DROPS / 171 / 30

Color of Winter by DROPS Design

DROPS sukně s barevným vzorem háčkovaná shora dolů z příze "Karisma". Velikost: S-XXXL.

DROPS design: model č. u-791
Skupina přízí: B
-----------------------------------------------------------

Velikost: S – M – L – XL – XXL - XXXL

Materiál: DROPS KARISMA firmy Garnstudio
100-100-100-150-150-150 g, barva č. 72, perlově šedá
150-150-150-150-200-200 g, barva č. 21, šedá
100-100-150-150-150-150 g, barva č. 16, tmavá šedá
100-100-100-100-100-150 g, barva č. 40, světlá starorůžová
100 g pro všechny velikosti, barva č. 13, fuchsiová

DROPS HÁČEK č.4 – nebo velikosti potřebné k uháčkování zkušebního vzorku o rozměrech 18 DS x 9 řad = 10 x 10 cm.

DROPS PERLEŤOVÝ KNOFLÍK Vypouklý č. 521: 5 ks pro všechny velikosti.

Nejste si jistí, kterou zvolit velikost? Třeba by vám pomohla informace, že modelka na obrázku je vysoká asi 170 cm a nosí velikost S nebo M. Pokud chcete plést/háčkovat pulovr, kabátek, šaty nebo podobný kousek, najdete dole pod návodem nákres s jednotlivými mírami v cm.
Komentáře (6)

100% vlna
od 63.00 Kč /50g
DROPS Karisma uni colour DROPS Karisma uni colour 63.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Karisma mix DROPS Karisma mix 63.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 693Kč. Více zde.
VZOR:
Viz schémata A.1 až A.4; 1 čtvereček = 1 DS.

INFO:
První DS na začátku každé řady DS nahrazujeme 3 řo.
První KS na začátku každé řady KS nahrazujeme 1 řo.
Každou kruhovou řadu DS začínáme 3 řo (= 1. DS) a končíme 1 pevným okem do 3. řo.

BAREVNÝ VZOR:
Při změně barvy příze postupujeme takto: poslední DS háčkujeme původní barvou, ale nedokončíme jej – před posledním protažením příze barvu změníme a DS dokončíme už touto novou barvou. Pak pokračujeme háčkováním dalšího DS.
Abychom se vyhnuli nepěkným přetaženým vláknům příze na rubové straně, háčkujeme vždy i kolem vlákna té barvy, již zrovna nepotřebujeme. Dbáme na to, abychom vlákna příliš nestahovali – výrobek by mohl být zdeformovaný.
První DS nahrazujeme 3 řo – pokud je poslední DS předchozí řady/kruhové řady a první DS následující řady/kruhové řady jiné barvy, háčkujeme poslední DS v předchozí řadě/kruhové řadě takto: poslední DS háčkujeme původní barvou, ale nedokončíme jej – před posledním protažením příze barvu změníme a DS dokončíme už touto novou barvou. Při háčkování v kruhových řadách končíme 1 pevným okem do 3. řo ze začátku kruhové řady, pak uháčkujeme 3 řo (= začátek nové kruhové řady).

TIP - PŘIDÁVÁNÍ:
Přidáváme rozháčkováním 1 oka na 2 (tj. do/kolem jednoho a téhož oka uháčkujeme 2 DS). Abychom vypočítali, jak často musíme přidávat, vydělíme celkový počet ok v řadě/kruhové řadě (např. 130) počtem ok, která potřebujeme přidat (např. 10), takže 130:10 = 13. V tomto případě tedy přidáváme 1 DS do každého 13. oka.
----------------------------------------------------------

SUKNĚ:
Háčkujeme shora dolů, nejprve v řadách a po ukončení rozparku/zapínání háčkujeme v kruhových řadách.

Háčkem č.4 uháčkujeme tmavě šedou přízí 139-153-165-186-207-232 řo (včetně 3 řo na otočení). První řadu háčkujeme takto: 1 DS do 4. řo od háčku (= 2 DS) - viz INFO, pak po 1 DS do každého z následujících 2-2-0-0-0-4 řo, *1 řo vynecháme, po 1 DS do každého z následujících 6 řo*, *-* opakujeme v průběhu celé řady = 118-130-140-158-176-198 DS.
Pokračujeme v řadách vzorem A.1 (= 4 oka) – viz BAREVNÝ VZOR – a SOUČASNĚ v 1. řadě přidáme rovnoměrně 10-10-8-10-8-10 DS – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ = 128-140-148-168-184-208 DS (sekvenci vzoru A.1 opakujeme celkem 32-35-37-42-46-52x).

NEŽ BUDETE PLÉST DÁL, PŘEČTĚTE SI POZORNĚ CELÝ NÁSLEDUJÍCÍ POPIS, HÁČKUJEME V KRUHOVÝCH ŘADÁCH A SOUČASNĚ PŘIDÁVÁME:
PŘIDÁVÁNÍ:
Pokračujeme šedou přízí. Háčkujeme po 1 DS do každého DS a SOUČASNĚ v každé 2. řadě přidáme 14-10-9-8-7-6 DS, celkem 3-4-4-6-6-6x, pak 1x 0-0-10-0-8-8 DS = 170-180-194-216-234-252 DS. Když uháčkujeme celkem 6-8-10-12-14-15 řad/kruhových řad šedou přízí, měří díl asi 13-16-18-20-22-23 cm.
KRUHOVÉ ŘADY:
Ve výši 12 cm ukončíme postranní rozparek a dál háčkujeme v kruhových řadách – kruhová řada začíná na boku.

Nyní háčkujeme v kruhových řadách vzor A.2 (= 4 DS) a SOUČASNĚ v 1. kruhové řadě přidáme rovnoměrně 2-4-2-4-2-4 DS = 172-184-196-220-236-256 DS (sekvenci vzoru A.2 opakujeme celkem 43-46-49-55-59-64x).

Ve 2. a 6. kruhové řadě přidáme rovnoměrně vždy 8-8-8-8-8-16 DS (po každém přidání háčkujeme o 2-2-2-2-2-4 sekvence vzoru A.2 víc), v 10. a 12. kruhové řadě přidáme rovnoměrně vždy 4-4-4-4-8-8 DS (po každém přidání háčkujeme o 1-1-1-1-2-2 sekvence vzoru A.2 víc), v poslední kruhové řadě přidáme rovnoměrně 8 DS = 204-216-228-252-276-312 DS. Po dokončení celé 1 sekvence vzoru A.2 (na výšku) měří díl asi 29-32-34-36-38-39 cm. Pokračujeme vzorem A.3 (= 6 DS) – sekvenci vzoru opakujeme celkem 34-36-38-42-46-52x. Po dokončení celé 1 sekvence vzoru A.3 (na výšku) měří díl asi 42-45-47-49-51-52 cm. Pak háčkujeme v kruhových řadách vzor A.4 (= 4 oka) – sekvenci vzoru opakujeme celkem 51-54-57-63-69-78x. Po dokončení celé 1 sekvence vzoru A.4 (na výšku) měří díl asi 46-49-51-53-55-56 cm. Práci ukončíme.

LEM V PASE:
Horní okraj pasu obháčkujeme tmavě šedou přízí. Uháčkujeme 1 řadu KS (= 1 KS do každého DS) = 118-130-140-158-176-198 KS.

POUTKA - ZAPÍNÁNÍ:
Podél okraje rozparku na předním dílu uháčkujeme tmavě šedou přízí poutka na zapínání knoflíků. Začínáme u dolního okraje a postupujeme takto: 2 KS (háčkujeme první řady DS), 3 řo, 1 cm vynecháme, *2 KS kolem následující řady DS, 3 řo, 1 cm vynecháme*, *-* opakujeme ještě 3x a končíme 2 KS kolem poslední řady DS u horního okraje, v pase. Práci otočíme a háčkujeme zpáteční řadu, takto: po 1 KS do každého KS a po 3 KS do každého obloučku z řo. Pak práci ukončíme.

KNOFLÍKOVÁ LIŠTA:
Podél okraje druhé strany rozparku uháčkujeme tmavě šedou přízí 5 řad KS (v 1. řadě háčkujeme po 2 KS kolem každé řady DS), přízi odstřihneme. Na lištu pak přišijeme knoflíky.

Schéma

= tmavá šedá
= světlá starorůžová
= šedá
= perlově šedá
= fuchsiová
= kruhová řada s přidáváním - viz návod

Komentáře (6)

Napište své postřehy!

Barbara Stowers 31.01.2017 - 20:19:

That video showed you how to change colors row by row, not how this pattern is. Like when I change from dark grey to the pink in A.1, I tried carrying the colors and does not look good. I tried bobbins, but that would mean I need to make 40+ bobbins of pink and carry the grey as the main colors. Do you see the frustration with that? HELP!!!!!

DROPS Design 01.02.2017 kl. 09:03:

Dear Mrs Stowers, the video below shows how to change colour on a row. See also this video on how to crochet 2 colours on a row (another pattern). Happy crocheting!

Barbara Stowers 31.01.2017 - 18:41:

How did you change or carry the colors?

DROPS Design 31.01.2017 kl. 18:53:

Hi Barbara! Please see our tutorial video 'How to crochet and change color' HERE. Happy knitting!

Jennifer 22.09.2016 - 12:53:

Jeg skal begynne å hekle rundt og følge skjema A2. hvordan skal jeg lese dette? skal jeg begynne nederst til høyre slik som A1? Og; rad to, skal den leses fra venstre slik at jeg leser sikksakk (slik som A1 da jeg heklet frem og tilbake)? Eller skal diagrammet leses fra høyre mot venstre på alle rekkene?

DROPS Design 27.09.2016 kl. 16:18:

Hej Jenny. Naar du hekler rundt starter hver omg fra höjre mod venstre. Det er kun naar du hekler frem og tilbage du leser "sikksakk"

Marianne Lute 04.08.2016 - 18:55:

I want to order yarn and make the "Color of Winter" skirt but I am having a hard time understanding the pattern (there is nothing wrong with it- I have never read the picture type before). Is the other version available where each row's stitches are written out? Thanks so much.

DROPS Design 05.08.2016 kl. 09:30:

Dear Mrs Lutte, there is only diagram to this pattern, read each diagram beg from the bottom corner on the right side towards the left every row from RS (when working back and forth) and every round when working in the round - read diagrams from the left towards the right from WS. Feel free to ask you question here, for any further assistance you are welcome to contact your DROPS store. Happy crocheting!

Carola Eriksson 29.06.2016 - 20:50: magola.se

Precis i tiden, kommer älskas av många! namesuggestion: inka

Lauren McRoberts 12.06.2016 - 01:33:

Great use of color! Pretty skirt!

Přidejte komentář k návodu DROPS 171-30