DROPS / 170 / 7

Clara by DROPS Design

Pulovr s kruhovým sedlem, ¾ rukávem a ažurovým vzorem pletený z příze DROPS Cotton Light. Velikost: S-XXXL.

DROPS design: model č. cl-058
Skupina přízí: B
-----------------------------------------------------------

Velikost: S – M – L – XL – XXL – XXXL

Materiál: DROPS COTTON LIGHT firmy Garnstudio
400-450-500-550-600-650 g, barva č.02, bílá

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE (80 cm) č.4 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 21 ok x 28 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm a 18 ok x 28 řad ažurovým vzorem = 10 x 10 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40 a 80 cm) č.3,5 – na lemy a sedlo.

50% bavlna, 50% polyester
od 39.00 Kč /50g
DROPS Cotton Light uni colour DROPS Cotton Light uni colour 39.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 312Kč. Více zde.

Viz schémata A.1 a A.2. POZOR: v některých kruhových řadách vzoru A.1 pleteme vzor v KAŽDÉ kruhové řadě.

TIP – UJÍMÁNÍ 1:
Abychom vypočítali, jak často musíme ujímat, vydělíme celkový počet ok v kruhové řadě (např. 184 ok) počtem ok, která potřebujeme ujmout (např. 22), takže 184:22 = 8,4. V tomto případě tedy splétáme hladce dohromady každé zhruba 7. a 8. oko.
TIP – UJÍMÁNÍ 2 (boky):
PŘED 1. a 3. značkou: splétáme 2 oka hladce.
ZA 2. a 4. značkou ujímáme přetažením: 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ (boky):
Přidáváme PŘED 1. a 3. značkou a ZA 2. a 4. značkou. Přidáváme nahozením; v následující kruhové řadě pleteme nahození hladce za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.
----------------------------------------------------------

PULOVR

TRUP:
S ohledem na vzor A.1 pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici.
Na kruhovou jehlici č.3,5 nahodíme přízí Cotton Light 184-202-218-240-264-294 ok a upleteme 3 vroubky VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše. Pak pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.4 a upleteme 1 kruhovou řadu hladce, SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 22-20-28-26-34-40 ok – viz TIP – UJÍMÁNÍ 1 = 162-182-190-214-230-254 ok. Následující kruhovou řadu pleteme takto: 8-13-7-13-9-7 ok lícovým žerzejem, vložíme značku (= 1. značka), *vzor A.1A (= 8 ok), 48-48-64-64-80-96 ok vzorem A.1B (= 3-3-4-4-5-6 sekvence vzoru po 16 okách), vzor A.1C (= 9 ok)*, vložíme značku (= 2. značka), upleteme 16-26-14-26-18-14 ok lícovým žerzejem, vložíme značku (= 3. značka), *-* ještě 1x zopakujeme, vložíme značku (= 4. značka) a končíme 8-13-7-13-9-7 oky lícovým žerzejem. V tomto rozvržení vzorů pokračujeme. Ve výši 6 cm ujmeme PŘED 1. a 3. značkou a ZA 2. a 4. značkou – viz TIP – UJÍMÁNÍ 2 (= ujmeme 4 oka). Toto ujímání opakujeme vždy po 3 cm výšky, celkem 6x = 138-158-166-190-206-230 ok. Ve výši 26 cm přidáme PŘED 1. a 3. značkou a ZA 2. a 4. značkou – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ (= přidáme 4 oka). Toto přidávání opakujeme vždy po 3-4-4-4-4-5 cm výšky, celkem 4x = 154-174-182-206-222-246 ok.
Ve výši 40-42-42-44-44-46 cm pleteme následující kruhovou řadu takto: uzavřeme 3-3-4-4-5-5 ok (= průramek), 71-81-83-95-101-113 ok upleteme hladce (= zadní díl), uzavřeme 6-6-8-8-10-10 ok (= průramek), 71-81-83-95-101-113 ok upleteme hladce (= přední díl) a uzavřeme poslední 3-3-4-4-5-5 oka (= průramek). Díl odložíme a upleteme rukávy.

RUKÁV:
S ohledem na vzor A.1 pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích.
Na ponožkové jehlice č.3,5 nahodíme přízí Cotton Light 58-58-58-60-62-64 ok a upleteme 3 VROUBKY. Pak pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.4. Pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 7 ok = 51-51-51-53-55-57 ok. Následující kruhovou řadu pleteme takto: 1-1-1-2-3-4 oka lícovým žerzejem, vzor A.1A (= 8 ok), 32 ok vzorem A.1B (= 2 sekvence vzoru po 16 okách), vzor A.1C (= 9 ok) a končíme 1-1-1-2-3-4 oky lícovým žerzejem. V tomto rozvržení vzorů pokračujeme. Ve výši 8 cm přidáme 1 oko na každé straně středových 2 ok v podpaží (přidáváme nahozením, v následující kruhové řadě pleteme nahození hladce za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky). Toto přidávání opakujeme vždy po 5-4-3,5-3-2,5-2 cm výšky, celkem 5-6-7-8-9-10x = 61-63-65-69-73-77 ok. Ve výši 32-32-31-31-29-29 cm pleteme následující kruhovou řadu takto: 3-3-4-4-5-5 oka uzavřeme, 55-57-57-61-63-67 ok upleteme hladce a poslední 3-3-4-4-5-5 oka uzavřeme. Díl odložíme a stejným způsobem upleteme i druhý rukáv.

SEDLO:
Rukávy a trup převedeme na jednu společnou kruhovou jehlici č.3,5, rukávy přiložíme k trupu v místech uzavřených průramků (díly pouze sejmeme, přesuneme na kruhovou jehlici, nepleteme je) = 252-276-280-312-328-360 ok. Pak pleteme v kruhových řadách vzor A.2 (zvolte si schéma pro požadovanou velikost = 17-18-19-21-22-24 sekvencí vzoru po 14 okách), SOUČASNĚ ujmeme v 1. kruhové řadě rovnoměrně 14-24-14-18-20-24 ok – viz TIP – UJÍMÁNÍ 1 = na jehlici máme 238-252-266-294-308-336 ok. Po dokončení celé sekvence vzoru A.2 (na výšku) máme na jehlici 119-126-133-147-154-168 ok a díl měří asi 56-58-60-62-64-66 cm. Přízi odstřihneme.

ZVÝŠENÝ PRŮKRČNÍK:
Pomocí zkrácených řad vytvarujeme průkrčník. Začínáme uprostřed zadní strany lícovou řadou a pleteme vroubkovým vzorem na kruhové jehlici č.3,5, takto: 7-7-8-9-9-10 ok hladce, práci otočíme, přízi utáhneme a upleteme hladce 14-14-16-18-18-20 ok zpáteční řady. Práci otočíme, přízi utáhneme a upleteme hladce 21-21-24-27-27-30 ok, práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme hladce 28-28-32-36-36-40 ok zpáteční řady. Takto pokračujeme – po každém otočení práce upleteme o 7-7-8-9-9-10 ok více až do chvíle, kdy máme upleteno celkem 56-56-64-72-72-80 ok (= 8 řad); pak práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme hladce zpět ke středu zadní strany. Poté upleteme 1 kruhovou řadu hladce nad všemi oky a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 23-24-27-31-34-36 ok = na jehlici máme 96-102-106-116-120-132 ok. Upleteme 1 kruhovou řadu obrace, 1 hladce a 1 obrace. Pak všechna oka volně hladce uzavřeme.

Rose Marie 19.09.2019 - 16:37:

Bonjour, Pour le modèle cl-058, faut-il faire le diagramme sur les 26 mailles en jersey entre les marqueurs je vous remercie

DROPS Design 20.09.2019 kl. 08:23:

Bonjour Rose Marie, en taille M et XL, on doit avoir 26 mailles jersey (= 13 de chaque côté de chacun des marqueurs) sur les côtés et les diagrammes A.1A, A.1B, A.1C entre ces 26 mailles jersey. On diminue et on augmente ensuite sur les côtés = dans les mailles jersey. Bon tricot!

Anne-marie Grenier 12.07.2019 - 15:52:

J'ai fais ce pull et je l'adore. Je l'ai même lavé dans la laveuse et je l'ai séché à plat et il est resté besau.

Heathef 24.07.2018 - 21:36:

Thanks but how many stitches in do I strt it?

DROPS Design 25.07.2018 kl. 08:16:

Dear Heather, you should start the elevation mid on back piece. Happy knitting!

Heather 24.07.2018 - 00:13:

Hi there. I don’t understand the elevation part. Where do you start? Also is it necessary that this step is done?

DROPS Design 24.07.2018 kl. 09:44:

Dear Heather, working the elevation on back piece will allow the neckline on back piece being somewhat higher than the neckline on front piece. Starting on mid back work in garter stitch back and forth with short rows, working some more sts on each row for a total of 8 rows. See also video below (worked top down in the video but the technique is the same, just remember to work here in garter stitch). You can leave it out, and neckline will be the same on front and back piece. Happy knitting!

ANNE DE LOOF 02.07.2018 - 10:43:

Buongiorno, vorrei realizzare questo progetto per una bambina di circa 11 anni, c'è un modo per adattare la taglia? grazie mille e buon lavoro

DROPS Design 02.07.2018 kl. 16:27:

Buongiorno Anne, può provare a vedere se le misure della taglia più piccola possono corrispondere a quelle che le servono, altrimenti per un aiuto più personalizzato si può rivolgere al suo rivenditore DROPS di fiducia. Buon lavoro!

Guiberteau 14.03.2018 - 13:49:

A 6 cm il faut diminuer une maille avant le 1er marqueur et le 3eme puis le 2eme et 4eme pouvez vous m'aider

DROPS Design 14.03.2018 kl. 16:01:

Bonjour Mme Guiberteau, à 6 cm, vous diminuez avant le 1er et le 3ème marqueur en tricotant 2 m ens à l'end juste avant le marqueur et après le 2ème et le 4ème marqueur en tricotant après le marqueur: glissez 1 m à l'end, 1 m end, passez la m glissée par-dessus la m tricotée = 4 m diminuées. Bon tricot!

Huguette 13.12.2017 - 22:09:

Je crois m'être mal exprimée dans ma question précédente. Je précise: la partie inférieure tricotée en côtes se redresse et forme un angle de 90 degrés par rapport au tricot (il ne "roule" pas comme le ferait un tricot en jersey). Même chose avec le modèle 176-4 que j'ai tricoté. Comment résoudre ce problème? Merci !!

DROPS Design 14.12.2017 kl. 08:38:

Bonjour Huguette, votre question avait été bien comprise et vous trouverez la réponse ci-dessous etsous l'autre modèle. Bon tricot!

Huguette 13.12.2017 - 19:38:

J'ai terminé ce modèle récemment ainsi que le modèle 176-4. J'ai un problème avec les deux pulls: le devant inférieur "roule"; il y a comme un faux pli dans le tricot. Les deux pulls sont pour offrir; j'espère que vous m'aiderez à régler ce problème ! Merci !

DROPS Design 14.12.2017 kl. 08:33:

Bonjour Huguette, vous pouvez simplement laver le pull en suivant bien les consignes de l'étiquette + les généralités ici et le faire sécher à plat aux mesures finales - vous pouvez ajouter quelques épingles (inoxydables) si nécessaire. Votre magasin DROPS pourra très certainement vous donner d'autres astuces. Bon tricot!

Christine 18.09.2017 - 08:13:

Hallo, wird die gesamte passe mit der kleinerenNadel 3,5 gestrickt? Gruß Christine

DROPS Design 18.09.2017 kl. 09:30:

Liebe Christine, ja, Passe wird mit Nadel 3,5 bis zur Ende gestrickt. Viel Spaß beim stricken!

Monika 24.07.2017 - 16:26:

Dobrý deň, rada by som vedela ak po dokončení sedla odstrihnem niť, kde a kedy sa pletie zvýšený priekrčník. Trošku mi to nedáva zmysel. Tvaruje sa ešte počas pletenia alebo sa znovu nebrajú očká zo sedla. Ďakujem

DROPS Design 24.07.2017 kl. 22:28:

Dobrý den, Moniko, Oka znovu nabírat nemusíte - máte je stále na jehlici, jde o to, posunout začátek kruhové řady doprostřed zadního dílu, aby bylo možné správně vytvarovat průkrčník. Po dokončení sedla máte pravděpodobně pracovní nit (začátek/konec kruhové řady) na straně, v raglánu, proto je potřeba nit odstřihnout a napojit uprostřed zadního dílu (oka na kruhové jehlici jen přesunete podle potřeby). Hodně zdaru! Hana

Přidejte komentář k návodu DROPS 170-7

Clara, summer blouse

Christine, Denmark