DROPS / 156 / 2

First Frost by DROPS Design

DROPS pitsineulehuivi. Kuvassa lankaryhmän A ”Lace”- ja ”BabyAlpaca Silk” -langoista neulottu huivi.

Tagit: huivit, pitsineule,

DROPS Design: Malli nro la-020
Lankaryhmä A
-----------------------------------------------------------
Mitat: Yläreunan leveys (pingotuksen jälkeen): n. 140 cm. Pituus keskeltä takaa (pingotuksen jälkeen): n. 76 cm.
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS LACE:
100 g nro 7120, vaalea harmaanvihreä
Tai: Garnstudion DROPS BABY ALPACA SILK:
200 g nro 4088, kanerva

DROPS PYÖRÖPUIKKO (80 cm) NRO 3,5. HUOM: Lue neuletiheydestä alla.

NEULETIHEYS:
Tämä neule pingotetaan myöhemmin mittoihinsa, joten neuletiheys ei ole niin tärkeä. On kuitenkin hyvä tarkistaa, ettei neulota liian löyhää/kireää. Tee sileäneuleinen mallitilkku puikoilla nro 3,5 ja tarkista, että saat seuraavan neuletiheyden: n. 23 s x 30 krs = 10 x 10 cm.

Kommentit (114)

70% Alpakkaa, 30% Silkkiä
alkaen 3.90 € /50g
DROPS Lace uni colour DROPS Lace uni colour 3.90 € /50g
Käsityöliike Menita
Tilaa
DROPS Lace mix DROPS Lace mix 3.90 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 7.80€. Lue lisää.

Katso ruutupiirrokset A.1- A.13. Piirrokset näyttävät mallineuletta oikealta puolelta katsottuna.

NEULOMISVINKKI:
Mikäli haluat tehdä huivista isomman, toista piirrosten A.4-A.6 mallikertoja korkeussuunnassa.

PINGOTUS:
Mikäli käytät lankaryhmän A toista lankaa, huivia ei tarvitse pingottaa. Aseta kuitenkin neule tasaiselle alustalle mittoihinsa, kostuta ja anna kuivua. Toista tämä menettelytapa jokaisen pesun jälkeen.
----------------------------------------------------------

HUIVI:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla niskasta alaspäin. Luo 9 s pyöröpuikolle nro 3,5 Lace- tai BabyAlpaca Silk -langalla. Neulo mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (HUOM: 1. krs = nurja puoli). Kun olet neulonut piirroksen A.1 loppuun, työssä on 21 s.
Jatka neulomalla seuraavasti (1. krs = oikea puoli): 3 s AINAOIKEAA (kts. selitys yllä), A.2, 1 s sileää neuletta (= keski-s), A.2, neulo lopuksi 3 s ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun olet neulonut piirroksen A.2 loppuun, työssä on 49 s.

Neulo sitten seuraava krs (= oikea puoli) näin: 3 s ainaoikeaa, A.3, 1 s sileää neuletta (= keski-s), A.3, neulo lopuksi 3 s ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun olet neulonut piirroksen A.3 loppuun, työssä on 65 s.

Neulo nyt seuraava krs (= oikea puoli) näin: 3 s ainaoikeaa, A.4, toista piirroksen A.5 mallikertaa 2 kertaa, A.6, 1 s sileää neuletta (= keski-s), A.4, toista piirroksen A.5 mallikertaa 2 kertaa, A.6, neulo lopuksi 3 s ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun olet neulonut piirrokset A.4-A.6 loppuun, työssä on 97 s.
Kun olet neulonut piirrokset A.4-A.5 loppuun, huivin kumpaankin reunaan mahtuu 2 piirroksen A.5 mallikertaa lisää.

Jatka mallineuletta kuten aiemmin, kunnes työssä on 6 päällekkäistä piirrosten A.4-A.6 mallikertaa. Eli keskisilmukan kummallakin puolella on nyt 12 piirroksen A.5 mallikertaa = 257 s.

Neulo sitten seuraava krs (= oikea puoli) näin: 3 s ainaoikeaa, A.7, toista piirroksen A.8 mallikertaa kunnes keskisilmukkaa edeltää 4 s (= 7 kertaa), A.9, 1 s sileää neuletta (= keski-s), A.10, toista piirroksen A.11 mallikertaa kunnes jäljellä on 12 s (= 7 kertaa), A.12, neulo lopuksi 3 s ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun olet neulonut piirrokset A.7-A.12 loppuun, työssä on 353 s.

Seuraava krs (= oikea puoli) neulotaan näin: Neulo mallineuletta piirroksen A.13 mukaisesti keskisilmukkaan asti (= 22 mallikertaa), 1 s sileää neuletta (= keski-s), neulo lopuilla silmukoilla mallineuletta piirroksen A.13 mukaisesti (= 22 mallikertaa). Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun olet neulonut piirroksen A.13 loppuun, työssä on 617 s. Päätä s:t LÖYHÄSTI nurjin silmukoin työn nurjalta puolelta.

PINGOTUS:
Laita huivi haaleaan veteen ja odota, kunnes se on läpimärkä. Purista varovasti vesi pois (älä väännä). Laita sitten huivi pyyheliinan sisään ja rullaa pyyheliinaa. Purista lisää vettä pois, kunnes huivi on vain hieman kostea. Mikäli käytät BabyAlpaca Silk -lankaa, LUE PINGOTUS!
Aseta neule mittoihinsa sopivalle alustalle ja kiinnitä nuppineuloin. Vedä piirroksen A.13 mallikertojen pitsien keskikohdat kärjiksi. Anna kuivua. Toista tämä menettelytapa jokaisen pesun jälkeen.

Tähän ohjeeseen on tehty korjaus. .

Päivitetty nettiin: 02.10.2014
Uusi ruutupiirros A.7 (15. rivin ensimmäinen langankierto on siirretty).
Päivitetty nettiin: 07.10.2014
Tai: Garnstudion DROPS BABY ALPACA SILK:
200 g nro 4088, kanerva
Päivitetty nettiin: 05.06.2015
Korjaus: Ruutupiirroksia A.8 ja A.9 on päivitetty.
Päivitetty nettiin: 17.08.2015
Korjaus: Uusi ruutupiirros A.4.
Päivitetty nettiin: 02.08.2017
Piirrosten A.10, A.11 ja A.12 viimeinen osa korjattu.

Christina Grabow 21.05.2019 - 15:13:

Aber wenn ich von A 10 in A 11 und wieder in A 10 gehe dann sind 2 Umschläge nach einander oder fällt dann einer weg? A11 endet mit einem Umschlag und A10 beginnt mit einem Umschlag? A10 A11 A10 A11 immer im Wechsel oder habe ich das falsch verstanden?

DROPS Design 21.05.2019 kl. 15:34:

Liebe Frau Grabow, nur A.11 wird hier wiederholt, A.10 wird nur einmal gestrickt, dh so wird es gestrickt: A.10 x 1 in der Breite, dann wierdeholen Sie A.11 bis 12 Maschen bleiben , und A.12 x 1 in der Höhe. Viel Spaß beim stricken!

Christina Grabow 21.05.2019 - 11:45:

Wenn ich im Muster ab a7 weiter mache also ab 257 Maschen auf der Nadel. Dann habe ich im Musterverlauf 2 Umschläge hinter einander ist das korrekt? Lg

DROPS Design 21.05.2019 kl. 13:24:

Liebe Frau Grabow, die 257 M stricken Sie wie folgt: 3 M kraus rechts, A.7, A.8 x 7, A.9, 1 M glatt re, A.10, A.11 x 7, A.12, 3 M kraus rechts - also nach dem letzten Umschlag in A.9 stricken Sie 1 M glatt rechts (= die mittlere Masche), dann stricken Sie A.10 (= erste Masche = 1 Umschlag), es sind keine 2 Umschläge nebeneinander. Viel Spaß beim stricken!

Valido Carmela 16.05.2019 - 17:59:

I diagrammi A7 A8 A9 A10 A11 A12 all\'inizio della lavorazione sono 251 per cui una volta terminate le 6 ripetizioni dei diagrammi A4 A5 A6 mi trovo sul ferro 257 maglie, così come da voi indicato, ma iniziando a lavorare il diagrammi da A7 ad A12 le maglie diminuiscono a 251 è corretto? proseguo così?

DROPS Design 16.05.2019 kl. 21:32:

Buongiorno Carmela. Quando sul ferro ha 257 maglie e inizia a lavorare i diagrammi A7-A12 il numero delle maglie continua ad aumentare con i gettati ai lati. Verifichi di lavorare i diagrammi sul numero indicato di maglie e che ogni diminuzione sia compensata da una maglia gettata. Buon lavoro!

Susanne Lauersen 16.05.2019 - 01:01:

Jeg forstår ikke opskriften når jeg har strikket 3ret+a4a5a5a6+1m+a4a5a5a6+3ret. En gang igennem. Hvad skal jeg så? Ligeledes står der i rettelserne at der er rettelse i A4. Er det foretaget i det diagram som jeg ser her ovenover mig? På forhånd tak for hjælpen

DROPS Design 16.05.2019 kl. 07:49:

Hei Susanne. Rettelsene som står forklart er allerede inkludert i tekst/diagrammene så oppskriften er helt oppdetert. Når du har strikket A.4-A.6 1 gang i høyden gjentar du diagrammene. Men du har nå plass til 4 rapporter av A.5 mellom A.4 og A.6 på hver side av midten (fordi du har flere masker). Så da strikker du slik: 3 rett, A.4, A.5, A.5, A.5, A.5, A.6, 1 maske osv. Du fortstter med å gjenta disse diagrammene i høyden til de er strikket totalt 6 ganger i høyden. For hver gang de gjentas strikkes det 2 rapporter mer av A.5 på hver side av midten. Dvs det er 12 ganger A.5 på hver side av midten etter de 6 rapportene i høyden. God fornøyelse

Gudrun Buchhöcker 14.05.2019 - 21:36:

Ich bin etwas verwirrt: Bei A11 in der 30. Reihe sind es lt Anleitung 17 Maschen, bei A8 16 Maschen. Ist das ein Druckfehler?

DROPS Design 15.05.2019 kl. 08:32:

Liebe Frau Buchhöker, die Maschenanzahl wird jedoch bei der 30. Reihe dieselbe beidseitig die mittlere Masche: A.7 (= 26 M), A.8 (= 16 M), A.9 (22 M) = 64 M - A.10 (=20 M), A.11 (= 17 M), A.12 (= 27 M) = 64 M. Viel Spaß beim stricken!

Cinzia 27.03.2019 - 15:54:

Is it possible to have this scheme in vertical and complete with rhombus at the bottom? Thank you Kind regards Cinzia

DROPS Design 27.03.2019 kl. 17:31:

Dear Cinzia, you can find the diagrams related to this shawl on the bottom of the page. Following the given instructions you can realize this shawl. For any further assistance, please contact your DROPS store, and there you'll find the help you need. Happy knitting!

Bente 18.03.2019 - 09:42:

Det ser ikke ud til at den lyse og den lyngfarvede er ens omkring midten. Hvad gør jeg for at få en midte som den hvide?

DROPS Design 19.03.2019 kl. 14:37:

Hei Bente. Jo, de 2 sjalene på bildene er like. Og de er begge strikket etter oppskriften. God fornøyelse

Hanne 12.03.2019 - 15:48:

Har fundet en løsning. I forstod måske ikke mit spørgsmål ;-)

Hanne 09.03.2019 - 20:56:

Er kørt fast efter, ved 97 masker på pinde. Efter A4 -A5 osv.... kan det forklares på en anden måde, forstå det ikke. Hver side af sjalet, menes der på hver side af midtermasken ?

DROPS Design 14.03.2019 kl. 11:40:

Hej Hanne, jo men du fortsætter på nøjagtig samme måde, men i og med du har taget ud ifølge diagrammet, har du nu en rapport mere yderst i hver side af sjalet. God fornøjelse!

Susan Ibsen 04.02.2019 - 12:02:

Ville blive glad for et svar, da jeg nok ikke helt forstår opskriften. Er det på hver 2. eller på hver 4. pind, at der skal strikkes 3 masker retstrikning? God dag til alle.

DROPS Design 07.02.2019 kl. 08:35:

Hei Susan. Du skal strikke 3 masker i retstrikk i hver side av sjalet hele veien oppover- altså på hver pinne strikkes de 3 ytterste maskene retstrikk. Dette blir den kanten du kan se langs toppen av sjalet. God fornøyelse

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 156-2