Belle Hele by DROPS Design

Virkattu DROPS päärynä ”Paris”-langasta.

DROPS Design: Malli nro w-026-bn
Lankaryhmä C
--------------------------------------------------------
Langanmenekki: Garnstudion DROPS PARIS:
50 g nro 39, pistaasinvihreä
50 g nro 11, opaalinvihreä
Jäännöslankaa nro 44, ruskea

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 4,5 tai käsialan mukaan.
VIRKKUUTIHEYS: 18 ks koukulla nro 4,5 = 10 cm leveyssuunnassa.
MUUT TARVIKKEET: Vanua päärynän täyttämiseen.

Kommentit (5)

100% Puuvillaa
alkaen 0.80 € /50g
DROPS Paris uni colour DROPS Paris uni colour 0.95 € /50g
Tilaa
DROPS Paris recycled denim DROPS Paris recycled denim 0.80 € /50g
Tilaa
Puikot & Virkkuukoukut
Saat tämän mallin langat alkaen 1.60€. Lue lisää.
ALOITUSYMPYRÄ:
Aloita suljettua virkkausta kjs:iden sijaan tällä tekniikalla, jottei työn alkuun jäisi reikä: Pidä kiinni langanpäästä ja kierrä lanka kerran vasemman käden etusormen ympärille. Pidä muodostunut silmukka vasemman käden peukalon ja etusormen välissä ja aseta lanka vasemman etusormen päälle. Vie koukku silmukkaan, ota lanka koukulle ja vedä lanka silmukan läpi, virkkaa 1 kjs, virkkaa sitten ks:ita silmukkaan. Kun työssä on haluttu määrä ks:ita, kiristä langan avulla silmukka umpeen. Päättele langanpää työn takaosaan. Jatka virkkaamista suljettuna virkkauksena.

Lisää 1 ks virkkaamalla 2 ks seuraavaan ks:aan.

KAVENNUSVINKKI:
Kavenna 1 ks virkkaamalla seuraavat 2 ks yhteen näin: *Vie koukku seuraavaan ks:aan, ota lanka koukulle*, toista *-* vielä kerran, tee 1 langankierto ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien 3 s:n läpi.
--------------------------------------------------------

PÄÄRYNÄ:
Virkataan suljettuna virkkauksena ympyränä. Tee päärynän alaosaan ALOITUSYMPYRÄ (ks. selitys yllä) pistaasinvihreällä langalla ja koukulla nro 4,5.
1.KRS: Virkkaa 7 ks ympyrään (LUE SULJETTU VIRKKAUS).
2.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen ks:aan = 14 ks.
3.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 21 ks.
4.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 28 ks.
5.KRS: *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 35 ks.
6.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
7.KRS: *1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 42 ks.
8.-13.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
14.KRS: *1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 35 ks.
15.KRS: *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 28 ks.
16.KRS: *1 ks jokaiseen 5 seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
17.-22.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
23.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 18 ks.
24.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
25.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
26.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
27.KRS: Virkkaa kaikki ks:t pareittain yhteen = 6 ks, katkaise lanka. Täytä päärynä vanulla. Ompele viimeiset 6 ks yhteen.

VARSI:
Virkataan suljettuna virkkauksena ympyränä. Virkkaa 3 kjs ruskealla langalla ja koukulla nro 4,5. Virkkaa sitten 2 ks 1. ja 2. kjs:aan = 4 ks. Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan, kunnes olet virkannut 16 ks. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

LEHTI:
Virkataan tasona. Virkkaa 8 kjs pistaasinvihreällä langalla ja koukulla nro 4,5, virkkaa sitten kjs-ketjuun seuraavasti: 1 ps 2. kjs:aan koukusta laskien, 1 ks kumpaankin 2 seuraavaan kjs:aan, 1 pp seuraavaan kjs:aan, 1 p kumpaankin 2 seuraavaan kjs:aan, 2 ks viimeiseen kjs:aan. Virkkaa sitten kjs-ketjun toiseen reunaan seuraavasti: 1 p kumpaankin 2 seuraavaan kjs:aan, 1 pp seuraavaan kjs:aan, 1 ks kumpaankin 2 seuraavaan kjs:aan, 1 ps viimeiseen kjs:aan. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

VIIMEISTELY:
Kiinnitä varsi ja lehti päärynän kärkeen.

------------------------------------------------------
Kori: ks. LastenDROPS 23-56
------------------------------------------------------
Porkkana: ks. LastenDROPS 23-57
------------------------------------------------------
Kiwi: ks. LastenDROPS 23-58
------------------------------------------------------
Mansikka: ks. LastenDROPS 23-59
------------------------------------------------------
Omena: ks. LastenDROPS 23-60
------------------------------------------------------
Klementiini: ks. LastenDROPS 23-62
------------------------------------------------------
Banaani: ks. LastenDROPS 23-63
------------------------------------------------------
Tatti: ks. LastenDROPS 23-64
------------------------------------------------------

Kommentit (5)

Näppäile kommenttisi tähän!

Eve 18.04.2015 - 20:58:

Ich finde diese Anleitung sowie alle anderen toll; Danke dafür....und : die Anleitung ist korrekt so, habe selbst ausprobiert

Claudia 03.12.2013 - 18:58:

Fortsetzung: In meinem ersten Kommentar habe ich die korrigierten Abnahmen aufgeschrieben.

Claudia 03.12.2013 - 18:58:

Am Ende der 7. Rd habe ich 42 M. Wenn ich dann in Rd 14 1 fM in die nächsten 4 fm häkle und dann 1 M abnehme, geht das am Ende der Rd nicht auf. Laut Anleitung sollen dann 35M vorhanden sein (also 7M abgenommen). Das funktioniert aber nur, wenn man in Rd 14 1 fM in die nächsten 5 fM häkelt und dann eine M abnimmt. Nimmt man die Abnahmen so vor, wie Sie es beschrieben haben, dann nimmt man insgesamt 8 M ab und am Ende der Rd bleiben 2 übrig. Das setzt sich in den kommenden Reihen fort.

DROPS Design 04.12.2013 kl. 07:54:

Liebe Claudia, die Anleitung ist korrekt: Sie haben 42 M und der Abnahme-Rapport geht über 6 M (4 fM und dann 2 fM zusammenhäkeln). Also 42 M geteilt durch 6 = 7 x , also 7 Abnahmen und 35 M übrig.

Claudia 02.12.2013 - 11:50:

Meiner Meinung nach stimmen die Abnahmen nicht: 14. Rd: 1fm in die nä 5 fm, 1 M abnehmen (= 35 M) 15. Rd: 1fm in die nä 4 fm, 1 M abn (= 28 M) 16. Rd: 1fm in die nä 6 fm, 1 M abn (= 24 M) 23. Rd: 1 fm in die nä 3 fm, 1 M abn (= 18 M) 25. Rd: 1 fm in die nä 2 fm, 1 M abn (= 12 M)

DROPS Design 03.12.2013 kl. 15:51:

Liebe Claudia, bitte schreiben Sie uns, an welcher Stelle Sie den Fehler vermuten. Auf den ersten Blick sieht für mich alles korrekt aus.

JanetS 23.04.2013 - 03:41:

Very fun and pears look very real. Pattern was well written. Thank you very much.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Children 23-61