 9-11-13-15 cm, lisää jokaiseen oikeaan raitaan 1 s (lisää 1 s tekemällä 1 langankierto puikolle, seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan kiertäen nurin, jottei muodostuisi reikää) = 77-84-91-98 s. Vaihda pyöröpuikkoon nro 4 ja jatka neulomalla 3 o/4 n -joustinneuletta (tarkista, että nurjat s:t neulotaan oikein ja oikeat s:t neulotaan nurin). Kun joustinneuleen korkeus on 3 cm (kaulurin korkeus on yht. n. 12-14-16-18 cm), päätä s:t löyhästi joustinneuletta neuloen.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Children 27-15 alkuperäisohjeeseen.