DROPS / 173 / 47

Winter is Coming by DROPS Design

Halkiollinen DROPS liivi 1-kertaisesta Cloud- tai 2-kertaisesta Air-langasta. Koot S - XXXL.

Tagit: liivi, ponchot,

DROPS Design: Malli nro co-033
Lankaryhmä E tai C + C
----------------------------------------------------------
Koko: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS CLOUD:
450-450-500-550-600-700 g nro 03, helmiäisharmaa

Tai:
Garnstudion DROPS AIR:
500-500-550-600-650-750 g nro 03, helmiäisharmaa

DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 tai 80 cm) NRO 8 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKOT (40 + 60 tai 80 cm) NRO 7 (joustinneuleeseen ja pääntien ainaoikeinneulottuun reunukseen) tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 11 s x 15 krs sileää neuletta puikoilla nro 8 = 10 x 10 cm. 12 s x 16 krs sileää neuletta puikoilla nro 7 = 10 x 10 cm.
DROPS HELMIÄISNAPPI, Kaareva (valkoinen) NRO 540: Joka kokoon 4 kpl.

Kommentit (16)
DROPS Cloud DROPS Cloud
72% Alpakkaa, 21% Polyamidia, 7% villaa

Laske kuinka krs:lla kavennetaan tasavälein seuraavasti: Laske krs:n s-luku (esim. 75 s), miinus reunasilmukat (esim. 12 s) ja jaa loput s:t kavennusten määrän kanssa (esim. 13) = 4,8. Eli tässä esimerkissä neulotaan n. joka 4. ja joka 5. s yhteen ja reunasilmukoiden kohdalla ei kavenneta.

NAPINLÄPI:
Tee etukappaleen kumpaankin reunaan 2 napinläpeä. 1 napinläpi = päätä reunan kolmas ja neljäs s ja luo seuraavalla krs:lla päätettyjen silmukoiden tilalle 2 s.
Tee napinlävet, kun työn pituus kaikissa koissa on 16 ja 26 cm (tai tee napinlävet halutulle korkeudelle).
----------------------------------------------------------

LIIVI:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla 2 osana ja ommellaan lopuksi yhteen olkapäiden kohdalta.

TAKAKAPPALE:
Luo 75-81-87-93-99-105 s (sis. 6 reunas kummassakin reunassa) pyöröpuikolle nro 7 1-kertaisella Cloud- tai 2-kertaisella Air-langalla. Neulo 1 krs nurin nurjalta puolelta. Seuraava krs (= oikea puoli) neulotaan näin: 6 reunas AINAOIKEAA (kts. selitys yllä), *3 n, 3 o*, toista *-* kunnes jäljellä on 9 s, neulo lopuksi 3 n ja 6 reunas ainaoikeaa. Jatka joustinneuletta tähän tapaan, kunnes työn pituus on 21 cm. Kavenna seuraavalla oikean puolen krs:lla tasavälein 13-15-17-17-17-15 s (LUE KAVENNUSVINKKI) = 62-66-70-76-82-90 s työssä. Vaihda pyöröpuikkoon nro 8 ja jatka neulomalla sileää neuletta, lukuun ottamatta 6 ainaoikeinneulottua reunas kummassakin reunassa. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on 63-65-67-69-71-73 cm, siirrä kummastakin reunasta silmukoita apulangalle olan viistotusta varten joka 2. krs seuraavasti (HUOM: Neulo aluksi s:t ja siirrä ne sitten apulangalle, jotta lankaa ei tarvitsisi katkaista): Siirrä 2-3-2-2-3-2 x 7-8-8-9-10-11 s apulangalle ja siirrä vielä 1-0-1-1-0-1 x 8-0-9-10-0-12 s apulangalle.
SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 65-67-69-71-73-75 cm, päätä keskimmäiset 16-16-18-18-20-20 s pääntietä varten ja neulo molemmat puolet erikseen. Päätä seuraavalla krs:lla vielä 1 s pääntien reunasta. Kun kaikki tarvittavat s:t on päätetty pääntietä varten/siirretty apulangoille, kummankin olan apulangalla on 22-24-25-28-30-34 s ja takakappaleen pituus olan korkeimmasta kohdasta mitattuna on n. 67-69-71-73-75-77 cm. Ota apulangalla odottavat s:t pyöröpuikolle nro 7. Neulo 1 krs oikein nurjalta puolelta (ota apulangan silmukoiden jokaisen rajakohdan lankalenkki puikolle ja neulo lenkki puikon seuraavan s:n kanssa kiertäen oikein yhteen, jottei rajakohtiin muodostuisi reikää). Päätä sitten s:t löyhästi oikein silmukoin työn oikealta puolelta. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti.

ETUKAPPALE:
Luo s:t pyöröpuikolle nro 7 ja neulo kuten takana, mutta kun joustinneuleen pituus on 14 cm, tee kavennukset tasavälein kuten takana (etukappale on takakappaletta 7 cm lyhyempi). Vaihda pyöröpuikkoon nro 8 ja jatka neulomista kuten takana. HUOM: Tee kumpaankin reunaan NAPINLÄVET (kts. selitys yllä), kun työn pituus on 16 cm ja 26 cm. Neulo kunnes työn pituus on 53-55-57-58-60-62 cm. Siirrä nyt keskimmäiset 10-10-12-12-14-14 s apulangalle pääntietä varten ja neulo molemmat puolet erikseen. Päätä vielä keskeltä edestä pääntietä varten joka 2. krs: 1 x 2 s ja 2 x 1 s. SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 56-58-60-62-64-66 cm, siirrä silmukoita apulangalle olan viistotusta varten kuten takana. Kun kaikki tarvittavat s:t on siirretty apulangalle/päätetty pääntietä varten, olan apulangalla on 22-24-25-28-30-34 s ja etukappaleen pituus olan korkeimmasta kohdasta mitattuna on n. 60-62-64-66-68-70 cm. Ota apulangalla odottavat s:t pyöröpuikolle nro 7 ja neulo 1 krs oikein nurjalta puolelta kuten takana. Päätä sitten s:t löyhästi oikein silmukoin työn oikealta puolelta. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti.

VIIMEISTELY:
Ompele olkasaumat päätösreunojen sisäpuolelta (ole tarkkana, että saumasta tulee joustava). Aseta työn toisen sivun ainaoikeinneulottu napinläpilista (etukappale) takakappaleen ainaoikeinneulotun reunan päälle ja kiinnitä napit. Toista työn toisessa sivussa.

PÄÄNTIEN REUNUS:
Poimi työn oikealta puolelta pääntien reunasta n. 46-58 s (sis. apulangan s:t edessä) lyhyelle pyöröpuikolle nro 7 1-kertaisella Cloud- tai 2-kertaisella Air-langalla. Neulo 1 krs nurin, 1 krs oikein ja 1 krs nurin. Päätä s:t LÖYHÄSTI oikein silmukoin.

Piirros

Kommentit (16)

Näppäile kommenttisi tähän!

Wenche Dybdahl 27.01.2019 - 12:10:

Hei! Denne ser veldig fin ut, men jeg er ikke så veldig glad i å strikke på så tykke pinner - finnes den med litt tynnere garn? f.eks pinne 4-5?

DROPS Design 30.01.2019 kl. 09:57:

Hei Wenche. Vi har dessverre ikke denne oppskriften i en annen strikkefasthet, men du kan feks se på 0-1364. God fornøyesle

Ellen Christensen 16.01.2019 - 16:13:

Hvorfor står der ikke mere, at man kan gemme Kan heller ikke finde dem jeg har gemt under favoritter! Hilsen Ellen Christensen

DROPS Design 21.01.2019 kl. 13:14:

Hei Ellen. Vi driver for tiden med maintenance av favorittfunksjonen, men denne vil være tilbake i løpet av uken. Alle oppskriftene du har samlet vil ligge der akkurat som før. God fornøyelse

Cecile Claes 11.12.2018 - 13:17:

Waarom worden op de schouders de steken op een hulpnaald gezet, je kan ze toch gewoon vervolgens afzetten,ik snap niet goed waarom?

DROPS Design 11.12.2018 kl. 21:54:

Dag Cecile,

Aan het eind zet je alle steken van de schouder weer de pen en brei je nog één naald, waarna je de steken afkant. Vandaar dat ze op een hulpdraad worden gezet en niet meteen worden afgekant.

VIENNE 05.09.2018 - 21:27:

Bonjour, Je souhaite des précisions sur la partie devant. A 53 cm j'ai mis les 10 mailles centrales sur un arrêt de mailles. Sur une épaule j'ai rabattue 1 fois 2m puis 1 fois 1 maille. Il est indiqué qu'en même temps à 56cm, il faut glisser les mailles en attente sur un arrêt de maille. De quelles mailles s'agit il? Avec quelles mailles dois-je tricoter jusqu'à 60cm? Merci pour votre aide. Cordialement

DROPS Design 06.09.2018 kl. 08:04:

Bonjour Mme Vienne, à 60 cm du devant, vous glissez les mailles des épaules pour former le biais comme vous avez fait pour le dos à 56 cm: 2 x 7 m et 1 x 8 m en attente côté épaule. Bon tricot!

Lena 13.06.2018 - 19:13:

Hej I beskrivningen står att västen ska stickas i Cloud 1 tråd eller Air 2 trådar. Jag stickar västen i Air betyder det att jag ska sticka med dubbelt garn?

DROPS Design 14.06.2018 kl. 10:11:

Hej Lena, Ja det stämmer, du skall sticka den med dubbelt garn DROPS Air :)

VIENNE 01.05.2018 - 21:42:

Bonjour, Dans les explications pour le dos, il est indiqué: mettre en attente 2* 7 mailles et une fois 8 mailles. Soit un total de 22 mailles. Pourquoi indiquez vous 2*7 et 1*8 et non 22 mailles. Est ce que je peux simplement glisser 22 mailles en attente ? Merci pour votre aide Cordialement E.

DROPS Design 02.05.2018 kl. 10:41:

Bonjour Mme Vienne, on va glisser ces mailles en attente au début de chaque rang (après les avoir tricoté) pour former le biais des épaules ainsi: *tricotez 8 m, glissez-les en attente, terminez le rang, tricotez les 8 premières m, glissez-les en attente, terminez le rang*, répétez encore 1 fois de *-* (= 2 fois 8 m en attente de chaque côté) puis mettez en attente les 7 premières m au début des 2 rangs suivants. = vous avez 21 m en attente de chaque côté - pensez bien à rabattre pour l'encolure en même temps à 65 cm. Bon tricot!

Ann Vanhooren 03.03.2018 - 08:58:

Vind dit model niet terug in nederlandse beschrijving

DROPS Design 04.03.2018 kl. 17:01:

Hallo Ann, Het nederlandse patroon kun je hier vinden.

Donatella 30.01.2017 - 09:09:

Mi spiegate come faccio a capire che taglia devo seguire per esempio la XL a che taglia corrisponde Grazie

DROPS Design 30.01.2017 kl. 09:41:

Buongiorno Donatella. Alla fine delle spiegazioni, trova un grafico con le misure espresse in cm. Confrontando queste misure con un indumento di cui è soddisfatta dovrebbe essere in grado di capire quale taglia seguire. Buon lavoro!

Johanneke 28.12.2016 - 20:07:

Heel leuk en praktisch kledingstuk. Redelijk eenvoudig en snel te maken. Alleen had ik bij maat m 2,5 bol garen over.

Mona Hansen 26.12.2016 - 17:47:

Hej. Hvad gør jeg forkert? Jeg strikker str L . Dvs jeg har 70 m på tråden når jeg skal tage ind til skulder og hals. Jeg skal sætte 8 m på tråd i hver side 2 gange og 9 m 1 gang samtidig med at jeg skal lukke 18 m af til hals 1 gang + 1*2 . Så har jeg ( 8*2*2 +(2*9) + 18 + 2 =70) Nu har jeg brugt alle mine masker, men ryggen mangler stadig flere cm i at måle 71 cm

DROPS Design 06.04.2017 kl. 10:33:

Hej, du sætter de første 8 m på tråden når arb måler 67 cm og når du har strikket 3 pinde måler arb 69 cm, så nu kan du lukke de midterste masker af til hals. Når du på de sidste pinde har sat alle m på tråden, så skal arb måle 71 cm ifølge strikkefastheden. God fornøjelse!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 173-47