Papaya Punch by DROPS Design

Settiin kuuluu: Helmineuleiset DROPS myssy ja kauluri ”Nepal”-langasta. Koot 1 - 10 v.

DROPS Design: Malli nro ne-023-bn
Lankaryhmä C tai A + A
----------------------------------------------------------
MYSSY:
Koko: 12/18 kk - 2 - 3/6 - 7/10 v
Pään ympärys: 44/46 - 48/50 - 50/52 - 53/55 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS NEPAL:
50-100-100-100 g nro 8909, koralli

DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (40 cm) nro 5 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 4 (helmineulereunukseen).
NEULETIHEYS: 17 s x 22 krs sileää neuletta puikoilla nro 5 = 10 x 10 cm.

KAULURI:
Koko: 12/18 kk - 2 - 3/6 - 7/10 v
Ympärys: 39-42-46-49 cm. Korkeus: 12-14-16-18 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS NEPAL:
joka kokoon 100 g nro 8909, koralli

DROPS PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 5 tai käsialan mukaan. NEULETIHEYS: 17 s x 22 krs sileää neuletta puikoilla nro 5 = 10 x 10 cm.

MYSSY + KAULURI: Joka kokoon 150 g.

MYSSY JA KAULURI:

Kavenna merkin jälkeen 1 s seuraavasti: Nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli.
----------------------------------------------------------

MYSSY:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Vaihda työhön sukkapuikot, kun pyöröpuikko käy liian pitkäksi. Luo 64-72-72-80 s pyöröpuikolle nro 4 Nepal-langalla. Neulo 1 krs oikein. Neulo sitten 5-6-7-8 cm mallineuletta suljettuna neuleena piirroksen A.1 mukaisesti. Vaihda pyöröpuikkoon nro 5 ja jatka neulomalla sileää neuletta. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn korkeus on 14-15-16-17 cm, kiinnitä 8 merkkiä työhön aina 8-9-9-10 s:n välein. Kavenna seuraavalla krs:lla jokaisen merkin jälkeen 1 s (LUE KAVENNUSVINKKI). Työstä kapeni 8 s. Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs yht. 3 kertaa ja sitten jokaisella krs:lla yht. 3 kertaa = 16-24-24-32 s jäljellä työssä. *Neulo 1 krs oikein, neulo seuraavalla krs:lla kaikki s:t pareittain oikein yhteen* = 8-12-12-16 s. Toista *-* koossa 7/10 vielä kerran = 8-12-12-8 s jäljellä työssä. Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi, kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät hyvin. Myssyn korkeus on n. 19-20-21-22 cm.
----------------------------------------------------------

KAULURI:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Luo 66-72-78-84 s pyöröpuikolle nro 5 Nepal-langalla. Neulo 1 krs oikein. Jatka neulomalla mallineuletta seuraavasti: *Neulo mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= 4 krs), 2 krs sileää neuletta*, toista *-*, kunnes kaulurin korkeus on n. 12-14-16-18 cm ja olet viimeksi neulonut 4 krs helmineuletta. Päätä s:t helmineuletta neuloen.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Children 27-14 alkuperäisohjeeseen.