Down under by DROPS Design

Virkattu DROPS kiwi ”Paris”-langasta.

DROPS Design: Malli nro w-023-bn
Lankaryhmä C
--------------------------------------------------------
Langanmenekki: Garnstudion DROPS PARIS:
50 g nro 39, pistaasinvihreä
50 g nro 43, vihreä
Jäännöslankaa nro 44, ruskea

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 4,5 tai käsialan mukaan.
VIRKKUUTIHEYS: 18 ks koukulla nro 4,5 = 10 cm leveyssuunnassa.
MUUT TARVIKKEET: Vanua kiwin täyttämiseen.

Aloita suljettua virkkausta kjs:iden sijaan tällä tekniikalla, jottei työn alkuun jäisi reikä: Pidä kiinni langanpäästä ja kierrä lanka kerran vasemman käden etusormen ympärille. Pidä muodostunut silmukka vasemman käden peukalon ja etusormen välissä ja aseta lanka vasemman etusormen päälle. Vie koukku silmukkaan, ota lanka koukulle ja vedä lanka silmukan läpi, virkkaa 1 kjs, virkkaa sitten ks:ita silmukkaan. Kun työssä on haluttu määrä ks:ita, kiristä langan avulla silmukka umpeen. Päättele langanpää työn takaosaan. Jatka virkkaamista suljettuna virkkauksena.

Lisää 1 ks virkkaamalla 2 ks seuraavaan ks:aan.

KAVENNUSVINKKI:
Kavenna 1 ks virkkaamalla seuraavat 2 ks yhteen näin: *Vie koukku seuraavaan ks:aan, ota lanka koukulle*, toista *-* vielä kerran, tee 1 langankierto ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien 3 s:n läpi.

VÄRINVAIHTO:
Värinvaihdosta tulee siistein, kun teet sen seuraavasti: Vie koukku viimeiseen ks:aan, ota lanka koukulle, tee 1 langankierto koukulle uudella värillä ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien silmukoiden läpi. Jatka virkkaamalla seuraava krs.
--------------------------------------------------------

KIWI:
Virkataan suljettuna virkkauksena ympyränä. Tee puolikkaan kiwin yläreunaan ALOITUSYMPYRÄ (ks. selitys yllä) pistaasinvihreällä langalla ja koukulla nro 4,5.
1.KRS: Virkkaa 7 ks ympyrään (LUE SULJETTU VIRKKAUS).
2.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen ks:aan = 14 ks.
3.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 21 ks.
4.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 28 ks.
5.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan, vaihda krs:n viimeisen ks:n kohdalla vihreään lankaan (LUE VÄRINVAIHTO).
6.-10.KRS: Vihreällä, virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
11.KRS: *1 ks jokaiseen 5 seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
12.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 18 ks.
13.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
14.KRS: Virkkaa kaikki ks:t pareittain yhteen = 6 ks, katkaise lanka. Täytä kiwi vanulla. Ompele viimeiset 6 ks yhteen.
Ompele ruskealla langalla työn pohjaan muutama pisto.

------------------------------------------------------
Kori: ks. LastenDROPS 23-56
------------------------------------------------------
Porkkana: ks. LastenDROPS 23-57
------------------------------------------------------
Mansikka: ks. LastenDROPS 23-59
------------------------------------------------------
Omena: ks. LastenDROPS 23-60
------------------------------------------------------
Päärynä: ks. LastenDROPS 23-61
------------------------------------------------------
Klementiini: ks. LastenDROPS 23-62
------------------------------------------------------
Banaani: ks. LastenDROPS 23-63
------------------------------------------------------
Tatti: ks. LastenDROPS 23-64
------------------------------------------------------

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Children 23-58 alkuperäisohjeeseen.